Aprilia Atlantic 500

Hoi Havenboy,


Welkom bij de AA...

Goede keus. Zal je lekker op rijden.

Vindt zelf het (wind)geruis niet zo'n bezwaar. Eigenlijk wel OK omdat je dan nog een gevoel van snelheid krijgt.

Voor de rest heel tevreden over mijn AA400. Heb wel ff opnieuw moeten leren snelle bochten te trekken. Ff terugschakelen is er niet natuurlijk niet bij. Gewoon een weekeindje Eifelen.


Groetjes

Catsan
 
Afgelopen vrijdag mijn AA 500 opgehaald, had geluk het regende en heel veel files.
Het weekend geen tijd gehad dus vanochten voor het eerst op de AA 500 naar mijn werk.
Gelijk mijn regendoop gekregen.
De eerste 300 km staan op de teller, had wel veel last van turbulentie.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het windscherm., ik bedoel kan je dit zelf doen of hebben jullie dit laten doen in de motorshop..


Gr Havenboy
 
Hoi Havenboy, ik had ook veel last van turbulentie. Je heb een groot scherm van Givi die ook je handen beschermt en je kunt het grotere scherm van Aprilia nemen. Die heb ik er ook op gezet. Bij Motoport Zelhem deden ze dat voor me zonder extra kosten. Maar het is volgens mij ook niet echt moeilijk. Ik raad je naast een van beide schermen ook de Airflow van Givi aan. Dat is een schermpje dat je op je normale scherm zet, of b.v. een breder scherm, en de Airflow stuurt de wind omhoog over je heen. Dan kun je zelfs met je vizier open rijden Die Airflow kun je traploos verstellen. Echt een mooi ding. Dus mijn advies: een breder/hoger scherm van Givi, of een hoger ander scherm van Aprilia (iets hoger en breder - bescherming handen heerlijk in de winter) met de Givi Airflow.
 
De eerste 700km zitten er op.

Heb wel een givi scherm (zelf)geplaatst, ging redelijk snel en zonder al te veel problemen.

Het verbruik is volgens mij redelijk +/- 1 op 27,5.

De AA bevalt goed, was bang meer tijd nodig te hebben om te wennen.

Maar de AA voelde al na de eerste 100 meter vertrouwd aan.

Hier een foto van het plaatsen van de Givi scherm.


Havenboy
full
 
Laatst bewerkt:
Nee, moest nog een onderdeel vast schroeven.

Moet we zeggen dat de turbolentie een stuk minder is met dit hooooogere scherm
 
Vraagje,

Ik vind het gekraak en gepiep van het scherm nog al vervelend (had het ook al met het orginale scherm).
Ben ik de enigste die hier last van heeft of zijn er nog meer aa rijders die dit vervelend vinden.
En zo ja weet iemand hier een oplossing voor.

Hoor graag van jullie
 
Is het toevallig je afdek scherm wat piept en kraakt?
Dan even stukje rubber ertussen en het is over...
 
Ik had dit ook bij mijn Burgman. Ik weet niet of bij AA zelfde is maar het gepiep kwam bij mij door de minieme beweging tussen dashboard en het scherm.
Hier heb ik een dun reepje fietsbinnenband tussen bevestigd. Toen was het over...
 
Bedankt voor jullie reacties en tips, ga beginnen met wat stukjes rubber tussen het scherm en afdekplaat.
Dit is in iedergeval het minste werk.
 
Eerste 1000km zitten er op.

1000km beurt gehad bij motostore in barendrecht, kon gelijk langs komen toen ik belde.
Bij de dealer waar ik de AA gekocht heb moest ik 3 weken wachten.

AA bevalt me prima, gebruik +/- 1op 26,5.
Ga proberen wat zuiniger te gaan rijden en dan ga ik er van uit dat 1 op 28 ook wel haal baar moet zijn.

Had inderdaad zo hier en daar wat beter afgewerkt mogen worden, maar vind zelf dat ik daar niet over mag zeuren, had ik maar meer geld moeten uitgeven voor een duurder cq beter afgewerkt model.

Heb wel wat spijt van mijn helm (Bayard) deze past jammer genoeg niet onder het zadel.
En ik denk dat er wel stillere helmen te koop zijn.

Gr Havenboy
 
Laatst bewerkt:
de ene helm is zeker de andere niet

ik heb zelf een shoei xr
op de atlantic beetje last van turbulentie maar niet noemenswaardig

ik heb ook nog een oude HJC (normaal vizier, voor 's avonds)
maar daarmee wordt ik helemaal gek
ook met oordoppen
dreunen, schommelen van de helm etc
 
Ik zit erover te denken een scorpio aan te schaffen, hoor daar veel goede verhalen over en qua prijsklasse zitten ze een beetje in het midden...
 
Hallo Opabert,

Ik vind de AA zeker bij het optrekken snel, een verglijkbare motor van 500cc moet aardig zijn best doen om bij het optrekken sneller te zijn.

De AA rijd (vind ik) zo makkelijk dat ik nergens problemen me had en dat voor iemand die hier voor alleen maar motor heeft gereden.

Maar als je voor de AA500 ga moet je niet al te lang meer wachten want deze worden niet meer gemaakt en zo veel zijn er niet meer in Nederland (nieuw).
 
Vraagje,

Deze week viel het me eigenlijk voor het eerst op dat er soms chauffeurs zijn van personenauto's die hun binnen spiegel veranderen zodra ik achter hun rij.
Heb eens goed door het handboek heen zitten spitten om te kijken hoe ik de afstelling van mijn koplamp kan verstellen.
En tot mijn stomme verbazing zag ik staan dat als je van af de voorkant naar je aa kijk je rechterlamp het dimlicht is en je linker het grootlicht.
Alleen bij mij is het net andersom, lees ik nu het handboek verkeerd of zijn er meer aa rijders die dit ook hebben.
 
Ik kijk net in de PDF gebruikshandleiding en dan zie ik op de tekening wat jij zegt.
Bij mij is ook de rechter lamp het dimlicht als ik op de AA zit.
 
Kijk es goed naar je spiegels, misschien hebben ze bij het aansluiten van je verlichting wel een foutje gemaakt...
 
Vraagje,

Deze week viel het me eigenlijk voor het eerst op dat er soms chauffeurs zijn van personenauto's die hun binnen spiegel veranderen zodra ik achter hun rij.
Heb eens goed door het handboek heen zitten spitten om te kijken hoe ik de afstelling van mijn koplamp kan verstellen.
En tot mijn stomme verbazing zag ik staan dat als je van af de voorkant naar je aa kijk je rechterlamp het dimlicht is en je linker het grootlicht.Alleen bij mij is het net andersom, lees ik nu het handboek verkeerd of zijn er meer aa rijders die dit ook hebben.
Naar mij weten zijn er geen wettelijke regels welke gedeelte dimlicht of grootlicht moet zijn, net zolang het niet hinderlijk en/of verblindend voor de overige verkeerdeelnemers is.

Terug naar de dealer en de koplamp-units laten afstellen en nagaan of de aansluitingen mss per abuis kruisling verwisseld zijn.

Ik kijk net in de PDF gebruikshandleiding en dan zie ik op de tekening wat jij zegt.
Bij mij is ook de rechter lamp het dimlicht als ik op de AA zit.
Vanuit het perspectief van de handleiding is dit links dimlicht en rechts grootlicht, dus bij jouw AA is alles volgens boekje.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje,

Deze week viel het me eigenlijk voor het eerst op dat er soms chauffeurs zijn van personenauto's die hun binnen spiegel veranderen zodra ik achter hun rij.
Heb eens goed door het handboek heen zitten spitten om te kijken hoe ik de afstelling van mijn koplamp kan verstellen.
En tot mijn stomme verbazing zag ik staan dat als je van af de voorkant naar je aa kijk je rechterlamp het dimlicht is en je linker het grootlicht.
Alleen bij mij is het net andersom, lees ik nu het handboek verkeerd of zijn er meer aa rijders die dit ook hebben.


zal er eens na kijken
 
Windscherm,

Heb al 2000 km op de teller staan en de AA bevalt nog steeds, alleen dat windscherm is nog wat te laag.

Ik heb er al een verhoogde op gezet (givi) maar heb nog steeds enorm last van turbolentie.

Als ik iets voorover buigt heb ik nagenoeg geen last meer, ben dus op zoek geweest of er iets in de handel is om mijn windscherm nog iets te verhogen.

Mijn eerste gedachte ging uit naar een airflow maar die zijn er niet voor een Givi scherm voor een AA, heeft iemand van jullie misschien een idee ik loop namelijk een beetje vast.

Havenboy
 
Laatst bewerkt:
Windscherm,

Heb al 2000 km op de teller staan en de AA bevalt nog steeds, alleen dat windscherm is nog wat te laag.

Ik heb er al een verhoogde op gezet (givi) maar heb nog steeds enorm last van turbolentie.

Als ik iets voorover buigt heb ik nagenoeg geen last meer, ben dus op zoek geweest of er iets in de handel is om mijn windscherm nog iets te verhogen.

Mijn eerste gedachte ging uit naar een airflow maar die zijn er niet voor een Givi scherm voor een AA, heeft iemand van jullie misschien een idee ik loop namelijk een beetje vast.

Havenboy


hoe lang ben je ?
wat voor helm heb je?

ik ben 181 met een HJC heb ik ook last van turbulentie
maar met een shoei niet

kan ook aan de helm liggen
 
Hoi Havenboy,

die airflow is van Givi zelf en die kun je zonder meer op je scherm plaatsen. Mag geen probleem geven. Je kunt die dan zelf in de hoogte verstellen traploos.
 
bedankt voor jullie reactie's,

ik zelf ben 1.87mtr lang en draag een een Bayard roadster systeemhelm.

alleen het vreemde is nu dat volgens de mensen van motolife.nl het niet mogelijk is om een airflow op een givi windscherm te plaatsen.

en op de site van givi kom ik ook niet verder, misschien zoek ik verkeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan