Lekdijk Schoonhoven - Nieuwegein: geen motorverbod

raeBigoY

MF veteraan
21 jun 2007
16.553
0
Schoonhoven (Zuid Holland)
Als inwoner van Schoonhoven zag ik tot mijn grote schrik '( een verboden voor motoren bord bij het oprijden (met vrouw en kind en dus met het Japanse koekblik) van de lekdijk. Bij mijn weten stond die er nog niet :N of hij is me nooit eerder opgevallen. Nu was het weggetje van, zeg, Cabauw naar de dijk al verboden voor alle verkeer tijdens de spits..... maar nu mogen motoren helemaal de dijk niet meer op. Waarom? Hebben wij - de motorrijders iets misdaan of wonen er van die zeikerds op en/of langs de dijk :?

Ja ik weet ook wel dat sommige motorrijders denken dat de dijk het circuit van Spa-Francorchamps is.... maar deze meesten van ons houden toch wél rekening met voetgangers en fietsers? Duidelijk weer gevalletje 'goeden moeten onder de kwaden lijden'. Heel erg jammer. '(

Greeeetzzz,

raeBigoY
 
Als inwoner van Schoonhoven zag ik tot mijn grote schrik '( een verboden voor motoren bord bij het oprijden (met vrouw en kind en dus met het Japanse koekblik) van de lekdijk. Bij mijn weten stond die er nog niet :N of hij is me nooit eerder opgevallen. Nu was het weggetje van, zeg, Cabauw naar de dijk al verboden voor alle verkeer tijdens de spits..... maar nu mogen motoren helemaal de dijk niet meer op. Waarom? Hebben wij - de motorrijders iets misdaan of wonen er van die zeikerds op en/of langs de dijk :?

Ja ik weet ook wel dat sommige motorrijders denken dat de dijk het circuit van Spa-Francorchamps is.... maar deze meesten van ons houden toch wél rekening met voetgangers en fietsers? Duidelijk weer gevalletje 'goeden moeten onder de kwaden lijden'. Heel erg jammer. '(

Greeeetzzz,

raeBigoY
Ik zou voorstellen om alle motorrijders uit de (ruime) buurt te verzamelen en een protestactie hier tegen te houden, waarbij duidelijk wordt gemaakt dat motorrijden in een mooie omgeving ook voor motorrijders een aangename ervaring kan zijn, zonder dat daarvoor andere mensen hinder ervan hoeven te ondervinden.

(een zekere zelfregulatie zal ingevoerd moeten worden, aangezien je schrijft dat er slechts enkele idioten zijn die het voor de rest verpesten, zullen er genoeg "normale" motorrijders zijn die die idioten op hun verantwoordelijkheid zullen kunnen wijzen...)
 

Het lijkt er op dat ze het hier meermaals vervloekte zwart/grijze grind gaan vervangen voor doorgroeitegels. Citaat: "Tot de herinrichting behoort onder andere het aanbrengen van bermbeschermtegels"

Kortom, de dijk wordt tijdelijk afgesloten voor verbeteringen e.e.a. voortkomend uit de diverse valpartijen vanwege het grind. Ze sluiten het niet voor niets af voor motorrijders... eindelijk een gemeente die maatregelen neemt... :)

Ze zullen wel teveel claims hebben gehad... ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn bermeschermtegels en noktegels?

wat heeft dat te maken met de veligheid voor de motorrijder?
 
Er zijn al een aantal wegen in de omgeving verfraaid met die bermbescherm en noktegels. In ons plaatselijke sufferdje stond dat fietsers niet echt gelukkig zijn met die aanpassingen omdat het bijna onmogelijk is geworden om als fietser zonder te vallen uit te wijken voor voertuigen die je geen ruimte geven. Als dat voor fietsers al het geval is........................ '( (alssubegrijpwahikbedoel)
 
Laatst bewerkt:
Dat stuk Lekdijk is best een mooie route, en ik kom er regelmatig (gek he, als je in Nieuwegein woont). Zoals het er nu bij ligt is het niet echt een superkwalitatieve berm, dus ik juich het zeker toe om deze te verbeteren.
Of het ook echt werkt zien we straks vanzelf, maar ze doen in ieder geval wel wat, en da's meer dan je zou kunnen zeggen van een hoop andere gemeenten.
 
Er zijn al een aantal wegen in de omgeving verfraaid met die bermbescherm en noktegels. In ons plaatselijke sufferdje stond dat fietsers niet echt gelukkig zijn met die aanpassingen omdat het bijna onmogelijk is geworden om als fietser zonder te vallen uit te wijken voor voertuigen die je geen ruimte geven. Als dat voor fietsers al het geval is........................ '( (alssubegrijpwahikbedoel)


Fietsers rijden langzamer en hebben dunnere banden... :)

Als het de tegels zijn die ik vaker in de berm zie liggen (van die geribbelde open dingen), dan heb ik er geen problemen mee hoor... rij je zo overheen met de motor en daarbij zijn die dingen meer voor koekblikken bedoeld... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben er laatst nog overheen gereden. Heb wel betere wegen gezien, maar het was zeker niet zodanig slecht dat dat het levensgevaarlijk is ofzo.

Wat mij betreft een slecht excuus om motorrijders van die dijk te weren.
 
Ben er laatst nog overheen gereden. Heb wel betere wegen gezien, maar het was zeker niet zodanig slecht dat dat het levensgevaarlijk is ofzo.

Wat mij betreft een slecht excuus om motorrijders van die dijk te weren.


...ze zijn met aanleg bezig! ....werkzaamheden...
...en gezien de vorige werkzaamheden( mijn ervaring), is de straat aanvegen --> los grind/zand..e,d.., niet de sterkste kant van die aannemers.

En om aanklachten richting wegbeheerders en/of aannemers te beperken, door mogelijke schuivers,( want over het algemeen hebben alleen motorrijders daar last van..), ...en om wannabe-Rossie's tegen zichzelf te beschermen,...is dit dus (tijdelijk) bepaald.

8-)

D'r zijn mooiere wegen om over heen te rijden.
 
voor de beeldvorming ?

op dit punt staat:
IMGP0809.JPG


en hier staat:
verbodenlx4.jpg


k vind het verder wel jammer dat hij afgesloten is, maar ook wel begrijpelijk eigenlijk.
zelf rij ik nog niet zo lang en vanuit de randstad was dat eigenlijk de enige route waar ik blind naar toe kan rijden -O-
 
voor de beeldvorming ?

op dit punt staat:
[afbeelding]

en hier staat:
[afbeelding]

k vind het verder wel jammer dat hij afgesloten is, maar ook wel begrijpelijk eigenlijk.
zelf rij ik nog niet zo lang en vanuit de randstad was dat eigenlijk de enige route waar ik blind naar toe kan rijden -O-
Het mooie van de randstad is dat je alle kanten uit best mooie routes hebt. Kies eens een andere kant en ga d'r voor ;)
 
Als inwoner van Schoonhoven zag ik tot mijn grote schrik '( een verboden voor motoren bord bij het oprijden (met vrouw en kind en dus met het Japanse koekblik) van de lekdijk. Bij mijn weten stond die er nog niet :N of hij is me nooit eerder opgevallen. Nu was het weggetje van, zeg, Cabauw naar de dijk al verboden voor alle verkeer tijdens de spits..... maar nu mogen motoren helemaal de dijk niet meer op. Waarom? Hebben wij - de motorrijders iets misdaan of wonen er van die zeikerds op en/of langs de dijk :?

Ja ik weet ook wel dat sommige motorrijders denken dat de dijk het circuit van Spa-Francorchamps is.... maar deze meesten van ons houden toch wél rekening met voetgangers en fietsers? Duidelijk weer gevalletje 'goeden moeten onder de kwaden lijden'. Heel erg jammer. '(

Greeeetzzz,

raeBigoY

Dat heb je ervan als mensen herriepijpen onder hun motor schroeven.
 
dat iedereen daar toch ook maar gewoon intrapt he...

natuurlijk wordt de dijk afgesloten, omdat bewoners en fietsers er last van hebben.
En onder het mom van reparatie wegdek staat er dan tijdelijk bij.
Je kunt er donder op zeggen dat die termijn straks gewoon verlengd gaat worden door het "bevoegd gezag" (typisch nederlands woord, geef een gek een fluitje en hij wordt belangrijk :X )

Waarom anders alleen voor motoren? waarom niet voor bromfietsen en scooters? die rijden vaak net zo hard, en dan zou die berm geen gevaar zijn? |( En wie heeft nou uiteindelijk gezorgd voor de schade aan de berm? Motoren?? De daar rijdende auto's toch zeker? Afremmen om een fietser in te halen? Ben je gek! Netjes wachten op de rangeervakken tot de tegenligger voorbij is? Ben je gek, gewoon erlangs en de berm stukrijden, de koekblikker gebeurt toch niks in zijn kooitje ? :(
Weer een stukkie Nederland wat onder de bemoeizucht valt van ambtenaren... B|

zo, dat ben ik weer kwijt... :+
 
Het mooie van de randstad is dat je alle kanten uit best mooie routes hebt. Kies eens een andere kant en ga d'r voor ;)

20 km de andere kant op en ik lig in het water bij de scheef ;) maar de komende paar weken kan ik wss niet makkelijk lange stukken rijden, want ik heb net een knie operatie gehad.

maar noem eens een paar stukken waar je makkelijk lang achter elkaar lekker kan sturen (vanuit delft)
 
dat iedereen daar toch ook maar gewoon intrapt he...

natuurlijk wordt de dijk afgesloten, omdat bewoners en fietsers er last van hebben.
En onder het mom van reparatie wegdek staat er dan tijdelijk bij.
Je kunt er donder op zeggen dat die termijn straks gewoon verlengd gaat worden door het "bevoegd gezag" (typisch nederlands woord, geef een gek een fluitje en hij wordt belangrijk :X )

Waarom anders alleen voor motoren? waarom niet voor bromfietsen en scooters? die rijden vaak net zo hard, en dan zou die berm geen gevaar zijn? |( En wie heeft nou uiteindelijk gezorgd voor de schade aan de berm? Motoren?? De daar rijdende auto's toch zeker? Afremmen om een fietser in te halen? Ben je gek! Netjes wachten op de rangeervakken tot de tegenligger voorbij is? Ben je gek, gewoon erlangs en de berm stukrijden, de koekblikker gebeurt toch niks in zijn kooitje ? :(
Weer een stukkie Nederland wat onder de bemoeizucht valt van ambtenaren... B|

zo, dat ben ik weer kwijt... :+

Hear hear! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan