KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorige maand de Leovince voor de SMR op mijn SMT gezet. Alles past prima, alleen de ophangbeugels van de dempers zijn niet 100% geschikt. Met name rechts staat de demper en beetje scheef. Als je geen OCD hebt zal het je niet opvallen. Mij wel. Is nog wel te corrigeren denk ik.

Dan weet ik nu ook eindelijk waarom mijn rechter demper wat scheef staat _O-
 
Haha, dus jij hebt het ook?

Dat carbon is nog wel wat te buigen, denk ik. Eens in de oven leggen en dan het ophangoog onder een andere hoek zetten dan 90 graden.
 
"Echte mannen" worden hier door sommigen omschreven als " liefst getatoeëerde , door tinnitus geplaagde, absoluut niét van een GS komende, testosteronbommen".

Behalve misschien wat het testosteron betreft, hoor ik hier dus niet echt thuis...

:+

Er is wel nog e.e.a. mis met je hè?
 
De 1090 is inmiddels al enkele dagen in bezit. Druk met inrijden en te laat komen op het werk..

Nu ben ik opzoek naar ACC2 voor voeding naar de navigatie. Kan em alleen niet vinden, iemand een idee?

Oh en te laat komen op het werk heeft niet te maken met verdwalen. Of toch wel, extra ommetje 😎
 
De 1090 is inmiddels al enkele dagen in bezit. Druk met inrijden en te laat komen op het werk..

Nu ben ik opzoek naar ACC2 voor voeding naar de navigatie. Kan em alleen niet vinden, iemand een idee?

Oh en te laat komen op het werk heeft niet te maken met verdwalen. Of toch wel, extra ommetje 😎

Die van mij is aangesloten achter de koplamp.
Weet niet als er ergens anders een handiger plek is, want het is een hele klus om erbij te kunnen komen.
 
De 1090 is inmiddels al enkele dagen in bezit. Druk met inrijden en te laat komen op het werk..

Nu ben ik opzoek naar ACC2 voor voeding naar de navigatie. Kan em alleen niet vinden, iemand een idee?

Oh en te laat komen op het werk heeft niet te maken met verdwalen. Of toch wel, extra ommetje 😎

Onder het plastic dopje in je cockpit links. :)
 
KTM rijders,

Heb al even de 1050 Adventure en dat bevalt perfect!
Kilometers komen er makkelijk bij, enige wat ik nog mis is wat meer sound uit die Twin...


Zojuist gezien dat SC-project ook een demper maakt voor de Adventure, maar staat alleen de 1090/1290 vermeld, prijs is ook netjes voor een titanium demper?
SC-PROJECT EXHAUST

Past een aftermarket demper voor een 1090/1290 ook op een 1050/1190?

Verder vond ik b.v. Arrow/Leo-vince of Gianelli (zelfde als Arrow denk ik?).
Hier kan als het goed is ook gewoon de killer uit.


Iemand ervaring met de bovenste 3 dempers voor de 1050/1190 qua pasvorm/afwerking/kwaliteit?
& alternatieven altijd welkom natuurlijk, hoor ook goede verhalen over Wings, maar deze hebben volgensmij geen E-keur, en zijn vrij prijzig?

Akrapovic vind ik zelf niet zo mooi, al is de kwaliteit wel erg hoog.
Remus vindt ik wat te prijzig.

Alvast bedankt :)
Groeten
 
Moge,

De SMT heeft zich weer eens bewezen als een hele fijne fiets.
Gisteren meegedaan met de voorlopig laatste VRO bochten training.
Tussen het geweld van de Ducaties, Aprillia en BMW bleef de SMT prima standhouden.
Oke bij het uit accelereren na een bocht merk je dat ze meer power hebben, maar in de bochten geen centje pijn.

Heerlijk genoten en ook weer genoeg geleerd.

Greetz Richard
 
Moge,

De SMT heeft zich weer eens bewezen als een hele fijne fiets.
Gisteren meegedaan met de voorlopig laatste VRO bochten training.
Tussen het geweld van de Ducaties, Aprillia en BMW bleef de SMT prima standhouden.
Oke bij het uit accelereren na een bocht merk je dat ze meer power hebben, maar in de bochten geen centje pijn.

Heerlijk genoten en ook weer genoeg geleerd.

Greetz Richard

Dan hebben wij elkaar effe gesproken ;)

Was er ook met de SMT was een heerlijk dagje en de SMT deed het idd geweldig
 
KTM rijders,

Zojuist gezien dat SC-project ook een demper maakt voor de Adventure, maar staat alleen de 1090/1290 vermeld, prijs is ook netjes voor een titanium demper?
SC-PROJECT EXHAUST

Iemand ervaring met de bovenste 3 dempers voor de 1050/1190 qua pasvorm/afwerking/kwaliteit?
& alternatieven altijd welkom natuurlijk, hoor ook goede verhalen over Wings, maar deze hebben volgensmij geen E-keur, en zijn vrij prijzig?

Ik heb zelf een SC Project demper voor een project. (Niet voor KTM maar voor een Duc Monster)

De afwerking is echt heel goed.
 
Ziet er idd strak uit die SC Project demper, en voor een schappelijke prijs, mooier dan die Wings iig, daar ben ik niet stuk van met dat carbon kapje. Nu nog het geluid.....
 
Tok tok hoe tevreden ben jij over motorcenter venlo?
Ik zit nl op de kmstand dat de kleppen nagekeken en evt gesteld moeten worden.
Weet iemand ook evt een indicatie van wat het kost zo'n klepstel gebeuren.
 
Tok tok hoe tevreden ben jij over motorcenter venlo?
Ik zit nl op de kmstand dat de kleppen nagekeken en evt gesteld moeten worden.
Weet iemand ook evt een indicatie van wat het kost zo'n klepstel gebeuren.

Het is voor een ervaren monteur al snel een dagje werk (uurtje of 7). De halve motor moet zowat uit elkaar om er goed bij te kunnen komen.
7 uur arbeidsloon is al snel iets van 400-500 euro incl.btw. Het is tevens een grote beurt, dus erbij komt nog olie, bougies en wat klein grut. Zonder echt rare dingen tik je al snel iets van 500-600 euro's af.
 
Tok tok hoe tevreden ben jij over motorcenter venlo?
Ik zit nl op de kmstand dat de kleppen nagekeken en evt gesteld moeten worden.
Weet iemand ook evt een indicatie van wat het kost zo'n klepstel gebeuren.

Ik ben er zeer tevreden over, geen reden tot klagen. Krijg ook altijd een goede leenmotor mee, een keer een 1050 adventure baggerfiets en de laatste keer een sd1290 gt, je hoort mij niet klagen. Reken idd maar op €600,- voor een grote beurt, krijg je hem wel gepoetst terug.
 
KTM rijders,

Heb al even de 1050 Adventure en dat bevalt perfect!
Kilometers komen er makkelijk bij, enige wat ik nog mis is wat meer sound uit die Twin...


Zojuist gezien dat SC-project ook een demper maakt voor de Adventure, maar staat alleen de 1090/1290 vermeld, prijs is ook netjes voor een titanium demper?
SC-PROJECT EXHAUST

Past een aftermarket demper voor een 1090/1290 ook op een 1050/1190?

Verder vond ik b.v. Arrow/Leo-vince of Gianelli (zelfde als Arrow denk ik?).
Hier kan als het goed is ook gewoon de killer uit.


Iemand ervaring met de bovenste 3 dempers voor de 1050/1190 qua pasvorm/afwerking/kwaliteit?
& alternatieven altijd welkom natuurlijk, hoor ook goede verhalen over Wings, maar deze hebben volgensmij geen E-keur, en zijn vrij prijzig?

Akrapovic vind ik zelf niet zo mooi, al is de kwaliteit wel erg hoog.
Remus vindt ik wat te prijzig.

Alvast bedankt :)
Groeten

Gave demper die SC. De Remus heb je hier voor ongeveer dezelfde prijs:
REMUS SET, HEXACONE, TITAN, EEC
 
Heren heb een vraag misschien is het probleem van het golvend remmen dan opgelost.
Héb vanmiddag de blokjes eruit gehaald en gereinigd.
Slijtage viel mee nieuwe blokken zijn 8mm. Na meten bleek dat ze rond de 6mm zitten.
Maar als ik de blokken van de rechter klauw op meet zijn ze alle 6,1mm
Linker klauw is het wat anders en dat twijfel ik dus nu aan.
De bovenste blokken zijn 6,1 zover niks raars.
Maar de onderste blokjes waren links 5,7 en rechts 6,3.
Als elke zuiger nu afzonderlijk naar buiten komt dan zou dat geen probleem zijn, maar als bv de 2 linker en 2 rechter samen komen dan weet ik dat ik de blokjes moet vervangen dat daar het probleem zit.

Floaters heb ik ook gecontroleerd zitten allemaal los en draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Arrow op mijn 1190, bevalt prima, mooi geluid volgens anderen.
Hoor dat zelf niet vanwege oordoppen.
Smoelt ook beter dan de originele kachelpijp.
 
Heren heb een vraag misschien is het probleem van het golvend remmen dan opgelost.
Héb vanmiddag de blokjes eruit gehaald en gereinigd.
Slijtage viel mee nieuwe blokken zijn 8mm. Na meten bleek dat ze rond de 6mm zitten.
Maar als ik de blokken van de rechter klauw op meet zijn ze alle 6,1mm
Linker klauw is het wat anders en dat twijfel ik dus nu aan.
De bovenste blokken zijn 6,1 zover niks raars.
Maar de onderste blokjes waren links 5,7 en rechts 6,3.
Als elke zuiger nu afzonderlijk naar buiten komt dan zou dat geen probleem zijn, maar als bv de 2 linker en 2 rechter samen komen dan weet ik dat ik de blokjes moet vervangen dat daar het probleem zit.

Floaters heb ik ook gecontroleerd zitten allemaal los en draaien.

Komen alle zuigers wel evenveel naar buiten, anders de cups iets naar buiten drukken en reinigen met remmenreiniger zou ik denken...
 
Heren heb een vraag misschien is het probleem van het golvend remmen dan opgelost.
Héb vanmiddag de blokjes eruit gehaald en gereinigd.
Slijtage viel mee nieuwe blokken zijn 8mm. Na meten bleek dat ze rond de 6mm zitten.
Maar als ik de blokken van de rechter klauw op meet zijn ze alle 6,1mm
Linker klauw is het wat anders en dat twijfel ik dus nu aan.
De bovenste blokken zijn 6,1 zover niks raars.
Maar de onderste blokjes waren links 5,7 en rechts 6,3.
Als elke zuiger nu afzonderlijk naar buiten komt dan zou dat geen probleem zijn, maar als bv de 2 linker en 2 rechter samen komen dan weet ik dat ik de blokjes moet vervangen dat daar het probleem zit.

Floaters heb ik ook gecontroleerd zitten allemaal los en draaien.

Ik weet niet hoeveel km oud de remklauwen zijn, maar even uit elkaar halen, schoonmaken, vervangen van de rubbers en het oppoetsen van de zuigers kan nooit kwaad.. Kun je het hele systeem meteen van nieuwe dot 5.1 (of 4) voorzien!
 
klauwen zijn nu 17000 Km oud. hij moet binnenkort voor grote beurt dus dan komt er automatisch nieuwe olie in.
Ik weet niet hoeveel km oud de remklauwen zijn, maar even uit elkaar halen, schoonmaken, vervangen van de rubbers en het oppoetsen van de zuigers kan nooit kwaad.. Kun je het hele systeem meteen van nieuwe dot 5.1 (of 4) voorzien!
 
volgens mij komen ze even veel naar buiten. heb het probleem al langer maar had nu zoiets van toch eens wat eraan doen.
misschien is het opgelost als ik er nieuwe blokjes in zet want als ze links n rechts tegelijkertijd naar buiten komen heb je sowieso verschil in de blokken boven en onder nu.
Weet alleen niet zeker of ze alle 4 afzonderlijk zijn of 2 aan 2
Komen alle zuigers wel evenveel naar buiten, anders de cups iets naar buiten drukken en reinigen met remmenreiniger zou ik denken...
 
M'n KTM dealer gaf aan dat ie een klant had voor mijn 990SMT, dus of ik er niet vanaf wilde :? ....zullen ze bij KTM toch eerst een fatsoenlijke vervanger moeten maken. :P

full

plaatje van afgelopen zaterdag

voorlopig mag ie nog effe blijven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan