Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk dat dit topic zo lekker loopt! Ik zal mezelf binnekort even posten, maar ik wil graag eerst mijn theorie halen. Moet voor de 3de keer volgende week, als ik dan niet slaag hoef ik niet in de OP.. haha
 
Wat is de beste manier om die grote fotows te uploaden hier??

kreeg ook die foutmelding dat de bestanden te groot zijn als ze niet overdreven klein zijn..
 
Ik heb een vraag over het theorie examen. Ik moet morgen voor mijn theorie examen maar moet ik een pasfoto mee nemen?? Zo ja hoeveel?
Alvast bedankt!

Heb je inderdaad niet nodig, zorg dat je wel een geldig legitimatiebewijs hebt..

Wat ik me afvraag, je moet hem tijdens het examen inleveren, mag dat uberhaupt wel? :P

succes iig! *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat is de beste manier om die grote fotows te uploaden hier??

kreeg ook die foutmelding dat de bestanden te groot zijn als ze niet overdreven klein zijn..

Zet ze anders op tinypic ofzo, dan krijg je een link die je dan weer hier kan posten...

Ik zet ze iig op mijn eigen webruimte, dus heb dat allemaal niet nodig..
 
bij deze dan de foto van mij + moto:: evt voor in de OP

5mlel1.jpg
 
Done! :)

Mooie motor, uit welk jaar is die? Zeker uit de vorige eeuw, net zoals mijne? :+
 
Laatst bewerkt:
hmm nog een weekje wachten en dan beginnen mijn avd lessen :D
kijken hoe snel ik dat gehad kan hebben :P
 
Done! :)

Mooie motor, uit welk jaar is die? Zeker uit de vorige eeuw, net zoals mijne? :+

1993, maar PERFECT onderhouden, bijna geen enkel krasje op te zien, handvatverwarming toegevoegd, en kleinere knippers achter.

750eu, 20k op de teller, lot uit de loterij al zeg ik zelf :D
 
1993, maar PERFECT onderhouden, bijna geen enkel krasje op te zien, handvatverwarming toegevoegd, en kleinere knippers achter.

750eu, 20k op de teller, lot uit de loterij al zeg ik zelf :D

Dat is wel netjes inderdaad, boekje helemaal ingevuld? Ik heb geen onderhoudsboekje bij de motor, maar ik had het idee dat de verkoper wel redelijk betrouwbaar was.. Dus ja, mijn motor maar gekocht.. Als je hem 7 jaar op je naam heb volgens de RDW en hij start koud in 1x dan moet je wel iets van onderhoud hebben gedaan..

20K is inderdaad erg weinig, die van mij heeft 43K gelopen en is uit '95. Maar, sja, is altijd ff kijken want stilstaan is ook niet goed voor zo'n ding, dus een lage KM stand zegt ook niet altijd alles.

Maar als de motor gewoon nog knap is, dan is het inderdaad wel een megakoopje ;) Ik was 1400 voor mijne kwijt, maar dan kreeg ik er wel een tanktas, druppellader, afdekhoes en paddockstand bij.. Owja, en een goed schijfremslot ;) Ook niet onbelangrijk helaas tegenwoordig..
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel netjes inderdaad, boekje helemaal ingevuld? Ik heb geen onderhoudsboekje bij de motor, maar ik had het idee dat de verkoper wel redelijk betrouwbaar was.. Dus ja, mijn motor maar gekocht.. Als je hem 7 jaar op je naam heb volgens de RDW en hij start koud in 1x dan moet je wel iets van onderhoud hebben gedaan..

20K is inderdaad erg weinig, die van mij heeft 43K gelopen en is uit '95. Maar, sja, is altijd ff kijken want stilstaan is ook niet goed voor zo'n ding, dus een lage KM stand zegt ook niet altijd alles.

Maar als de motor gewoon nog knap is, dan is het inderdaad wel een megakoopje ;) Ik was 1400 voor mijne kwijt, maar dan kreeg ik er wel een tanktas, druppellader, afdekhoes en paddockstand bij.. Owja, en een goed schijfremslot ;) Ook niet onbelangrijk helaas tegenwoordig..

Choke 3 sec even aanzetten, wat normaal is, en startte zonder enig gepruttel in 1x!
was via marktplaats, een meid had hem gekocht als eerste motor, en was er vooral heel zuinig mee omgegaan en weinig mee gereden. Mn R1-mishandelende schoonvader had er een proefrit op gedaan, en m even op zn donder gegeven, en die kon er niets aan vinden.

Had er dan niets extras bij.

BTW: zorg dat, als je hem in de stad neer moet zetten, dat je hem naast een nieuwere motor neerzet, en zorg dat je meer sloten hebt dan die nieuwere :')
 
Choke 3 sec even aanzetten, wat normaal is, en startte zonder enig gepruttel in 1x!
was via marktplaats, een meid had hem gekocht als eerste motor, en was er vooral heel zuinig mee omgegaan en weinig mee gereden. Mn R1-mishandelende schoonvader had er een proefrit op gedaan, en m even op zn donder gegeven, en die kon er niets aan vinden.

Had er dan niets extras bij.

BTW: zorg dat, als je hem in de stad neer moet zetten, dat je hem naast een nieuwere motor neerzet, en zorg dat je meer sloten hebt dan die nieuwere :')

Die heb ik hier al eerder voorbij horen komen op MF :')

Mijn rij-instructeur heeft er ff op gereden en naar gekeken, en die kon er ook niets aan ontdekken, dus toen maar ff op de trailer geladen, betaald en weer terug naar huis gereden :)

wou wel dat er ff een proefritje gemaakt werd..
 
Die heb ik hier al eerder voorbij horen komen op MF :')

Mijn rij-instructeur heeft er ff op gereden en naar gekeken, en die kon er ook niets aan ontdekken, dus toen maar ff op de trailer geladen, betaald en weer terug naar huis gereden :)

wou wel dat er ff een proefritje gemaakt werd..

had ik ook, daarom dat ik mijn schoonvader mee had genomen voor de koop.
Heb hem alleen niet op een trailer gezet.

Opa rijdt ook motor, was ook meegegaan, en heeft hem vervolgens vanuit emmen(verkoopadres) naar haarlem(mijnschuuradres) gereden.
Ben hem daar eeuwig dankbaar voor *O*
 
Nouw... hier alleen maar rotweer en VEEL regen.. Ben ik toch blij met mijn koekblik.. *O*
nu je dat heb gezegd is het hier in ede ook aardig gaan storten..

tussen 6 en half 7 zal het ook gaan regenen, maar het is nog droog dus kijken of ik droog thuis kom! ( ben op de fiets... moet maar 6 km fietsen maar is toch weer 18 - 20 rijden.. B| )
 
Oke gelukkig!! Bedankt. Hebben jullie nog enige tips?

Rustig blijven, de tijd nemen, en wat je ook doet, NIET afkijken!!!

Het is heel makklijk, niemand ziet het, maar je gaat daardoor juist fouten maken.
Je zorgt dat je het beter weet dan je buurman, en zo niet, dan toch.

Zoek naar hints in de foto en vraagstelling:

Bijv parkeren met PECH vs parkeren, or borden verderop in de foto.
Let ook goed op onderborden.

Laatste, en blangrijskste tip:
LAAT WETEN HOE HET GING! *O*
 
Zoals beloofd voor in de OP.

Foto van de eerste rijles, nog niet met eigen pak en handschoenen enz.
Was een verrassings les van mijn vrouw voor mijn verjaardag.

eersterijles.jpg
 
had ik ook, daarom dat ik mijn schoonvader mee had genomen voor de koop.
Heb hem alleen niet op een trailer gezet.

Opa rijdt ook motor, was ook meegegaan, en heeft hem vervolgens vanuit emmen(verkoopadres) naar haarlem(mijnschuuradres) gereden.
Ben hem daar eeuwig dankbaar voor *O*

Aangezien ik hem wilde gaan schorsen en dus geen verzekering hoef te zoeken, was het niet echt handig om dat ding via de weg naar huis te krijgen en mijn instructeur bood zelf al aan om de trailer van de rijschool te gebruiken, dus dat probleem was snel opgelost :) Was het makkelijkst, zeker omdat mijn auto een trekhaak heeft :)
 
nu je dat heb gezegd is het hier in ede ook aardig gaan storten..

tussen 6 en half 7 zal het ook gaan regenen, maar het is nog droog dus kijken of ik droog thuis kom! ( ben op de fiets... moet maar 6 km fietsen maar is toch weer 18 - 20 rijden.. B| )

Ik hoop het voor je, hier nu al de hele tijd zonnig :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan