Kawasaki ER-5

Thanks. Zal eens gaan kijken.

Lees her en der op fora dat een kapotte toerenteller er ook op kan wijzen dat de CDI het heeft begeven. Ook geen goedkoop onderdeel
 
Doet ie het alweer Josss?

Die van mij doet het (in theorie) weer! *D
Kortsluiting bleek inderdaad de dader. Een van de contacten achter de elektrische starter maakte contact met het stuur. Geen idee hoe dat ineens is ontstaan, maar goed. Goed af tapen en doorgaan.

De spanningsregelaar was inderdaad doorgebrand, net zoals de accu. De hoge spanning ook de nodige schade aan de CDI toegebracht, er is een gat in gebrand. Maar die doet het nog! Los van de signalen richting de toerenteller dan...

Hoezo doet hij het alleen in theorie dan? PostNL verzaakte de onderdelen op tijd te leveren, dus heb niets kunnen monteren. De fiets maar met de kabels op de auto gestart, en dat ging prima. Maar op zichzelf starten/rijden doet ie nog niet. Nog even geduld dus...

Met het testen van de motor helaas mezelf wat extra kosten op de hals gehaald. Kennelijk vinden de 12V lampjes het niet zo leuk om het volle vermogen van de dynamo op hun donder te krijgen, dus die hebben allemaal de geest gegeven. Lesje voor de volgende keer.

Volgende week alles maar eens definitief in elkaar knutselen. Dan eens zien hoe hij het volhoud! :]
 
Oeh, fijn dat je er achter bent.
Die van mij staat nog bij een monteur. Zojuist belde hij dat de CDI defect is.
Hij had een CDI van een andere ER-5 geprobeerd en hier reed hij goed mee.

Ik heb zojuist een CDI besteld en zaterdag gaat deze er op. :]
 
Laatst bewerkt:
Jongens vraagje, ik heb de carburateurs van mijn ER5 gereinigd en voorzien van nieuwe vlotternaalden, omdat er de benzine lekte naar mijn carter. Gisteren alles weer inelkaar gezet en de motor even gestart, leek allemaal prima te werken. Echter kwam ik vandaag bij de motor en lekte deze benzine uit het luchtfilterhuis! Toen ik het dopje van de overloop uit de slang haalde (die naast de uitlaatdemper hangt) kwam daar bijna een halve liter benzine uitgestroomd.
Ik lees overal dat mijn vlotters niet goed afsluiten, maar kan het ook zijn dat ik mn benzinekraan op ON had staan en ik maar 2 liter benzine in de tank had.. Waardoor de vaccuum bediende benzinekraan zijn werk niet kon doen?
 
Hallo riders!

Mijn vriendin heeft sinds kort een Delkevic mini uitlaat op dr ER5.
Als ze de motor nu laat uitrollen begint deze geweldig na te pruttelen (beetje binnensmonds knallen).

Hoe kun je zoiets veroorzaken? Zou het bij mijn eigen motor ook wel willen :)
 
Hallo riders!

Mijn vriendin heeft sinds kort een Delkevic mini uitlaat op dr ER5.
Als ze de motor nu laat uitrollen begint deze geweldig na te pruttelen (beetje binnensmonds knallen).

Hoe kun je zoiets veroorzaken? Zou het bij mijn eigen motor ook wel willen :)
zelfde uitlaat erop zetten :)
 
Ik heb een sv, heb op youtube wat sv’s gezien met zo’n demper maar die doen dat niet. Eigenlijk is je afstelling dan te rijk/arm ofzo toch?
 
Vraagje: ik ben op zoek naar een stuur voor mijn ER5 (nieuw of tweedehands). Heb een tijdje terug een universeel stuur gekocht online, maar daar bleken niet de juiste gaten in te zitten voor de hendel knoppen (die ervoor zorgen dat de je gashendel etc op de juist eplek blijven zitten).


Het uitboren hiervan heb ik een beetje verpest, dus nu alsnog op zoek naar een stuur.

Heeft iemand een tweedehands stuur liggen of tips welke ik het beste kan kopen?

Bij Roukema zijn ze continue uitverkocht helaas.
 
Vraagje: ik ben op zoek naar een stuur voor mijn ER5 (nieuw of tweedehands). Heb een tijdje terug een universeel stuur gekocht online, maar daar bleken niet de juiste gaten in te zitten voor de hendel knoppen (die ervoor zorgen dat de je gashendel etc op de juist eplek blijven zitten).


Het uitboren hiervan heb ik een beetje verpest, dus nu alsnog op zoek naar een stuur.

Heeft iemand een tweedehands stuur liggen of tips welke ik het beste kan kopen?

Bij Roukema zijn ze continue uitverkocht helaas.

Je kan de mijne krijgen voor 500 euro. Krijg je er de rest van de motor bij :P Kan je het stuur zo naar je eigen motor rijden :P
 
Laatst bewerkt:
Haha hier moest ik om lachen. 500 euro klinkt als een prima deal maar één ER5 is zat. Wil je hem oprecht kwijt?
 
Haha hier moest ik om lachen. 500 euro klinkt als een prima deal maar één ER5 is zat. Wil je hem oprecht kwijt?

Ik speel sinds een paar weken met de gedachten. Ik heb inmiddels een andere motor voor woonwerk kilometers. In de winter heb ik haar ook niet meer nodig. Mijn broertjes hebben inmiddels hun eigen motor gekocht. Ze heeft inmiddels al flink wat kilometers gehad, maar wel altijd goed onderhoud. Lagers in achterwiel zijn in 2016 vervangen. Begin 2017 nieuwe olie in de voorvork enz enz. En er is een artikel over mijn ER-5 geschreven (marathonmotor) in de moto 73 (no21 2016). Het is gewoon zonde dat ze stilstaat in de schuur, ze kost bijna niets, start altijd. Ik gun haar gewoon iemand die haar nog meeneemt op avontuur =)
 
Jongens vraagje, ik heb de carburateurs van mijn ER5 gereinigd en voorzien van nieuwe vlotternaalden, omdat er de benzine lekte naar mijn carter. Gisteren alles weer inelkaar gezet en de motor even gestart, leek allemaal prima te werken. Echter kwam ik vandaag bij de motor en lekte deze benzine uit het luchtfilterhuis! Toen ik het dopje van de overloop uit de slang haalde (die naast de uitlaatdemper hangt) kwam daar bijna een halve liter benzine uitgestroomd.
Ik lees overal dat mijn vlotters niet goed afsluiten, maar kan het ook zijn dat ik mn benzinekraan op ON had staan en ik maar 2 liter benzine in de tank had.. Waardoor de vaccuum bediende benzinekraan zijn werk niet kon doen?
Bij mijn weten zou het niet uit moeten maken hoeveel benzine er in de tank zit of dat de kraan op "On" staat. Misschien toch iets verkeerd in elkaar gezet o.i.d.?
 
Hallo riders!

Mijn vriendin heeft sinds kort een Delkevic mini uitlaat op dr ER5.
Als ze de motor nu laat uitrollen begint deze geweldig na te pruttelen (beetje binnensmonds knallen).

Hoe kun je zoiets veroorzaken? Zou het bij mijn eigen motor ook wel willen :)
In ieder geval goede keuze voor een uitlaat ;) Ik heb de iets langere Oval er op hangen, en die doet af en toe hetzelfde.

Bij mijn weten zijn backfires (de plofjes) het resultaat van een onvolledige verbranding van de benzine. Wanneer je een andere uitlaat op je motor zet kan de lucht/brandstof ratio veranderen waardoor onvolledige verbranding ontstaat. Het kan dus zo zijn dat een Delkevic op jouw SV niet zo'n grote impact heeft op de lucht/brandstof ratio waardoor het daar niet optreed. Een andere uitlaat misschien weer wel...
 
Bij mijn weten zou het niet uit moeten maken hoeveel benzine er in de tank zit of dat de kraan op "On" staat. Misschien toch iets verkeerd in elkaar gezet o.i.d.?


Klopt, het was een hersenspinsel. Dank je wel.
Ik ben nog aan het kijken wat het probleem is inderdaad. Heb een apart topic ervoor geopend :P
 
zou ook kunnen dat je gashendel niet helemaal terug gaat .weet dat bij mij de gaskabel geknapt was en me hele tank inhoud door de garage dreef.
 
Oh netjes!
De CDI toevallig bij MVK Motoren vandaan?

Nou we zijn een paar weken verder en mijn ER5 doet het eindelijk weer.
De door MVK geleverde CDI was defect en ik heb hierna een andere van ze gekregen welke ook defect was.
Terwijl ze aangeven dat het getest is. Ik vraag me dan wel af, hoe?
super fijn en heeft onnodig veel geld gekost (extra uren monteur)

Alle elektrische onderdelen waren doorgebrand, maar nu hoef ik alleen nog de toerenteller te repareren en hij is weer helemaal de oude (of beter zelfs)
 
Nou we zijn een paar weken verder en mijn ER5 doet het eindelijk weer.
De door MVK geleverde CDI was defect en ik heb hierna een andere van ze gekregen welke ook defect was.
Terwijl ze aangeven dat het getest is. Ik vraag me dan wel af, hoe?
super fijn en heeft onnodig veel geld gekost (extra uren monteur)

Alle elektrische onderdelen waren doorgebrand, maar nu hoef ik alleen nog de toerenteller te repareren en hij is weer helemaal de oude (of beter zelfs)

Kut om te horen. Wel fijn dat je straks weer kan rijden =)
 
Goed om te horen!

Zonde van die CDI's. Waar heb je er uiteindelijk nog een weten te vinden?
Ik heb er zelf maar een CDI van de GPZ500 (EX500) op gezet. Die doet het prima, behalve dat deze CDI de toerenteller anders aanstuurt en deze dus niet werkt. Maar ja, rijden kan ook zonder toerenteller!
 
Terug
Bovenaan Onderaan