Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren twee hipsters bij een benzinepomp in Brabant, de een op een SR500 en de ander op een XT:

Beide voorzien van vale, skinny jeans, omgeslagen pijpen, Allstars, kek leren jasje en een seventies dophelmpje, Ray Ban Aviator's en uiteraard een baard en swagger!

Super hip weet je.

De SR startte de direct, de XT....not so much...

Na een aantal keren trappen vanaf het zadel, waarbij de voet op de neerwaartse slag er zo snel en ver mogelijk van afgetrokken werd (zo'n beetje halverwege, het ding zal maar terug trappen nietwaar?) en er niets bereikt werd, werd de XT om het hoekje geduwd: uit het zicht van bewonderende blikken en naast een stoeprandje om zo het aantrappen wat eenvoudiger te maken.

Na tig vruchteloze pogingen ging het kekke jasje uit, toch wel warm zo!

Na nog flink wat heldhaftige pogingen sloeg het ding dan eindelijk aan!!!

Driewerf hoera!

De jas mocht weer aan en voorzien van een zo nonchalant mogelijke blik vervolgden de beide dames heren hun weg...

Tip van de week:

Ga je scheren...

Zelden zo gelachen, bedankt jongens!
 
Plaats je ook nog even een film van het voorval, wij willen mee lachen.

Helaas...ik realiseerde me te laat dat ik sinds kort een smartphone heb... |(

Reden dat het zo grappig was is omdat het echt een reclamecampagne voor Diesel o.i.d. had kunnen zijn, ze hadden de hele look en houding tot in perfectie, echter het daadwerkelijke starten/rijden daar was beduidend minder aandacht aan besteed! :+ _O-
 
Helaas...ik realiseerde me te laat dat ik sinds kort een smartphone heb... |(

Reden dat het zo grappig was is omdat het echt een reclamecampagne voor Diesel o.i.d. had kunnen zijn, ze hadden de hele look en houding tot in perfectie, echter het daadwerkelijke starten/rijden daar was beduidend minder aandacht aan besteed! :+ _O-


Om t dan af te maken had je er ff heen moeten lopen ,en t ding in 1x aan moeten trappen 8-)
 
o.k respect voor de gedachte dan :} dat van die verotte knieen herken maar al te goed |(

Ja is echt ruk...in en uit een (lage) auto stappen, trap lopen, motorrijden...het gaat met steeds meer pijn gepaard maar vooruit: er zijn mensen die er erger aan toe zijn!
 
Het is pas echt zielig als je hun geval een motor hebt die slecht start.
Als ik wel ergens een bloedhekel aan heb is het een slecht startende motorfiets.
De versies met injectie zullen daar weinig last van hebben denk ik, maar de met name oudere fietsen met carburatie kunnen werkelijk een pain in the ass zijn.
Ooit een collega gehad met een Honda XR600.
Machtig mooie fiets, maar dat was er ene met kickstarter en nog geen elektrische starterknop op het stuur.
Met name als de motor op bedrijfstemperatuur was en dan plots afsloeg voor het stoplicht kon hij de motor weer erg moeilijk starten.
Zweten en vloeken en dom worden toegekeken door langsrijdende automobilisten was dan een ergernis.

Zelf ooit een BMW F650 gehad.
Ja, inderdaad zo ene met Rotax blokje.
Wat een bagger motorfiets was dat en werkelijk een miskoop.
Sloeg me ook vaak genoeg spontaan af en dan erg lastig om er weer leven in te krijgen.
Heb die knake fiets dan ook weer gauw van de hand gedaan.
Vr Gr
 
Vroeger was er een apart topic voor, maar dat kan ik nu niet meer vinden...
Stond vandaag vooraan bij een stoplicht, op de meest linker van drie rijbanen. Niet echt gekeken wat er achter me stond.
Licht op groen... Snel optrekken om de auto's ruim voor te blijven, hoor ik ineens een kabaal achter me en word ik tijdens het van baan wisselen ingehaald door een dikke corvette...
Mijn vriend reed verderop, die had bij dat bewuste stoplicht nog oranje.
De chauffeur van de corvette gaf mij een cryptisch teken maar het was wel duidelijk dat hij de humor van het geheel zag. Heb 'm ingehaald, even vriendelijk gelachen, en doorgereden. Een paar stoplichten verder stonden wij weer vooraan en hij erachter. Deze keer wel ons best gedaan... Maar hij won echt... :O
Makkelijk. Op een gegeven moment sloeg hij rechtsaf en zwaaide nog even vriendelijk.
Hihi, het was iig humor.
 
Vroeger was er een apart topic voor, maar dat kan ik nu niet meer vinden...
Stond vandaag vooraan bij een stoplicht, op de meest linker van drie rijbanen. Niet echt gekeken wat er achter me stond.
Licht op groen... Snel optrekken om de auto's ruim voor te blijven, hoor ik ineens een kabaal achter me en word ik tijdens het van baan wisselen ingehaald door een dikke corvette...
Mijn vriend reed verderop, die had bij dat bewuste stoplicht nog oranje.
De chauffeur van de corvette gaf mij een cryptisch teken maar het was wel duidelijk dat hij de humor van het geheel zag. Heb 'm ingehaald, even vriendelijk gelachen, en doorgereden. Een paar stoplichten verder stonden wij weer vooraan en hij erachter. Deze keer wel ons best gedaan... Maar hij won echt... :O
Makkelijk. Op een gegeven moment sloeg hij rechtsaf en zwaaide nog even vriendelijk.
Hihi, het was iig humor.
Wat een charmeur })
 
Afgelopen vrijdag weer me zitten verbazen of het invoeg-gedrag:

Want je houdt enkel het verkeer op, je staat zelf ook stil.
Je zou ook kunnen doorrijden (dat mag gewoon) en wat sneller invoegen. Jij eerder, de rest die achter je rijdt kan doorrijden en bovenal: je bent niet zo traag...
 
Afgelopen vrijdag weer me zitten verbazen of het invoeg-gedrag:

Want je houdt enkel het verkeer op, je staat zelf ook stil.
Je zou ook kunnen doorrijden (dat mag gewoon) en wat sneller invoegen. Jij eerder, de rest die achter je rijdt kan doorrijden en bovenal: je bent niet zo traag...
Dit heeft weinig met invoegen te maken. Dit is een splitsing van 2 snelwegen en mensen moeten dus de juiste richting kiezen.
Doorrijden tot het laatste moment en dan wisselen is niet toegestaan. Iets van niet volgen van de aangegeven rijrichting.
 
Ik zie ook steeds meer van dit soort types. Ik vind ze eigenlijk een beetje zielig...

Vandaag was ik er ook zo eentje: Dainese pak compleet met elbow sliders en IN boots, replica Arai en een motor met elektrische problemen. Bij het terugkruipen naar huis stonden 2 bruggen langdurig open en kreeg ik fronsende blikken van andere motorrijders omdat ik de motor niet uit durfde te zetten.
 
Vroeger was er een apart topic voor, maar dat kan ik nu niet meer vinden...
Stond vandaag vooraan bij een stoplicht, op de meest linker van drie rijbanen. Niet echt gekeken wat er achter me stond.
Licht op groen... Snel optrekken om de auto's ruim voor te blijven, hoor ik ineens een kabaal achter me en word ik tijdens het van baan wisselen ingehaald door een dikke corvette...
Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3
 
Bij de buurtsupert.. honda shadow.. oudere man.. in korte broek en.. boodschappentas aan het stuur.. echt waar..
 
Bij de buurtsupert.. honda shadow.. oudere man.. in korte broek en.. boodschappentas aan het stuur.. echt waar..
Doe ik ook regelmatig, die boodschappentas. Nou ja, aan mijn spiegeltje dan, maar toch. Werkt prima voor die laatste 200 meter, beetje voorzichtig rijden en niet te zwaar beladen.
 
Doe ik ook regelmatig, die boodschappentas. Nou ja, aan mijn spiegeltje dan, maar toch. Werkt prima voor die laatste 200 meter, beetje voorzichtig rijden en niet te zwaar beladen.

Of een pakketje ophalen waarvan je verwacht dat het ongeveer 5*5*10cm is maar uiteindelijk in een doos van 30*30*30 zit en dus niet in je tas past. Pakketje op de tank en met de ellebogen tegenhouden, mensen kijken je dan wel raar aan.
 
Tasje aan het stuur zou ik denk ik niet durven (misschien voor een klein stukje). Ben zo bij gebrek aan een rugzak wel eens met een stokbrood in mijn motorjas naar gereden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan