XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
baffo, je uitlaat zit erop.
mooi geluid!! trek nu aardig de aandacht van de mensen op straat, ze horen je nu tenminste aankomen. ik heb er ook een filmpje van gemaakt met digitale camera van de originele uitlaat en de produro sport. moet nog ff kijken hoe ik dit op het net zet. maar dat komt nog wel. (computers... niet mijn hobby..)

Doe je wel rollerbanken/afstellen...? Zou zonde zijn als je gaten in je zuiger fikt, en zo duur is dat rollerbanken niet en erg leuk/leerzaam.
Ben benieuwd naar t filmpje, als je meer wilt weten over filmpjes comprimeren/codecs ed kijk dan ns op http://www.doom9.org/ (virtualdub is easiest)
 
Heb even geinformeerd bij goedkopemotor punt nl voor bandjes, met dit als resultaat:

Metzeler Tourance 90/90-21 54H: 63 euro
Metzeler Tourance 140/80-17 69H: 106 euro

Michelin Anakee 90/90-21 54H: 74 euro
Michelin Anakee 140/80-17 69H: 104 euro

Binnenbanden kosten zo rond de 15 euro per stuk.

Montage op een losse velg is gratis, montage op de motor kost 5 euro per velg, afvoer oude band kost 2,50 euro.

Als ik de prijzen vergelijk zijn vooral de achterbandjes wat duurder dan bij radomoto, maar hij legt ze er wel voor nop op en het is hier praktisch om de hoek.
Ook hoef ik de bandjes dan niet op te halen, op te slaan en onnodig oud te laten worden. Dus ik denk dat ik deze inkoopactie laat passeren, iig bedankt heren!
 
Oke zet me ook maar op de lijst voor een setje Metzeler Tourance in de maten:

90/90-21 (54S)
120/90-17 (64S)

Hoor wel hoe het verder in zijn werk gaat.
Weet je ook waneer dit ongeveer gaat gebeuren?
Misschien even een nieuw postje aanmaken met wie wat wil bestellen, voor het overzicht.

Moet ik alleen nog een adresje voor montage hebben.

Weet iemand touwens of er ook een middenbok verkrijgbaar is voor de XTZ660 Tenere van 1997, en zo ja waar en voor hoeveel.
En nou ik toch bezig ben, ik zoek ook nog een topkoffertje.

Voor de rodamotobestelling: bij voldoende mensen (> 10 banden = geen verzendkosten) gaat de bestelling snel gebeuren. In het andere geval rond de eerste week vh nieuwe jaar. Bij rodamoto dien je vooraf te betalen: bij mij dus ook. Nadere info volgt tzt.

En adresje voor montage: waar kom je vandaan? Je zou wellicht als je de banden komt ophalen (ik zit in den haag) bij KMSmotoren in Poeldijk een afspraak kunnen maken: www.kmsmotoren.nl de laatste prijsinfo die ik heb is 15 euro per wiel. En je kan meteen je fiets daar op de dynobank zetten, doen! 8-)

middenbok: misschien bij http://www.evamotor.nl/ daar komt iig mijn middenbok vandaan: staalharde rvskwaliteit!

topkoffer via de marktplaatsen! Givi is goed in mijn ervaring.


En overzicht bestelling (graag kopieëren als je meedoet)


nobody:
Metzeler Tourance 140/80-17 69H €90
Mezeler Tourance 90/90-21 54H €65

Diesmer
Dutchdude:
Michelin Anakee 140/80-17 69H €86,24
Michelin Anakee 90/90-21 54H €56,12

Stray cat:
Metzeler Tourance 120/90-17 64S prijzen onbekend
Metzeler Tourance 90/90-21 54S

Diesmer
Stray cat (ik ga ervan uit dat jullie ook matching biba's willen)
Dutchdude:
binnenbanden: R21 €9 en R17 €6
 
Voor de rodamotobestelling: bij voldoende mensen (> 10 banden = geen verzendkosten) gaat de bestelling snel gebeuren. In het andere geval rond de eerste week vh nieuwe jaar. Bij rodamoto dien je vooraf te betalen: bij mij dus ook. Nadere info volgt tzt.

En adresje voor montage: waar kom je vandaan? Je zou wellicht als je de banden komt ophalen (ik zit in den haag) bij KMSmotoren in Poeldijk een afspraak kunnen maken: www.kmsmotoren.nl de laatste prijsinfo die ik heb is 15 euro per wiel. En je kan meteen je fiets daar op de dynobank zetten, doen! 8-)


Stray cat:
Metzeler Tourance 120/90-17 64S prijzen onbekend
Metzeler Tourance 90/90-21 54S



Hello,

This are our best prices, VAT included:

Metzeler Tourance (S) 90/90-21 + 120/90-17 : 110 EURO/SET

Shipment : 35 EURO

Regarding the payment method; we offer two possibilities to our customers :

1.) Transfer Bank : when you confirm me the order I´ll send you the proforma
invoice and our bank dates for the transfer by email. After, we send the
tires.

2.) Cash on Delivery : you have to pay the tires to the transport company
when you receive them in your address. But, this service have a small extra
charge. It´s 5% of the cost of the invoice (25 EUR minimun).


B. Regards,

Adolfo Rey-Seijo
RODAMOTO
www.rodamoto.net
tres@rodamoto.net
Tel: 0034 902 105 266
Fax: 0034 986 247 790


Bovenstaande is de mail die ik kreeg van rodamoto, dus voor de set 110 euro.
binnenbanden niet nodig denk ik zijn van de zomer nieuwe ingegaan.

Middenbok is toch te veel aan de prijs 205 euro, wel mooi dat rvs.

Kom trouwens uit Schiedam, dus poeldijk is redelijk in de buurt.
 
all right:

En overzicht bestelling (graag kopieëren als je meedoet)

nobody:
Metzeler Tourance 140/80-17 69H €90
Mezeler Tourance 90/90-21 54H €65

Diesmer
Dutchdude:
Michelin Anakee 140/80-17 69H €86,24
Michelin Anakee 90/90-21 54H €56,12

Stray cat:
Metzeler Tourance 120/90-17 64S
Metzeler Tourance 90/90-21 54S setprijs €110

Diesmer
Dutchdude:
binnenbanden: R21 €9 en R17 €6
 
Via de belgische site er achter gekomen waarom mijn temperatuurmeter bijna niets meer aangaf. Dacht eerst aan een faulty thermostaat echter geen verbetering. Blijkt bij het plaatsen van een extra aarde draadje deze in 1 x weer te werken. Mijn dank daarvoor.

Wil eigenlijk de bougies vervangen echter volgens manual zijkappen, zitting, tank, luchtfilter verwijderen. Toch heb ik de indruk dat als ik de radiator loshaal, ik er zo bijkan.

Fout of goed ??
 
Wil eigenlijk de bougies vervangen echter volgens manual zijkappen, zitting, tank, luchtfilter verwijderen. Toch heb ik de indruk dat als ik de radiator loshaal, ik er zo bijkan.

Fout of goed ??

Niet naar de manual luisteren in dit geval!! Want dan kom je er inderdaad achter nadat je alles hebt weggehaald dat je er nog steeds niet bij kan! De bougies van de XTZ750 zitten echt op een rotplek, eigenlijk een schande dat ze daar niet iets slimmers voor hebben bedacht aangezien bougies toch wel iets zijn wat je makkelijk moet kunnen wisselen.

Maar inderdaad, gewoon de radiator loshalen zodat 'ie vrij hangt en dan kan je er wel bij. Vanuit de radiator kant (boven de radiator langs als deze vrij hangt) kun je ook nog eens goed met je handen erbij. Wel kan het misschien helpen om de plastic kappen wat los te halen zodat je deze aan de kant kunt doen, daarvoor hoeven ze er niet af.
 
Van het weekend bij motornewz geweest. Op zich wel leuk maar ik ben nog steeds van mening dat er nog steeds geen goede vervanging is voor onze super super. Wel leuke fietsjes uiteraard als bv de KTM super enduro, mmh erg leuk (voor derbij als je centen teveel hebt) maar niet echt multifunctioneel.
Niet dat ik anders van plan was, maar voorlopig hou ik het nog lekker bij de machtige XTZ 750 8-)
 
Ja zodra je de 50 bent gepasseerd en een baard hebt laten staan durf je zeker pas...
Ducati Hypermotard toch zeker !
 
Ja zodra je de 50 bent gepasseerd en een baard hebt laten staan durf je zeker pas...
Ducati Hypermotard toch zeker !

Ja, die Hypermotard is zeker een mooi apparaat net als de GT1000S en de KTM Super-Moto/-Enduro en de Yamaha WR450F, ook geweldig. Zelfs de Aprilia Capo nord vink erg leuk. Maar toch is geen van die machines een volwaardige vervanging voor m'n XTZ. In mijn ogen dan he :+
Ik zat trouwens meer aan de 40 te denken :+
 
Mja die bestaat alleen helemaal niet...
990 !
Bijna, dat is net niet meer mooi, ik bedoelde idd geen 990 en geen 900 maar de 950. In ieder geval vind ik het een mooi beestje.
En een Tiger blijft ook wel gaaf, een 3-pittert. En natuurlijk de GS.
 
Hmm, ik glij met rot banden altijd alleen maar weg met mn voorband (aargh die ME33 die er nu voorop zit...) en je kunt niet zeggen dat ik gezapig rij

Of je zet ff de balhoofdsmoer 3/4 slag strakker... Grrrr

Maar goed, kraantje en afsluitbaar deksel besteld zodat de (reeds van stickers ontdane) andere tank er deze week nog op kan, ben een twinmax (google) tegengekomen 'voar wenag', heb een 1100 4-zuiger remklauw weten te scoren (in afwachting vd XTZ vork), en wacht ik nog ff op de identieke uitlaat om open te velzen en te modden, en andere banden 1 dezer dagen monteren

Laatste nieuws: er wordt geen zijspan gebouwd dus alle XTZ parts zijn (weer) te koop
 
3ELRE.
ik heb nog een vraag over de LED lampjes in je achterlicht.
is je nummerbord nog wel voldoende te zien in het donker?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan