ducati topic 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

duc 750 ssex ie

MF veteraan
19 okt 2004
9.520
10
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Welkom Ducatisti in het 11e Ducati Topic!

WIE IS ER IN VOOR EEN POLIJSTBEURT?

Het is de bedoeling om via een kennis van Duccie748 de onderstaande spulletjes te laten polijsten, dit zal in de winter gebeuren aangezien de fiets dan toch al stil staat.

Bochtenset:(van cilinders tot aan de dempers)
[*]Skoeddies
[*]Corsaro
[*]Muerte
[*]Duc 750 ssex ie
[*]Gert900
[*]ducati 11
[*]Gs Corse
Dempers:
  • Corsaro



Zozo Ducati-heren en natuurlijk lieftallige dames, we zijn alweer aangekomen bij Ducati topic deeltje 11. Ongelooflijk maar waar en eigenlijk een applaus voor onszelf waard! We lullen met zijn allen zo eventjes 10 geslaagde topics vol over ons geliefde onderwerp, Ducati . Hetzelfde zal met dit 11e topic ook wel weer lukken.

Achter ons ligt letterlijk en helaas ook figuurlijk van alles, prachtige (winterse) verbouwingen, de aanschaf van menig nieuw/ander Ducati, maar in het vorige topic (red. #9en10) helaas ook minder bedoelde verbouwingen door de nodige valpartijen... waaronder ook ik helaas,maar gelukkig is mijn bella weer gefixt

Ducati; een naam, maar niet zomaar één! Hoe je het ook went of keert. Wie "Ducati" zegt..., zegt iets..., positief of negatief, maar nooit zonder een gevoel. Hét merk maakt 'iets' in de mens los wat eigenlijk met géén pen te beschrijven is. Unaniem roemt men de adembenemende looks en het alles overdonderende geluid. Zij die het genoegen hebben gehad eentje te besturen- of beter nog- zich Ducati-owner mogen noemen krijgen kippevel van de manier waarop hun Duc zich messcherp door de bochten laat sturen, veelal vergezeld door de rauwe rammel van hun droge koppeling. Dan is daar nog de oogbollen uit de kassen vertragende (Brembo) remmerij als we ankeren en de Desmodromische, hersenen tegen de achterkant van de schedel klotsende, versnelling van de ijzersterke L-Twin als het gas erop gaat. Het zijn allen slechts woorden en zinnen, maar het is vooral de ervaring een Ducati gereden te hebben die niemand ons afneemt!

Natuurlijk is onze Italiaanse passie ook overgoten met een heerlijke saus aan enorme prestaties die ons Bolognesische raspaard in de Motorsport neerlegt. Zie bijvoorbeeld ook nu de leidende positie in de MotoGP (tussenstand). Dit alles afgeroomd met de toch al zo rijke historie van een toch wel kleinere fabrikant, die het altijd weer presteert de ene exotische lekkernij af te wisselen met een zo onwaarschijnlijk als het maar kan nog smakelijker exemplaar. Uiteraard houden wij van de smaak rood, maar ook een gele, een (mat)zwarte en soms hele andere opdiening is vaak niet te versmaden. "Ducati" is haute cuisine, daar genieten wij met volle teugen van- we buiken er vaak op dit MF mee uit, maar vooral ''Ducati daar staan we voor!!!''

Huishoudelijke mededelingen:
- Reacties zijn altijd welkom, mits u zich bediend van algemene fatsoensnormen.
- Houdt u posts vooral lovend over het bovengenoemde merk
- Termen als 'defect/stuk/kapot' dienen ten alle tijde vervangen te worden door 'karakter'
- Foto's verwelkomen wij, maar open niet met dezelfde meuk uit voorgaande topics...
- Sleeping users zijn in dit topic afgevoerd (herplaatsing op verzoek mogelijk)
- eigenaren van Bimota/Cagiva/Eigenbouw e.d, mits met Ducati-techniek zijn welkom


De vorige topics boordevol 'nuttige' informatie en mooie plaatjes vindt u hier:
Ducati topic 1 ducati-freak
Ducati topic 2 duc750ssexie
Ducati topic 3 tokiko
Ducati topic 4 duc750ssexie
Ducati topic 5 skoedies
Ducati topic 6 Mr.Mcduc
Ducati topic 7 skoedies
Ducati topic 8 Go Foggy
Ducati topic 9 Mr.Mcduc
Ducati topic 10 Go Foggy

De gebruikers van dit topic met hun eigen Italiaanse schone vindt u hieronder. Nieuwe gebruikers worden ook van harte uitgenodigd om foto's van hun eigen trouwe ros te plaatsen, nadat zij zichzelf hebben voorgesteld.

Veel plezier met het lezen van dit topic!

Met vriendelijke groet, with kind regards, con distinti saluti,
De Gebruikers van het Ducati Topic


de fietsen van de ducatitopicers

Pantah / Koningsasser / PASO750/906/907ie/F1

ducatif1- [~[url="http://thumb6.webshots.net/s/thumb2/0/48/96/174604896krWvhM_th.jpg"]750f1~

350/400/600/750/900 supersport
sjoerdos - ~600ss~
Ducaman – ~750ss~ - ~750ss~ - ~man&machine~
skoeddies - ~ 750ss~
aardlek - ~750ss~
M.K. - ~750ss~
Radar - ~900ss~
The Emperor – ~900ss~
The Screaming Chief - ~900ss~
DucatiD - ~900ss (BlackWidow)~
gert900- ~900ss~

Superlights
Duc-900 - ~SL~

851/888 series
~ducati 11~ - ~851~
Duclover - ~851~
Mr Ducati - ~888~
~swetty~ - ~888~ - ~man&machine~

Nieuwe type SS series
Dengaman - 750ssie
Bliksem - ~750ssie~
~Gimle~[~900ssieie~]
~DuKayti~ - ~800ssie~
Firedré – ~900ssie~
~mr.X~ - ~900ssie~
~Duc 750ssex ie~ - ~1000ds~
Duc900 - ~900ssie~ ~1000ds~
ZM156 - ~900SSie~ -
~900SSie~ - ~900SSie~
corsaro- [~750ssie~

748/916/996/998 series

lasagio~996~]
ThaDude~749r~]
h29mechanik ~916~
BOERKE - ~748~
duccie748 - ~748~
hakinnen - 748
~Patsca~ - ~748~
Michiel34a - ~748~
~Muerte~ - ~748~
Tokiko - ~748~
Ducsmit - ~748-Blackbike~
Patrick le Duc - ~748~ [~748~]
Ras[/url] - 748 - Layla-creabea
SprayMarcel - 748Foggy
italbikes - 748 748sps
guzzi 1100 sport - 916
spyke916 - 916sps
maurice916 - blue 996
Educati 996 - 996
sanderreijers - 996Foggy(back) 996Foggy(front)
BlasterRS - 996
Onne 996 - man&machine(996)
996s-ex - 996s
Woest - 996r
Mr. McDuc - 998
PJ748 - [geen foto]
Koenie1968 - 748S Senna
pj748- 748

749/999 series
duc-power - 749
AaiUtDeWaai - 749
shiny - 999
la wienne - 999s

Monsters
henkes - S4
Duclover(eega) - Monster

Multistrada's
Luckyducky - 1000DS
Jantah - 1000DS
Black MTS - 1000DS

1098 / 848 series
Zoeperman - 1098
Virgilio - 1098(naked)

~hypermotard~
zx10r- [hhypermotard][/

Lucky Bastards (Multi Duc-owners)
Go Foggy - 916 Before > 916 after + Monster900 + Monostrada + ST4
999s - 750ss + 900ssie + 749

Gebruikers on Track (circuit=racing, straat=street)
Duc900 - Racing - Racing DCR'07 - Racing DCR'07
Virgilio - Racing
Zoeperman - Racing
M.K - Street
Muerte - Street>Racing
Michiel34a - Street
Go Foggy - Racing DCR'07 - Racing DCR '07
Berny - Racing DCR'07 - Racing DCR'07
Mr.X - Racing

SWR'07 (Swetty Ducati Rit 2007)
De meute - Op Stal -
gastvrouw+heer



NUTTIGE LINKS

Ducati clubs
ducaticlub

Ducati dealer site's
themotorcyclecompany
ducatizaltbommel
affettoducati
biggelaar-performance
goedhartmotoren
startwin
Ducati Deskundige
motoparts
motorcentrumterneuzen

Webshops
marcomoto
duc-ypi-shop
proitalia
ducatishop-berlin
italo-shop
febur
carbondream
Carbondesign
arcfabrication
tpr-racing
brasletti ducparts
tastynuts
Casoli
DesmoWorld
Ducati Kaemna
Paulimoto
RedRacingParts
befaster
mobil-tech
emotouk
desmodromista
Reiding

Ducati filmpjes
Filempie
Filempie
Filempie
Filempie
Filempie
Filempie
Filempie
Filempie
Filempie
Filempie
Filempie

Ducati plaatjes
ttacademy

Ducati technische site's
mototekcom
azmotorsports
geocities
ducatitech
en onderhoudsfilmpjes van ducatitech:
Kleppen stellen
Olie verwisselen
riemen vervangen
nieuwe ketting

Plaaties van meetings (ducaticlub/motorforum/ducati topic)
rondje vallende bladeren 2006
monstermeeting den bosch 2006

Persoonlijke Ducati MF-er site's
Skoeddies
pp
michiel34a
Go Foggy
Tha Fonzzz

Persoonlijke Ducati MF-er filmpjes
michiel34a 01
michiel34a 02

Overige sites
ducati startpagina
motorvision
garagecompany

Ducati tests/recensies
motormaniacs]

[afbeelding]~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
full
 
Even een vraagje, ik zit zo eens te lezen dat jan-en-alleman sleuteld aan z'n eigen fiets.

Ik doe dit zelf ook bij ons in de garage en ik wilde nog wel eens olie, benzine of wat dan ook morsen.
Nu ben ik onlangs een product tegen gekomen waarmee je een vloeistof werende vloer kan maken die bestand is tegen olie, vet, brandstoffen, antivries en chemicalien.

Je bouwt je vloer op uit 'tegels' die in elkaar klikken en zodoende een bijna naadloze verbinding hebben.
Deze naadjes laten geen olie door, enkel wat druppels water of benzine omdat dit een dunnere dichtheid heeft, maar doordat er onder de vloer een luchtstroom (soort spau) blijft kan het gewoon verdampen en krijg je ook geen schimmel.

De tegels zijn bestand tegen autobanden dus afdrukken blijf je niet zien en mocht de vloer vies zijn kan je 'm gewoon afspuiten en klaar...
En mocht de vloer toch bechadigen of wat dan ook, er zit 10 jaar garantie op !

Doordat de tegels in 12 kleuren verkrijgbaar zijn kan je zelf je vloer "ontwerpen" en leggen...

Voor mij echt en ideale oplossing !

Zie:


gfl_4.jpg

mot_13.jpg

xl_9.jpg



Mochten er nog meer mensen zijn met intresse kan ik altijd kijken of het uitkan om het weer naar nederland te gaan halen en kan ik er misschien op MF een inkoopactie van maken...
 
The Screaming Chief schreef op 15 mei 2007 @ 15:18
wat is de meterprijs??

Het koste mij toen 37,50 ex btw per m2 en kan als ik er een inkoopactie van maak miss wel goedkoper krijgen...

Het is in ieder geval goedkoper dan een epoxy gietvloer die ik wilde... Plus dat het in een garage vaak wat vochtig is op een betonnenvloer en dat een epxoy vloer dan gaat scheuren.
En als pluspunt is het dat als je gaat verhuizen je de vloer weer los kan klikken en je mee kan nemen naar je andere huis, mocht je garage daar groter zijn kan je altijd dezelfde tegels nabestellen en je vloer vergroten.
En mochten de nieuwe tegels anders zijn qua kleur dan krijg je een volledige nieuwe vloer omdat je namelijk 10 jaar garantie krijgt op kleurechtheid...
 
Laatst bewerkt:
toch maar even posen dan.. })

full


PS: Super mooi zo'n vloer... heb alleen geen garage. -O-
:W
 
Laatst bewerkt:
Deeltje 11 alweer, we (ik) lul(len) teveel.... Mooie opening ook weer Ducksexie, copywright gewoon schromelijk misbruikt...... Maak r es ff wat moois van seun!!!


Es ff een vraagje mbt die vloer, zag die ook op MP en vind hetzelf mooi maar te duur, denk zelf dat het meer een showroomvloer is en vraag me dus wel af hoe ie het doet met puntbelasting, standers, dingen die je laat vallen zoals schroevendraaiers enzo :? (10 jaar garantie op kleurechtheid zegt me in een (donkere) garage bijv. geen ene 'trek', overall slijtvastheid wel!!!)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan