Suzuki Sixteen 125/150

Piet,

Ik heb geen ux meerverkocht aan iemand uit overrijssel maar ik heb hetzelfde meegemaakt bij de mijne.

Kijk eens bij de berichten op schoonmaken koelsysteem. Hoogstwaarschijnlijk zit het slangetje naar het koelreservoir en het onderste gedeelt hiervan vol met sludge.

Bij teveel warmte perst hij het eruit via de radiator

Oftewel is het geen olie dan ligt het hieraan en moet je het koelsysteem uit elkaar halen.

Koste mij als niet techneut een uurtje of 3
 
Piet,

Ik heb geen ux meerverkocht aan iemand uit overrijssel maar ik heb hetzelfde meegemaakt bij de mijne.

Kijk eens bij de berichten op schoonmaken koelsysteem. Hoogstwaarschijnlijk zit het slangetje naar het koelreservoir en het onderste gedeelt hiervan vol met sludge.

Bij teveel warmte perst hij het eruit via de radiator

Oftewel is het geen olie dan ligt het hieraan en moet je het koelsysteem uit elkaar halen.

Koste mij als niet techneut een uurtje of 3
Martin,

Dan heb je vast de kappen moeten loshalen? Weet je nog wat je daar allemaal voor moet doen?
 
Idd dan moet je aan de voorkant wat loshalen.

Wijst zichzelf is voornamelijk puur deductie en veel pulken.

Kan me niet elk schroefje meer herrineren maar is prima te doen ....... als ik het kan lol dan kan iedereen het en met een standaard gereedschapset.

Het moeilijkste vond ik het retour slangetje reinigen heb ik gedaan uiteindelijk met wat elektradraad.

En nader hand een keer doorspuiten met de tuinslang.

Afvullen met koelvloeistof van de benzinepomp.

Ps het zadel moet erook af want daar zit de ontluchtingsbout ;-)

8mm schiet nu ineens in mijn hoofd weet ook niet waarom :?
 
Laatst bewerkt:
Zo ook weer wat meegemaakt met de Sixteen. Gisteren vertrokken naar het werk, startte zonder problemen. Wilde ik gisteravond wegrijden, start hij niet meer. Startmotor draaide gewoon niet rond. Ik had spanning en brandstof, dus daar lag het niet aan. Zekeringen gecontroleerd, waren allemaal goed.

Uiteindelijk dus maar de ANWB gebeld, na wat onderzoek blijkt dat beide (!) remlichtschakelaars het begeven hebben, waardoor de startonderbreking er dus niet af ging.

Helaas (uiteraard) had geen enkele motorzaak in de buurt de schakelaars op voorraad (ik heb het idee dat die toko's nooit ergens voorraad van hebben), dus nu even wachten tot ze binnen zijn. In de tussentijd heeft de beste man van de ANWB de schakelaar doorgelust (dus remlicht brandt nu continu), maar kan in ieder geval (voorzichtig) terug rijden!

Overigens niks dan lof voor de behulpzame monteur van de ANWB! :)
 
Gelukkig kon je zo door rijden. Goed gedaan van die ANWB pik.
Ik heb het nooit gehad met de Sixteen.
Die gasten zijn echt goed!!!! Achteraf logisch maar denk daar op zo'n moment maar eens aan.
En dan 2 tegelijk!!!
 
Blokkeer-tool en riem = 2X ja
Heb nog wat meer gezocht, en die riem lijkt me toch niet geschikt voor de 150. Volgens mij klopt het volgende:
Suzuki 2760120H00000 --> Mitsuboshi 2773701 (MI181)
Suzuki 2760120H60 --> Mitsuboshi 2773801 (MI182)

Die laatste riem is een stuk duurder. Mogelijk past de Bando SB182 ook, maar ik durf er niet voor te zweren.
 
Oh goed dat je even door zoekt, wel apart dan dat er bij je eerste link wordt vermeld dat het voor de UX is.
Bando is net als Mitsuboshi een Japanse leverancier die goed in staat is om kwaliteits riemen te maken, in sommige gevallen zijn ze ook OEM leverancier.
Kan je de code op de oude snaar niet meer aflezen ?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
de bando type past ook volgens mj als je een beetje googled kom je o.a. de honda's keeways malaguti's tegen met dezelfde riem voor de 125 en 150 cc

aangezien Bando het huismaerk is van Honda

En MITSUBOSHI 81 is voor de 125 en de 82 voor de 150cc
 
Laatst bewerkt:
Die bando kom ik tot nu toe alleen maar tegen in Spaanse webshops helaas.
Kan je de code op de oude snaar niet meer aflezen ?
Mvg. Jan
Ik ga zaterdag kijken hoe urgent het vervangen van de riem is, hij is pas 7 jaar oud dus hoe verweerd kan dat ding zijn :X
 
Laatst bewerkt:
En MITSUBOSHI 81 is voor de 125 en de 82 voor de 150cc
*O*
Mitsuboshi 2773801 MI182 in NL bij easyparts:
EasyParts.nl - Tandriem MITSUBOSHI Suzuki Sixteen UX 150 4T 08-> - Tandriemen

Ook nog wat Malossi & Malossi

Vario Blokkeer tool.
EasyParts.nl - Blokkeergereedschap Vliegwiel/ Koppeling BUZZETTI Ø50-140 Universeel - Variateur- & Koppeling-sleutels


Op Ebay staan nog 2 snaren vanuit Italië.

Mitsuboshi 2773801 | eBay

Of misschien kan je deze in Italië ook wel bestellen?
Ze hebben paypal, zelf wel even checken/mailen of ze ook naar NL. versturen en wat dan de verzendkosten bedragen.
http://www.universodueruote.it/cing...mitsuboshi-2773801-suzuki-ux-sixteen-150.html
 
Laatst bewerkt:
Die bando kom ik tot nu toe alleen maar tegen in Spaanse webshops helaas.Ik ga zaterdag kijken hoe urgent het vervangen van de riem is, hij is pas 7 jaar oud dus hoe verweerd kan dat ding zijn :X

Ben je er al uit welke bandjes je gaat nemen? Ik herinner me dat wij een paar maanden geleden allebei aan het klagen waren over de stuureigenschappen van de metzelers! Toevallig heb ik gisteren mijn DOT code nagelezen, week 17 van ... 2008 -O-. Ik ga er dus ook maar nieuwe onder gooien. Heb ergens gehoord dat de Pirelli Diablo Scooter wel goed is? Ik rijd hele jaar door dus vooral grip op nat / koud wegdek is voor mij belangrijk.

Hoe lang gaat zo'n riem mee, en waar moet ik op letten om de slijtage te controleren? Is het iets wat ik zelf kan vervangen (zonder bijzonder gereedschap)?

Olie, oliefilter, remvloeistof, koelvloeistof en bougie zijn kleine 1500 KM geleden vervangen (door de dealer bij verkoop).
 
Ik ga morgen kijken naar de riem. De bandjes ga ik denk ik vervangen door K66, daar lijkt mish nogal lyrisch over en dat is ook een doorrijder. Ze zijn nog niet binnen.
 
Ben je er al uit welke bandjes je gaat nemen? Ik herinner me dat wij een paar maanden geleden allebei aan het klagen waren over de stuureigenschappen van de metzelers! Toevallig heb ik gisteren mijn DOT code nagelezen, week 17 van ... 2008 -O-. Ik ga er dus ook maar nieuwe onder gooien. Heb ergens gehoord dat de Pirelli Diablo Scooter wel goed is? Ik rijd hele jaar door dus vooral grip op nat / koud wegdek is voor mij belangrijk.

Hoe lang gaat zo'n riem mee, en waar moet ik op letten om de slijtage te controleren? Is het iets wat ik zelf kan vervangen (zonder bijzonder gereedschap)?

Olie, oliefilter, remvloeistof, koelvloeistof en bougie zijn kleine 1500 KM geleden vervangen (door de dealer bij verkoop).



24000 km gaat een riem mee, echter zou ik het meteen vervangen ( Maloosi 50 euro... )
je hebt wel speciale gereedschap nodig
 
OK, daar gaan we dan. Heb de boel opengeschroefd, de riem ziet er wmb prima uit. Met de schuifmaat opgemeten, 21.3mm. De afmetingen die ik voor de 125 belt kan vinden zijn 22.7mm. Maar van de 182 kan ik het niet vinden. Wat zou de service limit zijn?

overview.png

riem1.png

riem2.png


De vario heeft voelbare rilletjes, maar je moet wel je best doen. Ik rijd vrijwel alleen volgas, dus ik snap dat hij bovenaan slijt. Wat is de service limit daarvan?

vario.png
 
Maar waar ik niet zo kapot van ben is dit:

achterband.png


Geen idee hoe dat zo komt, of hoe lang het er al zit. Ik was al van plan die te vervangen, maar nu heb ik er meer haast bij. :(
 
ik ga van de week ook een nieuwe vario bestellen, bij de mijne voel ik ook dat hij wat versleten is.
snaar zou ik zoiezo vervangen, moeilijk te zeggen op het oog en met schuifmaat, en voor die paar tientjes rijd ie toch weer stukkie lekkerder...
 
Een nieuwe vario bij Suzuki kost dus gewoon 230 euro voor de twee helften, ik kan me niet voorstellen dat je zo'n ding elke 12000 kilometer moet vervangen dat is achterlijk. Ik bestel wel een nieuwe riem, banden zijn onderweg, bij Maksor regel ik nog wat gereedschap en rolletjes, bij easyparts nog wat accessoires.

Is het normaal dat je de kevlar van de riem ziet?
 
Zit te twijfelen tussen de orginele vario of een vario van bijv. easyparts (welk merk dan ook)
In mijn ogen is orgineel altijd beter maar daar hangt wel een prijskaartje aan zoals sphare2 al zei.
 
Een nieuwe vario bij Suzuki kost dus gewoon 230 euro voor de twee helften, ik kan me niet voorstellen dat je zo'n ding elke 12000 kilometer moet vervangen dat is achterlijk. Ik bestel wel een nieuwe riem, banden zijn onderweg, bij Maksor regel ik nog wat gereedschap en rolletjes, bij easyparts nog wat accessoires.

Is het normaal dat je de kevlar van de riem ziet?

Holy crap dat is bizar man! Kan me niet voorstellen dat de vario al zo snel vervangen moet worden. Suzuki vraagt absurde bedragen voor zijn spullen. MotoPort probeerde me €94 te laten betalen voor 2 remlichtschakelaars _O- :W. Uiteindelijk imitatie voor €8,90 per stuk :')
 
Van het weekend maar eens kijken of ik het rubber erop krijg in de ochtend, anders kan ik altijd nog huilend naar de motorzaak rijden :')
 
OK, daar gaan we dan. Heb de boel opengeschroefd, de riem ziet er wmb prima uit. Met de schuifmaat opgemeten, 21.3mm. De afmetingen die ik voor de 125 belt kan vinden zijn 22.7mm. Maar van de 182 kan ik het niet vinden. Wat zou de service limit zijn?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De vario heeft voelbare rilletjes, maar je moet wel je best doen. Ik rijd vrijwel alleen volgas, dus ik snap dat hij bovenaan slijt. Wat is de service limit daarvan?

[afbeelding]

Malossi snaar van een Honda Dylan gaat erin :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan