Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Deze is voor alle thuisblijvers, pak je spullen en gaan ;) dan kom je nog eens ergens.
Bekijk bijlage 1999565
Bekijk bijlage 1999566

Oh en natuurlijk voor de R1250GS rijders met €500 aan 80/20 banden, €1500 aan koffers en €2500 aan Gore-Tex die nooit verder komen dan de niet verharde oprit thuis.

Als ik het hier mee kan kan jij het ook :)

Geen haat alleen maar liefde.

Bekijk bijlage 1999564
Bekijk bijlage 1999567
En niet naar een zeurend thuisfront gaan luisteren. ;)
Mooie foto's. :t
 
pak je spullen en gaan ;) dan kom je nog eens ergens.
fantastisch :} zoiets zou ik in de toekomst graag eens doen met mn huidige motor! :Y
maar ja, met een actieradius waar een ICE rijder om lacht... :/
mocht ik in de toekomst een manier vinden om m aan laadpalen op te kunnen laden (of anderszins de actieradius drastisch kunnen verhogen), dan teken ik met beide handen voor dit soort avonturen!
 
fantastisch :} zoiets zou ik in de toekomst graag eens doen met mn huidige motor! :Y
maar ja, met een actieradius waar een ICE rijder om lacht... :/
mocht ik in de toekomst een manier vinden om m aan laadpalen op te kunnen laden (of anderszins de actieradius drastisch kunnen verhogen), dan teken ik met beide handen voor dit soort avonturen!
Dat heet een verbrandingsmotor. Die hebben het gemakkelijker met de actieradius en met "laden".
Alleen ik weet dat je dol bent op de elektrische motor, dus de overstap terug ga je waarschijnlijk niet meer doen ;)
 
Vraag voor de kilometervreters hier, hebben jullie een advies omtrent een band die niet zo snel vierkant wordt?
Ik heb er nu Pirelli Angel GT onder liggen, maar na 14.000km doet die niks onder voor een autoband.

Nu ga ik over drie weken met de motor op vakantie, ben dus voornemens om nog even nieuwe banden erop te laten leggen. Voorband is +/-1mm profiel dus die moet sowieso. Achter nog +/-2.5mm, dus eigenlijk wat vroeg. Wat zouden jullie doen? Achterband toch vervangen? Achterband vervangen en bewaren en later woon-werk alsnog oprijden? Doorrijden op die achterband?
 
Volgens mij is elke band na 14k vierkant. En is dat zelfs al best een nette kilometerstand voor een achterband. De meeste banden die ik zelf vervang zijn eerder vierkant en/of gecupt dan precies tot de millimeter op.

Ik zou gewoon vervangen en niet meer omkijken. Je gaat heel blij worden van je motor die ineens weer stuurt zoals het hoort en dan neem je jezelf voor het nooit meer zo ver te laten komen, wat uiteraard mislukt. :Y

Vooral als je met de motor op vakantie gaat, wil je toch gewoon lekker sturen?
Als je band vierkant is of goed gecupt is hij naar mijn inziens ook gewoon 'op', ongeacht welke grens de wetgever er aan stelt.

Oh, en nee, dit is geen 'je gaat je leven toch niet op het spel zetten voor die paar honderd euro's verhaal. Dit is puur mijn advies omdat je vrolijk gaat worden van een motor die weer fijn stuurt in plaats van als een vrachtwagen.
 
Ik heb mijn Road 6 net vervangen na 15dkm met de exacte reden van de vakantie. En toen zat ik ineens op ondergesneeuwde passen en was ik toch echt HEEL blij met het idee dat mijn banden niet aan het einde van het leven waren.

In 2023 het zelfde gedaan toen ik naar Schotland ging en ook geen spijt van.

Maar ik ben ook wel echt van mening dat goede banden erg belangrijk zijn. Dat het me dan €600 per jaar kost? So be it.

Vierkant worden ze uiteindelijk toch wel, 14dkm is echt best netjes.
 
fantastisch :} zoiets zou ik in de toekomst graag eens doen met mn huidige motor! :Y
maar ja, met een actieradius waar een ICE rijder om lacht... :/
mocht ik in de toekomst een manier vinden om m aan laadpalen op te kunnen laden (of anderszins de actieradius drastisch kunnen verhogen), dan teken ik met beide handen voor dit soort avonturen!
Ik kreeg vandaag meermaals op het scherm van mijn telefoon 'Lage temperstuur waarschuwing, opladen onderbroken' dus of je dit avontuur op
een elektrische motor wilt doen is maar de vraag ;)


20240424_160832.jpg


20240424_163147.jpg

Maar waarom koop je geen ICE motor om op avontuur te gaan? Duur hoeft het echt niet te zijn.

Je kan hem desnoods gewoon weer verkopen als je weer terug bent!
 
Ik kreeg vandaag meermaals op het scherm van mijn telefoon 'Lage temperstuur waarschuwing, opladen onderbroken' dus of je dit avontuur op
een elektrische motor wilt doen is maar de vraag ;)
dat is idd andere koek 😄
Maar waarom koop je geen ICE motor om op avontuur te gaan? Duur hoeft het echt niet te zijn.
Ik heb maar ruimte (en geld) voor één motor.
Daarbij ben ik wel verslaafd geraakt aan de rijbeleving van een stekkerfiets, dus m inruilen voor een benzine versie gaat op korte termijn niet gebeuren.

Overigens denk ik al wel dat als de e-broh finito is, ik wel weer terug ga naar een goedkoop tweedehandsje op peut.
simpelweg omdat EV motoren toch wel rete duur zijn, en ik ervan uit ga niet nog een keer zo'n mazzeltje te hebben als ik bij de aanschaf van deze gehad heb.
Je kan hem desnoods gewoon weer verkopen als je weer terug bent!
als ie eenmaal in mn bezit is, verkoop ik m pas als het niet anders kan...
anders gezegd: ik ben een van die motorrijders die naarmate de km's onder de banden door vliegen, toch wel gehecht raakt aan zn machine
;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Road 6 net vervangen na 15dkm met de exacte reden van de vakantie. En toen zat ik ineens op ondergesneeuwde passen en was ik toch echt HEEL blij met het idee dat mijn banden niet aan het einde van het leven waren.

In 2023 het zelfde gedaan toen ik naar Schotland ging en ook geen spijt van.

Maar ik ben ook wel echt van mening dat goede banden erg belangrijk zijn. Dat het me dan €600 per jaar kost? So be it.

Vierkant worden ze uiteindelijk toch wel, 14dkm is echt best netjes.
En dat is dan nog net geen 6 tientjes per maand:Y

Nadeel van voornamelijk snelweg rijden, ze worden wat sneller vierkantig..
Nog een nadeel, je groeit er in mee, tot je ineens een helder moment krijg..
(net als eigenlijk de druk in de banden:+)
 
Ik had eigenlijk gewoon een reisblog moeten starten, maar omdat het nogsteeds rete koud was vandaag valt het in mijn ogen onder doorrijden, dus jullie krijgen weer een fotodump.

VEEL beter weer gehad wel. Zelfs 3 andere motorrijders op de passen gezien.

Bij het tankstation ook nog 3 Italianen op mooie flagship ADV motoren en dure Gore-Tex pakken gesproken. Die stonden vol verbazing en ongeloof te luisteren naar mijn verhalen en kijken naar mijn foto's.

'Maar hoe ben je dan helemaal uit Nederland hier gekomen met dit weer?'

- Over de Brenner 'laat foto zien in de sneeuw'

'Wow..... Respect' terwijl hij zijn maatje aantikt ok de foto te laten zien.

20240425_104222.jpg

Naja hier dan dus een paar foto's(van de 100 ofzo) van vandaag. Ik heb er weer ruim 300km op zitten.

Oh enne, on 06:00 opstaan om 7:45 letterlijk als eerste bij de Lago di Braies te zijn? Worth it.
20240425_165208.jpg

20240425_080909.jpg

20240425_113442.jpg

20240425_091949.jpg

dji_fly_20240425_114440_152_1714038352511_pano_optimized.jpg
 
En dat is dan nog net geen 6 tientjes per maand:Y

Nadeel van voornamelijk snelweg rijden, ze worden wat sneller vierkantig..
Nog een nadeel, je groeit er in mee, tot je ineens een helder moment krijg..
(net als eigenlijk de druk in de banden:+)
Het nieuw is er ook wel weer vanaf.
Nog geen maand er op en al ruime 3000 KM achter de rug.

Maar ik denk dat ze voorlopig nog niet vierkant worden met deze bergweggetjes. Waar ze echt uitermate geschikt voor zijn.

20240425_182202.jpg
 
Potverdorie, dat zijn wel serieus mooie en jaloersmakende plaatjes, @Fallingout !
Dankjewel :)

Het was ook wel echt een geweldig mooie dag.

Dit ja. Hoe maak je die? Is dat gewoon een smartphone of een speciale camera?

De meeste met de telefoon, maar soms ook wel met de drone. De panorama is nu de enige met de drone.

Ik heb wel bewust een Samsung S23 ultra gekocht omdat ik foto's maken soms wel leuk vind en een telefoon wilde waar dat redelijk mee kan.

Ik ben verder geen fotograaf ofzo, ik ben echt een noob. Ik heb geen mooie echte camera en werk ook nooit met alle instellingen in de camera van de telefoon.

Ik probeer vooral mooie plaatjes en 'angles' te vinden. Ik speel wel vaak me welke camera van de telefoon(hij heeft er 5) ik gebruik.

Ik wil ooit wel een mooie camera, maar dat is iets voor de verre toekomst.

Sommige plekken in de natuur zijn zo mooi dat eigenlijk elke foto wel 'lukt' zoals dat meer vandaag was.

Dat foto's maken gaat nog wel maar je moet eerst de nodige ontberingen doorstaan om op die locaties te komen. Brrr...
Gewoon gaan!

Ik merk dat het des te mooier is als je moet afzien om ergens te komen. Dat heb ik vaker op vakanties, het moet niet te makkelijk zijn.

Zo'n meer is leuk als je er met 20 graden om 10:30 uitgeslapen met de auto aan komt kakken tussen 5000 andere toeristen. Maar dan denk je al snel 'ja leuk, mooi war water, wel een beetje druk en de koffie is duur... Een heel rondje lopen om het meer? dat is wel ver en mijn schoenen zitten niet zo lekker.'

Maar als je eerst 1500km rijdt in 3 dagen waarbij door de sneeuw door de bergen moet op een ongeschikt motor dan in een goedkoop hotel om 06:00 op moet, vervolgens een uur lang met temperaturen onder 0 op de motor zit en dan aan komt, je letterlijk de enige bent(op 'de' tourist trap van dit deel van Italie) en je ziet dit.. En dan loop je in je niet heel erg voor hiking geschikte motorpak rond het meer en dan hoor je de vogels en zie je de kleuren veranderen naarmate de zon op komt. Tja dan is het pas echt mooi.

Ik heb stiekem een traantje gelaten toen ik daar rond liep, het was zo verschrikkelijk mooi.

Voor het mooie even het geluid er bij aan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan