Tip: geluidsproblemen Zolder

Onslowtje

Die hard MF'er
Donateur
5 sep 2005
408
1.028
Ergens in Brabant
Hier een tip voor rijders die problemen hebben met het (inlaat) geluid op Zolder.

Ik heb een GSXR600 K6 voor op het circuit en ben op 29 maart op Zolder er af gehaald voor teveel geluid. Daarna kreeg ik de volgende tip van iemand.
Haal bij de bouwmarkt een isolatie buis (0.75 Euro) die ze normaal rond de verwarmingsbuizen doen en stop deze in beide luchtkokers van voor tot in het luchtfilter. Degene die mij de tip gaf had een Suzuki op de bank gehad voor en na montage en het maakte geen drol uit in het vermogen. Gisteren ben ik weer op Zolder wezen rijden (met isolatie er in) en heb overal vol gas kunnen rijden zonder geluidsproblemen. Mijn maatje met dezelfde motor (zonder isolatie) kon de laatste sessie al niet meer rijden vanwege 2 keer geluidsovertreding.


gr. Onslowtje
 
creatief met schuim :+
hier ook nog een tip dan:
heb er zelf van die rvs pannensponsjes inzitten, voor in het luchtkanaal wel ff met een binddraadje vastzetten O-)
 
En jullie hebben standaard productiefietsen?
Hoe kan het dan zo zijn dat motoren die voor de openbare weg (type)goedgekeurd zijn, op een circuit te veel geluid maken?
 
Heb de binnenkant van de aanzuigbuizen beplakt met klitteband (de zachte kant).
Verder de binnenkant van de topkuip helemaal bekleed met dempmateriaal. De aanzuigbuizen zitten daardoor ook beter vast en omringt met dempmateriaal.
Tenslotte de onderkuip met hittewerend dempmateriaal beplakt. Heb alleen nog niet op circuit Zolder gereden.

Is niet zo eenvoudig als de TS aangaf maar is ook een manier.
 
Laatst bewerkt:
Heb de binnenkant van de aanzuigbuizen beplakt met klitteband (de zachte kant).
Verder de binnenkant van de topkuip helemaal bekleed met dempmateriaal. De aanzuigbuizen zitten daardoor ook beter vast en omringt met dempmateriaal.
Tenslotte de onderkuip met hittewerend dempmateriaal beplakt. Heb alleen nog niet op circuit Zolder gereden.

Is niet zo eenvoudig als de TS aangaf maar is ook een manier.
Ken je hier eens een foto van maken :}
 
Zal ik morgen wel doen,
Ik rij met een orginele uitlaat en heb de bovenkant van mijn luchtfilterhuis ook beplakt met radiatorfolie.

Sorry topic staat eigenlijk in de verkeerde rubriek

gr.
 
Hier dan alvast de foto's
full
 
Zondag raceschool werner daemen gedaan en hij had de gouden tip voor het geluidsprobleem, GEWOON VOLLE PATAT langs de palen.

En we hebben het gedaan en geen 1 keer gepakt geworden. Zolang je maar hoog in de toeren zit. }) }) }) }) !

Grtz TR-Racing
 
Ik rij met de nieuwe fireblade,... ik ben aan het overwegen om er een akrapovic onder te steken,.... (met DB-killer), zou dit problemen geven op Zolder?
 
Ik heb mijn motor erna niet op de bank gehad, maar degene die mij de tip gaf (JOMA Racing te Arendonk (B)) heeft op zijn bank getest met een suzuki voor en na, en dat maakte geen verschil. Ik heb zondag j.l. geen verschil gemerkt in vermogen (in zoverre je dat kunt waarnemen).

gr.
 
Zondag raceschool werner daemen gedaan en hij had de gouden tip voor het geluidsprobleem, GEWOON VOLLE PATAT langs de palen.

En we hebben het gedaan en geen 1 keer gepakt geworden. Zolang je maar hoog in de toeren zit. }) }) }) }) !

Grtz TR-Racing

En dat betekend: Gewoon vol gas?

Heb ook eens de tip gehoord om van dat blauw vijverpomp vulling in de luchtbuis te stoppen (te koop bij de intratuin).
Zelf vorig jaar ook een waarschuwing gehad voor geluid.
Met GSX-R 600 K4, Yoshi-systeem met DB killer en open filter.
 
En dat betekend: Gewoon vol gas?

Heb ook eens de tip gehoord om van dat blauw vijverpomp vulling in de luchtbuis te stoppen (te koop bij de intratuin).
Zelf vorig jaar ook een waarschuwing gehad voor geluid.
Met GSX-R 600 K4, Yoshi-systeem met DB killer en open filter.

de uitlaat is niet het probleem ... het is het aanzuig geluid van de inlaat

en met gewoon'' volgas je zit niet op een bepaald toerental te blijven hangen in een bepaalde versnelling

en met volgas doorschakelen heb je een ''gewoon'een constant aanzuig geluid .
als ik langs die palen reed ging ik er vol gas langs en tikte ik de versnelling iets eerder door ( wat ik wel deed was dat ik iets wijder van de paal er langs reed )

heb nooit gezeur gehad .
 
Zal ik morgen wel doen,
Ik rij met een orginele uitlaat en heb de bovenkant van mijn luchtfilterhuis ook beplakt met radiatorfolie.

Sorry topic staat eigenlijk in de verkeerde rubriek

gr.


tja dat zou men ook met de kuipen moeten doen aan de binnen kant .. wat radiator folie plakken , .

maar ik ben ook van mening dat men op zolder ook wat kan doen aan de geluidsproblemen ..

rond om het ciruit bij de geluidspalen zouden hun ook het een en andere aan geluids absorberend materiaal kunnen plaatsten ...
maar dat koste weer geld ...
 
Hier een tip voor rijders die problemen hebben met het (inlaat) geluid op Zolder.

Ik heb een GSXR600 K6 voor op het circuit en ben op 29 maart op Zolder er af gehaald voor teveel geluid. Daarna kreeg ik de volgende tip van iemand.
Haal bij de bouwmarkt een isolatie buis (0.75 Euro) die ze normaal rond de verwarmingsbuizen doen en stop deze in beide luchtkokers van voor tot in het luchtfilter. Degene die mij de tip gaf had een Suzuki op de bank gehad voor en na montage en het maakte geen drol uit in het vermogen. Gisteren ben ik weer op Zolder wezen rijden (met isolatie er in) en heb overal vol gas kunnen rijden zonder geluidsproblemen. Mijn maatje met dezelfde motor (zonder isolatie) kon de laatste sessie al niet meer rijden vanwege 2 keer geluidsovertreding.


gr. Onslowtje


vandaag in zolder geweest en heb dit ook gedaan met de isolatie buis en originele luchtfilter gekocht en uitlaat met db killer maar niks hoor ik kon niet volgas rijden.

zat weer boven 100 db helaas geen optie voor mij en me gsxr 1000
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan