XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee dat ding draaid wel maar slaat niet aan, en hij beweert hem zo aan te lopen , vondt het zelf ook al stoer maar ik heb hem nog niet gezien (de verkoper) mischien is ie wel net zo groot als robocop ! die andere op MP met de apparte rvs uitlaatjes ga ik ook kijken v/d week was al afgesproken. daar gaat mijn persoonlijke voorkeur momenteel ook naar uit .
Die van speurders had ik nog niet gezien maar als ik de foto zo zie scheur in het scherm kenteken plaat op half zeven olie vlekken op de grond ? rechter achter knipper is zwart v/d olie uit de uitlaat !! hij ziet er verder zo op de foto qua kleur wel goed uit.
Tja budget is inderdaad een probleem. dan is het of lowbudget en anders wordt het gelijk 3 x zoveel :( en daar tussen zit weinig dan wordt het toch na de aanschaf zelf weer sleutelen niet dat het een probleem is meestal moeten er dan ook weer de nodige euri's bij (goed koop = duur koop verhaal)

Wel toppie dat jullie mee denken
 
Laatst bewerkt:
Niemand interesse in een originele 21 inch velg van een ST (een zwarte) zonder spaken gratis af te halen. :? De velg is niet nieuw maar recht en in goede staat. Tevens nog een 21 inch velg met spaken van een suzuki DR (deze is echt als nieuw)
 
3LDré, ik heb nog een 21 inch velg in de aanbieding ;) (dan hoef je jouw tellers niet aan te passen)

Het 19" voorwiel bevalt me eigenlijk prima maar af en toe heb ik wel zoiets van, zal ik er weer een 21" van maken......wie weet ooit.
Ligt de velg je in de weg ofzo? B & R is me net iets te ver weg anders was ik 'm komen halen. O-)

@bal: hé das lang geleden, ben je er in augustus ook weer bij? :W

@ allen:
ik ben van het weekend een stukje van de augustus-route die ik voorstelde wezen rijden. Leuke omgeving, lekker veel bochten en redelijk goed wegdek. Ik moet alleen even een d-toer maken om een pontje te omzeilen, ze vragen 1,90 voor een overtocht. :N
 
Laatst bewerkt:
mensen mocht ik in het b ezit komen van een eigen st waar kan ik mij aanmelden om mee te rijden ? :]
 
nee dat ding draaid wel maar slaat niet aan, en hij beweert hem zo aan te lopen , vondt het zelf ook al stoer maar ik heb hem nog niet gezien (de verkoper) mischien is ie wel net zo groot als robocop ! die andere op MP met de apparte rvs uitlaatjes ga ik ook kijken v/d week was al afgesproken. daar gaat mijn persoonlijke voorkeur momenteel ook naar uit .
Die van speurders had ik nog niet gezien maar als ik de foto zo zie scheur in het scherm kenteken plaat op half zeven olie vlekken op de grond ? rechter achter knipper is zwart v/d olie uit de uitlaat !! hij ziet er verder zo op de foto qua kleur wel goed uit.
Tja budget is inderdaad een probleem. dan is het of lowbudget en anders wordt het gelijk 3 x zoveel :( en daar tussen zit weinig dan wordt het toch na de aanschaf zelf weer sleutelen niet dat het een probleem is meestal moeten er dan ook weer de nodige euri's bij (goed koop = duur koop verhaal)

Wel toppie dat jullie mee denken

En toch denk ik dat ik de speurders xtz het interesantste zou vinden. Op de foto's en omschrijvingen afgaand. Het lijkt een motor die, in tegenstelling tot die andere, nog aardig origineel is (op 't zadel na). Dit zou kunnen betekenen dat er meer mee gereden is dan aan gesleuteld.
De olie lekage zou een probleem kunnen zijn, dat zou je ter plaatse moeten beoordelen. Dat er wat zwarte smeurie uit de uitlaat op het lampje zit lijkt me nou niet echt een bezwaar. Dit komt ook doordat de originele knippers erg breed zijn en dat icm de laser uitlaat (die dichter op het frame zit dan de originele) geeft al snel een zwarte knipper. Gewoon vervangen door kleinere. Die schuine kentekenplaat is een zaak van een schroefje en klaar.

Let wel ik ga nu puur af op wat ik op de foto/omschrijving zie. Geen idee hoe ie in 't eggie is.

iig succes met de keuze.
 
ik ga inderdaad ook daar ff kijken , word allemaal moeilijk hoor als je keuze's kan maken

eigenaar in delft gebeld , hij heeft hem nog maar 3 maanden en daarvoor heeft ie heeeel lang stil gestaan , vandaar nog de orgineel kleurstelling en km stand.

vanavond laat ga ik nog kijken. :P
 
Laatst bewerkt:
in de lage prijs klasse waar ik in speur word ik denk ik niet happy op de duur (of korte duur) Na overleg met voornamelijk me zelf en de chef thuis heb ik besloten om er wat euries bij te plakken en ga ik ook Hier ff kijken qua BJ en prijsvind ik hem gunstig of zie ik het verkeerd ?
 
in de lage prijs klasse waar ik in speur word ik denk ik niet happy op de duur (of korte duur) Na overleg met voornamelijk me zelf en de chef thuis heb ik besloten om er wat euries bij te plakken en ga ik ook Hier ff kijken qua BJ en prijsvind ik hem gunstig of zie ik het verkeerd ?

Ziet er zo op de foto's goed uit, Laser demper en RVS bochten is ook mooi meegenomen.
Km stand is ook wel oke en bouwjaar scheelt ook weer een hoop dus lijkt niet verkeerd.

Alleen die kleurtjes.
:X
 
uuhhh Dre wanneer gaan jullie op pad en hoe meld ik mijn aan ?


Aanmelden, tja gewoon hier melden dat je er bij bent. Dat heb je bij deze dus gedaan.
Maar, mischien wel handig als je eerst de datum weet.

Ik heb aan aantal posts terug (hier) het voorstel gedaan om uit 3 data te kiezen.
Het lijkt er op dat de 17e voor de meeste het beste uitkomt dus ik ga er vanuit dat het de 17e augustus gaat worden.

Die nieuwe (duurdere) XTZ optie ziet er goed uit idd. Lijkt 't me geen onredelijke prijs, maar is ook niet echt een koopje.
En wat Peke zegt over de kleuren moet je maar negeren, die wil alleen maar de blauw wit gele uitvoering :+

3LDré is het stiekem wel een beetje eens met Peke maar toch deze 95 kleurstelling zie je niet echt vaak
 
Laatst bewerkt:
Aanmelden, tja gewoon hier melden dat je er bij bent. Dat heb je bij deze dus gedaan.
Maar, mischien wel handig als je eerst de datum weet.

Ik heb aan aantal posts terug (hier) het voorstel gedaan om uit 3 data te kiezen.
Het lijkt er op dat de 17e voor de meeste het beste uitkomt dus ik ga er vanuit dat het de 17e augustus gaat worden.

Die nieuwe (duurdere) XTZ optie ziet er goed uit idd. Lijkt 't me geen onredelijke prijs, maar is ook niet echt een koopje.
En wat Peke zegt over de kleuren moet je maar negeren, die wil alleen maar de blauw wit gele uitvoering :+

3LDré is het stiekem wel een beetje eens met Peke maar toch deze 95 kleurstelling zie je niet echt vaak

Top voorwat betreft de data etc etc , Ook mijn vrouw vindt de kleurstelling uitgesproken vreselijk :N en begint haar steunt nu ook weer in te trekken vwb een iets duurdere ;( en vlgs haar moest ik er maar een paar nachtjes over slapen !!!! ik wil morgen al rijden , ik heb immers mijn oude fiets vandaag verkocht *O* zo dadelijk maar naar pynacker waar die wit gele staat , eens horen en zien wat dat is.
 
@bal: hé das lang geleden, ben je er in augustus ook weer bij? :W

Ja, wellicht ben ik er bij. Ik kan niet zover vooruit plannen. Ben nog steeds in bezit van een st dus ik mag mee. 8-)

Het forum een tijdje links laten liggen, drukte etc. En ik heb ook weinig tot geen probleem met mijn st. Ja, het gebruikelijke "noise" dat ie maakt, trilling van de tank als ie vol is.. dat soort dingen. Maar als je gewoon gas blijft geven brengt ie je overal.
 
Top voorwat betreft de data etc etc , Ook mijn vrouw vindt de kleurstelling uitgesproken vreselijk :N en begint haar steunt nu ook weer in te trekken vwb een iets duurdere ;( en vlgs haar moest ik er maar een paar nachtjes over slapen !!!! ik wil morgen al rijden , ik heb immers mijn oude fiets vandaag verkocht *O* zo dadelijk maar naar pynacker waar die wit gele staat , eens horen en zien wat dat is.


Als je toch de mogelijkheid hebt om wat meer uit te geven, wat dacht je van 2 stuks: :+ http://link.marktplaats.nl/174806927

Heb je gelijk een berg reservedelen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet het wel gaan lukken om het aantal van 12 van vorig jaar te overtreffen.
We zitten nu uitgaande van de 17e al aan de 10, alhoewel de ervaring leert dat het voor eenieder wel onder voorbehoud zal zijn.

3LDré
Dutchdude
mattijsw
Peke Esu
mcvdmvs
Relaxtz
Kiwibybike
Multiflex
kluphuis
bal

Nou maar afwachten welke watjes er afhaken :+

Is m'n routevoorstel trouwens voor iedereen OK?
Dan ga ik 'm ff verder uitwerken.
 
Laatst bewerkt:
3eldré, als je die velg wilt hebben staat hij mij niet in de weg, ik heb alleen afgeleerd om alles maar te bewaren, ik kan de ruimte altijd wel beter gebruiken. Dus als je hem wilt prima dan komt het wel een keer. Ik ga nog wel die 21 inch DR velg met spaken op MP zetten, deze heb ik van MP gekocht samen met mijn huidige voorvelg (achtervelg DR) en is helemaal strak (iets van 1500 km gelopen)
 
17 aug lijkt me top. Start, lunch en finish in Blokzijl? Iets anders: ben met een half oog aan t kijken naar een andere uitlaat of bochten. Een van mn voorbochten pruttelt een beetje bij de krans. Zit wrs wel een scheurtje in. Nou kun je voor minder dan 200 euro nieuwe rvs bochten kopen in duitsland en kan ik de orig uitlaat laten zitten zolang die het doet. Of... ebay.de http://cgi.ebay.de/Yamaha-XTZ-750-T...ryZ49781QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Kan iemand beoordelen of het de moeite is om daarop te bieden?
dank voor het meedenken!
 
Volgens mij moet het wel gaan lukken om het aantal van 12 van vorig jaar te overtreffen.
We zitten nu uitgaande van de 17e al aan de 10, alhoewel de ervaring leert dat het voor eenieder wel onder voorbehoud zal zijn.

3LDré
Dutchdude
mattijsw
Peke Esu
mcvdmvs
Relaxtz
Kiwibybike
Multiflex
kluphuis
bal

Nou maar afwachten welke watjes er afhaken :+

Is m'n routevoorstel trouwens voor iedereen OK?
Dan ga ik 'm ff verder uitwerken.

Belgske rijdt ook mee als het op de 17e is.

Routevoorstel is wmb. okee, hoeft van mij ook geen om te maken om een pontje te omzeilen, altijd wel een leuk fotomoment op zo'n pont en ja misschien kunnen we groepskorting bedingen, hé 15 man of niemand, voor 20 euro, anders rijden we om 8-)

trouwens vaak geen kwestie van watjedom hoor ;) wel verbazend leuk dat je een rit organiseert Dré!
 
Laatst bewerkt:
17 aug lijkt me top. Start, lunch en finish in Blokzijl? Iets anders: ben met een half oog aan t kijken naar een andere uitlaat of bochten. Een van mn voorbochten pruttelt een beetje bij de krans. Zit wrs wel een scheurtje in. Nou kun je voor minder dan 200 euro nieuwe rvs bochten kopen in duitsland en kan ik de orig uitlaat laten zitten zolang die het doet. Of... ebay.de http://cgi.ebay.de/Yamaha-XTZ-750-T...ryZ49781QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Kan iemand beoordelen of het de moeite is om daarop te bieden?
dank voor het meedenken!
dat soort uitlaten heeft vaak geluidsdemping door absorptiemateriaal en dat moet eens in de zoveel tijd worden vervangen. Maar die prijs zal nog wel omhoog schieten, 't is toch een sebring.

zelf zou ik rvs nieuw willen kopen, idd uit duitsland, bijvoorbeeld deze:

full


bij auspuffprofis.de vandaan en dan de originele knallerd laten zitten. Vaak met ander soort uitlaat veranderd de flow waardoor de carbafstelling misschien gewijzigd moet worden, heb je ook weer wat werk aan en ook kosten als je de fiets op een testbank zet. tja wat is het je waard en wat is je doel.
 
Volgens mij moet het wel gaan lukken om het aantal van 12 van vorig jaar te overtreffen.
We zitten nu uitgaande van de 17e al aan de 10, alhoewel de ervaring leert dat het voor eenieder wel onder voorbehoud zal zijn.

3LDré
Dutchdude
mattijsw
Peke Esu
mcvdmvs
Relaxtz
Kiwibybike
Multiflex
kluphuis
bal

Nou maar afwachten welke watjes er afhaken :+

Is m'n routevoorstel trouwens voor iedereen OK?
Dan ga ik 'm ff verder uitwerken.

Route is prima Dre. Is er nog iemand die uit het zuiden des lands die kant op gaat?

Ik mis Diesmer, is al een tijdje inactief hier of niet?
 
@ dre ik wil ovb ook wel mee met de rit.. avond ervoor naar iron maiden dus even zien.. })

@kiwibike ik heb ook nog wel een hoge ruit voor je liggen..

@ peke heb laatst ook in dubio gestaan om de st te verkopen en proef gereden op verschillende motoren (1 pitters) waaronder xt500/dominator/wr400/lc4 600.
maar kom steeds terug op de st. zit en rijd toch wel erg fijn.. (toch maar een 2 pitter)
zelfs nog op een africa twin 650cc gereden, schakelt wel stuk rustiger.. maar vermogen ook stuk minder. (en duur)

dus blijf toch maar bij de st.. toch ook wel veel aan gedaan.. kosten krijg ik er toch lang niet uit..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan