Kawasaki ER-5

Als die piep een hoog constant geluid was kan dat duiden op een versleten versnelling(sbak) Koppelingspedaaltje? Bedoel je het schakelpedaal of de koppelingshendel?

En waar woon je precies? Ik woon in Purmerend en die van mij staat ook te koop. Voor minder met hetzelfde aantal km's. Alle bonnen aanwezig, geen piepjes en dergelijke en net nieuwe banden en onderhoud gehad... Dan weet je dat vast ;)


Het was een snelle, korte piep. Met koppelingspedaaltje bedoel ik het schakelpedaal, sorry. Dus niet de hendel.
Ik woon in Zeeland.. effe komen kijken is er dus niet bij. Maar uit welk bouwjaar is de jouwe? En wat voor kleur? Staat er ergens een advertentie dat ik wat fotootjes kan zien, is wel fijn. ;)
 
Het was een snelle, korte piep. Met koppelingspedaaltje bedoel ik het schakelpedaal, sorry. Dus niet de hendel.
Ik woon in Zeeland.. effe komen kijken is er dus niet bij. Maar uit welk bouwjaar is de jouwe? En wat voor kleur? Staat er ergens een advertentie dat ik wat fotootjes kan zien, is wel fijn. ;)
Uit '99, met laseruitlaat, kleine knippers, chromen spiegels, nieuwe banden en onderhoudshistorie.

Foto's staan in mn verkooptopic, Kawasaki ER-5 25kW op kenteken
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Net nieuw op het forum, al netjes voorgesteld enzo. Vanavond wezen kijken naar een ER-5 van 2003 met ongeveer 42.000 km op de teller.

Beestje zag er op zich mooi uit, deukje in de uitlaat en een piepklein deukje in de tank. Heb een kort stukje gereden en een paar dingen vielen mij op:

1: tijdens het rijden een soort piepend geluid
2: rempedaal voor de achterrem moest ik best ver intrappen voor er iets gebeurde (maar misschien is dit gewoon afhankelijk van het type motor, net zoals bij auto's??)
3: er zat een knopje links op het stuur waar bij stond 'pass', geen idee waar dat voor dient, de eigenaar wist het ook niet en we konden ook niets ontdekken toen we erop drukten

Verder startte hij netjes met de choke en liep mooi constant. Was al wel een tijdje geen onderhoud meer aan gepleegd, omdat de huidige eigenaar er heel weinig op heeft gereden (zei die). Maar zo zag hij er ook wel uit.

Wat kunnen jullie zeggen over punt 1 en 2? Moet ik me ernstig zorgen maken of is het peanuts? Alvast bedankt voor de reacties!

mijne maakt ook een soort piepende of fluitende toon als hij stationair loopt maar dat komt uit de uitlaat :)
 
Hey mede-motormensen!
Ik rij nu sinds 2 maanden op een er-tje uit 1998, met veel plezier. Is namelijk mijn eerste motor:)
Ik vindt het toch wel handig om een koffertje er op te zetten.
Wat voor prijs kan ik verwachten voor een topkoffer, of voor 1 aan beide kant?
Groetjes

Grips
 
Hey mede-motormensen!
Ik rij nu sinds 2 maanden op een er-tje uit 1998, met veel plezier. Is namelijk mijn eerste motor:)
Ik vindt het toch wel handig om een koffertje er op te zetten.
Wat voor prijs kan ik verwachten voor een topkoffer, of voor 1 aan beide kant?
Groetjes

Grips

ik kwam vanmiddag toevallig op www.power-point.nl terecht daar kun je gewoon je merk en type motor zoeken en wat daar voor beschikbaar is :)

ander site's waar je kan kijken:
www.louis.de
www.motozoom.nl
 
Ligt er aan.
Een rugzak met rugprotector er in is behoorlijk veilig hoor!!

Dijk87: heb je de advertentie ergens? En wie had je nog meegenomen? Wil Hoogesteeger niet mee?
 
Ja inderdaad, ik rij nu ook vaak met rugzak, maar al gaat het een keer mis en ik heb wat hards in mijn tas, gaat dat best zeer doen he:P
 
Ligt er aan.
Een rugzak met rugprotector er in is behoorlijk veilig hoor!!

Dijk87: heb je de advertentie ergens? En wie had je nog meegenomen? Wil Hoogesteeger niet mee?


Ja, advertentie staat op MP. Zal je zo via hyves wel ff berichtje sturen. Had niemand meer meegenomen, maar wel ff langs iemand gegaan die me alle punten heeft gedemonstreerd waar ik op moet letten, dus dat scheelde wel.
 
Gezien, leuk ding! (Neem wel even andere spiegels na aanschaf, hehehe!)
Dat scheelt zeker en je kan de volgende keer als je 'm komt afhalen alsnog even iemand meenemen met verstand er van. Is écht slimmer hoor!! Misschien wil er wel iemand mee uit ZLD. (Moet je even in het rijden in Zeeland topic kijken/vragen).

Ik heb trouwens nieuwe laarsjes gekocht vandaag. DUUUUUUUUUUR. Jullie mogen me sponsoren. In ruil krijg je een stukje op mijn motor waar een persoonlijke sticker op mag. Ik verwacht al een sticker van Rolf en z'n bedrijfje! ;-)

Sidi-Vertigo-Black_0_0_OE9E.jpg
 
966189714_5_em9B.jpeg

Hier een foto van mijn Kawa. :D

Wat nog aangepast gaat worden: ruitje (heb ik al liggen), tankpad (heb ik al liggen), cat eye (heb ik al liggen), knipperlichten (nog aanschaffen), andere uitlaat (moet ik nog aanschaffen).
 
Ik rij ook met een Er-5! wel 25 kw, nog een paar maand en ik mag achter mijn onbeperkt rijbewijs en dan verkoop ik hem!
Ik rij er nu al een 1,5 jaar mee en het is echt een super moto om mee te beginnen. Ik ga er vooral mee naar de les en dat is dan ook de highlight van mijn dag.


img0968s.jpg

img0969dq.jpg
 
Zou me niet druk maken als ik jouw was, dat gedeelte roest in geen 30 jaar door. Mocht je het strak willen hebben:

-Staalborstel kaalhalen
-Schuren
-ontvetten
-verfen

Done.
 
Zou me niet druk maken als ik jouw was, dat gedeelte roest in geen 30 jaar door. Mocht je het strak willen hebben:

-Staalborstel kaalhalen
-Schuren
-ontvetten
-verfen

Done.
Helemaal mee eens. Niets om je druk over te maken. Het is niet zo mooi misschien, maar wat wil je. Die plek staat altijd bloot aan vuil, olie en andere troep!
 
Terug
Bovenaan Onderaan