Handschoenen, Onder of Over?

Manchet van de handschoen, onder of over de jas?

  • Over de jas

  • Onder de jas

  • Ik draag alleen handschoenen zonder manchet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Fallingout

Die hard MF'er
25 apr 2023
999
1.719
Naar aanleiding van een discussie in het doorrijders topic deze poll.

Draag jij je motorhandschoenen onder je jas of over je jas?

Ik droeg de handschoenen altijd over de mouw, maar moest nieuwe handschoenen kopen en kwam uit bij een paar die alleen onder de mouw kan. Ik vond het maar vreemd dat ze het uberhaupt zo ontwerpen, maar de verkoper zei dat het juist steeds populairder is.

Wie is er nou echt gek?
 
Ik doe over de mouw met regen bij 100km/u staat er dus windkracht 10 op je handschoen.
Dan heb ik liever dat de regen/ over m.n mouw gaat als ertussen door zo richting je oksels tis maar wat je prettig vindt met regen nat worden of droog blijven
 
Ik doe over de mouw met regen bij 100km/u staat er dus windkracht 10 op je handschoen.
Dan heb ik liever dat de regen/ over m.n mouw gaat als ertussen door zo richting je oksels tis maar wat je prettig vindt met regen nat worden of droog blijven
Dat vind ik ook
Ik heb de handschoenen ook over de mouw, hoe wil je anders je ritssluitingen kunnen open- of dichtritsen, dat lukt mij niet met handschoenen aan
 
Ik doe over de mouw met regen bij 100km/u staat er dus windkracht 10 op je handschoen.
Dan heb ik liever dat de regen/ over m.n mouw gaat als ertussen door zo richting je oksels tis maar wat je prettig vindt met regen nat worden of droog blijven
Het ligt er ook wel aan wat voor jas je hebt en wat de houding van je arm is.
Als je een jas hebt met een waterdichte z-liner, dan loopt het water onder de buitenste laag zo je handschoen in als je die over de jas draagt.
Als je een gelamineerde jas hebt is dat minder, maar nog is de allerbuitenste laag, dus de stof die je ziet, in de basis niet waterdicht. Het water kruipt door die laag, hoe veel wind er ook op staat. En zo alsnog je handschoen in.

Daarom hanteer ik persoonlijk de vuistregel: de waterdichte laag gaat over de handschoen. Door het manchet strak te sluiten komt er geen wind omhoog.

Er zijn echter jassen waarbij de opbouw van het manchet zo zijn dat je ze niet zo goed winddicht krijgt.
 
Naar aanleiding van een discussie in het doorrijders topic deze poll.

Draag jij je motorhandschoenen onder je jas of over je jas?

Ik droeg de handschoenen altijd over de mouw, maar moest nieuwe handschoenen kopen en kwam uit bij een paar die alleen onder de mouw kan. Ik vond het maar vreemd dat ze het uberhaupt zo ontwerpen, maar de verkoper zei dat het juist steeds populairder is.

Wie is er nou echt gek?
Misschien wel proefondervindelijk vaststellen?
Wat voor de ene geldt hoeft niet voor een ander te gelden.

Verder heb ik nog nooit handschoenen gekocht die louter onder de mouw gedragen dienen te worden.
Lijkt me nogal beperkt materiaal.
 
over de mouw. Anders krijg ik zo'n bolle rug.

ik baal dat er bijna geen dunne handschoenen zijn met een goed manchet
 
In de stad zou je ze in de mouwen moeten dragen, en buiten de stad snel andere aantrekken die over de mouwen gaan.:P
 
IMG_0708.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan