De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Mooi ding BugsBunny!
Op lange afstand... je krijgt alleen last van je kont na een tijdje rijden vanwege het harde zadel. Doorzetten of even pauzeren dan.. en verder kan je volgens mij eindeloos binnendoor rijden. Snelweg zou ik zelf +/- 110km/u gaan rijden, rijd ie niet te hoog in toeren, al rijd ie ook 120km/u nog probleemloos. De boel begint pas te resoneren (stuur, stepjes) bij +/- 135km/u.
 
Mooi ding BugsBunny!
Op lange afstand... je krijgt alleen last van je kont na een tijdje rijden vanwege het harde zadel. Doorzetten of even pauzeren dan.. en verder kan je volgens mij eindeloos binnendoor rijden. Snelweg zou ik zelf +/- 110km/u gaan rijden, rijd ie niet te hoog in toeren, al rijd ie ook 120km/u nog probleemloos. De boel begint pas te resoneren (stuur, stepjes) bij +/- 135km/u.

Oke. Zo'n vermoeden had ik al. Heb natuurlijk wel tijdens de proefrit even 'geproefd' van de snelweg en vond ook dat rondom de 110 het nog gewoon lekker rijdt.

Vermoeddelijk kan het blokje probleemloos de hele dag door 130 + rijden alleen valt de bestuurder er dood af _O-

*Edit* Ook over dat harde zadel kan ik niets anders dan beamen B| Je word in ieder geval goed voorbereidt op supersport motoren wat zitvlak comfort betreft. -O-
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand al wat gehoord / gevonden over vervangingsdempers i.c.m. een 'normale' afstelling van de motor?

Was het niet van plan op de korte termijn, maar je moet wat te filosoferen houden natuurlijk :z

*Overigens moet het ding absoluut geen pokkeherrie gaan maken :X Maar het zou vooral lekker zijn als het ding beter gaat lopen.
 
Ik heb lol op dat ding *O* Kan ook bijna niet anders want het is mijn eerste motorfiets, en dan is het al gauw goed natuurlijk ;).

Voor mijn gevoel klopt de hele fiets gewoon. Het vermogen, de versnellingen, de remmen het stuurgedrag. Ik denk dat je er dat typische honda gevoel op hebt maar wel met een hoge funfactor! Als je een +25 kw fiets afbegrensd heb je toch eigelijk altijd een motor met astma. Vind ik dit toch leuker

Tijdens het inrijden kom ik alleen niet op de snelweg (Bij 80-90 draait het blokje 5000 toeren, wat overigens wel moeiteloos gaat), maar ik weet nog niet hoe comfortabel het ding is op de lange afstand.

Gr. Bugs




Waarschijnlijk word het ook mijn eerste fiets! :)

en wat je zegt over een 600 afvoeren hoor ik vaker, het rijd toch niet zoals het moet zeggen ze dan.
 
dus eigenlijk zou je dan beter de kawa kunnen kiezen?

ik vind de kleuren van kawasaki wel mooier, de wit/zwarte en vanzelfsprekend de groene
 
Ik had het puur over de productie kosten. Een simpeler motorblok heeft minder onderdelen waardoor het meestal minder geld en tijd kost om te produceren. Dit zie je later terug in de totale kosten. Dit betekent niet of het wel of niet sneller, zuiniger, betrouwbaarder, of fijner rijdt.
Ik denk dat je moet op allebei een stukje rijden om te kunnen beslissen.
 
Hmmm, die tri-colore is in de praktijk mooier dan ik verwacht had.
Net nog eens geinformeerd, de niet-ABS versie is meer niet leverbaar,
er waren Europa wijd maar 10 stuks zonder ABS besteld.
Motto 'want iedereen wil tegenwoordig toch ABS, we verkopen
bijna niet meer zonder ABS'. Jammer, want ik wil er echt een zonder ABS.
 
Duurt wel even voor ABS inschakelt hoor, ik heb geen 'ingreep' gehad tijdens mijn proefrit en ik heb toch behoorlijk in die stoppers geknepen (en getrapt). Als ik 'm zou kopen, zou het met ABS zijn.
Als je lang 135 of harder rijd, kan je door die trillingen wellicht een beetje slapend gevoel krijgen in je handen.
 
Wat ik er van op internet lees is dat de ninja 250 weliswaar een sterker eindschot heeft, maar wel alles laat liggen in het middengebied.

Heb 2 maanden zo'n Ninja gehad, zeker geen slechte fiets. Maar je moet hem inderdaad
flink in de toeren jagen voor ie wat doet.

Vanaf deze maand is de KTM Duke 125 trouwens leverbaar. Volgend jaar de 250cc versie.
 
Heb 2 maanden zo'n Ninja gehad, zeker geen slechte fiets. Maar je moet hem inderdaad
flink in de toeren jagen voor ie wat doet.

Vanaf deze maand is de KTM Duke 125 trouwens leverbaar. Volgend jaar de 250cc versie.

Een duke 250 :9~ ? Dat moet gewoon de ultieme pre-coureur dijkragmachine zin! :9~
 
Wil alleen niet weten wat een Duke 250 kost. De 125 is +/- 100 euro goedkoper dan een CBR250R zonder ABS.
 
Mooie machine BugsBunnie, ziet er vet uit in die kleuren! :9~ Echt mooier dan verwacht, wat Tz ook al zei. :9~

Jammer van dat harde zitje, mag van mij wel iets minder sportief zijn.
Heeft de Ninja ook zo'n hard zitje?
 
Die harde zit.. word dat niet minder naarmate de motor 'verouderd'?
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je gelijk in. 750km doe je goed ;-)

(zou hetzelfde gedaan hebben met zon vette motor ;) )
 
Laatst bewerkt:
Gek maar, ik heb dat zitje absoluut niet als hard ervaren Gerdien.
De vering echter wel.

alleen niet weten wat een Duke 250 kost

Zal meevallen, de 125 kost iets van 4300 Euro.

Juni/juli ook te verachten: de Aprilia RS4 125 (mjammie).
 
De Duke 125 is natuurlijk een supergaaf ding om te zien, maar die heeft veel te weinig power. Er zijn al 200 cc Dukes gesignaleerd in India waar ze worden gemaakt.
Maar als de 125 cc al 4200 kost, wat gaat de 200 of 250 dan wel niet kosten? Dat zal dan wel richting 5500 gaan, denk ik. Dan betaal je zo meer dan 1000 meer dan voor de Honda, en of het uiterlijk dat waard is? Keuzes, keuzes, keuzes.... :+
 
Waar Honda m.i. mee bezig is in Europa is een verkapte prijsopdrijving. Klanten een
worst van 4200 Euro voorhangen maar als puntje bij paaltje komt is die versie
niet leverbaar en wordt je in feite een duurdere versie opgedrongen die ik in
ieder geval niet wil. Op dit moment is het praktische prijsverschil tussen de CBR
en de Ninja te verwaarlozen. En ik geef dan liever iets meer geld uit aan een echt
mooie fiets als een Duke 250 of een RS4 250.

Vergeet trouwens niet dat de Duke 125 zo'n 25 kg lichter is dan
de CBR, 4 zuigerklauwen heeft en wat meer andere leuke gadgets.
Als binnenweg stuurfietsje lijkt me de Duke, zelfs in 125cc, niet
verkeerd. En 200cc big bore kitjes zijn vaak snel te koop.

110210-aprilia-rs4-125-02.jpg


l-aprilia-rs4-125-2011-c-dr-56008-4-v4zoom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die RS4 is in Nederland toch niet leverbaar? Het is wel een gaaf ding. :9~ Heeft trouwens ook veel weg van de CBR 250, of andersom, dat kan natuurlijk ook. :+
Zo'n viertakt Aprilia lijkt me een hele verbetering t.o.v de oude RS modellen, die waren nogal zenuwachtig.

Tz, ik vind het ook raar dat de versie zonder ABS niet leverbaar is terwijl het model net geïntroduceerd is. Absurd is het. |(
Ik zal eens een mailtje naar Honda Nederland sturen, eens kijken wat ze daarover zeggen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan