DAF 400's zijspan

dsc01887lc2.jpg


nog te doen:
- verlichting op span maken
- rem op span aansluiten
- voorrempomp reviseren
- nieuwe koppeling erin
- stabilisatorstang maken
- accu op span maken maar dit weet ik niet zeker omdat de vorige suzuki de grotere accu niet aan kon.
 
BEST GAAF!

hoop dat de soes ook nog MAT zwart word?

ik zit heel erg te twijfelen eigenlijk.

of de motor matzwart maken, of de bak rood grijs maken.

Ondanks dat matzwart m'n favoriete kleur is denk ik toch niet dat het hier echt goed bij past.

voorlopig zo rond rijden dus
 
dsc01903ii4.jpg


Dit is dus de stabilisatiestang.
Het is nog een prototype, functie boven vorm :)


nog te doen:
- verlichting op span maken
- rem op span aansluiten
- voorrempomp reviseren {onderdelen binnen}
- nieuwe koppeling erin {onderdelen binnen}
- stabilisatorstang maken -> zie foto
- accu op span maken maar dit weet ik niet zeker omdat de vorige suzuki de grotere accu niet aan kon. -> besloten om de accu in de motor te houden
 
Laatst bewerkt:
Heb nu een paar testritten gemaakt en wegligging is een heel stuk beter dan bij vorige span. Dat is vooral te wijten aan de stabilisatiestang denk ik.
Span gaat bijna niet op 2 wielen in een rechter bocht.

Verlichting en voorrem heb ik nu dus gemaakt.

nog te doen:
- rem op span aansluiten
- nieuwe koppeling erin {onderdelen binnen}
 
er wordt hier al jaren over stabilisatiestangen gepraat, jij bent de eerste die er daadwerkelijk een maakt :}
kan je ook nog wat plaatjes van bovenaf maken? het lijkt zo net of hij achterstevoren zit :?

ik zou hem grijs/rood maken, de motor is best nog netjes.
 
er wordt hier al jaren over stabilisatiestangen gepraat, jij bent de eerste die er daadwerkelijk een maakt :}
kan je ook nog wat plaatjes van bovenaf maken? het lijkt zo net of hij achterstevoren zit :?

ik zou hem grijs/rood maken, de motor is best nog netjes.

O-) O-) stabilisator stangen??? nehhh daar heb ik het echt nog nooit over gehad O-)
 
er wordt hier al jaren over stabilisatiestangen gepraat, jij bent de eerste die er daadwerkelijk een maakt :}
kan je ook nog wat plaatjes van bovenaf maken? het lijkt zo net of hij achterstevoren zit :?

ik zou hem grijs/rood maken, de motor is best nog netjes.

denk dat dat van het weekend nog wel lukt.
Zal proberen er wat details op te zetten.

Aan de linkse kant zit trouwens een dikke deuk in de tank, dit is de beste kant zeg maar :P
Maar ik nijg zelf ook naar een rood/grijze bak
 
Goed bezig, verder zal ik dit niet vaak zeggen maar ik vind de motor er best netjes uitzien dus in dit geval zeg ik nee tegen mat zwart! Gevolg is wel dat het zijspan zelf ook wel strak gemaakt moet worden.

verder een iets breder zijspan spatbord zou ook beter staan.
 
Laatst bewerkt:
ja dat spatbord is niet het goede, maar het beste wat ik kon vinden in mijn magazijn :P

nog een ander zoeken in de loop van de tijd.

Moet ook een ander bandje op want deze is ram kaal, misschien ook maar een iets smallere pakken.
 
Links is achterkant, rechts is voorkant, zijspanwiel:

dsc01907.jpg



Linksboven is achterkant, rechtsonder is voorkant, achterwiel

dsc01908.jpg
 
ja, dat dacht ik al, hij zit achterstevoren :X
ik zou niet weten of het wat uitmaakt, als het werkt is het kennelijk goed.
hij steekt nu alleen van achter uit.

heb je een echte stang gebruikt of zomaar een stuk staf?
 
ik weet niet precies wat je bedoeld met achterstevoren?
Voor de duidelijkheid, de 2 armpjes wijzen naar voren, dus in de rijrichting. Ikzelf zou het andersom niet willen. Tenzij je de as naar voren gooit natuurlijk, maar dat kwam slechter uit voor mij.

Het is een as van rond 20 die ik gebruikt heb, st52
 
vandaag nieuwe koppeling erin gezet en knipperlichten aangesloten.

Achter remt hij als een amerikaan, dus remlichten die knipperen.
Links voor oranje lichtje, rechtsvoor begint het lichtje op zijspan te knipperen wat normaal stadslichtje is.

Had er wel 4 relais voor nodig, maar goed het werkt nu
 
dus in feite koppel je de beide veerbewegingen aan elkaar?

helpt het nou juist voorkomen dat de bak duikt met het remmen, of neemt het zijspanwiel het achterwiel juist mee en zakt de hele combinatie dan in de veren?


nog even ter verificatie of ik de plaatjes goed begrijp:

de ronde as kan vrij draaien onder de bak (is die gelagerd of, zit die juist in rubber?), de armpjes die eraan zitten zorgen dat als 1 van de twee wielen omhoog gaat (door inveren) dat die de andere meeneemt omhoog, of de tweede voorkomt juist dat de eerste omhoog kan. (werkelijkheid zal wel tussen beide smaakjes inzitten?)

de lengte van de beide hefboomarmen is dat op goed geluk bepaald? of is daar een formule voor?
de as is die van massief staal? een stuk standaard constructiepijp tordeert te makkelijk?

heb eigenlijk geen idee of ik nog voldoende grondspeling over heb onder mijn eigen span, maar als dit de wegligging echt ten goede komt ga ik het toch eens overwegen
 
Terug
Bovenaan Onderaan