- 29 apr 2004
- 31.977
- 18.035
Meer dan een ton alTja
Ik heb jaren een Breva gehad en die heeft nooit een klap verkeerd gegeven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Meer dan een ton alTja
Ik heb jaren een Breva gehad en die heeft nooit een klap verkeerd gegeven.
Waar ik heen wilde is dat je voor €4500 een nette paar jaar oude Versys 300 ophaalt.
Die maakt gehakt van een deel van de eerder genoemde motoren off-road en op een bochtige krappe weg zelfs op straat.
En niet om af te kraken maar een T700 vindt ik echt geen 10.000 waard.
Dus heb ik het er ook niet voor over.
Mijn Stromer was €7000
Wel 2e hands gekocht maar werkelijk waar ik heb hem weer verkocht omdat ik de 3500 die ik had betaalt niet terug zag in de fiets.
Yuasu was wel origineel. Mogelijk had jij wel de grotere.@IJzervreter
Dat verhaal van jou over die accu komt mij ook helemaal niet bekend voor. Ik heb 6 jaar, met veel plezier, op dat ding gereden en na 60.000 km zat de eerste accu er nog in.
Startte altijd meteen. Yuasa was het merk, misschien niet origineel.
Wilde serieus gaan kijken voor de ktm 500 twin adventure.Wel benieuwd wat je van deze optie, of überhaupt kleiner dan 500 cc vindt.
How jong... da's een model waar ge uw landkaart op kunt leggen...
Komt nog. De CFmoto 450 MT. Komt dit jaar en net onder de 8000.En toch nog ingehaald worden door een ligfietsers met carbon bak sigaar.
Ik kon niet harder als 50.
Die man zal genoten hebben.
1.5 jr naar m.n werk gefietst 60km per dag.
En opgegeven moment wil je 60 of nog harder.
Ik rij graag op de MT07 Tracer. Ik begrijp je keuze maar het uiterlijk ligt niet zo lekker bij mij. Ik vind die tank en koplamp zo raar. Irl nog erger. Smaken verschillen maar ik denk wel te weten waarom het een muurbloem isEven out of the box denkend; wil je er ook echt offroad mee kunnen, of volstaat het als je de 'adventure' zithouding hebt?
Ik was na een proefrit op de T700 verliefd op het CP2 blok maar niet op de rest van de fiets. Zwaar, hoog zwaartepunt, en ik vond 'm wat 'plastiekerig' voor het geld. Er viel ook amper iets te besparen met een gebruikte Tenere, iedereen vroeg daar nog de hoofdprijs voor en daar is tot op heden volgens mij weinig in veranderd.
Toevallig ben ik na de T700 proefrit ook nog even op een XSR700 gaan zitten. Een beetje een underdog in de Yamaha line-up... Compact, licht (190 rijklaar), geen digitale fratsen aan boord, maar toch een verrassend fijne ergonomie voor mijn 193cm. Veel ruimer/fijner dan de onderhuids identieke MT-07!
Qua kleurstelling een knipoog naar vroeger:
Bekijk bijlage 1954870
Dat is 'm uiteindelijk ook geworden. Binnen budget kun je zelfs een (praktisch) nieuwe vinden. Wellicht een proefritje waard?
De XSR700 X-tribute smoelt nog wat leuker dan de normale versies maar in 2022 had die kleurstelling een meerprijs van €1100 ofzo en dat vond ik het niet waard. Het 'bespaarde' geld heb ik direct in fatsoenlijke vering gestoken. Dat was hard nodig
Bekijk bijlage 1954871
Succes met je keuze, ben benieuwd waar je op uitkomt!
Ik geloof je meteen. Als ik rationeel zou zijn dan kocht ik een NC750. Toch heb ik een moto Guzzi.Helemaal mee eens @IJzervreter . Ik zou normaal ook niet op deze fiets uit zijn gekomen. Puur op uiterlijk had ik 'm waarschijnlijk weggestreept. Dit was echt een rationele/praktische keuze waar ik per toeval tegenaan liep na de proefrit op de Tenere. Juist omdat dit een optie is die niet voor de hand ligt benoem ik hem even als alternatief.
Met een rekje en tassenset erop ist ook een prima reisfiets!
Bekijk bijlage 1954967
Yamaha xtz 750/850 Super Tenere.
175 kg, of Honda XRV 650 Africa Twin.
Ik denk wel dat een Moto Guzzi meer plezier geeft dan een oude Tdm. Ik weet niet of het 4 x is. Ik denk het wel. Ik heb al jaren een Guzzi maar ben niet verliefd op de v85tt. Ik zat wel aan een vervanger te denken. Tja keuzes.Leuk om hier wat welgemeende adviezen te lezen.
Ik ben zelf eigenlijk niet zo van proefritten of motor huren.
Om Eens uit te proberen.
Zou eigenlijk wel moeten.
Noem het ouwe lullen gedrag maar eerder kocht ik een motor was het niks verkocht ik hem weer met beetje winst of beetje verlies prima.
MAar ik loop een beetje achter.
De prijzen stijgen en ik ga steeds minder werken.
Dus inkomsten ook minder,pensioenopbouw ik gok 0%
Dus vraag ik mezelf af geeft een Guzzi v85tt van €8999 4x meer motor plezier als een tdm 850 van €2299
Met 5 kleppen per cilinder.
Misschien wel een klassieker in wording.?
Prachtige machines, maar de prijzen zijn er dan ook naar..
Als je ziet wat daarvoor gevraagd wordt tegenwoordig..
Blijft de vraag wat @propje van plan is met de motor. Als hij ook off-road wil gaan rijden is dat niet zijn motor denk ik. Ik hoor hem daar al anel over te zwaar en de V85TT voelt daar veel zwaarder dan hij is.Ik denk wel dat een Moto Guzzi meer plezier geeft dan een oude Tdm. Ik weet niet of het 4 x is. Ik denk het wel. Ik heb al jaren een Guzzi maar ben niet verliefd op de v85tt. Ik zat wel aan een vervanger te denken. Tja keuzes.