nieuwe pilot-road 2

Uhm, welke indicator? Hoe ziet dat er uit?

Ik zal ook ff naar www.motorbanden.eu en eventueel contact met je opnemen.
 
Uhm, welke indicator? Hoe ziet dat er uit?
Tread wear indicator - Wikipedia
helpTread_indicator.gif
 
Uhm, welke indicator? Hoe ziet dat er uit?

Ik zal ook ff naar www.motorbanden.eu en eventueel contact met je opnemen.
ergens precies in het midden van je band IN je profiel zit een verhoging. Deze geeft een indicatie hoever je nog kan gaan. Zit deze verhoging gelijk aan de rest van de band, dan wordt het meestal tijd voor een nieuwe band :P

edit: te laat ;(
 
Laatst bewerkt:
IK heb er nu zo'n 13k opzitten met de MPR2 en ze gaan de 15k zeker halen... denk zelfs de 16,5 wel.
Ondanks de winter en veel snelweg valt me het 'vierkante' erg hard mee en de volgende set gaat zeker weer de MPR2 worden :}
Ik denk dat het wel weer een set gaat worden want ik rij flink door en ga ook regelmatig vol in de ankers voor de bochten om er weer vol gas uit te komen en dat merk je wel aan je voorband.

ik rijd al dik 18k met mn achterband. Voor bijna 10k gehad. Bij de volgende beurt (nog 1-2k over 2 maandjes) komt er wel een nieuwe achterband op.
Maar verder nog prima, profiel begint nu alleen in het uiterste midden een beetje richting de 1mm te lopen.

Dus lange levensduur, jazeker :)
het zou ook niet leuk worden als ik 2x per jaar nieuwe banden moest hebben...
 
Laatst bewerkt:
op me fazer 600 op 25 kw de 17k gehaald met goed raggen en veel snelweg.

nu op me volvermogen 1000 ga ik dat niet halen heb ik al gezien :P
zal blij zijn als ik de 10k ga halen nu :)
ook op me fazer 1000 bied hij nog meer dan genoeg grip. Ook geen zin om een sportievere band te monteren, omdat ik dan nog minder lang ga doen met me achterband :)
 
Na bijna 7k kilometer zijn zowel mijn Pilot Road 2CT (achter) als mijn Pilot Power 2CT (voor) nagenoeg ongeschonden :)

In mei -> circuitdagje -> eifel.

Ben benieuwd ;)
 
Na bijna 7k kilometer zijn zowel mijn Pilot Road 2CT (achter) als mijn Pilot Power 2CT (voor) nagenoeg ongeschonden :)

In mei -> circuitdagje -> eifel.

Ben benieuwd ;)

Ik ga volgende week dezelfde combinatie laten opleggen. Vooraan MPP 2ct en achteraan MPR 2.
Ik hoop dat deze wat langer meegaan als de BT014 die er nu opligt want deze heeft na iets meer dan 5000km zijn beste tijd gehad.
 
Ik wil dus achter een MPR2 . En heb voor een Pirelli Dragon GTS. Kan ik met deze combo rijden? Of is het noodzakelijk om ook meteen voor een MPR2 te plaatsen?
 
Ik wil dus achter een MPR2 . En heb voor een Pirelli Dragon GTS. Kan ik met deze combo rijden? Of is het noodzakelijk om ook meteen voor een MPR2 te plaatsen?
Ik ben niet zo bekend met de Dragon GTS, maar dat is (meen ik) een vrij stugge band. Die zou ik dan niet combineren met de soepele MPR2..... De kans op "vreemd" weggedrag is niet denkbeeldig.....
Hoe erg het wordt kan ik je niet voorspellen. Ik denk ook niet dat er veel mensen met deze combi op jouw motor hebben rondgereden......
 
Waarom heb je voor gekozen voor een pilot power? Heeft dat veel effect op het rijgedrag?


hooguit iets sneller instuurgedrag, maar waarschijnlijk wat inleveren op koersvastheid/bochtenstabiliteit. Voor de grip hoef je het echt niet te doen, de MPR voorband is al zachter dan de MPR achterband.

voorderest zit de meerwaarde van 'grip' voor voornamelijk tussen de oren.
 
Ik heb daarstraks mijn versleten BT014's laten vervangen door een MPP voorband en MPR2 achterband, en ik had dit al vele vroeger moeten doen.
De motor stuurt nu vele vlotter in en de Michelins geven echt een goed gevoel. Als ik na 10 km. aan de band, voel is deze ook al vele warmer aan als de Bridgestone na hetzelfde aantal kilometers.
 
Ik heb daarstraks mijn versleten BT014's laten vervangen door een MPP voorband en MPR2 achterband, en ik had dit al vele vroeger moeten doen.
De motor stuurt nu vele vlotter in en de Michelins geven echt een goed gevoel. Als ik na 10 km. aan de band, voel is deze ook al vele warmer aan als de Bridgestone na hetzelfde aantal kilometers.

Hey Wim, ook bekeerd tot de MPR2's zie ik...
Echt een superband, je zal het je niet beklagen...
 
Hey Wim, ook bekeerd tot de MPR2's zie ik...
Echt een superband, je zal het je niet beklagen...
Ik heb er nog maar 50 km mee gereden en ik voel me er al beter mee, dan de 11500km die ik met BT014's gereden heb. Als die Michelins nu ook nog eens meer dan 5000 km meegaan is het helemaal in orde.

ik ga ze van de week halen. 270 euro voor een setje is niet te gek in Nederland denk ik he?
Is het 270€ voor de banden alleen, geplaatst op losse wielen of geplaatst op de motor? Ik heb gisteren 288€ betaald, geplaatst op de motor.
 
Ik heb er nog maar 50 km mee gereden en ik voel me er al beter mee, dan de 11500km die ik met BT014's gereden heb. Als die Michelins nu ook nog eens meer dan 5000 km meegaan is het helemaal in orde.
.

Een MPR2 achteraan zou normaal gezien ongeveer het dubbele moeten meegaan. Dat kan ik hier toch opmaken uit de ervaringen van vrij veel rijders.
De MPP vooraan zal ook wel zoiets doen denk ik.
 
Ik heb er nog maar 50 km mee gereden en ik voel me er al beter mee, dan de 11500km die ik met BT014's gereden heb. Als die Michelins nu ook nog eens meer dan 5000 km meegaan is het helemaal in orde.Is het 270€ voor de banden alleen, geplaatst op losse wielen of geplaatst op de motor? Ik heb gisteren 288€ betaald, geplaatst op de motor.

Losse wielen bij mij ja tenzij je een soes had ofzo. Maakt het bij die zaak van jouw niet uit welke motor het is? Ik ben aan het kijken hoe ik het het beste kan doen maja.

Geef de zaak anders is door waar jij het hebt laten doen. Kzie dat je niet ver van me vandaan woont.
 
Laatst bewerkt:
Geef de zaak anders is door waar jij het hebt laten doen. Kzie dat je niet ver van me vandaan woont.
Ik heb ze laten steken bij Banden Ronny in Ham.
Als je hen probeert te bellen, niet opgeven als ze de eerste keer niet oppakken en even later gewoon terug proberen. Ik heb ook verschillende dagen moeten proberen voor ze de telefoon opnamen. Die mannen hebben zoveel te doen dat ze geen tijd hebben om alle telefoons te beantwoorden.


@ Robertd8,

Heb jij je al aangemeld bij het Belgentopic van MF?

Hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk..??? (wieke tingels 14)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt man

wel eens gedaan ja maar is blijkbaar niet helemaal gelukt. zal nog is keertje proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn MPR2's vandaag vaarwel gezegd. Maar de rest van de motor is er bij mee gegaan. :+

Ik was bijzonder tevreden met de banden. Ze hebben het op mijn Kawasaki ZZR 600 ruim 18.000 km volgehouden en waren nog altijd straatlegaal (meer dan 1mm profiel)! Bovendien gaven de banden een erg goed vertrouwen. Dus als ik de motor niet had verkocht en nieuwe banden had moeten plaatsen, waren het zeker weer MPR2's geworden!

:] :] :]
 
Ik heb mijn MPR2's vandaag vaarwel gezegd. Maar de rest van de motor is er bij mee gegaan. :+

Ik was bijzonder tevreden met de banden. Ze hebben het op mijn Kawasaki ZZR 600 ruim 18.000 km volgehouden en waren nog altijd straatlegaal (meer dan 1mm profiel)! Bovendien gaven de banden een erg goed vertrouwen. Dus als ik de motor niet had verkocht en nieuwe banden had moeten plaatsen, waren het zeker weer MPR2's geworden!

:] :] :]

Klinkt goed, ik ga de komende week ook voor en achter MPR2 plaatsen op mijn ZZR600. Ben benieuwd of het mij gaat lukken en hoe het rijdt.

Nu heb ik Pirelli DragonGTS bandjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan