Motor parkeren stoep politiebureau.

heeft misscnien t maken met veiligheid van de politie zelf? Als je ergens anders zou plaatsen, niet voor de politie bureau, dan heb je een grote kans dat er niks gezegd wordt. Denk dat het te maken heeft met "bom-motor". Denk je niet?

Ze willen liever niks in de buurt....je weet maar nooit. Begrijp ik helemaal. Net als een koffer dat zomaar ergens ligt. Dat wordt helaas gebruikt door terroristen...
 
Wellicht kun je hem als je het netjes vraagt en uitlegt zelfs bij hun achter het hek parkeren. Staat ie helemaal veilig.
Het zijn soms net mensen hè.
Ik heb in een ver verleden eens op een politiebureau gewerkt, waar de in beslag genomen scooters en motorfietsen ‘s nachts werden (terug)gejat van de binnenplaats van het bureau. En dan moesten ze ook nog eens over een sloot.

Tegenwoordig zullen er wel overal camera’s hangen, maar het is dus geen garantie.
 
Ik zie het probleem niet zo.
Je krijgt netjes een briefje door de deur met de vraag om hem weg te halen.
Haal hem gewoon weg, dit is problemen zoeken.
 
Ik zie het probleem niet zo.
Je krijgt netjes een briefje door de deur met de vraag om hem weg te halen.
Haal hem gewoon weg, dit is problemen zoeken.
Als je op vakantie bent is het moeilijk weghalen :)
maar ik zou hem ook niet "onnodig lang" laten staan

Als er iemand zijn motor voor mijn huis op de stoep zet en 10 dagen laat staan, dan ga ik ook vriendelijk verzoeken om dat apparaat op een daarvoor bedoelde parkeerplek te plaatsen.
Dat kun je natuurlijk vriendelijk verzoeken, maar de persoon van de motor mag dit vriendelijk negeren / afwijzen.

Bij ons in de gemeente mag je ook op de stoep parkeren mits genoeg ruimte voor rolstoel/kinderwagen etc. Dit gebeurt dus ook.
Een kennis van me was het beu dat de buurman altijd de motor voor zijn deur op (volgens hem) ZIJN stoep zette want daar stond een lantaarn paal dus kon de motor mooi aan vast.
Op een gegeven moment zelfs ruzie over, want de buurman had geen andere plek om hem veilig weg te zetten (veilig was in zijn ogen, met ketting vast aan een vast object) en haalde de motor ook niet weg toen mijn kennis hierom vroeg.
Politie erbij.....
wat denk je?
"Ja meneer (kennis van me dus), in de gemeente regels staat dat een motorfiets onder bepaalde voorwaarden op de stoep mag parkeren, er is geen maximum tijdsduur aan parkeren omdat de grootte van het voertuig binnen bepaalde maten valt, uw buurman voldoet met zijn motor op deze plek aan de gestelde voorwaarden van het parkeren op de stoep dus u kunt wel VRAGEN of hij hem ergens anders zet, maar meneer (de buurman) hoeft dit niet te doen".
En nee, de buurman kreeg ook GEEN bekeuring voor het parkeren daar.

Voor dat politie bureau MAG je hem gewoon laten staan, je staat niet pal voor de deur wat de doorstoring beïnvloed, de stoep is breed zat.
Denk niet dat je een bekeuring gehad zou hebben, maar ze vroegen het gewoon vriendelijk.
De "deadline" op het briefje zou ik dan niet te zwaar aan tillen :)
 
Bij wijze van test, zou ik de motor ophalen met een busje.
Gewoon het slot doorknippen (want = goedkoop) en de motor het busje in sleuren met 2 man.
Niks geheimzinnig, gewoon of het je dagelijkse ding is....

WEL voor de zekerheid je kenteken bij je hebben :+, bij vragen zeg je dat je de sleutel kwijt bent en daarom zo lang duurde.... _O-
 
Bij wijze van test, zou ik de motor ophalen met een busje.
Gewoon het slot doorknippen (want = goedkoop) en de motor het busje in sleuren met 2 man.
Niks geheimzinnig, gewoon of het je dagelijkse ding is....

WEL voor de zekerheid je kenteken bij je hebben :+, bij vragen zeg je dat je de sleutel kwijt bent en daarom zo lang duurde.... _O-
Wat een fantasie.
 
Dat een buurman van 10 huizen verderop zijn project-schroot bij mij geheel legaal voor de deur parkeerde
voor ( zijn gedachte ) langere tijd,

Mocht dat formeel, maar heb hem ook even vriendelijk doch dringend verzocht dat hoopje roest bij z'n eigen voor de deur
neer te zetten
Wat hij dan ook met frisse tegenzin deed.

Vermoedelijk zitten die petten ook niet te wachten op een ander z'n probleem voor hun deur.
T zijn net mensen
 
Dat een buurman van 10 huizen verderop zijn project-schroot bij mij geheel legaal voor de deur parkeerde
voor ( zijn gedachte ) langere tijd,

Mocht dat formeel, maar heb hem ook even vriendelijk doch dringend verzocht dat hoopje roest bij z'n eigen voor de deur
neer te zetten
Wat hij dan ook met frisse tegenzin deed.

Vermoedelijk zitten die petten ook niet te wachten op een ander z'n probleem voor hun deur.
T zijn net mensen
Het kan ook zijn dat de gemeente de handhaving doet, dan heeft de politie daar niets mee te maken en die zullen je dan ook doorverwijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan