't Honda Ses 150 Dylan Topic

Dank je Yamadrama, uitlaat origineel, dus best 12 gram houden? of toch een grammetje minder?

@Karl, even gezocht op Dr Puley, zijn 45,-- t.o.v. 16,-- voor malossi, acceleratie vind ik prima, dus en zo groot is het verschil niet denk ik.
Zou eerder hogere top prefereren, maar dat bereik je niet met rollen.

In elk geval, allen bedankt voor de info/mee denken
 
Dank je Yamadrama, uitlaat origineel, dus best 12 gram houden? of toch een grammetje minder?

Als je een grammetje minder wil monteren kan dit geen kwaad vind ik.
Maar snelheid ga je er niet mee winnen, het enige wat een hogere top van de Dylan in de weg zit, is nl. de bestuurder. :Y
Kijk maar eens als je de wind in de rug hebt, mijn dylan (met leovince) loopt dan gewoon 120 (en de km teller is behoorlijk accuraat).
Ik heb zelf wel de indruk hoe lichter de rollen des te sneller de aandrijving bij gas los wegvalt, waardoor het manoeuvreren en stapvoets rijden lastiger wordt. Hoe lichte de rollen des te erger het wordt.
Als je niet van plan bent om een vervangingsuitlaat te plaatsen zou ik het gewoon origineel houden.
Voor hogere top moet je dan maar plat gaan liggen. _O-
 
Ik heb een Gianelli demper.

Zijn die rolletjes makkelijk te wisselen?

Ja dit is heel makkelijk.
Je hebt wel een luchtsleutel (of een speciaal stuk gereedschap) nodig om de moer op de vario los te krijgen.
Ikzelf gebuik altijd de luchtsleutel.
De rest van het wisselen/vervangen is simpel.
 
Voor hogere top moet je dan maar plat gaan liggen. _O-~[/quote]

Rijdt niet erg vaak top, maar het is handig reserve te hebben.
Een ruitje staat nog wel op de wish list, helpt dit erg veel (ik denk aan puig)

Rollers laat ik nog even zitten, de symtomen die ik voelde zijn weg na de olie wissel. Blijkbaar was dit erg nodig.
 
Ik heb een Gianelli demper.

Zijn die rolletjes makkelijk te wisselen?

Ja, carterkapje eraf halen. Als je luchtgereedschap hebt kun je dat gebruiken. Anders een blokkeersleutel voor de vario kopen of maken. Wat mij betreft prevaleert een blokkeersleutel boven luchtgereedschap. Bij het monteren van de vario kun je die dan netjes op moment vastzetten.
 
Ik heb een Gianelli demper.

Zijn die rolletjes makkelijk te wisselen?
Joost je hebt toch een runner gehad?
Dan is dit ook niet moeilijker om zelf te doen.
Behalve als dit
full

nog steeds je favoriete stuk gereedschap is :P

En rapper dan Rob zijn Appie zal hij toch niet worden daar is ook het een en ander aan veranderd.
 
Laatst bewerkt:
Luchtsleutel lijkt me niet verstandig om de vario schroef eraf te halen, kan er voor zorgen dat de ketting van de nokkenas breekt tijdens het rijden.
 
Luchtsleutel lijkt me niet verstandig om de vario schroef eraf te halen, kan er voor zorgen dat de ketting van de nokkenas breekt tijdens het rijden.

Euh, hoezo...?

Vergeet Phillis niet te antwoorden. Op jouw aanraden heeft ze dr Dylan opengesleuteld.
 
Euh, hoezo...?

Vergeet Phillis niet te antwoorden. Op jouw aanraden heeft ze dr Dylan opengesleuteld.
Dealer waarschuwde mij nooit met luchtsleutel want hij heeft meerdere keren gebroken ketting gezien dankzij vario schroef er af halen met luchtsleutel.
 
Maar mocht iemand het wphb hebben dan hoor ik het dus graag. Werkt wat makkelijker dan alles vragen
Van de sh 150 staan ze wel online. vroeger ook weleens eentje gevonden van de dylan online, de link toen geplaats op dit dylan topic.
wel in andere taal.
zoeken naar service manual of manuale.
 
Laatst bewerkt:
@ Phyllis ik heb er een in 't nederlands en heb m al op een cd gezet. Je kunt 'm ophalen in Uden of als je toevallig vanmiddag rond 16:45 uur naar de ingang van Intratuin Veghel kunt komen dan kan 'm daar overhandigen.
 
Laatst bewerkt:
Euh, hoezo...?

Vergeet Phillis niet te antwoorden. Op jouw aanraden heeft ze dr Dylan opengesleuteld.

Ik neem aan Karl dat als iemand om wphb vraagt wel veel vaker heeft gesleuteld.

anders is een owners manual wel genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan Karl dat als iemand om wphb vraagt wel veel vaker heeft gesleuteld.

anders is een owners manual wel genoeg.
Dan nog is de vraag, waar is de meng-/luchtschroef?

Volgens het wphb wat hierboven gepost is (bedankt daarvoor) zit de schroef hier:

imle2s.jpg


Maar ik zie geen schroef zitten waar de pijl naar wijst..?
 
Mijn advies is dan ook, dat als je wilt gaan draaien aan de luchtmengselschroef dit echt bij de honda dealer te laten doen.

Als je het tocht zelf wilt doen, dan beter de hele carburateur demonteren en dan de luchtschroef volgens de fabrieksopgave (2,5 slag = 2,5 x 360gr) vanuit geheel in, uit te draaien.

By the way: waarom zou je aan de luchtmengsel schroef gaan draaien??

Ik heb destijds aan de luchtschroef gesteld omdat ik een vervangingsuitlaat heb gemonteerd.
Ik heb toen een middel lange platte schroefbit gebruikt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan