BMW R 1100RS deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Voor mijn R 1150 RS ben ik op zoek naar een montagemogelijkheid voor een navigatiesysteem. In de vorige serie (BMW R1100 RS forum??) heb ik wel wat terug kunnen vinden, maar zijn een aantal foto's niet meer te zien. Wie heeft er een navigatiesysteem op zijn motor en hoe is het gemonteerd. Op een van de foto's zag ik een ring die om de teller gemonteerd is, is deze nog te krijgen en zo ja waar. Er kwamen ook andere oplossingen voorbij, maar zonder foto's. Als je een oplossing hebt plaats dan alsjeblieft een foto, zodat ik dit jaar ook zonder verdwalen op pad kan. Er moet een Garmin zumo 350 op.

Alvast bedankt voor de reakties,

Groeten Kees
 
@Kees:

Ik heb een Zümo 660 op mijn R1150RS. Zit met een beugeltje, ben er zeer tevreden mee.

2013-04-10%2020.56.57.jpg


2013-04-10%2020.57.41.jpg


Groet,

Jeroen

P.S. op deze foto is nog wel het laatste aandachtspuntje van mijn herstel operatie van de val te zien: de linker boven hoek van de topkuip sluit niet mooi aan op de linkerhelft van het dashboard plaatje. Dat dashboard plaatje is nog "origineel", de topkuip niet en de rechterkant van het dashboard plaatje ook niet (en de rechterzijkant eigenlijk ook niet... iets meer dan de helft van het plaatwerk komt inmiddels dus van diverse sloperijen...)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Voor mijn R 1150 RS ben ik op zoek naar een montagemogelijkheid voor een navigatiesysteem. In de vorige serie (BMW R1100 RS forum??) heb ik wel wat terug kunnen vinden, maar zijn een aantal foto's niet meer te zien. Wie heeft er een navigatiesysteem op zijn motor en hoe is het gemonteerd. Op een van de foto's zag ik een ring die om de teller gemonteerd is, is deze nog te krijgen en zo ja waar. Er kwamen ook andere oplossingen voorbij, maar zonder foto's. Als je een oplossing hebt plaats dan alsjeblieft een foto, zodat ik dit jaar ook zonder verdwalen op pad kan. Er moet een Garmin zumo 350 op.

Alvast bedankt voor de reakties,

Groeten Kees

Hallo Kees,

De ring om de teller is officieel van een GS en o.a. hier te verkrijgen: BMW GS - R1100GS - Migsel Bike Parts

Voordeel: GPS zit mooi in je gezichtsveld
Nadeel: het ruitje moet in de hoogste stand staan, anders past de GPS niet tussen tellers en ruit.
Als je me een PB stuurt dan kan ik wel een foto mailen.

Roelof
 
Hallo,

Voor mijn R 1150 RS ben ik op zoek naar een montagemogelijkheid voor een navigatiesysteem. In de vorige serie (BMW R1100 RS forum??) heb ik wel wat terug kunnen vinden, maar zijn een aantal foto's niet meer te zien. Wie heeft er een navigatiesysteem op zijn motor en hoe is het gemonteerd. Op een van de foto's zag ik een ring die om de teller gemonteerd is, is deze nog te krijgen en zo ja waar. Er kwamen ook andere oplossingen voorbij, maar zonder foto's. Als je een oplossing hebt plaats dan alsjeblieft een foto, zodat ik dit jaar ook zonder verdwalen op pad kan. Er moet een Garmin zumo 350 op.

Alvast bedankt voor de reakties,

Groeten Kees

Kees,

Da's toevallig. Heb vanavond net mijn eigen gps gemonteerd; een Zumo 350 LM.

Ik heb de Touratech beugel bestelt, die Angelo ook heeft en daarna alles op de stadverlichting aangesloten. Werkt perfect.

Groet, Jesse
 
Laatst bewerkt:
@Kees:

Ik heb een Zümo 660 op mijn R1150RS. Zit met een beugeltje, ben er zeer tevreden mee.

[afbeelding]

[afbeelding]

Groet,

Jeroen

P.S. op deze foto is nog wel het laatste aandachtspuntje van mijn herstel operatie van de val te zien: de linker boven hoek van de topkuip sluit niet mooi aan op de linkerhelft van het dashboard plaatje. Dat dashboard plaatje is nog "origineel", de topkuip niet en de rechterkant van het dashboard plaatje ook niet (en de rechterzijkant eigenlijk ook niet... iets meer dan de helft van het plaatwerk komt inmiddels dus van diverse sloperijen...)

Dit vind ik een heel mooi beugeltje, is dat zelf gemaakt of is dat ergens te koop?
 
@Kees: Deze zat destijds bij de Zümo 660, zal dus toch ook wel los verkrijgbaar moeten zijn denk ik..

Succes met plaatsen van je navigatie!

Groet,

Jeroen
 
Hoi Kees,

Hierbij een link naar de montage op Dave's RS:

R1150RS by Dave Sahanaja

Hij gebruikt de Touratech beugel met daarop een GPS houder van SW-Motech:
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/c...products.1252674712.1285774387&typid=95031699

Met deze installatie is het aflezen van de meters geen probleem.

Hier nog een link met diverse montage voorbeelden:

BMW

Touratech heeft ook beugels om je gps op de motor te monteren, maar die zijn nogal fors van formaat.

Dit is ook nog een optie, een ram-mount houder op de koppeling of rem reservoir:

full


RAM Motorcycle Brake/Clutch Reservoir Cover Base with 1" Ball Centered Unpackaged - RAM-B-345U | RAM Mounts

Op de foto zit de ram-mount links op mijn koppeling-reservoir. Functioneerde ook goed (zit lekker hoog en niet in het gezichtsveld), maar inmiddels zit mijn iPhone met Tomtom midden op mijn stuur.

Groet,

Angelo
 
Laatst bewerkt:
Jeroen, wat is dan dat kabeltje, waar je de Garmin mee aansluit? En waar sluit je die dan precies op aan? Ik heb op de RS een stekkeraansluiting, die lijkt op de aansluiting van de tomtom, zoals die in de auto wordt aangesloten, maar dan een slag kleiner. Dat past toch niet? Welke stekker zou dat moeten zijn? Ik wil eerst de voorhanden zijnde ( auto )tomtom aansluiten, om te kijken of het werkt.
Als het dan gaat regenen, ga ik maar over op de vertrouwde routekaarten, waar ik de afgelopen 20 jaar mijn weg mee vond ;) .
@Kees:

Ik heb een Zümo 660 op mijn R1150RS. Zit met een beugeltje, ben er zeer tevreden mee.

[afbeelding]

[afbeelding]

Groet,

Jeroen

P.S. op deze foto is nog wel het laatste aandachtspuntje van mijn herstel operatie van de val te zien: de linker boven hoek van de topkuip sluit niet mooi aan op de linkerhelft van het dashboard plaatje. Dat dashboard plaatje is nog "origineel", de topkuip niet en de rechterkant van het dashboard plaatje ook niet (en de rechterzijkant eigenlijk ook niet... iets meer dan de helft van het plaatwerk komt inmiddels dus van diverse sloperijen...)
 
Laatst bewerkt:
Gister de garage een beetje opgeruimd en ik vond nog een nieuwe Wunderlich spatbordverlenger die ik nooit op mijn toenmalige R1150RS heb gemonteerd. Iemand interesse?

Als je mij een bericht stuurt met je gegevens en de verzendkosten betaalt, dan stuur ik hem op.
 
@ Thunderkid,
Kijk eens bij Conrad.nl. Ik gebruik ook Tomtom en heb een gewone sigarenaansteker gemonteerd waarin de (auto) voeding van de Tomtom past. Er zijn ook allerlei verloopsnoertjes te koop. De sigaren aansteker kun je via de plus van het contact aansluiten, of rechtstreeks op de accu monteren ( met zekering) of via verloopsnoer (zie BMW dealer) van de kleine BMW/Hella sigaren aansteker die waarschijnlijk al op jouw BMW zit.
Peter
 
@Thunderkid: dat kabeltje zat ook in de doos, ik heb ook nog een auto-ruit houder (soort zuignap) en sigaret aansteker snoer. De doos zat dus goed vol met spul.. Zat dat destijds niet bij jouw Zümo 350? Dat kabeltje en beugeltje heb ik destijds door R&B motoren in De Bilt laten monteren (daar had ik de Zümo gekocht), bij de inruil van mijn Yamaha voor mijn RS had ik in de deal opgenomen dat Motoport Veldhoven (waar ik mijn RS heb gekocht) de boel zou overzetten. Ik heb dus niet zelf daar aan hoeven sleutelen. Is het anders een idee dat je Zümo een mail stuurt met de vraag of zij een vergelijkbare houder met snoer hebben voor jouw Zümo 350?

Succes nog met je project!
 
Laatst bewerkt:
Gister de garage een beetje opgeruimd en ik vond nog een nieuwe Wunderlich spatbordverlenger die ik nooit op mijn toenmalige R1150RS heb gemonteerd. Iemand interesse?

Als je mij een bericht stuurt met je gegevens en de verzendkosten betaalt, dan stuur ik hem op.

Mocht Peter 'm niet willen, dan graag 2de optie! ;)
 
@thunderkid: mijn Zumo zit aangesloten aangesloten op de stadsverlichting.

Anders kan je altijd nog een verloop van bmw naar een reguliere sigarettenaansluiting kopen.

Groet,
Pieter-Bas
 
Hallo,

Vorige week een vraag gesteld over het monteren van een navigatiesysteem. Ik dacht een of twee mogelijkheden te krijgen, worden het er een stuk of tien. Dat maakt het allemaal niet makkelijker, want wat moet ik nu nemen. Ik vond de oplossing met touratech beugel het degelijkst lijken, maar zit de Garmin dan niet te laag? De oude oplossing van Angelo, met bevestiging op het koppelingsreservoir lijkt mij een betere plaats, maar is volgens mij kwetsbaar. Ik zal er nog eens over nadenken en jullie horen wel wat het wordt. Ik heb nog even de tijd voor de vakantie begint.

Groeten, en bedankt voor de tips, Kees
 
Hallo,

Vorige week een vraag gesteld over het monteren van een navigatiesysteem. Ik dacht een of twee mogelijkheden te krijgen, worden het er een stuk of tien. Dat maakt het allemaal niet makkelijker, want wat moet ik nu nemen. Ik vond de oplossing met touratech beugel het degelijkst lijken, maar zit de Garmin dan niet te laag? De oude oplossing van Angelo, met bevestiging op het koppelingsreservoir lijkt mij een betere plaats, maar is volgens mij kwetsbaar. Ik zal er nog eens over nadenken en jullie horen wel wat het wordt. Ik heb nog even de tijd voor de vakantie begint.

Groeten, en bedankt voor de tips, Kees

Sowieso heb ik er geen problemen mee dat de Tomtom nu relatief laag zit en ik kan mijn Tomtom ook horen.
Maar d.m.v. een rammount arm, is het mogelijk om je GPS hoger te plaatsen op de Touratech beugel.
Ik zal morgen ff een paar foto's nemen om het verschil te laten zien wat betreft de hoogte.

Mijn iPhone zit een stevige case. Ik denk dat ik zelf ook niet zo snel een losse GPS op de koppelingsreservoir zou monteren.

Angelo
 
Jeroen, wellicht verwar je me met iemand anders, want ik heb nooit een Garmin Zumo 350 in mijn bezit gehad! De tomtom heb ik van mijn schoonvader gehad, en er meteen met zijn dochter, mee in de fiat panda mee naar Italie gereden :) Maar nu dan, niet waterdicht op de RS. Bedankt, ook de andere heren technici, voor de info
full

Mocht Peter 'm niet willen, dan graag 2de optie! ;)
 
Goede morgen allemaal. Even een vraagje, wie heeft er nog een sport uitlaat liggen, wil graag iets
meer geluid in mijn motor. Of raden jullie dit af.

vr gr marinus 1949
 
@ Marinus,
Mijn broer is erg blij met zijn Laser demper op de R1100RT: een mooie roffel maar niet asociaal. Op mijn 1100RS zit nog de originele uitlaat (geen katalysator) en die zou ik inderdaad alleen voor het geluid kunnen/willen vervangen, qua vermogen verwacht ik daar geen winst. Ik wacht daarom zelf tot ik tegen een goede (en niet te dure) gebruikte aan loop.
Peter
 
Hoi Peter,
Ik verwacht ook een mooie roffel op mijn 1100RS. Ze zijn wel te koop bij Boonstra in Ureterp.
kosten 150 euro compleet met bevestiging (zonder E keurmerk),maar kan het altijd hier proberen.
Marinus.
 
Hallo Marinus,
Ik heb er ook nog één liggen. Een Laser, mooi geluid, lekker donkere roffel.
Voor €100,- mag je hem komen halen.
Groeten, Jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan