Weer op de motor door de Meije?

Nou, ik begrijp niet waarom iedereen het een drama vond toen het dicht ging in het weekend en nu over elkaar heen buitelt om de Meije af te kraken.
Ik vind het best een leuk weggetje. Niet in de laatste plaats omdat het zo lekker dicht bij huis ligt voor mij.
Alleen in het weekend kom ik er al heel lang niet meer vanwege de drukte, en je moet er ook niet naar toe om eens "flink door te rijden", maar gewoon voor het uitzicht of om even de oldtimer uit te laten op een zomeravond vind ik het daar prima. :]Bekijk bijlage 1942825Bekijk bijlage 1942826
Nou ja dit dus, het is een onthaastweg, onoverzichtelijk ook. Een van de weinige wegen waar de max snelheid 60 is en je ook echt bijna nergens sneller kan.

Ooit ben ik daar bijna van mijn sokken gereden door twee van die leukerds op een BMW GS die lekker de binnenbocht aan het nemen waren in een blinde bocht. Ik hoop nog steeds voor ze dat ze in de volgende bocht iets zwaarders en breders zijn tegengekomen.

De beste tijd om daar te rijden is trouwens precies de niet-gesloten periode, als de dagjesmensen wegblijven en de blaadjes van de bomen zijn zodat je wat beter door de bochten kan kijken.
 
Vandaag ook nog zo'n mooi weggetje gepakt. Inderdaad even een rondje over de Vlist, maar was toch wel koud in het leren pak en mid season handschoenen.

Maar door de mist werd het allemaal toch beetje nat.

Dat soort wegen zijn inderdaad leuk, maar echt vlot doorrijden kan daar niet echt en moet je ook niet willen.
 
Vandaag was het er mistig, maar lekker rustig.
Vandaag geen mist, maar nog steeds rustig. :]:)
20231119_123501.jpg
 
Gezien de naam van de eigenaar geen grofvuil maar schroot. _O-
Aangezien je mijn naam niet kent zal je wel op mijn bijnaam/onderschrift doelen. En inderdaad... "Schroot" it was... ooit... een jaar of 8 en inmiddels ruim 90.000 kilometer geleden:

Nu is het "oud ijzer met gebruikssporen". Waar de rest van de bijnaam op slaat mag je zelf raden, maar ehh... lach gerust nog even verder ;) :]:W
 
Aangezien je mijn naam niet kent zal je wel op mijn bijnaam/onderschrift doelen. En inderdaad... "Schroot" it was... ooit... een jaar of 8 en inmiddels ruim 90.000 kilometer geleden:

Nu is het "oud ijzer met gebruikssporen". Waar de rest van de bijnaam op slaat mag je zelf raden, maar ehh... lach gerust nog even verder ;) :]:W
Ik vind het juist een geweldige fiets.

Was bedoeld als grap
 
Terug
Bovenaan Onderaan