suzuki t350

suzuki-joris

MF'er
3 okt 2010
58
0
Den Dungen
hallo,
ik ben Joris (16jr) en ben nieuw op dit forum.
ik ben al een jaartje bezig om een suzuki T350 uit 1971 volledig te restauren, dit lukt aardig maar ik loop tegen een probleem aan.
dat is namelijk dat na de revisie van mijn blok de kickstarter niet wil terug veren.
ik heb het blok nu al 2x opnieuw uit elkaar gehaald en het is nog steeds niet opgelost :( .
ik snap er niets van en doe naar mijn iedee niets fout. kan het zijn dat mijn kickstart veer versleten is? of kun je op een of andere manier de veer opspannen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
Ja je kunt (moet) de veer opspannen
en dat kan zonder het blok (weer) los te halen.
zolang je de veer maar goed geplaatst hebt

ff uit m'n hoofd

Olie aftappen--koppelingsdeksel eraf--kickstarter op de as-- veer op spanning brengen--lip moet achter de plaat op het carter--dan staat er spanning op de veer en werkt het zoals het zou moeten

stelt niet veel voor

succes
 
Ja je kunt (moet) de veer opspannen
en dat kan zonder het blok (weer) los te halen.
zolang je de veer maar goed geplaatst hebt

ff uit m'n hoofd

Olie aftappen--koppelingsdeksel eraf--kickstarter op de as-- veer op spanning brengen--lip moet achter de plaat op het carter--dan staat er spanning op de veer en werkt het zoals het zou moeten

stelt niet veel voor

succes

Prima uitleg Erik. Inderdaad de juiste manier.
 
hallo,
ik ben Joris (16jr) en ben nieuw op dit forum.
ik ben al een jaartje bezig om een suzuki T350 uit 1971 volledig te restauren, dit lukt aardig maar ik loop tegen een probleem aan.
dat is namelijk dat na de revisie van mijn blok de kickstarter niet wil terug veren.
ik heb het blok nu al 2x opnieuw uit elkaar gehaald en het is nog steeds niet opgelost :( .
ik snap er niets van en doe naar mijn iedee niets fout. kan het zijn dat mijn kickstart veer versleten is? of kun je op een of andere manier de veer opspannen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


Welkom op het forum Joris.....
 
Soms moet je een dergelijke veer nog een keer draaien(meer spanning) voor montage, kan een heel geprut zijn. Dit weten ze je wel bij de merken/typeclub(zal er vast wel zijn?) te vertellen.
Een andere mogelijkheid is dat de as weinig speling heeft en knelt?
 
ik zal proberen een foto van te plaatsten hoever ik nu ben :)
gaat er trouwens iemand dit weekeinde ook naar de veterama in Mannheim (duitsland)??
ik ga er voor het eerst heen en ben benieuwd of ik er onderdelen voor mijn T350 kan vinden *D
iemand al ervaring met deze beurs.
groet joris
 
Laatst bewerkt:
ik zal proberen een foto van te plaatsten hoever ik nu ben :)
gaat er trouwens iemand dit weekeinde ook naar de veterama in Mannheim (duitsland)??
ik ga er voor het eerst heen en ben benieuwd of ik er onderdelen voor mijn T350 kan vinden *D
iemand al ervaring met deze beurs.
groet joris
Denk et niet...daar doen ze alleen wat met veters dacht ik.. :+
 
hallo,
ik ben Joris (16jr) en ben nieuw op dit forum.
ik ben al een jaartje bezig om een suzuki T350 uit 1971 volledig te restauren, dit lukt aardig maar ik loop tegen een probleem aan.
dat is namelijk dat na de revisie van mijn blok de kickstarter niet wil terug veren.
ik heb het blok nu al 2x opnieuw uit elkaar gehaald en het is nog steeds niet opgelost :( .
ik snap er niets van en doe naar mijn iedee niets fout. kan het zijn dat mijn kickstart veer versleten is? of kun je op een of andere manier de veer opspannen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


ik ben bezig met een TR 350 racer voor demoracen (CRT)
moet nog heel wat aan gebeuren, als hij net zo mooi moet worden als op de foto.
full
 
Laatst bewerkt:
mooi machientje die TR 350 :)
heb jij nog misschien wat onderdelen voor mijn suzuki t 350.
ik kan een paar onderdelen niet meer aankomen.
groeten joris ;)
 
- contactslot + sleutel.
- accuhouder
- achterlicht
- orgineel zadel
- nieuw luchtfilter
- rubber tussen carburateurs en luchtfilterhuis (kom zo gauw niet op de naam).
dat was het wel zo'n beetje.
groeten joris
 
- contactslot + sleutel.
- accuhouder
- achterlicht
- orgineel zadel
- nieuw luchtfilter
- rubber tussen carburateurs en luchtfilterhuis (kom zo gauw niet op de naam).
dat was het wel zo'n beetje.
groeten joris

Luchtfilter is nog gewoon nieuw te koop, originele buddy zal je heel lang naar moeten zoeken en kost geld.

Contactslot heb ik nog wel ergens voor je en achterlicht ook incl. beugel denk ik zo. Maar Joris, deze dingen zijn niet echt goedkoop en aangezien je 16 bent......je hebt wel een aparte oude fiets genomen om je inspiratie op uit te leven. Met dus dure onderdelen.
 
thinge dat klopt inderdaad.
ik heb er toch voor gekozen omdat ik dan wel iets speciaals heb.
een orgineel zadel en contactslot kan ik ergens anders wel aankomen maar die vraagt er wel wat voor (25 euro zadel en 35 euro contactslot). mag ik vragen wat jij voor een contactslot vraagt???
groeten joris
 
25 Euro voor een origineel Soes zadel? })

Als het nog goed is: neem ze alle vijf! *O*
 
Staat op ebay: contactslot voor 350 Nieuw in de doos. 39 dollar.

Erik je hebt nog een foto tegoed van de buddy. Sorry. Komt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan