BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

Pilot Roads. Keuze is hierop gevallen omdat ik het gedrag op een nat wegdek het belangrijkst vind.


Wil je hiermee zeggen dat het gedrag op nat wegdek beter is dan met de Bridgestone, en met droog weer het niet veel uit maakt?

Ik vind met droog weer de Bridgestone veel vertrouwen geven. *D
Met nat weer ben ik niet zo'n held. :$

Als er een band is die met nat weer ook een duidelijke terugkoppeling geeft, ben ik daar erg benieuwd naar.
 
Hi JJ,

Schitterende foto en een prachtige oplossing van de topkoffer op de bestaande beugel.
Ben benieuwd waar je die kan aanschaffen.
Ik rij zelfs een K1200RS en heb een dergelijke beugel maar kan helaas nog geen geschikte plaat vinden om een topkoffer op een dergelijke manier te bevestigen.

Hopelijk weet iemand het op dit forum

met dank, Glenn
 
Hi JJ,

Schitterende foto en een prachtige oplossing van de topkoffer op de bestaande beugel.
Ben benieuwd waar je die kan aanschaffen.
Ik rij zelfs een K1200RS en heb een dergelijke beugel maar kan helaas nog geen geschikte plaat vinden om een topkoffer op een dergelijke manier te bevestigen.

Hopelijk weet iemand het op dit forum

met dank, Glenn
Hi Gleek,
moet je eens vragen aan gerard, die heeft mij ook de tip aan de hand gedaan om mijn topkoffer te monteren op mij K1200GT.
 
...
Als er een band is die met nat weer ook een duidelijke terugkoppeling geeft, ben ik daar erg benieuwd naar.
Sinds een paar maanden (bericht) heb ik de Metzeler RoadTec op m'n K1200GT nieuwe serie.
Prima band, op nat wegdek voor mij geen onderscheid merkbaar met PR2's die ik daarvoor had. En die vond ik fenomenaal, zelfs -of juist?- met de sneeuw van afgelopen winter.
 
Sinds een paar maanden (bericht) heb ik de Metzeler RoadTec op m'n K1200GT nieuwe serie.
Prima band, op nat wegdek voor mij geen onderscheid merkbaar met PR2's die ik daarvoor had. En die vond ik fenomenaal, zelfs -of juist?- met de sneeuw van afgelopen winter.
Howdy CeeVee,
had ook de Metzeler RoadTec op mijn K1200GT liggen van 2004
was er zeer tevreden over en was ook van mening om dezelfde band er weer op te leggen toen drie weken geleden er een spijker in zat en er dus een nieuwe moest komen
Motorzaak adviseerde mij echter voor PilotRoad 2 omdat deze beter bij mijn K zouden passen.
Heb echter nog te weinig gereden om verschil te merken
Enige wat ik me heb laten vertellen is om vooral geen nieuwe type banden op je motor te leggen, omdat nog niet alles bekend is van stuurgedrag etc
Eerst een jaar door anderen laten ervaren en dan pas zelf gaan gebruiken was het advies.
 
Vond onderstaande tekst van HV121456 in onze mailbox, ik denk dat het de bedoeling was deze te posten, maar dat het in alle ellende even verkeerd gegaan is. Aan HV121456: sterkte. Zowel met de genezing, als met het overtuigen van je vrouw.
Hallo allen,



Zo trots en blij als ik was in februari dit jaar toen ik kon vertellen dat ik een k1200gt uit 2004 had gekocht, zo droevig ben ik nu. Afgelopen maandagavond tijdens de rit naar huis met relatief lage snelheid een schuiver gemaakt. Zowel de motor als ik in de kreukels. Helaas voor motor is het minder goed afgelopen dan voor mij. De K is total loss. Ondanks de beperkte snelheid van 25-30 km/u gaat je blok toch in duigen wanneer deze tegen een stoeprand aan glijdt. Gevolg, je kijkt van onder af door de versnellingsbak tegen de bovenkant van het blok aan.



Ikzelf loop de komende weken (6-12) in een corset vanwege een wervelbreuk. Gelukkig een stabiele breuk waarmee ik mbv het corset wel rechtop mag lopen, zitten en staan.



Het meest vervelende is nu de vrouw ervan te overtuigen dat motorrijden toch heel prettig en ik zeker weer ga rijden. Waarschiijnlijk weer BMW maar welke daar ben ik nog niet uit.



Vond dat ik het even van mij af moest schrijven. Ik wens jullie allen vele veilige kilometers en alvast fijne feestdagen.



Groet,

Henk van de Kerkhof
 
Laatst bewerkt:
Hallo K1200 Forumleden,

Het is nog even wennen, begrijp nog niet alle ins-en-outs van het werken met het forum, maar dat zal ongetwijfeld wel komen.

Ik heb onlangs een K1200GT uit 2003 aangeschaft met 28K op de teller. Voor zover na te gaan altijd prima onderhouden, maar de kilometers moeten nog volgend. Heb eerder gereden op K100 en ben nu dus weer opnieuw aan het motorrijden begonnen.

Ben niet van plan om het onderhoud aan de motor zelf te doen, maar heb wel kan wel zelf sleutelen en kleine zaken zelf oplossen. Om hier maar meteen op aan te sluiten is mijn vraag aan jullie de volgende: Kan iemand mij vertellen wat een goed onderhoudsboek voor de K1200GT bj 2003 is? Begrijp ik het goed dat het BMW werkplaatshandboek een CDrom of DVD is? Waar zijn die te krijgen?

Groet Ad
 
Hallo K1200 Forumleden,

Het is nog even wennen, begrijp nog niet alle ins-en-outs van het werken met het forum, maar dat zal ongetwijfeld wel komen.

Ik heb onlangs een K1200GT uit 2003 aangeschaft met 28K op de teller. Voor zover na te gaan altijd prima onderhouden, maar de kilometers moeten nog volgend. Heb eerder gereden op K100 en ben nu dus weer opnieuw aan het motorrijden begonnen.

Ben niet van plan om het onderhoud aan de motor zelf te doen, maar heb wel kan wel zelf sleutelen en kleine zaken zelf oplossen. Om hier maar meteen op aan te sluiten is mijn vraag aan jullie de volgende: Kan iemand mij vertellen wat een goed onderhoudsboek voor de K1200GT bj 2003 is? Begrijp ik het goed dat het BMW werkplaatshandboek een CDrom of DVD is? Waar zijn die te krijgen?

Groet Ad
Hallo Ad,

ben zelf met surfen op internet bij een site uitgekomen waar ze het originele handboek aanboden. Moet even gaan zoeken waar dat was.
je krijgt een van de komende dagen reactie van mij.

JJ
 
Hoi Ad,

De CD is in principe voor de RS. Er staan geen specifieke GT zaken op.

Zover ik weet verschilt de GT (versie tot 2006) alleen op een paar details van de RS.
(elektrische en hogere ruit, andere spiegels, kuipverbreders, iets hoger stuur)
De rest is, dacht ik, gelijk.

Het lijkt mij dat de informatie heel goed bruikbaar is voor de GT.
 
Ha Ewald,

Ben aan het google'n gegaan en heb CDrom gevonden met K1200RS. Ook van GT gevonden, maar alleen van na bouwjaar 2006. Ga RS CDrom aanschaffen en maar eens zien waar het schip strandt. Technisch zijn de motoren gelijk, dus dat zal toch niet veel problemen moeten opleveren.

Bedankt voor je informatie.
 
Ja, net zoals jullie heb ik ook een BMW K 1200 GT gekocht van 2003.
Dat was in mei 2010 met ongeveer 53.000 km erop.

Hiervoor had ik een BMW R 1100 RT van 1997, waar mee ik al diverse grote tochten heb gemaakt.
Zoals twee keer een week naar West Tirol, diverse passen gereden w.o. DE STELVIO enz. En een rit dwars door de Pyreneeën, van de Atlantiche kust naar de Middellandse zee.
Een dijk van een fiets, maar ik hou meer van een vier cilinder en was opslag verliefd op de K 1200 GT toen ik hem in de parkeer garage van mijn werk tegen kwam.
Na een proef rit wist ik het al dat moest hem worden, en dus geschiedde.

In september 2010 met een paar vrienden de Route Grand Alpes gereden, via Monaco en Grasse en Route Napoleon weer terug.
Ik vind het een droom van een fiets die K 1200 GT, want hij is erg veelzijdig.
Prima om mee te toeren maar ook mee te banjeren.
Het brandstof verbruik valt mij niet tegen.

Helaas na terug komst ging mijn brandstof pomp stuk, en die is helaas niet goedkoop.
Maar ja zonder kan je niet. :]

Dirk
full
 
Laatst bewerkt:
Ja, net zoals jullie heb ik ook een BMW K 1200 GT gekocht van 2003.
Dat was in mei 2010 met ongeveer 53.000 km erop.

Hiervoor had ik een BMW R 1100 RT van 1997, waar mee ik al diverse grote tochten heb gemaakt.
Zoals twee keer een week naar West Tirol, diverse passen gereden w.o. DE STELVIO enz. En een rit dwars door de Pyreneeën, van de Atlantiche kust naar de Middellandse zee.
Een dijk van een fiets, maar ik hou meer van een vier cilinder en was opslag verliefd op de K 1200 GT toen ik hem in de parkeer garage van mijn werk tegen kwam.
Na een proef rit wist ik het al dat moest hem worden, en dus geschiedde.

In september 2010 met een paar vrienden de Route Grand Alpes gereden, via Monaco en Grasse en Route Napoleon weer terug.
Ik vind het een droom van een fiets die K 1200 GT, want hij is erg veelzijdig.
Prima om mee te toeren maar ook mee te banjeren.
Het brandstof verbruik valt mij niet tegen.

Helaas na terug komst ging mijn brandstof pomp stuk, en die is helaas niet goedkoop.
Maar ja zonder kan je niet. :]

Dirk[afbeelding]
Mooie fiets!
 
BSI K1200GT,

Motor ziet er ook zeer goed uit, ook deze kleur heb ik bij diverse motorzaken zien staan.
Maar toch voor die donkerblauwe gekozen, die vond ik zelf mooier.
Maar ja over smaak valt niet te twisten.

Ik heb diterct na dat ik deze motor kocht, mijn Naviagatie "Garmin Quest"over gezet.
En later stuur verhogers geplaatst, moest ik wel eerst alle elektrakabels anders leggen omdat ze anders te kort zijn, en heb ik door de dealer een langere remleidig laten plaatsen bij de grote beurt.

Ik zit nu een stuk rechterop, wat mij beter bevalt.

Bij de grote beurt moest ik gelijk mijn banden laten vervangen, achter eigenlijk geen profiel meer. Ik reed op Bridgestone BT020, het zijn nu Bridgestone BT023 geworden speciaal voor dit soort zware toer fietsen.
Van wat ik er nu mee gereden heb, kan ik zeggen dat het me prima bevalt.
Motor zeer stabiel ook zeker in de bochten, en insturen geeft heel veel vertrouwen.
Wat het in de loop van de tijd gaat doen weet ik niet, maar ik ben optimistiesch.

:]
 
BSI K1200GT,

Motor ziet er ook zeer goed uit, ook deze kleur heb ik bij diverse motorzaken zien staan.
Maar toch voor die donkerblauwe gekozen, die vond ik zelf mooier.
Maar ja over smaak valt niet te twisten.

Ik heb diterct na dat ik deze motor kocht, mijn Naviagatie "Garmin Quest"over gezet.
En later stuur verhogers geplaatst, moest ik wel eerst alle elektrakabels anders leggen omdat ze anders te kort zijn, en heb ik door de dealer een langere remleidig laten plaatsen bij de grote beurt.

Ik zit nu een stuk rechterop, wat mij beter bevalt.

Bij de grote beurt moest ik gelijk mijn banden laten vervangen, achter eigenlijk geen profiel meer. Ik reed op Bridgestone BT020, het zijn nu Bridgestone BT023 geworden speciaal voor dit soort zware toer fietsen.
Van wat ik er nu mee gereden heb, kan ik zeggen dat het me prima bevalt.
Motor zeer stabiel ook zeker in de bochten, en insturen geeft heel veel vertrouwen.
Wat het in de loop van de tijd gaat doen weet ik niet, maar ik ben optimistiesch.

:]
heb afgelopen week nieuwe bandjes erop laten leggen
volgens geleerden is voor GT de Michelin Pilot Road 2 een goede keus
 
JJ75,

Ik heb met diverse mensen uit diverse motorzaken gesproken.
Zij hebben mij diverse zaken toegelicht over verschillende banden merken en een zware toermotor zoals die wij hebben.

Voor een zware toermotor schijnt het van belang te zijn dat de wangen van de banden stijf en stug zijn. Dit om onnodig vervormen van de band tegen te gaan.
Nu schijnt Michelin nogal soepele zijwangen te hebben, Bridgestone is wat stugger en Continentals erg stug.
Volgens de meesten schijnt Continental met code C (duitsland) voor de zware toermotor het beste te zijn, zeker bij droog weer en voor singel gebruik. Met passagier en zware bagage niet de ideale band.

Op dit ogenblik ben over mijn Bridgestone BT023 (GT uitvoering) zeer te vreden.

Storman
 
Ik moet binnenkort nieuwe banden en ga ook voor de bt023, ik heb nu bt21 welke ook goed bevallen.
Ben begonnen met het vervangen van het kuipframe oude was niet helemaal lekker door een ongelukje.
Tevens de abs sensor en schakel pedaaltje vervangen zodat alle schades gemaakt zijn.

Foto-7UKA4ITE.jpg
 
Heb nu net m'n tweede setje BT023 en dan de GT versie er onder laten zetten.
De Dunlop Roadsmarts zijn geweldige banden, maar slijten m.i. (7-8000km)te snel en te snel een plat vlak.
De Bridgestone BT023 blijft beter rond tot het eind (10.00km) en dus beter sturen.
Gr,
Strikwerd
 
Hallo Forumleden,

Kan iemand mij vertellen hoe de ontluchtingsslangen van de benzinetank precies lopen? Ik heb bij het verwijderen van de tank niet goed opgelet en ze waren al van hun plek af voordat ik het goed en wel in de gaten had. Ik heb het idee dat ze samen met twee andere slangetjes middenachter verdwijnen, maar dat is een erg lastig plek om te bereiken, maar misschien toch de enig plek.

Ik heb een pdf manual van de RS, maar kan daar geen aanwijzingen vinden.

Grt Ad :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan