Winter bezigheidstherapie ZXR400

Cross-over

Die hard MF'er
5 apr 2006
785
0
Hallo allemaal

Ik heb nou mijn ZXR400 sinds maart afgelopen jaar en een geweldige zomer gehad om te leren rijden.
Maar omdat hij van '91 ( vierkante koplamp model) komt zijn er onderhouds wel enkele punten om te verbeteren. Zo zijn roest en pekel aanslag niet ver weg. :P

Foto van een paar maanden geleden;




To do list;

- Remschijven zwart hart, komen de klauwen mooi uit.
- Remklauwen goud
- Home made undertail > is een kant en klare van Ebay
- Duoseat cover
- Velgen Kawa groen coaten/spuiten
- Achter verhogen
- Koplamp nieuw (oude gescheurd)
- Nieuwe stofzuigerslang
- Overal inbus boutjes in het kapwerk
- LED Achterlicht met knipperlichten
- ZXR750 achter velg
- RVS uitlaat systeem
- Stalen remleidingen

Wat er binnen en/of gedaan is
- ZXR750 achter velg
- Remklauwen zijn goud
- Yoshimura Race Systeem :9~
- Koplamp
- Stofzuigerslang
- Stalen remleidingen
- LED Achterlicht met knipperlichten
- Remschijven voor zwart
- Duoseat cover
- Undertail
- Velgen gespoten
- Nieuwe boutjes

Hij stond er zo bij: :9




Misschien komt er een andere koplamp unit, hier ben ik nog niet over uit. Heb al wel een andere topkuip (ongespoten) Is al onderweg. En er zal uiteindelijk nog wat bij komen. Iig genoeg te hobbyen.
 
Laatst bewerkt:
Heb vanavond niet stil gezeten. Heb mijn remklauwen en koplampframe geschuurt, ontvet en in de primer gezet. Het begin is er! :)




Kent er trouwens iemand een Powdercoater in de omgeving van Sint Oedenrode/Veghel?
 
Laatst bewerkt:
Zow heb mijn radiateur met de stoomreiniger onderhanden genomen omdat hij voor 25% dicht was gekoekt. :) Beugel van de rad. Fan ook geschuurd, primer en gespoten en mijn koplamp is echt kapot/verhoerd.

Radiateur:



Fan beugel net geschuurd:



Koplamp met blauwe pit:



en bijna een RVS racesysteem! :Y
 
Ook alle 3 400? Heb je misschien dan nog een goede tankslang (zoek nog een goede, 1tje is helemaal gescheurd op de windingen), koplamp en eventueel topkuip over? :9


Vandaag heb ik nie veel aan de 400 gedaan, laat uit bed en beetje uitgaren. :Z ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben vandaag ook maar aan de winterbezigheids therapie gegaan,

to do;

- alle kappen voorbewerken voor spuiter
- uitlaat lassen
- kettingspanner vernieuwen (als iemand er een heeft pm me!)
- velgrand polijsten
- bedenken in welke kleuren ik het laat spuiten, blijft moeilijk maar sta open voor alle suggesties ;)

full
 
Toch maar ff wa gedaan aan de moto, kon het niet laten. :+

Uiteindelijk na brakheid:



Lekkah drogen:



Welke kleur moeten de schijfharten worden: Goud of Zwart?
 
Laatst bewerkt:
Moet even foto's vergelijken voor de kleur van de schijven. Ben er namelijk nog niet helemaal over uit.
Vrijdag avond iig een RVS uitlaatsysteem ophalen! :]
 
Laatst bewerkt:
Ben vandaag ook maar aan de winterbezigheids therapie gegaan,

to do;

- alle kappen voorbewerken voor spuiter
- uitlaat lassen
- kettingspanner vernieuwen (als iemand er een heeft pm me!)
- velgrand polijsten
- bedenken in welke kleuren ik het laat spuiten, blijft moeilijk maar sta open voor alle suggesties ;)

[afbeelding]


Originelen kleur of MotoGP kleur setting :9~
MotoGP is wel de baas :}
 
Originelen kleur of MotoGP kleur setting :9~
MotoGP is wel de baas :}

Zoieso geen originele kleuren, vind ik niet mooi en is niet echt uniek.

Heb idd al over de GP setting zitten nadenken, op een zx6r ziet dat er heel vet uit, maar zou dat ook zijn op een zxr... toch wat andere vormen als een zx6r :9
 
Zoieso geen originele kleuren, vind ik niet mooi en is niet echt uniek.

Heb idd al over de GP setting zitten nadenken, op een zx6r ziet dat er heel vet uit, maar zou dat ook zijn op een zxr... toch wat andere vormen als een zx6r :9

Een GP setting is altijd mooi



dit is iets in de richting
 
Laatst bewerkt:
Dat met die undertray wil ik graag in de gaten houden, ik heb er namelijk nog geen!
 
Denk dat ik de undertray vorm eerst ga maken van kippengaas en daarna folie erover heen en daar de poly matten weer overheen. Met kippengaas kan ik mooi alles afronden en buigen. :Y
 
Vandaag mijn klauwen in elkaar gezet, kvs erin, olie erin + filter en tank erop gezet. En trouwens ook achter verhoogd.

Staat er nu zo bij



Achterkant verhoogd



Sorry voor slechte kwaliteit pics, was mijn camera vergeten.
 

Toevallig heb ik bij Jeffrey56 een slang gekocht, ik heb er al eentje vervangen. Die had ik nog liggen. Heb ook nog een koplamp unit bij hem gekocht zodat ik van de vierkante af ben.

Ben gisteren ook begonnen met de undertray, heb al een ruwe vorm in het kippengaas gebogen.

Ik wilde mijn motor ook eens starten met het nieuwe systeem. Hij sloeg niet aan dus zal eens kijken hoeveel benzine er nog inzit, heb er namelijk een flink deel uitgegooid en de tank was vrij licht. :+
 
Stofzuigerslangen toch?

Ja klopt stofzuigerslangen. ;)

Ik zag dat er eigenlijk op een best simpele manier ram-air mogelijk is op een 400. Kwestie van het kapje op luchtfilter aanpassen en flink laten blazen. :Y
 
Vandaag nog flink wat aan de ZXR gedaan. 750 wiel erin gezet zodat ik hem van de bok kon zetten en verrijden.Toen mijn werkplaats gefatsoeneerd wat echt nodig was.:9 Daarna proberen om de ZXR weer aan de praat te krijgen en het is gelukt. Accu een tijd aan de lader gehad en hij starte meteen. Te lage spanning en een beetje verzopen zal het zijn geweest. Heb ook nog een mooi kerstcadeautje gekregen *:)




Speciaal voor Rutgear de klauwen:



Zijstandaard eraf gehaald en vet en olie weggehaald. Ook de sensor vet vrij gemaakt en hier was wat gietsealing van weg dus met siliconenkit dicht gemaakt.



De carbonne demper die bij het systeem hoort:



De Bredere 750 velg erin: :}



Zo staat ie er nu bij, het is weer motor aan het worden.






Het Yoshimura systeem heeft trouwens een vette sound! Gasreactie is ook beter. Was ook te verwachten met downpipes die bijna 10mm groter zijn in doorsnee dan een standaard :9 . Enne nette werkplaats weer al zeg ik het zelf. :Y
 
Laatst bewerkt:
Iedereen gelukkig nieuwjaar!

En heb nog wat spullen binnen gekregen van Jeffrey56:



Coater gevonden en over een paar weken gaan ze er naartoe (na mijn tentamens).

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan