De Fryske Bakker TR750 replica

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Nieuw project!We gaan dus een replica bouwen van een Nico Bakker TR750 racer,met een gt750 2 tact blok.Het ding blijft hier in Friesland,weer eens wat anders,meestal gaat het spul over de Friese grens.
Heb er zin aan!Nostalgie!Heb die Bakker altijd al verafgod(grote voorbeeld :Y )
En een echte jaren 70 racer bouwen is natuurlijk ook mooi,heb die tijd ook nog meegemaakt. ;)
Nou eerst de 10km schaatsen kijken.

Gr.Gerard :W
full
 
Nieuw project!We gaan dus een replica bouwen van een Nico Bakker TR750 racer,met een gt750 2 tact blok.Het ding blijft hier in Friesland,weer eens wat anders,meestal gaat het spul over de Friese grens.
Heb er zin aan!Nostalgie!Heb die Bakker altijd al verafgod(grote voorbeeld :Y )
En een echte jaren 70 racer bouwen is natuurlijk ook mooi,heb die tijd ook nog meegemaakt. ;)
Nou eerst de 10km schaatsen kijken.

Gr.Gerard :W [afbeelding]

oke, dit wordt weer leuk om te volgen.
suc6 verzekerd voor "Kramer" ;)
 
Zo een dus

Ik heb Rob Bron zaliger nog gesproken over deze motor

Hij was er zachts gezegd niet over te spreken

Succes met de bouw

Cor

Samracing
full
 
Deze "Bakker" is ook in Groningen opgebouwd dus dat kan iets verschil geven. De Derk de Haan fiets is inmiddels in onderdelen opgegaan na een slechts korte carriere op het circuit,

Een kennis van mij heeft ooit eens de voorvork en wielen etc van deze racer in zijn straat GT gebouwd. De motor is daarna rond 1979 / 1980 ergens bij het TT circuit dankzij een stevige boom iets ingekort,..

|(

Worden er in deze motor nog wel echte wielen en vorken ingebouwd of blijft dit straatspul erin zitten??? Dat zal direct al afbreuk doen aan het project.

;(
 
Worden er in deze motor nog wel echte wielen en vorken ingebouwd of blijft dit straatspul erin zitten??? Dat zal direct al afbreuk doen aan het project.

;(

Ben ik het wel mee eens, opbouwen met ( zo veel mogelijk) tijds origineel spul.

Die fryske nemen graag een binnenbochtje ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Tjonge..............wat een serieuze reacties al zeg...... :$

Er is iemand die een leuke replica wil laten bouwen en Jerryt wil graag wat plaatjes en belevenissen met ons delen ................ *O*
De opdrachtgever kan er zo-wie-zo al geen wereldkampioen mee worden en wil alleen maar een leuk "fietsie" hebben ...........is toch zijn keus wat hij er mee doet, lijkt me ?
En misschien dienen de wieltjes alleen maar een tijdelijk doel ........ :Z

:W
 
Laatst bewerkt:
Tjonge..............wat een serieuze reacties al zeg..............En misschien dienen de wieltjes alleen maar een tijdelijk doel ........


Sorry hoor, maar "tijds origineel" is bij mij toch anders als de wielen en vork die nu gebruikt worden, misschien tijdelijk...laten we het hopen.
Met zulke reacties krijg je ook dat mensen het verschil niet meer gaan zien tussen tijds origineel en tijds origineel :?
Het zal zeker een mooie fiets worden en ik volg zijn projecten ook graag hoor.
 
Sorry hoor, maar "tijds origineel" is bij mij toch anders als de wielen en vork die nu gebruikt worden, misschien tijdelijk...laten we het hopen.
Met zulke reacties krijg je ook dat mensen het verschil niet meer gaan zien tussen tijds origineel en tijds origineel :?
Het zal zeker een mooie fiets worden en ik volg zijn projecten ook graag hoor.


De piccies van Cor zijn echt "tijds origineel" hoor .... :Y

:W
 
Nieuw project!We gaan dus een replica bouwen van een Nico Bakker TR750 racer,met een gt750 2 tact blok.Het ding blijft hier in Friesland,weer eens wat anders,meestal gaat het spul over de Friese grens.
Heb er zin aan!Nostalgie!Heb die Bakker altijd al verafgod(grote voorbeeld :Y )
En een echte jaren 70 racer bouwen is natuurlijk ook mooi,heb die tijd ook nog meegemaakt. ;)
Nou eerst de 10km schaatsen kijken.

Gr.Gerard :W [afbeelding]
De FrameMaster is weer los!
Mooi projeccie zo'n Bakkertje.

Wat wordt het buismaatje?
ChroomMolybdeen?
Balhoofdshoek?
Wielafstand?

Greetz, Q
 
heren,heren , laat de meester ff bijkomen van het debacle van gisteravond.
zoals The Dunsz.. al zei , er is nog geen pijp gebogen.
 
Is dat ook een Bakker of een Sanders and Lewis??
Want dat zou betekenen dat er weer eentje is opgedoken. Ik ken 2 echte Bakkers, die van Jappie en eentje in Veendam. Verder zou er nog eentje in Rotterdam zijn maar die heb ik nog nooit gezien.
 
Laatst bewerkt:
Is dat ook een Bakker of een Sanders and Lewis??
Want dat zou betekenen dat er weer eentje is opgedoken. Ik ken 2 echte Bakkers, die van Jappie en eentje in Veendam. Verder zou er nog eentje in Rotterdam zijn maar die heb ik nog nooit gezien.

Volgens de eigenaar is het een "Bakker" ...........Is op de site van The Kettle Club ook een discussie over geweest. Daar is ook het artikel te lezen en dan gaat het over de
"triple dutch".............Op die site ook een reactie van Mr. Bakker himself en een reactie van wijlen Rob Bron :} die dat frame maar nix vond.

Volgens de Engelsen heeft Bakker een "frame" in GB gekocht en die vervolgens weer nagemaakt................ :$
Wat wel opvalt is dat de wielen van deze "Bakker" en op de foto's van Cor het zelfde zijn :Y

Tja...............wie het weet mag het zeggen :?
 
Laatst bewerkt:
Godzamme!Begint lekker te leven hier! :+
Vanmiddag de eigenaar over de vloer gehad en wat dingen door gesproken(geometrie e.d.)Wil er graag wel de echte 18 inch racewielen en racevork e.d. op termijn in hebben.
Dus als er adressen /ideeen zijn om daar aan te komen....geef een brul. :Y

Die Kramer......medelijden met die kerel..... :( (Niet altijd succesvol dus :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan