Franse Alpen: Wie wil er mee?

Alpenrijder

MF veteraan
3 feb 2010
1.374
322
Villabassa, Italië.
Beste MF-ers,

Ben van plan om deze zomer een motortochtje te maken van een dag of 12. Na een aantal keren de Dolomieten wordt het tijd voor iets anders, de Franse Alpen.

Nou vind ik motorrijden alleen niet zo'n probleem maar met een groepje bij het ontbijt en s'avonds is natuurlijk veel gezelliger. Zoek dus mensen die dit ook wel leuk lijkt.

Ik heb vakantie van 28 Augustus tot en met 21 September.
Heb hiervoor gekozen om de volgende redenen:
- De temperatuur ( lager ),
- Drukte ( minder ) en hierdoor,
- Meer kans op een kamer,
- Lagere prijzen.

Nou heb ik het volgende bedacht:

Vertrekken Maandag 3 September terug Vrijdag 14 September.
of
Vertrekken Maandag 10 September terug Vrijdag 21 September.

Een week vind ik wat kort en 2 weken te lang, op deze manier ontwijken ik/we de weekenddrukte.

Dag 1: Snelweg naar omgeving van het meer van Geneve te rijden. Daar een hotel zoeken.
Dag 2,3,4,5: Lokaal rondritten van ±250-300km.
Dag 6: Rit naar omgeving Gap en een hotel zoeken.
Dag 7,8,9,10: Lokaal rondritten van ±250-300km.
Dag 11: Binnendoor naar omgeving meer van Geneve.
Dag 12: Snelweg naar NL.
Dit is slechts een 1e globale planning.

Zelf rijd ik een BMW R1200RT en rij niet langzaam maar ook niet met de knie aan het asfalt, zoek dus mede tourrijders. Als er veel verschil in snelheid zit kunnen we ook opsplitsen in 2 groepen. Ook is het natuurlijk prima als iemand een dag iets anders wil doen of alleen een tochtje wil maken.

We kunnen van te voren hotels boeken of gewoon gaan en terplekke iets zoeken. Hotel hoeft voor mij niet luxe ofzo als het maar schoon is met WC en Douche op de kamer. En met een restaurant en bar of daar dicht bij. S'avonds lekker ouweh**ren met een potje bier en de route voor de volgende dag plannen.

Mensen die zeuren, zich niet aan de afspraken houden, willen kamperen of altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten aub NIET reageren.

Dus wie wil er mee? Of heeft een beter idee?

Groet,

Paul
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan in Juni een dag of 12 naar Zuid Frankrijk via Route Grandes Alpes naar beneden, stukje kust bij de Cote d'Azur en via de Route Napoleon met een omzwaai naar de Grand Canyon du Verdon weer terug naar huis.
We hebben hotelovernachtingen en de routes en boekingen worden allemaal voor ons gedaan door een motorreis organisator. *O*

Dus jammer dat jij pas zo laat vakantie hebt :W
 
Ik hou dit topic in de gaten. Als ik tenminste nog een keer mee mag. ;)
Heb nu ff geen motor, maar die komt er voor die tijd wel. Moet nog ff zien wat de andere motormaten voor plannen hebben. September is tenslotte nog ver weg.
 
@Katapult,

Heb van 30 Mei tot en met 23 Juni ook nog vakantie. :9

Maar denk dat het dan wat te warm is in die omgeving.

@Jeroen12,

Natuurlijk mag je mee, maar wel MET een motor.


Groet,

Paul
 
Laatst bewerkt:
Ik ben september en oktober vrij *O*
Vertrek 15 september naar turkije dus volgens de kalender zou het kunnen.(mits de vertrekdatum 3 september is) :9~
Of ik het financiel rond krijg weet ik nu nog niet.
Ik ga ook niks beloven. Mijn hoofddoel is dit jaar een maand naar Turkije. Daar zet ik alles voor aan de kant.
Maar ik hou het topic in ieder geval in de gaten.

full
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Wij gaan van 13-25 Juni, als het warm is (kan ons niet warm genoeg zijn) gaat het systeemhelmpje open, ritsjes in motorpak stukkie open en regelmatig stoppen om te drinken.

