zelf stralen

heeft iemand ervaring in het zelf stralen met zo een ding:
http://www.rustbuster.nl/Lucht/Spot-straal-pistool.htm


zit aan zo iets tedenken om zo iets te kopen voot wat kleine straal klusjes.
ik heb al een geschikte cabine.
Ik heb ooit zo`n ding gehad en vondt het waardeloos.
Om de 2 minuten dat ding weer vullen!!
Ik heb een andere oplossing gemaakt,los pistool met een trechter met grit erboven, en dat werkt goed, kan volgende week wel effen piccies maken, als je wilt, heb alles zelf gemaakt.
 
Voor het stralen van kleine roestplekjes is dit setje wel geschikt, maar als je grotere oppervlaktes wilt stralen, kan je beter naar wat anders omzien. Zorg ook voor een compressor met een redelijke grote luchtketel en een groot aanzuigvolume, want het luchtgebruik is behoorlijk hoog.
 
Ik heb ooit zo`n ding gehad en vondt het waardeloos.
Om de 2 minuten dat ding weer vullen!!
Ik heb een andere oplossing gemaakt,los pistool met een trechter met grit erboven, en dat werkt goed, kan volgende week wel effen piccies maken, als je wilt, heb alles zelf gemaakt.
ja,graag.

sommige hoekjes zijn lastig schuren ,dus leek dit mij een goede oplossing.

de compressor is groot genoeg,het hele bedrijf werk erop.
 
heeft iemand ervaring in het zelf stralen met zo een ding:
http://www.rustbuster.nl/Lucht/Spot-straal-pistool.htm


zit aan zo iets tedenken om zo iets te kopen voot wat kleine straal klusjes.
ik heb al een geschikte cabine.

Is het best mee te doen voor kleine klusjes :Y :Y Heb al behoorlijk wat ermee gestraald. Even een grotere beker erop en je kunt even langer doorwerken. Ideaal voor de kleine onderdelen (remklauwen etc) waar vele hoekjes enzo in zitten. Heb er btw ook al een frame mee gestraald ;) Duurde wat langer maar was te doen.
 
wil het straalpistool van pro1 wel eens zien *O*

kan ik hem misschien ook na maken pics pleas :Y :Y :Y

alvast bedankt kan ook naar mijn mailadres :} :}
Straal pistool is gekocht, rest is zelf gemaakt.
Heb een straalpistool waar je een slang aan kan doen waardoor het grit loopt, dus je voert het grit van boven aan.
En daar heb ik een trechter voor gemaakt die ik op 2 meter hoog zet, en de zwaarte kracht doet de rest.
Zo kan je wel een 20 minuten achter elkaar stralen!

Piccies zal ik volgende week effen maken, spul staat nl op m`n werk.

Grt
 
Vraagje: kan ik compressors parallel aansluiten en hoe doe je dat dan? Ik wil namelijk graag een machine hebben waarmee ik metaal kan stralen.

Gezien ik geen ruimte heb voor grote 100 of 50 Liter inhoud compressors zou het parallel aansluiten van die dingen een mooie oplossing zijn, indien het stroomnet dit aan kan.

FT_69_AA.jpg

4023062.jpg
x 2 of x 3

Nu heb ik ook iets gelezen over het gebruik van hogedruk water spuiten. Ik heb nog wel een goede 100bar hogedruk spuit. Hoe kan ik deze aanpassen om te stralen?

Wat is precies het verschil tussen alle verschillende korrels?
zoals: GLASPAREL en ALUMINIUM OXIDE

Wat gebeurd er als ik ga stralen in mijn achtertuin zonder en dit niet doe in een dichte straalcabine?
 
Gewoon de luchtslangen aan elkaar koppelen.
Als je het heel mooi wil doen, laat je ze via 1 drukschakelaar lopen.

Idd, dit kan heel goed, als je in de tuin bezig gaat, dit kán wel, maar afhankelijk van de grootte van je tuin, bij een tuintje achter een rijtjeshuis heb je dikke kans dat de buren meegeniet van je straalzand. als de tuin groot genoeg is kun je op zich prima buiten stralen. heb het ook wel gedaan met machines die te groot waren voor de cabine
 
Perfect, dat is mooi nieuws. Ik heb ondertussen een Airpress HLO-215/25 compressor gekocht. Leuk ding! Nu zit er ook al een straalpistool bij, wat voor korrels moet ik erin doen? Ik wil het chroom van mijn uitlaat eraf stralen, zodat ik de uitlaat kan mooi kan spuiten.
 
ziet er mooi uit, ik heb er momenteel echter weinig ruimte voor. Daarom wil ik graag iets kleins, gedult kan ik wel opbrengen met stralen, gezien die kleine compressor.

Maar is er iemand die een duidelijk antwoord kan geven op mijn vragen?
1. Hoe zit het met alle verschillende korrels? en welke raden jullie aan?
2. Hoe kan ik een hogedruk water spuit gebruiken om te stralen?
3. Hoe en waar kan ik een drukschakelaar kopen om twee compressors aan elkaar te knopen?
4. Als ik zo baal van 25 Kg glasparels in de achtertuin om mijn uitlaat straal, Is dit dan slecht voor milieu en dieren? Hoe ruim ik het zooitje op? of hoeft dit niet?
 
Gewoon de luchtslangen aan elkaar koppelen.
Als je het heel mooi wil doen, laat je ze via 1 drukschakelaar lopen.

Ik zou dan wel even letten op de hoofdzekering enzo. Als twee compressoren tegelijk aanslaan zou de huis-tuin-en-keuken 220V wel eens overbelast kunnen raken. Bij mij gaat in ieder geval het licht even uit als de (220V) compressor aan slaat. Ik wil er ook een tweede compressor parallel geschakeld bij hebben, maar ik hou dan wel vast aan twee drukschakelaars, zodat de compressoren niet tegelijk aan slaan.

@Tux Biker: chroom eraf stralen? Ik denk niet dat je dat met doe-ut-zelf apparatuur redt.
 
@Vmaxx, waar heb jij je twee drukschakelaraars vandaan? Hoeveel kosten deze en hoe sluit je ze aan.

Waar kan dan gegevens vinden, wat er voor nodig is om chroom van mijn uitlaat af te stralen. Met een gridstralen blaas je heel de uitlaat kapot heb ik van een iemand vernomen die dit als werk heeft gedaan.
 
@Vmaxx, waar heb jij je twee drukschakelaraars vandaan? Hoeveel kosten deze en hoe sluit je ze aan.

In elke compressor zit een drukschakelaar om de pomp onder een bepaalde druk aan te laten slaan en boven een bepaalde druk uit te schakelen. Je hebt al een compressor, dus je hebt sowieso al één drukschakelaar die precies doet wat je wil.
 
@Vmaxx: maar nu heb ik dus gewoon twee compressors met daarop standaard twee drukschakelaars, die allebei waarschijnlijk op het zelfde moment zullen aanslaan. Hoe moet ik dan correct twee compressors aansluiten? en wat heb ik hiervoor nodig en hoe duur kost dit?
 
Op dit moment heb ik nog maar één compressor, maar als er een tweede bij komt, wordt ie van een ander merk dan wat ik nu heb en dan hoop ik maar dat die drukschakelaar nèt iets anders reageert dan die van de compressor die ik nu al heb. Zo niet, dan heb ik pech en moet ik gaan kijken of er iets aan die drukschakelaar valt in te stellen, want dat heb ik nog niet onderzocht. Dan haal ik de luchtdrukregelaar van één compressor af en knoop die ongeregelde uitgang aan de tank van de andere compressor, vóór de drukregelaar. De twee tanks zitten dan rechtstreeks aan elkaar en hebben beide altijd ongeveer dezelfde druk. Je hebt dan dubbel vermogen zeg maar.
 
@Vmaxx: maar nu heb ik dus gewoon twee compressors met daarop standaard twee drukschakelaars, die allebei waarschijnlijk op het zelfde moment zullen aanslaan. Hoe moet ik dan correct twee compressors aansluiten? en wat heb ik hiervoor nodig en hoe duur kost dit?

Drukregelaars kun je normaalgesproken instellen, kapje eraf en dan zit er meestal een draaiknop in om af te stellen.
de eene compressor iets lagere druk geven dan starten de 2 compressoren niet meer tegelijk.
Kost niets alleen een beetje werk :Y
 
Laatst bewerkt:
Drukregelaars kun je normaalgesproken instellen, kapje eraf en dan zit er meestal een draaiknop in om af te stellen.de eene compressor iets lagere druk geven dan starten de 2 compressoren niet meer tegelijk.Kost niets alleen een beetje werk :Y

Thanks dat is een duidelijk antwoord waar ik iets aan heb

Mijn andere vragen:
Maar is er iemand die een duidelijk antwoord kan geven op mijn vragen?
1. Hoe zit het met alle verschillende korrels? en welke raden jullie aan?
2. Hoe kan ik een hogedruk water spuit gebruiken om te stralen?
3. Als ik zo baal van 25 Kg glasparels in de achtertuin om mijn uitlaat straal, Is dit dan slecht voor milieu en dieren? Hoe ruim ik het zooitje op? of hoeft dit niet?
 
Kijk eens wat voor iets moois ik heb gevonden:
http://www.unicorn-ics.nl/wb/media/PDFF/Algemenetekststraalcabines.pdf

ER IS EEN KEUZE UIT DE VOLGENDE STRAALMIDDELEN

• GLASPAREL
Dit zijn fijne glasbolletjes die gebruikt worden voor het verfraaien van oppervlakten. Werkdruk moet in het algemeen lager zijn dan 4,5 bar, anders breekt de glasparel te snel. Glasparel wordt vooral gebruikt voor het verfraaien van Roestvaststaal, Aluminium en andere non-ferro metalen.

• KORUND
(ook wel Aluminium Oxide genoemd) Dit is een scherp en zeer slijtvast straalmiddel. Werkdruk kan 6 – 7 bar bedragen voor een optimaal rendement. Korund is uitermate geschikt voor het ontroesten en/of ontlakken van staal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan