De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Het ligt er ook aan hoe hoog de motor is en of ik met mijn benen bij de grond kan. Ik heb een Kawasaki ZZ-R 250 gehad en dat paste prima. De Ninja weet ik nog niet.
Op Marktplaats staan ze voor 3.500 euro te koop momenteel. :Y
Ik heb mijn motor op Marktplaats gezet, want die moet eerst verkocht zijn voordat ik een andere kan kopen.
Mijn motor moet ik een liefhebber voor vinden, want die is getuned met een 166cc Malossi kit.

En die Honda is natuurlijk wel een fijn ding om op te rijden, he? Maar de Kawa ziet er sowieso beter uit, vind ik. :9~
Keuzes maken, zo lastig.... :+
 
Minder lastig als je geen geld hebt... ;)
[me="Fuzy"]is een arme student :+ [/me]​


O ja, ik zag de kerel rijden op zijn zwarte CBR die in de buurt woont, net op de weg. Het zag er best volwassen uit ja. (lichaam van de motor lijkt een beetje dun, van achter)
 
Laatst bewerkt:
Daar zeg je wat, Fuzy, als je geen geld hebt en het komt er binnenkort ook niet aan, dan hoef je zo'n keuze niet te maken. ;)
 
Aankomende woensdag gaan we hem ophalen *O* Foto's zullen dan ook spoedig volgen ;)

Slaap zeer slecht laatste paar dagen :9~
 
Slaap zeer slecht laatste paar dagen

Ken dat. Had vrijdag de demo al thuis staan maar moest 's middag
werken en dat met dat mooie weer. Ben een uurtje eerder naar huis
gegaan :)

waarom zou je genoegen nemen met 26pk als je ook de 33pk van de Ninja mag nemen

Omdat het vermogen er bij de Ninja 250 heel anders uitkomt. Ik heb 2 maanden
een Ninja 250 gehad maar weer verkocht omdat je hem behoorlijk door
moet trekken voor er wat gebeurt. En dat werd ik snel zat.
De CBR 250 rijdt wat dat betreft veel soepeler. Bovendien is de
Ninja een stukje lomper dan een CBR 250, dat merk je al bij het
uit de schuur halen.

Op de Ninja zit je bovendien veel meer in het midden van de fiets,
op de CBR wat meer naar voren en dat stuurt directer.

Als je dagelijks snelwegwerk moet doen dan zou ik de Ninja nemen.
Ook als puur transportmiddel, een dubbel bubble ruitje erop
en je bent aardig tegen de elementen beschermd.

Ik zie de CBR meer als een stuur-, toer- en funfiets.

Advies: allebei de fietsen uitproberen en niet van PK cijfers uitgaan.
 
Laatst bewerkt:
Ken dat. Had vrijdag de demo al thuis staan maar moest 's middag
werken en dat met dat mooie weer. Ben een uurtje eerder naar huis
gegaan :)Omdat het vermogen er bij de Ninja 250 heel anders uitkomt. Ik heb 2 maanden
een Ninja 250 gehad maar weer verkocht omdat je hem behoorlijk door
moet trekken voor er wat gebeurt. En dat werd ik snel zat.
De CBR 250 rijdt wat dat betreft veel soepeler. Bovendien is de
Ninja een stukje lomper dan een CBR 250, dat merk je al bij het
uit de schuur halen.

Op de Ninja zit je bovendien veel meer in het midden van de fiets,
op de CBR wat meer naar voren en dat stuurt directer.

Als je dagelijks snelwegwerk moet doen dan zou ik de Ninja nemen.
Ook als puur transportmiddel, een dubbel bubble ruitje erop
en je bent aardig tegen de elementen beschermd.

Ik zie de CBR meer als een stuur-, toer- en funfiets.

Advies: allebei de fietsen uitproberen en niet van PK cijfers uitgaan.

Ik rij nu 2 jaar op de Ninja en daar kan ik louter hetzelfde over roepen :P
Gewoon proefrijden, met beide zal je geen miskoop doen.
 
Laatst bewerkt:
Morgen gaat de CBR 250 terug naar Motor Oost.
Motor heeft nu circa 400 km gelopen dus kan
zijn dat zaken als maximaal toerental en vering
zich nog wat verbeteren. Mijn bevindingen in het kort:

Negatieve zaken

- uiterlijk (typisch Honda en ik houd er niet van)
- gewicht
- lompige uitlaat
- matig werkende vering/demping, voor die prijsklasse echter redelijk
- knopjes op dashboard werken niet fijn
- tankdop in combinatie met de vulopening is erg onpractisch
- sleutel gaat soms moeilijk in slot
- kuipje berschermt maar matig
- knie gestoten aan die %&%&%&^%$ duo passagier handles achter
- wat te weinig vermogen om altijd in te kunnen halen
- niet erg snelweggeschikt, kan wel, houdt niet over

Positieve zaken

- prima zithouding, voelt bijna aan als een SuperSport 600
- mooi dashboard/cockpit
- stuurt fijn en direct
- uitstekende reactie op het gas
- prima remmen
- mooi geluid, donkere brom uit het vooronder
- soepel vermogen, bijna bij elk toerental voorhanden
- fijne bandencombinatie, 110 140
 
Laatst bewerkt:
Woensdag wordt een heel mooie dag! *O* *O* *O*

En Tzrijder, ga je over tot aanschaf van een CBR? Ik ben wel nieuwsgierig wat je nu gaat doen.

Ik wil geen lompe motor die lastig in de schuur te zetten is, is het met de Kawa zo slecht gesteld dan? En dan is ie ook nog lichter dan de CBR. :?
Ik ga er eens een keer op rijden en dan zelf eens zien hoe lomp die is. Ik heb nog nooit een Ninja 250 in het echt gezien, alleen op foto's en filmpjes.
Is de Ninja lomper dan de ZZ-R 250?
 
'tankdop in combinatie met de vulopening is erg onpractisch', bedoel je dan wat ik ook al schreef, dat je die hele dop er af moet halen en daar een plekje voor moet vinden als je wilt tanken, of wat anders?

En gewicht als negatieve eigenschap... bedoel je dan het getal of merk je ook dat de motor zwaar is? Ik vind 'm namelijk totaal niet zwaar bij rijden, maar ook niet bij verplaatsen, ook al issie het wel.
 
Ligt natuurlijk ook aan het zwaartepunt, een motor kan zwaar zijn maar toch gemakkelijk te hanteren.
 
Ik denk dat ik zelf ook ga beginnen op deze motor, moet natuurlijk wel eerst 'proeven' aan verschillende motoren..

Dan bedoel ik voornamelijk ss,allroad of chopper..

Maar ik vind dit wel een heel mooie motor (al vind k m op de foto nog wel een beetje 'brommerig' overkomen.. Maar ja heb hem ook nog nooit in reallife mogen bewonderen.l
 
Ik denk dat ik zelf ook ga beginnen op deze motor, moet natuurlijk wel eerst 'proeven' aan verschillende motoren..

Dan bedoel ik voornamelijk ss,allroad of chopper..

Maar ik vind dit wel een heel mooie motor (al vind k m op de foto nog wel een beetje 'brommerig' overkomen.. Maar ja heb hem ook nog nooit in reallife mogen bewonderen.l

Je noemt heel verschillende motoren, alles uitproberen is zo gek nog niet. Kijk wel uit met een chopper als je lange afstanden wilt rijden, want dat kan pijnlijk zijn in de rug. Ik heb ooit een chopper gehad en dat was eens en nooit meer. De rest is allemaal wel okay. ;)
 
Na één zeer lange week is het eindelijk vandaag *O*. Nog eventjes wachten tot 2 uur en dan kan ik naar huis gaan blazen })
 
Je noemt heel verschillende motoren, alles uitproberen is zo gek nog niet. Kijk wel uit met een chopper als je lange afstanden wilt rijden, want dat kan pijnlijk zijn in de rug. Ik heb ooit een chopper gehad en dat was eens en nooit meer. De rest is allemaal wel okay. ;)

Ja klopt, en eerlijk gezegd staat de chopper ook wel als laatste op men lijstje.. Het zijn vooral de cbr600f, Cbr250r, kawasaki Ninja250r en Yamaha 660xt die mijn aandacht op dit moment hebben.

24 mei afrijden, laten we dat eerst maar eens doen :}
 
%!#&^%#^&%!#. Ik krijg ze er niet op via imageshack. Loopt te zeueren dat ze te groot zijn B| Iemand een idee?
 
En nog een poging!

jv409u.jpg

2q87dx3.jpg

29qfx8y.jpg

1zp2k4x.jpg

w9z3o1.jpg


Ik ben een zééér slechte fotograaf en sta ab-so-luut niet open voor kritiek :+

301 km op de teller nu *O* Vandaag heeeeerlijk wezen rijden rondom de Westgrafdijk NH })
 
Laatst bewerkt:
Hoe rijd ie?:)

ziet er goed uit!

Ik heb lol op dat ding *O* Kan ook bijna niet anders want het is mijn eerste motorfiets, en dan is het al gauw goed natuurlijk ;).

Voor mijn gevoel klopt de hele fiets gewoon. Het vermogen, de versnellingen, de remmen het stuurgedrag. Ik denk dat je er dat typische honda gevoel op hebt maar wel met een hoge funfactor! Als je een +25 kw fiets afbegrensd heb je toch eigelijk altijd een motor met astma. Vind ik dit toch leuker

Tijdens het inrijden kom ik alleen niet op de snelweg (Bij 80-90 draait het blokje 5000 toeren, wat overigens wel moeiteloos gaat), maar ik weet nog niet hoe comfortabel het ding is op de lange afstand.

Gr. Bugs
 
Terug
Bovenaan Onderaan