Je kunt nog boeken.. http://www.inspirat.nl/motorreis-grand-tour-des-alpes-a-napoleon
*O* :W

Site bekeken en eea ziet er veelbelovend uit.
Ik ben meerder keren in die omgeving wezen toeren en het is er absoluut prachtig!
Ben wel van mening dat de routes aan de korte kant zijn, 12 dagen erg lang.
Dit moet, naar mijn persoonlijke mening, ook in 8 a 9 dagen goed te doen zijn.
 
Site bekeken en eea ziet er veelbelovend uit.
Ik ben meerder keren in die omgeving wezen toeren en het is er absoluut prachtig!
Ben wel van mening dat de routes aan de korte kant zijn, 12 dagen erg lang.
Dit moet, naar mijn persoonlijke mening, ook in 8 a 9 dagen goed te doen zijn.

Route Napoleon hebben we verknipt en we gaan nu halverwege via Gorges du Verdon *O*

Ons record is 1700 km in 1!! ruk op de motor, maar nu willen we behalve het rijden ook genieten op terrasjes en van de uitzichten en dan zijn die etappes wel zo mooi uitgemikt :W
 
Laatst bewerkt:
Beste MF-ers,

Ben van plan om deze zomer een motortochtje te maken van een dag of 12. Na een aantal keren de Dolomieten wordt het tijd voor iets anders, de Franse Alpen.

Nou vind ik motorrijden alleen niet zo'n probleem maar met een groepje bij het ontbijt en s'avonds is natuurlijk veel gezelliger. Zoek dus mensen die dit ook wel leuk lijkt.

Ik heb vakantie van 28 Augustus tot en met 21 September.
Heb hiervoor gekozen om de volgende redenen:
- De temperatuur ( lager ),
- Drukte ( minder ) en hierdoor,
- Meer kans op een kamer,
- Lagere prijzen.

Nou heb ik het volgende bedacht:

Vertrekken Maandag 3 September terug Vrijdag 14 September.
of
Vertrekken Maandag 10 September terug Vrijdag 21 September.

Een week vind ik wat kort en 2 weken te lang, op deze manier ontwijken ik/we de weekenddrukte.

Dag 1: Snelweg naar omgeving van het meer van Geneve te rijden. Daar een hotel zoeken.
Dag 2,3,4,5: Lokaal rondritten van ±250-300km.
Dag 6: Rit naar omgeving Gap en een hotel zoeken.
Dag 7,8,9,10: Lokaal rondritten van ±250-300km.
Dag 11: Binnendoor naar omgeving meer van Geneve.
Dag 12: Snelweg naar NL.
Dit is slechts een 1e globale planning.

Zelf rijd ik een BMW R1200RT en rij niet langzaam maar ook niet met de knie aan het asfalt, zoek dus mede tourrijders. Als er veel verschil in snelheid zit kunnen we ook opsplitsen in 2 groepen. Ook is het natuurlijk prima als iemand een dag iets anders wil doen of alleen een tochtje wil maken.

We kunnen van te voren hotels boeken of gewoon gaan en terplekke iets zoeken. Hotel hoeft voor mij niet luxe ofzo als het maar schoon is met WC en Douche op de kamer. En met een restaurant en bar of daar dicht bij. S'avonds lekker ouweh**ren met een potje bier en de route voor de volgende dag plannen.

Mensen die zeuren, zich niet aan de afspraken houden, willen kamperen of altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten aub NIET reageren.

Dus wie wil er mee? Of heeft een beter idee?

Groet,

Paul

al gedacht aan couchsurfen?

het is gratis
overdag doe je wat je wil
savonds schuif je bij een gastgezin/persoon aan die voor je kookt en een warm bed en douche voorziet.
en je hebt iemand om tegen te praten!
 
al gedacht aan couchsurfen?

het is gratis
overdag doe je wat je wil
savonds schuif je bij een gastgezin/persoon aan die voor je kookt en een warm bed en douche voorziet.
en je hebt iemand om tegen te praten!


wel eens aan gedacht, maar het plannen en regelen lijkt me dan zo'n gedoe. je moet alsnog op bepaalde tijdstippen op de juiste plek zijn.
Je kan je dag niet ff wat langer maken als je nog zin hebt en als je er eerder bent zal je ook moeten wachten.

ik ga liever op de bonnefooi,
 
Hallo Paul.
Wij, Wim en ik hebben weer het plan opgevat om half sept. te gaan toeren. n dag of 6/7 ri
Franse Alpen.
Via Höhe Eifel, grens Zwartewoud/Vogezen naar Franse Alpen
ect datum staat nog niet vast, (weersafhankelijk)
We kunnen, of jij kan ook aanhaken gedurende de reis.
Ik heb destijds ook z'n oproep gedaan als jij nu.
We rijden nog steeds samen ritjes.

Groet Jan
 
Hoi Jan,

Lijkt me leuk om samen te gaan, alleen had ik iets langer dan 6/7 dagen in gedachten.
En ik MOET de 21e terug zijn want de 22e verwacht de baas mij weer.
Laten we even afwachten hoe dit draadje verder loopt, het is nog ver weg.
Zodra jij jouw definitieve vertrek datum weet kunnen we verdere plannen maken.


Vr Gr,

Paul
 
Hoi Jan,

Lijkt me leuk om samen te gaan, alleen had ik iets langer dan 6/7 dagen in gedachten.
En ik MOET de 21e terug zijn want de 22e verwacht de baas mij weer.
Laten we even afwachten hoe dit draadje verder loopt, het is nog ver weg.
Zodra jij jouw definitieve vertrek datum weet kunnen we verdere plannen maken.


Vr Gr,

Paul
Paul.
ik blijf het wel ff volgen.
Laterz Jan
ps je woont in de buurt.. rij je wel eens op n zaterdag of op n zomeravond n toertje??
wij wel,.. iets om eens aan te haken??
 
ps je woont in de buurt.. rij je wel eens op n zaterdag of op n zomeravond n toertje??
wij wel,.. iets om eens aan te haken??

Hoi Jan,

Jazeker, maar moet eerlijk zeggen dat ik motorrijden in NL steeds minder leuk vind. Je rijdt van rotonde naar rotonde en stoplicht naar stoplicht of je wordt geflitst. Zoals mijn forumnaam al zegt rijdt ik het liefst in en rond de alpen.

Maar laat maar weten als je gaat rijden.

Groet,

Paul
 
Hoi Jan,

Jazeker, maar moet eerlijk zeggen dat ik motorrijden in NL steeds minder leuk vind. Je rijdt van rotonde naar rotonde en stoplicht naar stoplicht of je wordt geflitst. Zoals mijn forumnaam al zegt rijdt ik het liefst in en rond de alpen.

Maar laat maar weten als je gaat rijden.

Groet,

Paul

Nederland is echt niet leuk meer, vandaag heb ik wél de GPS flitspalen van Frankrijk uit de gps gegooid, mag daar niet meer en straks is daar ook dat gele fluo kleding gedoe verplicht.
Dat is nou weer jammer van Frankrijk maar de Alpen maken dat weer dik goed *O*
 
Wij gaan in Juni een dag of 12 naar Zuid Frankrijk via Route Grandes Alpes naar beneden, stukje kust bij de Cote d'Azur en via de Route Napoleon met een omzwaai naar de Grand Canyon du Verdon weer terug naar huis.
We hebben hotelovernachtingen en de routes en boekingen worden allemaal voor ons gedaan door een motorreis organisator. *O*

Dus jammer dat jij pas zo laat vakantie hebt :W


Van 13 juni tot 20 juni zit ik ook in omgeving Gorges du Verdon/Route Napoleon! ff zwaaien :W
 
Van 13 juni tot 20 juni zit ik ook in omgeving Gorges du Verdon/Route Napoleon! ff zwaaien :W

Hey, da's leuk :W :W

Geloof alleen dat we een paar dagen te laat zijn; vertrekken hier 13e en schat pas rond 23e ergens bij de Gorges te zijn.

Thuis meer kans op ff zwaaien, ons huis staat vlakbij Arnhem!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan