" KTM 690 Duke III #2 "

Wat voor oplossingen zijn er voor het vastzetten van een tas op de achterkant van de Duke? Eigenlijk vind ik alleen de originele houder voor een rear bag.

Wil binnenkort startend vanuit de Ardennen richting het Zwarte Woud rijden met de Duke. Natuurlijk is achterop het zadel een optie, maar iets degelijks waar ik een tas op kan bevestigen heeft wel mijn voorkeur.
 
Ikzelf gebruik een bagagerol van 30 ltr, werkt perfect.
Ik bind hem vast om mijn achterkant, vast aan de hendels en kenteken.
Nooit last gehad, altijd perfect vast.
 
Twee nieuwe onderdeeltjes op de KTM gezet.

Radiatorrooster en carbon spoiler:

Grotefoto-ZRTZTXSP.jpg


Nu alleen nog een carbon achterspatbordje :)
 
Bij een beetje mooi weer ga ik morgen wel even bij de RC8 bijeenkomst/meeting kijken. Samen met een RC8 en een SMC R 690
 
Dukers, morgen ga ik beginnen aan een verplaatsbaar opberghokje voor mijn motor. Nu wil ik graag een duke III gaan aanschaffen binnen aanzienbare tijd. Kan en wil iemand de maten van een duke III opmeten zodat ik zeker weet dat een duke III er ook in past?
Dus van het meest uitstekende punt aan de voorkant tot het meest uitstekende punt aan de achterkant.
En het meest uitstekende punt van de linkerkant tot het meest uitstekende punt aan de rechterkant.
En dan nog het hoogste punt.
En dan wel graag meten als de moto gewoon geparkeerd staat op de standaard.

Mijn dank grenst aan hondsdolheid.
 
De RC8 meeting staat gepland bij de McDonald's op de Energieweg 118 te Meerkerk. Ze verwachten dat er tussen 12:00 uur en 15:00 uur wel wat RC8en zullen zijn.
 
Hee mannen, even een spammer van een ander topic..

ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die ervaring met een comfort/ergo seat hebben op de Duke III
ben zelf opzoek naar zo'n zadel voor mijn 690SM en ik gok dat deze wel uitwisselbaar zijn.

alvast bedankt voor de reactie's!
 
Hee mannen, even een spammer van een ander topic..

ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die ervaring met een comfort/ergo seat hebben op de Duke III
ben zelf opzoek naar zo'n zadel voor mijn 690SM en ik gok dat deze wel uitwisselbaar zijn.

alvast bedankt voor de reactie's!

Ik heb de KTM ergo seat en vind hem prettiger dan de standaard seat. Ander merken heb ik nog nooit geprobeerd. Ik zoek eigenlijk nog een SM zadel, die zouden smaller (en zachter) zijn dan de Duke zadels.
 
Ik heb de KTM ergo seat en vind hem prettiger dan de standaard seat. Ander merken heb ik nog nooit geprobeerd. Ik zoek eigenlijk nog een SM zadel, die zouden smaller (en zachter) zijn dan de Duke zadels.

okee dat is goed om te horen. je heb dus met +- 100/200 km minder of geen last van een houten reet? :')

ik wist niet dat er verschil zat tussen een SM en een Duke zadel. een harder breder zadel zal voor mij al een stuk meer comfort geven denk ik. kan je mij een foto sturen van jou Duke zadel?

Edit: klopt het dat dit het standaart zadel van een Duke is?
35iyurc.jpg
 
Laatst bewerkt:
okee dat is goed om te horen. je heb dus met +- 100/200 km minder of geen last van een houten reet? :')

ik wist niet dat er verschil zat tussen een SM en een Duke zadel. een harder breder zadel zal voor mij al een stuk meer comfort geven denk ik. kan je mij een foto sturen van jou Duke zadel?

Edit: klopt het dat dit het standaart zadel van een Duke is? [afbeelding]

klopt, is het standaard zadel, daar ben ik probleemloos mee naar spanje heen en terug gereden :Y :]
 
Ik heb nog een nieuw standaard Duke zadel liggen. Wanneer jouw SM zadel niet de hoge versie is en er netjes uitziet kunnen we misschien wel een deal maken. Stuur dan een PM
 
Iemand nog een setje originele spiegels liggen waar hij/zij vanaf wil?

Mijn exemplaren zijn afgelopen vrijdag door een onbekende gedemonteerd en meegenomen. Om een idee te geven: overdag, op Het Plein (bij het Binnenhof) in Den Haag met mooi weer en dus overvolle terrassen......

Groeten Boy
 
Iemand nog een setje originele spiegels liggen waar hij/zij vanaf wil?

Mijn exemplaren zijn afgelopen vrijdag door een onbekende gedemonteerd en meegenomen. Om een idee te geven: overdag, op Het Plein (bij het Binnenhof) in Den Haag met mooi weer en dus overvolle terrassen......

Groeten Boy

Kijk eens op eBay.de of ebay at zou ik zeggen. Misschien ook een gelegenheid om andere, mooiere spiegels te monteren. Zoals bijvoorbeeld deze PAAR LED - BLINKER - SPIEGEL mTÜV KTM 990 Superduke NEW | eBay

Die heb ik ook en de LED knippers heb ik los geschakeld als alarmverlichting tijdens het file rijden. Werkt goed, tot nu toe. In de file heb je geen alarmverlichting nodig aan de achterkant, toch? :]

En omdat er een draadje aan vast zit schroef je ze er niet zomaar af.... :X
 
Laatst bewerkt:
Of ze zich laten tegenhouden door een draadje........
Misschien vinden ze deze ook mooier en komen ze deze ook even bij me weghalen. Hoe heb je de schakeling gemaakt om de alarmlichten aan en uit te zetten?

Groeten Boy
 
Of ze zich laten tegenhouden door een draadje........
Misschien vinden ze deze ook mooier en komen ze deze ook even bij me weghalen. Hoe heb je de schakeling gemaakt om de alarmlichten aan en uit te zetten?

Groeten Boy

In de behuizing van de koplamp zitten 2 losse stekkers: 1 met een geschakelde + (als het contact aan staat) en 1 met een continue +.
Op de geschakelde + heb ik een electronisch knipperrelais (voor LED knippers) gezet en die weer aangesloten op de spiegels. Dit relais wordt geschakeld door een waterdicht tuimelschakelaartje, wat ik in het plastic van de koplampbehuizing links van het dashboard heb gebouwd. En een verklikkerlichtje aan de andere kant. Ik kan hem dan met de linkerhand aan- en uitzetten onder het rijden. Ik zocht eerst een schakelaar voor op het stuur, maar dit vond ik iets netter ogen.

En ik heb de continue + meteen gebruikt voor een stopcontact, te gebruiken om een acculader op aan te sluiten.
 
Duke'ers
zal me even voorstellen, mijn naam is Giulio kom uit Utrecht.
Ik ben van plan een ktm duke III te kopen :] , wanneer ik een goede tegenkom.
Ik vroeg me af wat nou echt beter is als demper, een full akra of een leo. Welke maakt de meeste/ mooiste herrie (zonder db killers) *O* en welke zorgt er voor dat je het meeste uit je duke haalt?
bedankt alvast!

ps: iemand hier die zijn duke wilt verkopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan