Suzuki SV650S afvoeren 25kw?

bartjuh.s

MF veteraan
23 jul 2007
5.477
0
Hoogerheide
goede dag,

ben een tijdje opzoek naar een leuke motor (suzuki sv650s) . Heb er nu eentje gevonden via internet.
En heb toen straks eventjes gebeld of die er nog is etc.
Nou vroeg ik of hij hem voor mij op 25kw kon zetten via de officiele weg dus op kenteken.
En hij antwoorde dat dit alleen kan bij een erkende suzuki dealer. Weet iemand of dit echt zo is want ik heb namelijk mijn twijfels.

groeten en vast bedankt.

bartjuh112
 
er moet een uitdraai naar het RDW gestuurd worden van je 25 kw uitdraai, of een bewijs dat deze door een erkende dealer is afgevoerd.
 
maar het is ook zo. Dat de afvoerkit officieel van suzuki afkomt en hij mag niet 2e hands zijn toch?
Als de kit er dan in wordt gezet is een uitdraai dan niet overbodig??
 
Uitdraai is alleen nodig indien er geen 2e typegoedkeuring (25kw) voor het type motor is. Daarbij moet het niet naar het RDW maar naar de verzekering incl. verzoek om zwart op wit te krijgen dat ze je verzekeren met deze gegevens en in kennis zijn van deze manier van afvoeren. KNMV accepteert dit bijv.

Een officiele kit mag er inderdaad alleen bij een officiele dealer in worden gezet, die stuurt een brief naar de RDW samen met je kentekendelen. Je krijgt dan nieuwe kentekendelen met daarop de vermelding dat het een lichte motorfiets betreft. Ik weet niet of er ook nog een certificaatje bij die onderdelenkit zit, maar anders zou de brief van de dealer al voldoen als zijnde het aantonen dat de kit is ingebouwd door een gecertificeerd bedrijf.

Een SV650 heeft een 2e typegoedkeuring. Staat de motor die je op het oog hebt al 25kw op kenteken, dan kan die persoon die 'm verkoopt 'm er wel zelf weer in zetten als deze dus alweer vol vermogen zou zijn....
 
Volgens mij klopt het niet helemaal.
De kit hoeft niet door een erkende dealer ingebouwd te worden, that is... niet door een erkende Suzuki dealer!

Als het maar een RDW-erkend ombouwstation is. Dan kunnen ze ook meteen zelf de papieren regelen dacht ik.
 
En laat ik nou net nog zo'n set hebben liggen voor een schappelijk prijsje (50 Euri) :)

Is vorig jaar uit mijn eigen motor gekomen en is de officiele suzuki set - origineel 105 Euro geloof ik..

Als je interesse hebt -> geef maar ff een gil.. (houd dit topic wel ff in de gaten)

edit: Of de kit 2ehands is maakt denk ik niet uit, alleen de suzuki dealer staat zogezegd garant voor het correct inbouwen (en die kunnen wel beoordelen of de set goed is of niet..)

evt. heb ook nog wel een mooie SV te koop.. (31-dec 2001 - 51000 km - zwart met wp veren, stalen remleidingen, hugger en valstoppers... ziet er perfect uit, schadevrij - 3250 E)

staat nog niet op marktplaats..
 
Laatst bewerkt:
En laat ik nou net nog zo'n set hebben liggen voor een schappelijk prijsje (50 Euri) :)

Is vorig jaar uit mijn eigen motor gekomen en is de officiele suzuki set - origineel 105 Euro geloof ik..

Als je interesse hebt -> geef maar ff een gil.. (houd dit topic wel ff in de gaten)

edit: Of de kit 2ehands is maakt denk ik niet uit, alleen de suzuki dealer staat zogezegd garant voor het correct inbouwen (en die kunnen wel beoordelen of de set goed is of niet..)

evt. heb ook nog wel een mooie SV te koop.. (31-dec 2001 - 51000 km - zwart met wp veren, stalen remleidingen, hugger en valstoppers... ziet er perfect uit, schadevrij - 3250 E)

staat nog niet op marktplaats..

was je toen 105 euries kwijt voor alleen het setje of ook de montage erbij ??
groeten
 
was je toen 105 euries kwijt voor alleen het setje of ook de montage erbij ??
groeten

de set vertegenwoordigt een waarde van ongev. 105 - 107 euro.. maar ik heb zowel de montage als de set bij aankoop van mijn motor erbij gekregen..

even een dealer bellen en je weet meer.. (liefst meer dan 1.. kan behoorlijk schelen)
 
Fotootje:

full
 
Een sv650 is wel officieel 25kw te krijgen op kenteken.

Anders ga/bel je even naar een suzuki dealer toe en vraag dan voor de zekerheid hoe het zit :Y
Dan weet je meteen waar je aan toe bent.
 
In onderstaand topic worden prijzen genoemd tussen de 100 - 120 euro voor de set (50 - 60 per schuif - 2 carbs)

Joost_sv in "SV650S begrenst?"

Ik zou idd de hele procedure iig ff navragen bij een Suzuki dealer, die kennen de regeltjes beter.. als je het bij de juiste dealer in laat bouwen hoeft die alleen maar de papieren op te sturen naar de RDW die dan je kenteken aanpassen.
 
De SV650 heeft vanaf 2003 injectie, die begrens je door het CDI te vervangen. Een nieuw cdi kopen is een duur grapje, ik heb de prijs nagevraagd bij mijn dealer en die lag op 840 euro (ik heb de SV met ABS).
Ik heb de mijne gekocht als zijnde 25Kw, om hem te ontgrenzen wisselen ze mijn 25Kw cdi om voor een onbegrensd exemplaar bij bijbetaling van 175 euro.
Mij werd ook verteld dat een 2de hands 25kw setje niet volstaat om hem op kenteken te krijgen, tenzij de originele aankoops factuur aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
De SV650 heeft vanaf 2003 injectie, die begrens je door het CDI te vervangen. Een nieuw cdi kopen is een duur grapje, ik heb de prijs nagevraagd bij mijn dealer en die lag op 840 euro (ik heb de SV met ABS).
Ik heb de mijne gekocht als zijnde 25Kw, om hem te ontgrenzen wisselen ze mijn 25Kw cdi om voor een onbegrensd exemplaar bij bijbetaling van 175 euro.
Mij werd ook verteld dat een 2de hands 25kw setje niet volstaat om hem op kenteken te krijgen, tenzij de originele aankoops factuur aanwezig is.

factuur kan gefixt worden.. snap dat dealer zulk spul liever zelf verkoopt, maar kon weleens per dealer verschillend zijn.. navragen, schuiven laten controleren - voila.. moet voldoende zijn..
 
Volgens mij kun je alleen als dealer een ombouwverklaring van Nimag krijgen. Deze moet worden ingevuld door de dealer en samen met het kenteken worden opgestuurd naar de RDW. Volgens mij ben je voor dit hele gebeuren, incl. administratiekosten, toch wel 250 euries kwijt bij een dealer, dus als je die ombouwset al voor weinig kunt krijgen win je daar wel op.
 
ik denk niet dat een dealer een setje gaat inbouwen en alles als ik er zelf eentje zie te regelen.
want ze willen er zelf ook op verdienen maar ik ga het eens proberen wie niet waagt wie niet wint.
 
ik denk niet dat een dealer een setje gaat inbouwen en alles als ik er zelf eentje zie te regelen.
want ze willen er zelf ook op verdienen maar ik ga het eens proberen wie niet waagt wie niet wint.

zeg anders dat je via een maatje de set al kunt krijgen, omdat ie het toch al heeft liggen, en dat het dus een beetje onzin is om nieuw te kopen.. behoorlijk stugge dealer als ie je dan toch nog wat probeert te verkopen.. ;)

op arbeid verdienen ze overigens ook nog wel.. (ook met het oog op de toekomst, tevreden klanten zien ze vaak wel weer terug..)

Bel eerst maar eens rond of ze het accepteren en hoeveel inbouwen je kost, en als je dan interesse hebt moet je maar ff een mailtje mijn kant op gooien.. bespaar jij je weer een klap geld, kom ik van (inmiddels) nutteloze zut af.. :+

ik kan je evt. een kopietje van mn aankoopbon erbij geven.. maak ik de bedragen en persoonlijke info (framenummers, kenteken, adres e.d.) wel onleesbaar..

mail adresje weer weg.. :)

als je ff reactie kan geven als je 't over hebt genomen.. edit ik morgen deze post weer ff - scheelt spam..

succes ermee.. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik ook maar ga sparen voor zo'n sv650. Wat zijn dat mooie fietsjes! :)


wel erg duur voor mijn 18 jarige portemonnee
 
wat een TL daar in hilvarenbeek ik vroeg toen ik belde of het wel een nl motor was en hij zei van ja dat weet ik zeker. DUS NIET!! gewoon voor jan lul een uur in de auto gezeten :(
 
he bartjuh

25 kw kan wel heb het zelf ook. helemaal officieel op kenteken en al. alleen check ff het kenteke of het echt een nederlandse is want het kan alleen met een motor uit NL dus niet geimporteerd ;)

en ja zo komt het er dan uit te zien :P
93908430_6_CKeE.jpeg
 
heb inmiddels de 25kw sv hoor officieel op kenteken moet alleen nog wachten op me kenteken papieren die zijn nog onderweg van het rdw :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan