Het grote GSX-F topic - deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel intresse maar kan niet ben op vakantie en het is ook nog eens meer dan 150 km van mij af.

Corrosion WELKOM hier.
Ik weet niet vanaf wanneer je hem op reserve moet zetten. Ik heb als een paar keer gehad dat ie het niet meer deed omdat hij leeg was, even de knop omzetten en hij deed het weer. Maar ik tank gewoon om de 200 km
 
Ahzo ja :)
Nou ik was gewoon benieuwd hoeveel ik ongeveer met een tank kan rijden voordat ik aan de reserve stand zit. Bij mijn Bandit rij ik namelijk zo'n 240km voordat ik om moet schakelen en kan ik vervolgens nog tot ongeveer 300km rijden voordat ie echt bijna droog staat. Was dus even benieuwd hoe dit bij deze GSX zou zijn :)
In principe ongeveer dezelfde motoren op een wat uiterlijke kenmerken na als ik me nietvergis? :?
 
Halloaaa,

Ik wou vandaag de olie verversen en de oliefilter / luchtfilter vervangen.
Nu is de luchtfilter vervangen en de oude olie is er uit.. maar nu....
De oliefilter.

Hoe krijgen jullie deze los?
Moet je hier een aparte tang voor hebben en is deze gewoon bij de bouwmarkt te krijgen?
 
Halloaaa,

Ik wou vandaag de olie verversen en de oliefilter / luchtfilter vervangen.
Nu is de luchtfilter vervangen en de oude olie is er uit.. maar nu....
De oliefilter.

Hoe krijgen jullie deze los?
Moet je hier een aparte tang voor hebben en is deze gewoon bij de bouwmarkt te krijgen?

Ik ram er meestal een schroevendraaier door heen :$
 
Ahzo ja :)
Nou ik was gewoon benieuwd hoeveel ik ongeveer met een tank kan rijden voordat ik aan de reserve stand zit. Bij mijn Bandit rij ik namelijk zo'n 240km voordat ik om moet schakelen en kan ik vervolgens nog tot ongeveer 300km rijden voordat ie echt bijna droog staat. Was dus even benieuwd hoe dit bij deze GSX zou zijn :)
In principe ongeveer dezelfde motoren op een wat uiterlijke kenmerken na als ik me nietvergis? :?

Welkom. :W *O*

het hangt een beetje van je rijstijl af hoever je kan komen. Ik trek meestal iets van 320 km uit een tank voordat de teller in het rood staat. Dan hoef je nog niet over naar de reserve.
 
Ahzo ja :)
Nou ik was gewoon benieuwd hoeveel ik ongeveer met een tank kan rijden voordat ik aan de reserve stand zit. Bij mijn Bandit rij ik namelijk zo'n 240km voordat ik om moet schakelen en kan ik vervolgens nog tot ongeveer 300km rijden voordat ie echt bijna droog staat. Was dus even benieuwd hoe dit bij deze GSX zou zijn :)
In principe ongeveer dezelfde motoren op een wat uiterlijke kenmerken na als ik me nietvergis? :?
Ik tank meestal tot het rode gedeelte en heb dan meestal 250 kilometer gereden
Ik rij eigenlijk nooit tot deze pruttelt
 
Halloaaa,

Ik wou vandaag de olie verversen en de oliefilter / luchtfilter vervangen.
Nu is de luchtfilter vervangen en de oude olie is er uit.. maar nu....
De oliefilter.

Hoe krijgen jullie deze los?
Moet je hier een aparte tang voor hebben en is deze gewoon bij de bouwmarkt te krijgen?

Hier heb je een speciale oliefiltertang of ketting voor. Meestal al verkrijgbaar bij iedere auto/motor materialen zaak en heb ze zelfs wel al eens bij de eeste bouwmarkten zien hangen. Kosten meestal maar een paar euro tot een 10tje (huis tuin en keuken gereedschap ;) )
Verder heb je ook nog doppen die je op de ratel plaatst maar hiervoor moet je je meer richten tot een auto/motor materialen zaak lijkt me.

Oude filter eruit draaien gaat idd makkelijk met een schroevendraaie die je er door heen geramd hebt. Maar vast draaien moet echt wel met een betreffende tang, ketting of passende dop/ratel hebben.

Bij de Bandit is het iig 2 slagen vanaf het punt dat de rubberen ring contact maakt met het blok, zal bij de GSX hetzelfde zijn gok ik :) En dat red je niet zonder hulpmiddel
 
Zal morgen wel even kijken naar een oliefilter-sleutel. Losmaken zal wel geen probleem zijn, maar t vastmaken... De een zegt handvast en de ander zegt goed vast met een sleutel of tang.
 
Zal morgen wel even kijken naar een oliefilter-sleutel. Losmaken zal wel geen probleem zijn, maar t vastmaken... De een zegt handvast en de ander zegt goed vast met een sleutel of tang.

Te vast is waarschijnlijk ook niet handig/ goed.
Ik zag dat jullie hier ook WPH's in de OP hebben staan, die zou je anders even moeten naslaan. Ik denk dat deze, zoals al aangegeven, als richtlijn zal zeggen: "2 slagen na het contact maken met blok". :)
 
Zal morgen wel even kijken naar een oliefilter-sleutel. Losmaken zal wel geen probleem zijn, maar t vastmaken... De een zegt handvast en de ander zegt goed vast met een sleutel of tang.

ik doe meestal met de hand en dan een beetje moeite doen. Als het lekt merk je het snel genoeg. Na het warmrijden nog even controleren en een beetje aandraaien. Het schroefdraad vernaggeld is ook zonde
 
Dat is het geval bij de nieuwe GSX650f, de oude heeft meer gemeen met de GSX-r

Met het nieuwere model GSX650f ben ik dan weer niet mee bekend :)
Als ik mijn GSX-f '95 naast mijn Bandit '97 zet zie ik globaal toch wel wat overeenkomsten.
Zoals: blok, carbs, remgedeelte, elektra, velgen, brug (andere spanners).
Nouja het frame en uiterlijk oogt heel anders dan :P
 
Laatst bewerkt:
En alweer terug. Heb ik nog wat gemist?

Beetje naar nog buiten het hoogseizoen alleen kamperen. Je komt bijna alleen maar grijs volk tegen :X Ik ga later dit jaar wel weer.

tuffer: 320km, hebben wij wel dezelfde motor? :X
 
Laatst bewerkt:
Zal morgen wel even kijken naar een oliefilter-sleutel. Losmaken zal wel geen probleem zijn, maar t vastmaken... De een zegt handvast en de ander zegt goed vast met een sleutel of tang.

Vanaf het moment dat de O-ring van het filter je carter raakt zou je hem officieel nog 2 x rond moeten draaien. Maar no way dat je dat gaat lukken. Met de hand kreeg ik hem met moeite (en heb sterke onderarmen) 1x rond. En dat was met uitlaatspruitstuk eraf dus kon er makkelijk bij.

Vast=Vast naar mijn mening. Heb al 10tallen keren olie gewisseld van auto's en nu 2 x van een motor en nog nooit een filter losgehad die door de hand vastgezet was. Voor het loshalen heb ik een universele klauw.

Worlds%20Best%20Oil%20Filter%20Wrench.jpg
 
ik draai de filters altijd met de hand vast doe ik met de auto en met de motor en tot nu toe nog altijd goed gegaan.

Ik kan als ik de tank helemaal leeg rij bijna 350 km rijden. Maar als ik vlink aan het gasssen ben geweest zit ik al met 180 km in het rood (constant tegen de begrenzer aan)
 
ik draai de filters altijd met de hand vast doe ik met de auto en met de motor en tot nu toe nog altijd goed gegaan.

Ik kan als ik de tank helemaal leeg rij bijna 350 km rijden. Maar als ik vlink aan het gasssen ben geweest zit ik al met 180 km in het rood (constant tegen de begrenzer aan)

Sow, 350km is me nogal wat, ivm wat tot nu toe gewend was met mijn Bandit. Ik zal eens gaan proberen hoe ver ik kom met een volle tank :)
 
Wat een gedoe!
Het is allemaal gelukt, maar wel met behulp van zo'n tang
k10963.jpg


Zelfs met die tang kreeg ik m bijna niet los. De oude oliefilter is helemaal ingedeukt over de ribbels.
Nadat ik ook de uitlaat heb losgemaakt, is het uiteindelijk wel gelukt.
Nu zie ik weer roze olie door t kijkglaasje *O* en kan ik weer rijden :]
 
Ik rij zo'n 300 km op 15L en een beetje. Als ik 'm eenmaal op reserve heb gezet ga ik zo snel mogelijk tanken... als ik in de tank kijk zit er dan trouwens altijd nog wel een paar liter in.
 
oliefilter idd loshalen dmw grote pompentang of schroevendraaier.

en vastzetten met de hand en dan nog een klein stukje vaster met een stuk schuurpapier in je hand tegen t glijden werkt perfect.doe t altijd zo en nooit geen lekkage oid.
ik haal maar 170 km met geluk :S
 
Hier een foto van een olie filter uit een oude mini. Deze zit direct achter de grill met een L verbinding vanaf het blok, precies voor het filter zat een rechtopstaand ijzeren steunplaat. Ongemogelijk om een grip tang of wat dan ook op te zetten van wege de diameter. 3 schroevendraaiers gebogen/gebroken.

Uiteindelijk die L verbinding losgehaald vanaf het blok (wouden we liever niet omdat we geen pakking ervoor hadden). L verbinding in een werkbank gezet en toen nog veel kracht nodig gehad om dat ding los te krijgen. Welke idioot die ooit vastgedraait had!?

23ixduh.jpg
 
Hoe is het met jullie stepjes gesteld? Mijn rubbers zijn los aan het raken, afgesleten en ze zijn zo droog dat ze het niet lang meer uit gaan houden vrees ik. Ik zit er aan te denken om gewoon zonder rubbers te rijden, moet ook prima werken als je rubberen schoenen of laarzen hebt? Die Slash cut dingen zijn wel mooi, maar dan ben je om het echt netjes te krijgen toch best wel wat kwijt voor 4 stepjes en 4 montagedingen. En originele tweedehands kopen is ook weer zo wat; als ik iets vervang zet ik er liever meteen wat mooiers op :+

Ik ga er ook maar eens een BT023 120 voor op laten zetten denk ik. De voorband heeft zijn beste tijd onderhand ook wel gehad, en vanaf 145 op GPS komt er een speed wobbletje in. Waarschijnlijk omdat ik achter een BT023 heb en voor zo'n Dunlop originele band :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan