Welke gebruikte 2 cilinder onder de 200kg? Budget rond de 7 tot 9000

Waar ik heen wilde is dat je voor €4500 een nette paar jaar oude Versys 300 ophaalt.
Die maakt gehakt van een deel van de eerder genoemde motoren off-road en op een bochtige krappe weg zelfs op straat.

En dat ligt dan heel aan degene die het ding bestuurt...

Zet degene met de juiste skills op een Tenere/KTM ADV of zelfs GS en ze rijden je ook het snot voor je ogen.. on en offroad. 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:
@IJzervreter

Dat verhaal van jou over die accu komt mij ook helemaal niet bekend voor. Ik heb 6 jaar, met veel plezier, op dat ding gereden en na 60.000 km zat de eerste accu er nog in.

Startte altijd meteen. Yuasa was het merk, misschien niet origineel.
 
En niet om af te kraken maar een T700 vindt ik echt geen 10.000 waard.
Dus heb ik het er ook niet voor over.

Bwa... in België rij je haast met een nieuwe de winkel uit voor 10 000€ en op zich vind ik dat zeker niet verkeerd.
Aan een tweedehands Tenere 700 zou ik ook dat bedrag niet spenderen, maar ook al heel zeker geen 5000€ aan een allroad van 10 jaar en ouder...

Dus je moet iets gaan doen he... alles is duurder geworden. 🤷‍♂️

(ik kocht in 2009 een fonkelnieuwe XT660Z Tenere voor nog geen 7000€, kijk eens wat ze vandaag nog voor die dingen vragen)
 
Mijn Stromer was €7000
Wel 2e hands gekocht maar werkelijk waar ik heb hem weer verkocht omdat ik de 3500 die ik had betaalt niet terug zag in de fiets.

Oef, ben ik toch niet de enige die er zo over denkt.

Dacht ook ff de top der fietsen in huis gehaald te hebben toen ik m'n Stromer ging halen, niets is minder waar... die dingen zijn pas overpriced... :X
(Stromer ST2 Belt hier)
 
@IJzervreter

Dat verhaal van jou over die accu komt mij ook helemaal niet bekend voor. Ik heb 6 jaar, met veel plezier, op dat ding gereden en na 60.000 km zat de eerste accu er nog in.

Startte altijd meteen. Yuasa was het merk, misschien niet origineel.
Yuasu was wel origineel. Mogelijk had jij wel de grotere.
 
Oef, ben ik toch niet de enige die er zo over denkt.

Dacht ook ff de top der fietsen in huis gehaald te hebben toen ik m'n Stromer ging halen, niets is minder waar... die dingen zijn pas overpriced... :X
(Stromer ST2 Belt hier)
IMG_20210501_145202_6.jpg
 
Wel benieuwd wat je van deze optie, of überhaupt kleiner dan 500 cc vindt.
Wilde serieus gaan kijken voor de ktm 500 twin adventure.
Nog steeds jammer dat ze die geskipd hebben.
Heb nog tijdje op een NTV 650 rond gereden.
Maar ik raakte erop uit gekeken
Ja weet het ben verwend kreng.
IMG_20220312_164903_0.jpg
image.jpg
 
En toch nog ingehaald worden door een ligfietsers met carbon bak sigaar.
Ik kon niet harder als 50.
Die man zal genoten hebben.
1.5 jr naar m.n werk gefietst 60km per dag.
En opgegeven moment wil je 60 of nog harder.
 
Een Versys 650 wellicht?
Klein beetje zwaarder dan de 200kg.

Voor 9500 weet ik wel een paar maanden oude met bijna alles er op en er aan te staan voor je :YO-)
 
En toch nog ingehaald worden door een ligfietsers met carbon bak sigaar.
Ik kon niet harder als 50.
Die man zal genoten hebben.
1.5 jr naar m.n werk gefietst 60km per dag.
En opgegeven moment wil je 60 of nog harder.
Komt nog. De CFmoto 450 MT. Komt dit jaar en net onder de 8000.
CFmoto bouwt de nieuwe KTM 790 ook.
 
Even out of the box denkend; wil je er ook echt offroad mee kunnen, of volstaat het als je de 'adventure' zithouding hebt?

Ik was na een proefrit op de T700 verliefd op het CP2 blok maar niet op de rest van de fiets. Zwaar, hoog zwaartepunt, en ik vond 'm wat 'plastiekerig' voor het geld. Er viel ook amper iets te besparen met een gebruikte Tenere, iedereen vroeg daar nog de hoofdprijs voor en daar is tot op heden volgens mij weinig in veranderd.

Toevallig ben ik na de T700 proefrit ook nog even op een XSR700 gaan zitten. Een beetje een underdog in de Yamaha line-up... Compact, licht (190 rijklaar), geen digitale fratsen aan boord, maar toch een verrassend fijne ergonomie voor mijn 193cm. Veel ruimer/fijner dan de onderhuids identieke MT-07!

Qua kleurstelling een knipoog naar vroeger:
2022_YAM_XS700_RD350LC_EU_FAMILY_STA_001_03.jpg


Dat is 'm uiteindelijk ook geworden. Binnen budget kun je zelfs een (praktisch) nieuwe vinden. Wellicht een proefritje waard?

De XSR700 X-tribute smoelt nog wat leuker dan de normale versies maar in 2022 had die kleurstelling een meerprijs van €1100 ofzo en dat vond ik het niet waard. Het 'bespaarde' geld heb ik direct in fatsoenlijke vering gestoken. Dat was hard nodig :')

2022-Yamaha-XS700SCR-EU-Tech_Black-Studio-001-03.jpg


Succes met je keuze, ben benieuwd waar je op uitkomt!
 
Die Tribute vind ik de leukste!

Een fijner blok dan die CP2 heb ik nog niet gereden, toch niet in deze prijsklasse.
 
Even out of the box denkend; wil je er ook echt offroad mee kunnen, of volstaat het als je de 'adventure' zithouding hebt?

Ik was na een proefrit op de T700 verliefd op het CP2 blok maar niet op de rest van de fiets. Zwaar, hoog zwaartepunt, en ik vond 'm wat 'plastiekerig' voor het geld. Er viel ook amper iets te besparen met een gebruikte Tenere, iedereen vroeg daar nog de hoofdprijs voor en daar is tot op heden volgens mij weinig in veranderd.

Toevallig ben ik na de T700 proefrit ook nog even op een XSR700 gaan zitten. Een beetje een underdog in de Yamaha line-up... Compact, licht (190 rijklaar), geen digitale fratsen aan boord, maar toch een verrassend fijne ergonomie voor mijn 193cm. Veel ruimer/fijner dan de onderhuids identieke MT-07!

Qua kleurstelling een knipoog naar vroeger:
Bekijk bijlage 1954870

Dat is 'm uiteindelijk ook geworden. Binnen budget kun je zelfs een (praktisch) nieuwe vinden. Wellicht een proefritje waard?

De XSR700 X-tribute smoelt nog wat leuker dan de normale versies maar in 2022 had die kleurstelling een meerprijs van €1100 ofzo en dat vond ik het niet waard. Het 'bespaarde' geld heb ik direct in fatsoenlijke vering gestoken. Dat was hard nodig :')

Bekijk bijlage 1954871

Succes met je keuze, ben benieuwd waar je op uitkomt!
Ik rij graag op de MT07 Tracer. Ik begrijp je keuze maar het uiterlijk ligt niet zo lekker bij mij. Ik vind die tank en koplamp zo raar. Irl nog erger. Smaken verschillen maar ik denk wel te weten waarom het een muurbloem is
 
Helemaal mee eens @IJzervreter . Ik zou normaal ook niet op deze fiets uit zijn gekomen. Puur op uiterlijk had ik 'm waarschijnlijk weggestreept. Dit was echt een rationele/praktische keuze waar ik per toeval tegenaan liep na de proefrit op de Tenere. Juist omdat dit een optie is die niet voor de hand ligt benoem ik hem even als alternatief. :)
Met een rekje en tassenset erop ist ook een prima reisfiets!
DSC_1376.JPG
 
Helemaal mee eens @IJzervreter . Ik zou normaal ook niet op deze fiets uit zijn gekomen. Puur op uiterlijk had ik 'm waarschijnlijk weggestreept. Dit was echt een rationele/praktische keuze waar ik per toeval tegenaan liep na de proefrit op de Tenere. Juist omdat dit een optie is die niet voor de hand ligt benoem ik hem even als alternatief. :)
Met een rekje en tassenset erop ist ook een prima reisfiets!
Bekijk bijlage 1954967
Ik geloof je meteen. Als ik rationeel zou zijn dan kocht ik een NC750. Toch heb ik een moto Guzzi.
 
Leuk om hier wat welgemeende adviezen te lezen.
Ik ben zelf eigenlijk niet zo van proefritten of motor huren.
Om Eens uit te proberen.
Zou eigenlijk wel moeten.
Noem het ouwe lullen gedrag maar eerder kocht ik een motor was het niks verkocht ik hem weer met beetje winst of beetje verlies prima.
MAar ik loop een beetje achter.
De prijzen stijgen en ik ga steeds minder werken.
Dus inkomsten ook minder,pensioenopbouw ik gok 0%
Dus vraag ik mezelf af geeft een Guzzi v85tt van €8999 4x meer motor plezier als een tdm 850 van €2299
Met 5 kleppen per cilinder.
Misschien wel een klassieker in wording.?
 
Yamaha xtz 750/850 Super Tenere.
175 kg, of Honda XRV 650 Africa Twin.
Beiden gebouwd in Japan of Italie, van Japanse en Europese onderdelen, de Honda zelfs door HRC race afdeling van Honda.

In goede of gerestaureerde conditie en met Rally enduro voor vork achter vering kun je hiermee nog steeds de wereld rond.

20230704_190530.jpg
translabrador2-1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Leuk om hier wat welgemeende adviezen te lezen.
Ik ben zelf eigenlijk niet zo van proefritten of motor huren.
Om Eens uit te proberen.
Zou eigenlijk wel moeten.
Noem het ouwe lullen gedrag maar eerder kocht ik een motor was het niks verkocht ik hem weer met beetje winst of beetje verlies prima.
MAar ik loop een beetje achter.
De prijzen stijgen en ik ga steeds minder werken.
Dus inkomsten ook minder,pensioenopbouw ik gok 0%
Dus vraag ik mezelf af geeft een Guzzi v85tt van €8999 4x meer motor plezier als een tdm 850 van €2299
Met 5 kleppen per cilinder.
Misschien wel een klassieker in wording.?
Ik denk wel dat een Moto Guzzi meer plezier geeft dan een oude Tdm. Ik weet niet of het 4 x is. Ik denk het wel. Ik heb al jaren een Guzzi maar ben niet verliefd op de v85tt. Ik zat wel aan een vervanger te denken. Tja keuzes.
 
Ik denk wel dat een Moto Guzzi meer plezier geeft dan een oude Tdm. Ik weet niet of het 4 x is. Ik denk het wel. Ik heb al jaren een Guzzi maar ben niet verliefd op de v85tt. Ik zat wel aan een vervanger te denken. Tja keuzes.
Blijft de vraag wat @propje van plan is met de motor. Als hij ook off-road wil gaan rijden is dat niet zijn motor denk ik. Ik hoor hem daar al anel over te zwaar en de V85TT voelt daar veel zwaarder dan hij is.

Niet dat je er geen gekke dingen mee kunt doen natuurlijk, maar het kost net even wat meer moeite.
1703331007901.png


Edit: Verder snap ik de motor wel hoor. Echt een grappig ding om te zien en voelt wel echt speciaal. Met logica moet je hem sowieso niet kopen, er zijn fietsen die alles veel beter kunnen, maar ik was er wel van gecharmeerd zoals dat alleen bij Italianen kan.
 
Tdm is net verkocht stond een mooie rode 850 met rvs bochten daar hou ik van.
Ik haat roest op m.n motor.
Ik rij bijna geen kmters.
Gewoon af en toe stukje voor de fun.
 
Terug
Bovenaan Onderaan