Het Yamaha TweeTakt Topic

Je kunt ook een nieuwe wiseco krukas kopen. ben je voor 550 euro klaar en de volgende revisie is het een stuk goedkoper dan origineel.
 
Je kunt ook een nieuwe wiseco krukas kopen. ben je voor 550 euro klaar en de volgende revisie is het een stuk goedkoper dan origineel.


of 450 euro bijleggen


koop je de mijne compleet _O- _O- _O-

391437_3080590948504_1366597393_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jim Lomas Piepkes besteld en inmiddels binnen.



P1010155.jpg


P1010156.jpg


P1010157.jpg


*O* *O* *O*


2 stroke to smoke!

Piepkes zitten eronder! Fluitje van een cent! Zelfs de middenbok kan blijven zitten, terwijl die er volgens de website van Jim Lomas onderuit zou moeten.

Oude pijpen eraf, uitlaatmondstukjes op de cilinders monteren, pijpjes in het mondstukje steken, vooraan de veer vasthaken, achteraan de boutjes vastdraaien en starten maar...

See for yourself... ik stink ruik nu nog naar de tweetakt olie.... :') :9~ _O- _O- _O-


:} :} :}

Heb ff een paar keer de straat op en neer gereden en het ding loopt nu als een raket, loopt zo over de 11000 toeren terwijl het daarvoor bij 9500 op was. Voorwiel kiest nu nog sneller en enthousiaster het luchtruim...



En dan dat geluidje!!!!! :}
 
Laatst bewerkt:
Jim Lomas Piepkes besteld en inmiddels binnen.



[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

*O* *O* *O*




2 stroke to smoke!

Piepkes zitten eronder! Fluitje van een cent! Zelfs de middenbok kan blijven zitten, terwijl die er volgens de website van Jim Lomas onderuit zou moeten.

Oude pijpen eraf, uitlaatmondstukjes op de cilinders monteren, pijpjes in het mondstukje steken, vooraan de veer vasthaken, achteraan de boutjes vastdraaien en starten maar...

See for yourself... ik stink ruik nu nog naar de tweetakt olie.... :') :9~ _O- _O- _O-


:} :} :}

Heb ff een paar keer de straat op en neer gereden en het ding loopt nu als een raket, loopt zo over de 11000 toeren terwijl het daarvoor bij 9500 op was. Voorwiel kiest nu nog sneller en enthousiaster het luchtruim...



En dan dat geluidje!!!!! :}

Zijn inderdaad mooie piepkes,ik heb ze ook onder m,n RG,heb je wel de sproeiers
aangepast,anders is de pret snel afgelopen. :)

PS:wel tricky zo voor een witte Kia te laten lopen,een 2takt wil nog wel eens wat zwarte troep uit de uitlaat gooien,dan heb je een gespikkelde Kia. :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Jim Lomas Piepkes besteld en inmiddels binnen.



[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

*O* *O* *O*


2 stroke to smoke!

Piepkes zitten eronder! Fluitje van een cent! Zelfs de middenbok kan blijven zitten, terwijl die er volgens de website van Jim Lomas onderuit zou moeten.

Oude pijpen eraf, uitlaatmondstukjes op de cilinders monteren, pijpjes in het mondstukje steken, vooraan de veer vasthaken, achteraan de boutjes vastdraaien en starten maar...

See for yourself... ik stink ruik nu nog naar de tweetakt olie.... :') :9~ _O- _O- _O-


:} :} :}

Heb ff een paar keer de straat op en neer gereden en het ding loopt nu als een raket, loopt zo over de 11000 toeren terwijl het daarvoor bij 9500 op was. Voorwiel kiest nu nog sneller en enthousiaster het luchtruim...



En dan dat geluidje!!!!! :}



:} :} :} :} :9~ :9~ :9~
 
Kan het hier bijna ruiken, en jij waarschijnlijk ook nog in de auto die er achter staat in het flilmpje... _O-
 
Zijn inderdaad mooie piepkes,ik heb ze ook onder m,n RG,heb je wel de sproeiers
aangepast,anders is de pret snel afgelopen.
:)

PS:wel tricky zo voor een witte Kia te laten lopen,een 2takt wil nog wel eens wat zwarte troep uit de uitlaat gooien,dan heb je een gespikkelde Kia. :Y :+


Ik heb een hele serie grotere sproeiers klaar liggen, moet eerst eens rijden en dan naar de kleur van het bougietje kijken, en dan bepalen of er een grotere in moet.

Vanavond even een klein stukje gereden, maar hij loopt zo al geweldig, sleurt er enorm aan en loopt gewoon door in toeren. :9~
 
Dat kan best...en meestal loopt ie dan nog net ff beter....en loopt dan vast :x
Eerst maar es op straat de boel afstellen (ben ik ook weer mee bezig...) en voor de zekerheid een run maken.


Een run op een dyno bank bedoel je? Ik zou juist bang zijn dattie dan vast loopt...

Ik wil eerst ff klein stukkie rijden, bougietje bekijken, grotere sproeier erin... en zo verder etc...

Meteen op de bank lijkt me vragen om problemen?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan best...en meestal loopt ie dan nog net ff beter....en loopt dan vast :x
Eerst maar es op straat de boel afstellen (ben ik ook weer mee bezig...) en voor de zekerheid een run maken.
Inderdaad,het zal niet de eerste zijn waarvan de eigenaar zei dat hij als een raket
ging en ff later zie je een foto van een zuiger met een mooi gat in het midden,altijd
aan de rijke kant beginnen en daar vanuit steeds armer zetten tot je de juiste bougiekleur heb.
meestal gaat het tot het middenhoog toerengebied wel goed met de standaard sproeiers,maar juist als je het blok een langere tijd hoge toeren laat draaien dan
gaat het vaak mis.
 
Laatst bewerkt:
Een run op een dyno bank bedoel je? Ik zou juist bang zijn dattie dan vast loopt...

Ik wil eerst ff klein stukkie rijden, bougietje bekijken, grotere sproeier erin... en zo verder etc...

Meteen op de bank lijkt me vragen om problemen?


Dat doen ik ook niet ;)
Eerst grotere sproeiers erin doen. Kijken hoe je beeld is (bougie/zuigerbeeld) en volvermogen. Das alleen op de bank te checken. Die 1-5 pk merk jij niet.
Dan ga je de naaldbuis/naald doen en dan de stationairsproeier.
Tis veel werk om het goed te doen. Ik was er ook eerst een beetje klaar mee. Wou lekker rijden..maar ergens ben je bang dat het aan stront gaat :P
Ik heb 3 standen naalden vandaag en gister geprobeerd. Op gevoel deed x stand het goed. de bank (co tester) wees uit dat ie te arm stond. Dus naalden 2 standen omhoog gegooid. Helaas sputterde die toe nbehoorlijk in deellast/midden rpm's.
Dus toen stand 2....en daar loopt ie bijna net zo mooi op als stand 1....maar wel rijker.
Ook mn oppakken was ik niet tevreden mee :N
Dacht altijd...daar kom ik toch niet....fuck it. Maar....vandaag ipv 25 nu 27.5 stationairsproeiers erin gedaan..en de luchtschroef op standaard gezet (1.5 slag van volledig).
Hoppa...oppakken gaat goed in ene....en omdat ie onder nu ff meer krijgt...telt dat op bij de naald stand die ik ff hoger gezet heb. Misschien dat ie daarom wel net ff iets minder mooi loopt in het begin middengebied. Ook kan het zijn dat ik mn hoofd iets moet verlagen gezien de meer peut bij stationairsproeier en standje hoger van de naald.
Dat ga ik zsm op de bank weer checken. Omdat ik ook mn primaire vertanding veranderd heb.....(andere verhouding en recht ipv schuin) zou ik meer vermogen moeten winnen.
Op 100 achterwiel pk fietsen winnen die 5 pk hiermee......maar das wat ik gelezen heb.
 
Heb er vanmiddag een 220 hoofdsproeier ingezet ipv de standaard 185...

Nou loopt ie helemaal klote. Sputteren en inhouden vanaf 7000 toeren, in de eerste versnelling trekt íe er nog wel doorheen maar hoe hoeger de versnelling hoe belabberder hij loopt.

Den da'k maar terug ga naar 195, volgens Jim Lomas is aanpassing van de sproeier niet nodig, maar neem liever geen risico en ga het proefondervindelijk bepalen.

Wel een heel gekloot om die sproeiers telkens te vervangen... Carburateurs kantelen en alle slangaansluitingen los en vast maken lukt me maar net en ik heb tengere handjes...

Weet iemand een slimmere/handigere manier?
 
Koop een rg500. Mag je 4 carbs loshalen :P
In het begin was ik een uur bezig voor 4 naalden te veranderen van hoogte. Nu 10 min.
En sproeiers 1.5-2 uur. Nu binnen 1 uur.
Misschien was 185-220 ff te. Hopelijk doet 195 of 200 het wel goed straks.
Welkom in afstellen van een 2takt :P. Veel kijken,testen,voelen en luisteren :P
 
Heb er vanmiddag een 220 hoofdsproeier ingezet ipv de standaard 185...

Nou loopt ie helemaal klote. Sputteren en inhouden vanaf 7000 toeren, in de eerste versnelling trekt íe er nog wel doorheen maar hoe hoeger de versnelling hoe belabberder hij loopt.

Den da'k maar terug ga naar 195, volgens Jim Lomas is aanpassing van de sproeier niet nodig, maar neem liever geen risico en ga het proefondervindelijk bepalen.

Wel een heel gekloot om die sproeiers telkens te vervangen... Carburateurs kantelen en alle slangaansluitingen los en vast maken lukt me maar net en ik heb tengere handjes...

Weet iemand een slimmere/handigere manier?
mijn jim lomas'en lopen goed met sproeiers 200 ivm powerfilters (blokje zit in een cagiva mito)
 
mijn jim lomas'en lopen goed met sproeiers 200 ivm powerfilters (blokje zit in een cagiva mito)


Mijn blokje is verder 100% standaard, filter ook, geen gaten in luchtkast geboord.

Wat denk je is 195 dan OK of toch maar voor 200 gaan?
 
Laatst bewerkt:
leuk topic

Zelf jaaaren een RD350 ypvs gereden, en er meer dan 60.000 km opgezet door er 4 jaar mee naar school te rijden (Huizen / Leiden). Na deze school gaan studeren, en op kamers gaan wonen. De RD in dozen weggezet (geen plaats). Na de studie weer opgebouwd. Inmiddels ook een Kawasaki KR1s gekregen, en door ruimtegebrek de RD alsnog verkocht (keuzes).

KR1 nu aan het opbouwen, en deze wordt in Yamaha geel gespoten (met de zwart / wit geblokte striping. Ik weet het, heiligschennis, maar het is nou eenmaal het mooiste kleurschema wat er bestaat op een tweetakt. Dus als jullie volgend jaar een KR1-s in Yamaha outfit zien...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn blokje is verder 100% standaard, filter ook, geen gaten in luchtkast geboord.

Wat denk je is 195 dan OK of toch maar voor 200 gaan?
de mijne ook, enkel de luchtfilter's en uitlaten
de dealer zij zelf dat je bij banshee met andere uitlaten direct rond de 270 moet zitten qua sproeiers
hij keek ook maar raar dat m'n topsnelheid net geen 100km/u was met sproeiers van 240

195 of 200 kan ik niet zeggen via hier, ook testen met gasnaald ed.
 
Laatst bewerkt:
Koop een rg500. Mag je 4 carbs loshalen :P
In het begin was ik een uur bezig voor 4 naalden te veranderen van hoogte. Nu 10 min.
En sproeiers 1.5-2 uur. Nu binnen 1 uur.
Misschien was 185-220 ff te. Hopelijk doet 195 of 200 het wel goed straks.
Welkom in afstellen van een 2takt :P. Veel kijken,testen,voelen en luisteren :P

Bij een RG is het een makkie,neem een RD500 dan ga je pas huilen van ellende :Y :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan