Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Nou, dan maar ook die van mij erop zetten. Vorige week vrijdag eerste dag van het seizoen op Zolder. Erg koud met maar 12 graden, gelukkig wel droog.
Van de winter nieuwe balhoofdlagers en de originele shock die niets meer waard was vervangen door een bijna nieuwe Hyperpro. Scheelt veel, maar moet 'm nog wel even fine-tunen.
Ben van plan er nu toch een snelgas op te zetten; zie bericht Mick85. Dacht aan een Domino, maar moet dan ook wel een smallere stuurschakelaar erop zetten. Volgens mij zou die van een SC57 of 59 wel moeten passen.
full
 
Zo net een voorvelg besteld van een VTR :D.
Welke sportbanden raden jullie aan btw?
En als ik een 17" wiel er vooraan in heb, moet ik dan ook men vorkpoten doorsteken? Zoja hoeveel?

En nog een laatste vraagje,
Op deze blade is het schakelen andersom. 1 naar boven, rest naar beneden.
Nu vraag ik me af, hoe ziet jullie schakelsysteem eruit? Zodat ik het eventueel terug conventioneel kan zetten :p
 
Laatst bewerkt:
Zo net een voorvelg besteld van een VTR :D.
Welke sportbanden raden jullie aan btw?
En als ik een 17" wiel er vooraan in heb, moet ik dan ook men vorkpoten doorsteken? Zoja hoeveel?

En nog een laatste vraagje,
Op deze blade is het schakelen andersom. 1 naar boven, rest naar beneden.
Nu vraag ik me af, hoe ziet jullie schakelsysteem eruit? Zodat ik het eventueel terug conventioneel kan zetten :p

Banden Bridgestone R10 :Y schakelpookje op je uitgaande as 180 graden draaien en je pendaaltje weer afstellen en je schakelt weer gewoon.
 
Zit dit normaal met een soort stangensysteem vast?

Aangezien bij mij het pookje rechtstreeks op de uitgaande as vastzit. Dus kan het ook niet 180graden draaien.
 
Zit dit normaal met een soort stangensysteem vast?

Aangezien bij mij het pookje rechtstreeks op de uitgaande as vastzit. Dus kan het ook niet 180graden draaien.


aha jij hebt een 93/94 model, dan kan je of een setje van een 95> er op zetten of nog een anders setje staat een paar pagina's terug :Y
 
Dus bij mijn model is het standaard omgekeerd schakelen?
Aangezien ik liever conventioneel schakel geloof ik, kwestie van gewoonte zeg maar.

Vandaag Olie + oliefilter ververst en bougies nagekeken.
Morgen nog de tank aansluiten om de carbs en een nieuwe benzineleiding zoeken.
Daarna proberen of de spanningsregelaar nog goed is.
En dan vooral optisch afwerken.
 
Laatst bewerkt:
Dus bij mijn model is het standaard omgekeerd schakelen?
Aangezien ik liever conventioneel schakel geloof ik, kwestie van gewoonte zeg maar.

Vandaag Olie + oliefilter ververst en bougies nagekeken.
Morgen nog de tank aansluiten om de carbs en een nieuwe benzineleiding zoeken.
Daarna proberen of de spanningsregelaar nog goed is.
En dan vooral optisch afwerken.


das vreemd inderdaad, dan zal het 95> model met en 93/94 versnellingspook zijn, dat de 95> net anders in elkaar zaten wat ik me haast n iet voor kan stellen.

zou zeggen gewoon kijken voor een ander (rem) schakels setje
 
De motor is van 93 als je dat bedoeld :p.
Zometeen maar eens even kijken in het WPH hoe dit er normaal uitziet.

Dan moet ik ook nog uitvogelen hoe de aansluitingen op de tank lopen :p.
 
Zo zit het schakelpookje bij mij :


Collega van mij vertelde me dat hij nu omgekeerd schakelt, heb het zelf nog niet kunnen testen, aangezien ik er nog niet mee gereden heb.

Als ik het goed begrijp zit het schakelpootje normaal aan je voetsteun en vertrekt er van daaruit een stangetje naar de uitgaande as?
Dus mocht nog iemand het originele systeem liggen hebben en eventueel nog een koelfan *D U zou bedankt zijn :}
 
Laatst bewerkt:
Zo zit het schakelpookje bij mij :
[~[url="http://i690.photobucket.com/albums/vv263/moechy/2014-05-11142810_zps31f5fcc5.jpg"]afbeelding~][/URL]

Collega van mij vertelde me dat hij nu omgekeerd schakelt, heb het zelf nog niet kunnen testen, aangezien ik er nog niet mee gereden heb.

Als ik het goed begrijp zit het schakelpootje normaal aan je voetsteun en vertrekt er van daaruit een stangetje naar de uitgaande as?
Dus mocht nog iemand het originele systeem liggen hebben en eventueel nog een koelfan *D U zou bedankt zijn :}

Mijn fireblade schakelt ook omgekeerd (persoonlijk vindt ik dit veel prettiger)

op de eerste foto zie je hoe het eerst zat:
IMG_0410_zps36eb7bf4.jpg


en zo zit het nu:
IMG_0418_zpse03f8ed5.jpg


Dit is trouwens op een sc44 fireblade maar het idee is hetzelfde
 
Hmpf,
Bij men collega startte ie nog.

Nu is het *startenstartenstaren* *BAF* .
Knal uit de uitlaat..
Geloof dat de bougies wel is aan vervanging toe zijn.

Nog iemand die dit al eens heeft gehad?
 
Hmpf,
Bij men collega startte ie nog.

Nu is het *startenstartenstaren* *BAF* .
Knal uit de uitlaat..
Geloof dat de bougies wel is aan vervanging toe zijn.

Nog iemand die dit al eens heeft gehad?

Klinkt als geen vonk, wel brandstof.
Begin eens met je bougies. En niet teveel gas bij het starten, alleen choke.
 
De motor is van 93 als je dat bedoeld :p.
Zometeen maar eens even kijken in het WPH hoe dit er normaal uitziet.

Dan moet ik ook nog uitvogelen hoe de aansluitingen op de tank lopen :p.
Dat is geen 93'er (sc28), maar meer vanaf 96 (sc33)

2014-05-10175314_zps07076e12.jpg


vandaar dat een 92/93 schakelpook automatisch anders schakelt op een 96+ blok.

Frame is wel sc28, achterbrug weer niet en voorpoten ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja poten zijn inderdaad instelbaar.
Het is een samenraapseltje, maar blijkbaar wel best of verschillende werelden? :p

Volgens mij valt het wel mee met dat samenraapseltje. Ik zie een SC33 voorvork, een SC33 voorspatbord, een SC33 frame, een SC33 radiator, een SC33 blok en een SC33 achterbrug.

Dus is het een SC33. ;)

En zo te zien is er niet in gezaagd, dus zou een kuip zo moeten passen.

Ik zie wel dat je een paar kuipbeugeltjes mist. :) Maar die heb je zo gemaakt van wat stukjes aluminium die je bij de Bouwmaat ofzo koopt.

En met dat schakelpookje schakelt hij inderdaad verkeerd om.

TENZIJ ze de versnellingsbak intern vervangen hebben met die van een ouder model SC28. Ik heb wel eens gehoord dat dat mogelijk is. Als ik het goed heb, werkt de schakelwals (intern in je blok) van de oudere SC28's andersom.

In mijn ervaring schakelt de bak van de oude SC28's een stuk soepeler dan die van de SC33. Maar er zal ook wel weer een nadeel aan zitten, anders had Honda het niet veranderd.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij valt het wel mee met dat samenraapseltje. Ik zie een SC33 voorvork, een SC33 voorspatbord, een SC33 frame, een SC33 radiator, een SC33 blok en een SC33 achterbrug.

Dus is het een SC33. ;)

En zo te zien is er niet in gezaagd, dus zou een kuip zo moeten passen.

Ik zie wel dat je een paar kuipbeugeltjes mist. :) Maar die heb je zo gemaakt van wat stukjes aluminium die je bij de Bouwmaat ofzo koopt.

En met dat schakelpookje schakelt hij inderdaad verkeerd om. :Y

TENZIJ ze de versnellingsbak intern vervangen hebben met die van een ouder model SC28. Ik heb wel eens gehoord dat dat mogelijk is. Als ik het goed heb, werkt de schakelwals (intern in je blok) van de oudere SC28's andersom. :Y

In mijn ervaring schakelt de bak van de oude SC28's een stuk soepeler dan die van de SC33. Maar er zal ook wel weer een nadeel aan zitten, anders had Honda het niet veranderd.
bak van sc 28 schakelt idd andersom dan een sc 33...
 
Terug
Bovenaan Onderaan