Eindenlijk een Guzzi in de schuur

superrobke

MF veteraan
Donateur
14 nov 2014
4.324
11.244
venlo
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Naar lang twijfelen wel of geen Guzzi, wat voor Guzzi. Een mooie T3 , zoals mijn eerste Guzzi of toch Le Mans of toch iets totaal anders ! Uiteindelijk deze gekocht.

20230809_143022.jpg

Gekocht van de eerste eigenaar, hij ziet er niet uit maar rijdt nog prima.

Ik zal alles hier gaan bij houden, maar moet thuis eerst nog wat andere klussen doen voor dat ik er echt aan ga beginnen. Wordt dus vervolgt 8-)

Link werkplaats hand boek link
 
Laatst bewerkt:
Als je "Guzzi" roept, zien de meeste mensen meteen een V7 of aanverwante, of eventueel een NATO. Maar stiekem zijn die cruisers? choppers? (ben niet zo thuis in het wereldje) best leuke brommers. Net zoals de Ducati Indiana en waarom niet Morini Excalibur/New York. Zo'n fiets rijden is toch een beetje een middenvinger naar zowel harley rijders als naar éénkennige, zelfverklaarde guzzisti/ducatisti/morinisti 😍
 
Als je "Guzzi" roept, zien de meeste mensen meteen een V7 of aanverwante, of eventueel een NATO. Maar stiekem zijn die cruisers? choppers? (ben niet zo thuis in het wereldje) best leuke brommers. Net zoals de Ducati Indiana en waarom niet Morini Excalibur/New York. Zo'n fiets rijden is toch een beetje een middenvinger naar zowel harley rijders als naar éénkennige, zelfverklaarde guzzisti/ducatisti/morinisti 😍
Hee Tijger Tony, de man van de Kawa, mooi reis verhaal is dat van jou. Nou mijn ervaring is dat zo'n Guzzi een hele fijne reis motor is, ben er zelfs ooit mee naar de Noordkaap gereden, kan er dan ook heel de dag mee rijden. 8-)
 
Als je "Guzzi" roept, zien de meeste mensen meteen een V7 of aanverwante, of eventueel een NATO. Maar stiekem zijn die cruisers? choppers? (ben niet zo thuis in het wereldje) best leuke brommers. Net zoals de Ducati Indiana en waarom niet Morini Excalibur/New York. Zo'n fiets rijden is toch een beetje een middenvinger naar zowel harley rijders als naar éénkennige, zelfverklaarde guzzisti/ducatisti/morinisti 😍
Jaren een V7,850gt gehad. Maar ook op een 2e ginr. Cali gereden. Vond dat toen al leuk. Deze nu 1.5 jaar in mijn bezit. Ook van een eerste eigenaar. Net de 50.000 gepasseert nu.
Ja ben er zeer te vreden over nu.
Achterschokkers waren op. Nu nieuwe. Rijd voortreffelijk.
20230810_083544.jpg


En ja heb ook een Nato....... :+
 
Getver.

Ik ging iets zeggen à la 'overweegt een T3, le mans, en koopt dan...'

Maar ik vind dat model best te pruimen.
 
Gisteren de Guzzi eens buiten gezet en even na gelopen. Hij rijdt prima, ook het schakelen gaat soepel, dat was bij mijn oude Guzzi's toch anders, daar kwamen toch altijd wat meer mechanische geluiden uit de bak.
Het opknappen zal dan ook vooral optisch zijn, maar dat is ook wel te zien op de foto's.

IMG-20230812-WA0079.jpg
IMG-20230812-WA0078.jpg
IMG-20230812-WA0076.jpg
IMG-20230812-WA0071.jpg
IMG-20230812-WA0070.jpg
IMG-20230812-WA0067.jpg
IMG-20230812-WA0066.jpg
 
Morgen de Guzzi eens verzekeren en er eens wat km's mee gaan maken. Bevalt hij dan gaat hij denk ik uit elkaar om het allemaal weer eens netjes te maken. Valt het rijden tegen, ja daar denk ik nu niet aan.
 
Dat is niet wat katswiri bedoeld, als je brommer op kenteken staat en niet verzekerd is , is de kans op een vette bekeuring groot !
Of je moet het kenteken geschorst hebben.

Wat een roest zeg , en idd eerst lekker rijden en in de winterperiode een cosmetische makeover geven, houd je van de straat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan