Olie uit uitlaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

RSN

Die hard MF'er
22 apr 2010
256
0
Goede nacht allen!

Ik ging vandaag naar de Eifel met een hele groep en iedereen die achter mij reed werd zwart :? Mijn uitlaat spuugde hele tijd olie :N
Ik had hem ff aan de kant gezet en deed mijn hand voor de uitlaat en mijn hand werd gewoon zwart. Wat kan hier de reden voor zijn? Ik heb trouwens een Yamaha R6 '99
 
Begin maar eens met de compressie van alle 4 de cilinders op te meten. Als de eerste cilinder (linkerkant van het blok) érg veel afwijkt van de overige 3 dan is dat inderdaad meestal het probleem wat hierboven al meerdere malen vermeldt is (gescheurde cilinderwand).
 
Daarom zei ik ook tegen je: afstellen bij andere demper. Als je de demper inkort en merkt dat die warmer loopt en dan nog een weekend Eiffel erachteraan plakt. Ik hoop dat je eruit kan komen met de garantie.
Ja wist ik veel dat door het inkorten van 8 cm van mijn uitlaat, mijn motorblok naar de klote zou gaan. Ik d8 alleen dat het alleen maar invloed zou hebben op het vermogen. Dat inkorten houden we dan maar geheim. Maar is het ook af te raden om nog verder te rijden met mijn motor?
 
ik zou er niet mee verder rijden. t risico (als de cilinderwand echt naar de klote is) op vastlopen lijkt me wel redelijk aanwezig.

ik weet niet zozeer of het inkorten van je demper oorzaak hiervoor geweest is. volgens mij was het zowieso wel gebeurt, maar nu gewoon iets sneller
 
ik zou er niet mee verder rijden. t risico (als de cilinderwand echt naar de klote is) op vastlopen lijkt me wel redelijk aanwezig.

ik weet niet zozeer of het inkorten van je demper oorzaak hiervoor geweest is. volgens mij was het zowieso wel gebeurt, maar nu gewoon iets sneller
Das echt zwaar klote! Het is mijn eerste motor + rij maar sinds een paar maanden. Hopelijk valt er nog wat te regelen met Motoport. Ik wou nog een mini Europa tour maken :N
 
Ja wist ik veel dat door het inkorten van 8 cm van mijn uitlaat, mijn motorblok naar de klote zou gaan. Ik d8 alleen dat het alleen maar invloed zou hebben op het vermogen. Dat inkorten houden we dan maar geheim. Maar is het ook af te raden om nog verder te rijden met mijn motor?


Het inkorten van je uitlaat had ook weinig invloed op het kapot lopen van de cilinderwand.
Dat proces was al begonnen voordat je de uitlaat inkorte.

Met verder rijden veroorzaak je alleen maar meer schade.
 
Met zo'n uitlaatmodificatie gaat je motor veel te arm lopen qua mengsel en dus wordt het blok onnodig heet. De eerste cilinder bij dat model R6 zit als laatste cilinder gezien vanuit de koelingscyclus én zit redelijk ingekapseld zodat die cilinder het heetst wordt.

Je hebt met het inkorten van die uitlaat waarschijnlijk het proces alleen iets versnelt....

Plaatje van wat je te wachten kán staan ....

full


Maar .... Ga eerst maar eens even de compressie op (laten) meten van alle 4 de cilinders.
 
Laatst bewerkt:
Kan, maar hoeft niet. Hij is een weekendje Eiffel aan het rijden gaan rijden met een aanmerkelijk warm lopende motor dan daarvoor. Dan hoef je niet erg lang te rijden om de boel kapot te rijden met dit type R6. Maar het zou maar goed kunnen dat er al schade was.
 
Laatst bewerkt:
Kan, maar hoeft niet. Hij is een weekendje Eiffel aan het rijden gaan rijden met een aanmerkelijk warm lopende motor dan daarvoor. Dan hoef je niet erg lang te rijden om de boel kapot te rijden met dit type R6. Maar het zou maar goed kunnen dat er al schade was.
Het doet pijn om die plaatjes te zien... Ik kwam er als eerst achter in Eindhoven, toen ik wegreed bij de tankstation en de meneer achter mij met zijn 2dage oude witte S1000RR ineens zwart werd. We dachten dat het een verkeerde afstelling was en zagen de ernst van de schade niet in. Had ik het geweten, was ik gelijk weer terug gereden en niet eens naar de Eifel geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan