Helm problemen: Eciec verliest ineens vizier?

Born2bewild

Die hard MF'er
5 jun 2006
282
1
Ik ben me vandaag kapot geschrokken op de A50. Rijd ik daar lekker waait opeens mijn hele vizier van me helm. En die helm een Eciec heb ik nog geen jaar en altijd netjes opgeborgen. En dat vizier kwam onder de auto van een vriend van me. Lijkt mij dat zoiets absoluut niet mag na nog geen jaar. Ik weet alleen niet hoe lang je garantie krijg bij Eciec maar dit vond ik toch wel erg snel. Moest het gewoon even kwijt.
 
Eciec :?

Nooit van gehoord.

Zou even contact opnemen met je leverancier hierover. Zij kunnen je wel vertellen hoe lang je garantie hebt.
 
Wat is gebruikelijk qua garantie? Voordat ik aan de telefoon ga hangen wil ik dat graag eerst weten.
 
:? het hangt er helemaal vanaf waardoor hij eraf is gegaan...
 
Nou, lijkt me niet dat je vizier er zomaar door rijwind afgerukt mag worden.

Maargoed, misschien moet je wel hard gaan maken dat jij je vizier niet verkeerd gemonteerd hebt.

Ik heb verder nog nooit van het merk gehoord.
 
Had je je vizier wel goed vast gezet na een poetsbeurt oid? Want toen ik net m'n helm had gekocht had de mevrouw van de (Duitse) Hein Gericke winkel ook m'n vizier niet goed vast gezet. Ben toen op de vluchtstrook gestopt omdat 'ie aan 1 kant los zat.
 
Het lijkt mij onmogelijk dat een vizier eraf waait.....

tenzij hij niet goed gemonteerd was of kapot ging, maar dat laatste? Dan is het wel echt baggerkwaliteit.
 
Heb je t originele vizier? Of zelf een vervangend vizier gemonteerd? Dan mag het idd nog niet gebeuren maar ga jij dan maar eens aantonen dat je dat vizier idd goed hebt gemonteerd(zoals hierboven gemeld)
 
Orginele vizier en nog nooit vervangen of eraf gehaald. Maar ja bewijs dat maar eens idd. Is dus een kansloze zaak. Dit merk koop ik dus niet meer. En hij is gewoon van me helm afgewaait totaal onverwachts.
 
Laatst bewerkt:
Had je toevallig je vizier open ? Wellicht dat hij dan als airbrake fungeerde en dus gewoon af gerukt is. Maar als je het vizier dicht had zitten dan lijkt het mij onmogelijk dat hij afwaait. Als de helm verder goed aansloot dan kan het vizier ook bijna niet verkeerd gemonteerd hebben gezeten.

Bij mijn Shoei Raid II helm zitten er van die palletjes die je opzij kunt schuiven. Dan laat het vizier zich gemakkelijk verwijderen, maar als ie niet goed bevestigd zit, dan merk je dat meteen. Dan klapt ie ook niet op.

Hoe zit dat met jouw helm ?
 
Normaal zou er toch wel 3 jaar garantie op een helm moeten zitten. teminsten mijn vriendin heeft er een van de LIDL en die krijgt nu een nieuwe omdat het sluitingsmechanisme van de kinband niet goed functioneerd.

Maar misschien dat het bij elk merk weer anders is.
 
mocht je met je vizier open gereden hebben... is dit niet zo'n slim topic.
Er komt dan zoveel wind op te staan dat het niet echt vreemd te noemen is dat ie ervanaf waait.
 
Is hier tegenwoordig ook al omgekeerde bewijslast? Waarom zou de consument aan moeten gaan tonen dat hij alles goed heeft gedaan? Laat de leverancier maar eens aantonen dat de fout bij de gebruiker ligt dan zijn we al een stuk verder...
 
Als je vizier open stond met hogere snelheid kan het idd gebeuren. Zijn ze niet op ontworpen, helemaal bij opzij kijken komen er flinke krachten op te staan als ze wind vangen.
 
Bij ons (RAD) krijg je twee jaar garantie op een helm. Drie jaar vind ik trouwens wat veel, een helm zou namelijk sowieso om de vier jaar moeten worden vervangen als je veel rijdt. Zo'n ding slijt nu eenmaal ook.
 
Bij mijn helm word het vizier vast gezet met een soort imbusjes. Bij aankoop van de helm zeiden bij Motoport ook van controleer even of je vizier goed vast ziet anders heb je het gevaar dat het vizier er af kan klappen. Dus om de zo veel tijd draai ik ze eventjes vaster. Want het is wel zo dat ze na een tijdje wat losser gaan zitten. Maargoed toon maar eens aan dat jij niet de oorzaak bent van het losschieten van het vizier, dat word vrij loastig volgens mij
 
Bij mijn helm word het vizier vast gezet met een soort imbusjes. Bij aankoop van de helm zeiden bij Motoport ook van controleer even of je vizier goed vast ziet anders heb je het gevaar dat het vizier er af kan klappen. Dus om de zo veel tijd draai ik ze eventjes vaster. Want het is wel zo dat ze na een tijdje wat losser gaan zitten. Maargoed toon maar eens aan dat jij niet de oorzaak bent van het losschieten van het vizier, dat word vrij loastig volgens mij

ligt er aan:

of je hem wel eens laat vallen

of je de helm beschermd tegen zonlicht
(in het zonnetjes factor 30 kan je er ook op smeren tijdens het rijden) _O-

van wat voor materiaal de helm is gemaakt
(glas fiber of kunstof PPE gaat minder lang mee)
 
Hangt er vanaf hoe je die helm behandelt als je er niet mee rondrijdt... :P

Jahja... maar je uitspraak "als je veel rijdt" in relatie tot de vervangingstermijn vond ik wel interessant. Ik draag liever 4 jaar dezelfde helm die netjes " koel en donker" opgeruimd word als ik m niet draag, dan 1 die nog nooit gedragen is, maar al 4 jaar in de zon staat niks te doen ;)

Uiteindelijk zijn we het dus met elkaar eens, geloof ik..?? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan