" KTM 690 Duke III #2 "

Goedendag, ik heb net een ktm 690 duke 3 uit 2010 gekocht. Ik merk alleen nu dat deze op lage toeren erg stottert en ook uitvalt. Na openen van me luchtfilter zag ik ook dat er wat olie in lag.

enige idee wat dit kan veroorzaken? Weet niet zo goed waar ik moet beginnen? Heeft de motor een carter ontluchting die misschien verstopt kan zitten?
 
Proficiat met je Duke 3 (vind ik nog steeds de mooiste 690)! Hoeveel km heeft hij op de teller? Welk uitlaatsysteem ligt eronder? Origineel of aftermarket? Wanneer de laatste beurt gehad (kleppen stellen e.d.). Een Duke moet je niet onder zijn toeren rijden. Het is een misvatting dat je een eenpitter laag in de toeren moet rijden en moet laten stampen, in elk geval deze niet. Onder de 3.000 toeren vindt hij niet fijn, pas vanaf 3.500 loopt hij pas enigszins mooi rond en vanaf 5.000 toeren met het gas erop als de brandweer tot ruim 7.500 toeren. Afslaan bij de stoplichten hoort erbij, wanneer er een andere uitlaat onder zit. Kan verholpen worden door de mapping perfect aan te passen. Beetje olie in de airbox kan geen kwaad, je kunt ook de carterontluchting helemaal uit de airbox halen (heb ik bij mij al heel snel gedaan), dan hou je je gasklephuis en je inlaatkleppen mooi schoon.
Ook zou je de koude reset eens kunnen doen: motor koud-contact aan-gas langzaam helemaal opendraaien en dan weer langzaam helemaal dicht. Vervolgens starten (niet aan het gas komen!) en dan 10 minuten stationair laten draaien( zonder aan het gas te komen!). Je zult merken dat hij dan het toerental laat variëren. Na die 10 minuten uitzetten en eens proefrijden en kijken of je verschil merkt.
 
Beurt zeker een jaar geleden, dus dat moet ik nog doen, maarja dat uitvallen is nu elke keer als stil sta, stationair loopt die raar en dat stotteren is echt heftig, voelt alsof die stopt en opeens weer gaat.

km stand is 27k en zit akrapovic op

zal die koude start wel ff proberen, tnx voor tip
 
Ga binnenkort olie verversen, nieuwe bougie, filter, kleppen stellen dus hoop dat daarmee beter word
Prima!

Even een aanvulling op de koude reset :motor koud-contact aan-gas langzaam helemaal opendraaien en dan weer langzaam helemaal dicht-CONTACT AF. Vervolgens starten (niet aan het gas komen!) en dan 10 minuten stationair laten draaien( zonder aan het gas te komen!). Je zult merken dat hij dan het toerental laat variëren. Na die 10 minuten uitzetten en eens proefrijden en kijken of je verschil merkt.
 
Jammer, dat het topic dood gebloed is.
Maar misschien zijn er nog volgers.

Ik heb sinds een maand een ktm 690 Duke 3. Wat een beest. Ben er blij mee en hopelijk zijn er leden die mij nog van enige wijsheden kunnen voorzien over deze karakterfiets.

Iets over de fiets:
Open luchtfilter stage1, begreep ik.
GPR volledig uitlaatsysteem.

Iemand ervaring met de zogenaamde Boosterplug?

Ik zoek een originele linkpijp voor de uitlaat. Demper heb ik al. Dit om ook eventueel origineel dempend door Duitsland/Oostenrijk te rijden.

Bedankt alvast voor jullie reacties.
IMG20220929162440~2.jpg
 
Jammer, dat het topic dood gebloed is.
Maar misschien zijn er nog volgers.

Ik heb sinds een maand een ktm 690 Duke 3. Wat een beest. Ben er blij mee en hopelijk zijn er leden die mij nog van enige wijsheden kunnen voorzien over deze karakterfiets.

Iets over de fiets:
Open luchtfilter stage1, begreep ik.
GPR volledig uitlaatsysteem.

Iemand ervaring met de zogenaamde Boosterplug?

Ik zoek een originele linkpijp voor de uitlaat. Demper heb ik al. Dit om ook eventueel origineel dempend door Duitsland/Oostenrijk te rijden.

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Bekijk bijlage 1811730

Mooie motor hoor, als het goed is ga ik mijne zaterdag ophalen! 😁
Heel zonde dat het topic dood is ja......
 
Even een vraagje hier. Hoe verhoudt de 690 zich tot de 790/890? Tijdje geleden een proefrit gemaakt op een 790. Heel veel fun, maar wel wat zenuwachtig op lage snelheden (bijvoorbeeld rotondes).
 
Even een vraagje hier. Hoe verhoudt de 690 zich tot de 790/890? Tijdje geleden een proefrit gemaakt op een 790. Heel veel fun, maar wel wat zenuwachtig op lage snelheden (bijvoorbeeld rotondes).
Op de 790/890 heb ik helaas nog niet gereden. Maar over de 690 kan ik zeggen dat je er veel plezier mee kan hebben. Helemaal als je een beetje door kan rijden op leuke bocht weggetjes:P. Alleen houd de 690 niet van lage snelheden. Op lage snelheden kan hij aardig gaan schokken/happeren. Na een beetje googlen kwam ik terecht bij een Rottweiler Fueling Dongle, die je in plaats van O2 sensor inplugt. Die heeft het schokken op lage snelheden wel wat verbeterd maar het is nog niet ideaal.

 
Terug
Bovenaan Onderaan