Pan European Topic! deel 2

momenteel loopt-ie niet. omdat het koelsysteem eraf ligt, het deksel gedemonteerd is en omdat ik zit te wachten op een zinnig antwoord of de boel 'op tijd' staat of niet. maar het enige commentaar dat ik krijg is dat mijn foto's niet te zien zijn.
 
maar blijkbaar kan geen enkele Pan-rijder mij een antwoord geven op de vraag of de krukas-poelie goed staat. de poelies van de nokkenassen staan wel goed op de markeertekens.
ik zou hem een tandje opschuiven, meestal zit hij dan goed (ook als hij een half tandje af lijkt te wijken nu). heb dat zelf twee keer meegemaakt bij verschillende st1100's
(ik kijk hier ook niet elke dag, zie de vraag nu pas)
 
Technische Dag Teteringen (bij Breda). wordt (zeker) 2x per jaar georganiseerd.

nu dit topic weer geopend is (bedankt Oma), van mijn kant de volgende vraag:
ik heb de distributieriem vervangen alsook de rollers en spanveer. 'probleem' dat ik nu heb, is dat als de bovenste poelies op hun merkteken staan, de onderste een halve tand voorbij de index staat.

feauteau:

[~[url="http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/20160104_150224_bewerkt_zpsm99nz3lx.jpg"]afbeelding~][/URL]

vraag: is dit in orde, of moet de stip recht tegenover de markering op de kast staan? :?
(ik heb de motor nog niet getornd)

wie het weet mag het zeggen *D

a propos: de olie is alweer zwart, na een ritje van Breda naar Hilversum:

[~[url="http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/20151231_151443_zps23bik43l.jpg"]afbeelding~][/URL] B|

Volgens mij staat hij ook een tandje verkeerd.

Ik ben trouwens stefan, ik ben van plan op binnenkort mijn diversion te verkopen en een st1100 aan te schaffen. Deze wil ik vooral gaan gebruiken voor lange ritten, vakantie en ritjes met het vrouwtje achterop.

Iemand die weet of die door een schuurdeur van 85cm past? Bijvoorbeeld door schuin erin te rijden en dan een beetje de motor heen en weer bewegen? Las ergens dat de pan 93cm breed is?
 
Iemand die weet of die door een schuurdeur van 85cm past? Bijvoorbeeld door schuin erin te rijden en dan een beetje de motor heen en weer bewegen? Las ergens dat de pan 93cm breed is?
Als je bij een dealer bent, meet even de breedte op. Dan weet je het zeker. Maar ik dacht dat de Pan ongeveer 1 meter breed is, dus dat klopt wel wat je hoorde.
 
Laatst bewerkt:
voor de 1100 hier wat technische gegevens:
HONDA ST 1100 PAN EUROPEAN

en voor de 1300:

Honda ST 1300 Pan European

:-)

eigen ervaring:
als je bij de ST1100 beide spiegels demonteert, is de breedte van de motor (EXCL. stuur) 75cm, even breed als de kapjes van de valbeugels. zonder spiegels kreeg ik mijn ST net door de schuurdeuropening (van 75cm) heen.
 
Laatst bewerkt:
eigen ervaring:
als je bij de ST1100 beide spiegels demonteert, is de breedte van de motor (EXCL. stuur) 75cm, even breed als de kapjes van de valbeugels. zonder spiegels kreeg ik mijn ST net door de schuurdeuropening (van 75cm) heen.
En dat }) heb je dus zeker elke keer gedaan om hem in de schuur te zetten? dat doet toch :N niemand....
 
ik heb hem tot nu toe 1x de schuur in gedouwd voor het vervangen van de distributieriem en (nog te doen) balhoofdlager. als ik daarmee klaar ben, moet ik 'm in de schuur omdraaien en dan weer naar buiten zien te krijgen...normaal gesproken staat-ie op de stoep, met ketting aan de boombeschermbeugel.
 
Beste Heren,

Kan iemand mij de aan haal koppels geven van de centrale as in het koppelingshuis moer
30 mm.
En van de 5 bouten van de drukgroep moer 10 mm.
Het is een 1100 pan van 1999.

Alvast bedankt.
 
Zaterdag mijn trouwe Pan ingeruild voor een FJR 1300 uit 2006 O-)
Ben er altijd zeer tevreden van geweest maar het hoge gewicht en hanteerbaarheid hebben bij mij de doorslag gegeven . Ik blijf uiteraard dit topic volgen *O*
Hier bij staan ze broederlijk naast elkaar :W
full
 
Tijd voor een andere avatar :-)

Zaterdag mijn trouwe Pan ingeruild voor een FJR 1300 uit 2006 O-)
Ben er altijd zeer tevreden van geweest maar het hoge gewicht en hanteerbaarheid hebben bij mij de doorslag gegeven . Ik blijf uiteraard dit topic volgen *O*
Hier bij staan ze broederlijk naast elkaar :W [afbeelding]
 
zo, even oma wakker gemaakt.

ik heb sinds kort een Pan ST1100 voor woon-werk, en ik heb twee vraagjes:

- klopt het dat maar de helft van de koplamp brandt? de groot-licht kant is geen combi? of is die bij mij gewoon overleden? ik vind het licht vrij sumier namelijk.

- als het benzine lampje gaat branden, hoeveel liter heb ik dan nog?

- wat is jullie verbruik?

voor de rest ben ik super tevreden, echt een fijne motor.
 
En dat }) heb je dus zeker elke keer gedaan om hem in de schuur te zetten? dat doet toch :N niemand....


ik heb hetzelfde. doe het nu zo: doordeweeks in de tuin, en vrijdag als ik terug kom van mijn werk haal ik ff de spiegels eraf en gooi ik hem in de schuur.

ik werk ook vaak 4 dagen van 12 uur, dus dan mag ie 3 dagen binnen staan. op de lange termijn scheelt het in iedere gaval iets. en ik heb een vrij dure goed ademende hoes gekocht voor buiten.
 
De helft brandt inderdaad, de rechter is enkel grootlicht. Je kunt ze relatief eenvoudig doorlussen en dan heb je een dubbele koplamp.

De 2e helft van de tank gaat erg hard als je op de meter vertrouwt en het lampje verrast je dan. Komt door de vorm van de tank. Daarom laat ik het nooit op het lampje aankomen maar op de dagrit km teller. Circa 350KM om aan de veilige kant te zitten.

Mijn verbruik is tussen de 1l op 16/17km. 90% snelweg km's.
Dit is een handige site voor verbruiken:
http://www.spritmonitor.de/en/overv...European_ST1100.html?fueltype=2&vehicletype=2
 
ok dank je. heb nu voor het eerst getankt, en kwam inderdaad op 1 op 17. ongeveer wat ik verwachtte. moet zeggen dat ik met de pan een stuk harder rijd dan met de deauville, en er zat 1 dag bij dat alles rot ging op eht werk, was pas om 20:50 de deur uit, dus toen heb ik 60 km lang 170 gereden. dat zal ie ook niet leuk hebben gevonden qua verbruik.

heeft iemand meer info over het doorlussen van die lamp?
 
ik heb afgelopen weken mijn Pan zo ongeveer gestript van al het plastic, in verband met vervangen van de distributieriem (en rollers) en de balhoofdlagers. en dan krijg je zicht op de bedrading achter de klokkenwinkel. daar zag ik dat bij mij de beide koplampen 'gewoon' in de kabelboom zitten, zonder dat er dus 'hobby-bob'constructies te vinden zijn. mijn Pan is van 1990. gezien de bedrading en stekkertjes denk ik dat dat 'af fabriek' zo hoort. check je lampjes eens...bij mij was er vandeweek 1 kaduuk.

qua gemiddeld verbruik: ik heb tussen aanschaf en stalling, van juli tot eind december 2015, een gemiddelde gemeten van 1:19,5. bij mij is 400km mogelijk op een volle tank.
 
Voor het doorlussen zijn er verschillende methodes. Op het st1100-1300 forum staat een how-to.
De fitting op de rechterkant mist een poot voor dimlicht, daar moet een ander in. Althans dat was zo bij mijn 1100 uit 1990.
 
Er zat 1 dag bij dat alles rot ging op eht werk, was pas om 20:50 de deur uit, dus toen heb ik 60 km lang 170 gereden. dat zal ie ook niet leuk hebben gevonden qua verbruik.
Dan zijn de carburateurs ook weer schoon, met die }) illegale snelheid.
 
er zit bij mij 2x halogeen in:

20160226_1524451_zps2shqu7il.jpg


ik ben bijna klaar met het groot onderhoud. een boel vervangen: distributie, balhoofdlagers. de handgrepen heb ik vervangen door handgrepen met verwarming. verder nog een RAM-voet voor de Tomtom gemonteerd en 12volts voeding aangesloten:

20160306_162910_zpsivtixoye.jpg


:]
 
Laatst bewerkt:
Foek! Keek naar die foto van je Pan en kon een kwartier niets meer zien. Wat een puist licht komt daar uit zeg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan