Review Revit Liberty H20 verwarmde handschoenen

Schieper

Rookie
9 mrt 2024
4
6
Omdat ik ook in de winter gebruik maak van mijn fietsje, heb ik me afgelopen november getrakteerd op verwarmbare handschoenen. Mijn motor heeft geen handvat verwarming en dit leek mij een goed alternatief. Nu, naar een jaar gebruik moet ik zeggen dat ik persoonlijk deze handschoenen meer een gimmick vind dan dat er echt iets aan hebt in de winter. In de praktijk:
- is de batterij in iedere handschoen best wel hinderlijk en is het daardoor voor mij niet mogelijk om zonder hulp de handschoen over de jas te krijgen. Er blijft altijd een kier waardoor alle warmte weg lekt.
- Ze zijn heel snel leeg. omdat ze eigenlijk alleen op de hoogste stand iets van warmte afgeven. Meer als een uur heb je niet en ik heb de indruk dat als ze niet helemaal vol zijn, ze ook niet echt meer warm worden. Dus 2*30 minuten is het ook niet.
- De handschoen is op zichzelf op zijn meest net zo warm als mijn ALDI all season handschoen van 3 tienetjes.
- Ze zijn best wel wind doorlatend waardoor er op snelheid ook niet tegen op te stoken is.

Praktijk gebruik wijst voor mij uit dat bij echte koude dagen (tot 7 graden), ze geen meerwaarde bieden. Tot 15-16 graden en als je niet op de snelweg rijdt, ervaar ik wel een iets hoger warmte comfort. Maar op zulke dagen doen mijn all season handschoenen het net zo goed.

Positief is dat ze wel mooi gemaakt zijn en dat de verpakking heel sjiek was.

Geen idee; misschien waren mijn verwachtingen te hoog... misschien is het meer iets voor een bijrijder? Ik ga in ieder geval op zoek naar een gewoon paar goede winter handschoenen. Misschien iets uit de sneeuwscooter winkel 8-)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en laat me graag van het tegendeel overtuigen.

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen
 

Bijlagen

  • IMG_8644.jpg
    IMG_8644.jpg
    779,4 KB · Weergaven: 0
@TS: stuur je bericht naar Rev'it! en vraag om reactie. T is een NL bedrijf, ze zijn echt wel geintereeerd in klantterugkoppeling, is mijn info.
 
Wat een waardeloze handschoenen dan. Ik heb hvv en verwarmde handschoenen...die handschoenen draag ik nooit omdat ze zo heet worden. Dan moet het echt hard vriezen
 
Ik heb ze van macna, al 2 winters plezier vsn en gelukkig niet dezelfde ervaringen. Bevallen me heel goed nog steeds
 
Pas Gerbings wel icm jouw motor.
Met een VTR1000-SP2 waren de handschoenen te dik om veilig tussen de hendels het stuur vast te houden.
Klan-e is ook niet perfect maar wel goed warm en accu's ok.
 
Laatst bewerkt:
T blijft motorrijden he’ ,wat mij betreft liever hvv ,en boven 5gr de zomerhandschoenen aan :t
Zomerhandschoenen vanaf +5???

Ik heb een setje 'herfst' handschoenen met handvatverwarming en kappen. Hvv gaat pas bij 8 graden uit, en de zomerhandschoenen komen pas rond de 15-18 graden uit de koffer....

Maargoed, ik rij dan ook veel snelweg.
 
Ik heb ze ook en heb nagenoeg dezelfde mening als jij. De macna's die ik hiervoor had waren warmer en gingen veel langer mee.
 
Tip voor je volgende aanschaf: eerst onderzoek doen voor je iets koopt!

In verwarmde-handschoenen-land is er maar één heer en meester: Gerbing.

Die draag ik zelfs met -10 niet op de heetste stand. Dan verbrand ik mijn vingers vrees ik.

Een van de beste dingen die ik ooit heb gekocht.
 
Jammer om te horen.
Ik heb al een paar jaar de Macna Foton met batterijen. En hoewel deze niet zo warm worden als een set handschoenen die op de batterij kunnen aangesloten worden, voldoen ze voor mij voor temperaturen tot net boven het vriespunt. Ik heb er deze winter al veel plezier aan gehad. Ik hoef ook geen warme handen te hebben. Ik wil alleen dat het geen onveilige ijsklompen worden
 
Zelf heb ik ook verwarmde handschoenen van het eerder genoemde merk, Gerbing. Ik gebruik er losse accu's voor.

Bij mij zijn ze top. Drie standen voor warmte en in de meeste gevallen is de tweede genoeg. Bij de derde stand kun je makkelijk onder het vriespunt rijden bij wijze van spreken. Hvv is hiermee overbodig.

Verder merk ik de accu's niet zitten en kan ik er minstens twee uren mee rijden op stand twee.

Enige nadeel is dat het wel dikke handschoenen zijn en dat vind ik nooit prettig zitten.
 
Geen idee; misschien waren mijn verwachtingen te hoog... misschien is het meer iets voor een bijrijder?
Wat ook nog kan, is dat je een koukleum bent. Dat ben ik ook hoor, dus geen oordeel, eerder sympathie van mij. Op advies van een maat heb ikzelf Gerbing, en vind dat de warmste stand (12V/2A) nog wel wat warmer had gemogen.

Paar vragen:
Kunnen de Rev'it Liberty handschoenen ook aangesloten worden op het 12V systeem van de motor?
En als je het warmteniveau op de ene handschoen aanpast, doet hij dan automatisch de andere kant ook?
Kun je die schacht van die handschoen goed aansnoeren, zodat hij onder de mouw van de jas past? (voor regen)

Anyway, uitstekende review! Altijd fijn om te lezen wat andere mensen vinden.
 
Ik heb deze handschoenen ook en ik kan me eigenlijk niet zo vinden in alle punten die jij opnoemt. Naar mijn idee zijn het fantastische handschoentjes, maar dat kan ook zijn omdat het mijn eerste verwarmde handschoenen zijn. De batterijen zitten op een plek waar ik geen last van ze heb (op de pols, net onder de handpalmen). Heb lessen gehad van 2 uurtjes waar ik ze op de een na laagste stand had staan en bij thuiskomst had ik nog een stipje van de batterij over. Ik denk dat dat zo'n 20-25% is. Over de winddoorlatendheid kan ik niet heel veel zeggen maar ik kan wél zeggen dat ze geen regen doorlaten. Ook niet met meer dan 2 uur in de volle regen.
Ben zelf dus wel tevreden en wil hiermee absoluut niet jouw mening bagatelliseren of veronachtzamen.
 
Zomerhandschoenen vanaf +5???

Ik heb een setje 'herfst' handschoenen met handvatverwarming en kappen. Hvv gaat pas bij 8 graden uit, en de zomerhandschoenen komen pas rond de 15-18 graden uit de koffer....

Maargoed, ik rij dan ook veel snelweg.
Ja hoor , ik rijd nauwelijks snelweg en alleen voor m n lol ,vanmorgen nog :t
 
Het was ook de goden verzoeken.
Vandaag scheidt 1 accu pack ermee uit. blijkt dat bij de aansluiting van de kabel op het 1e (van 3) batterijen de ommanteling gebarsten is en sluiting veroorzaakt... :-(
Wordt hopelijk een gevalletje garantie...
 
Heb een setje gerbing liggen maar het aantal keren dat ik het gebruikt heb is op 1 hand te tellen..

Dingen zijn te dik om normaal je motor te kunnen bedienen..

Ze werken wel bij -10.. Als ik ze toen niet had aangehad waren mijn vingers letterlijk bevroren.
 
Heb een setje gerbing liggen maar het aantal keren dat ik het gebruikt heb is op 1 hand te tellen..

Dingen zijn te dik om normaal je motor te kunnen bedienen..

Ze werken wel bij -10.. Als ik ze toen niet had aangehad waren mijn vingers letterlijk bevroren.
Dat is een vrij zeldzame uitzondering die -10°C? ;)

Ik had drie jaar geleden alleen voor de looks handkappen gemonteerd op mijn allroad.
Er ging wel een wereld voor mij open.
Mede omdat ik het vertik dure handschoenen te kopen en ook nog heel lang met zomer handschoenen rij.
Wat een verschil. :}
 
Mijn ervaringen:

Macna: niet warm genoeg, niet ademend genoeg, 2x defect onder garantie. Garantie netjes afgehandeld maar wel handschoenen 3 weken kwijt midden in de winter. Twee keer in 1 winter.

Rev’it: Na 1 rit weer terug gestuurd. Echt een lachertje. Om de handschoenen aan te zetten moet je iedere keer de batterijen uit de handschoen halen om die eerst aan te zetten alvorens je de handschoenen kan bedienen. Daarnaast echt niet warm genoeg.

Ik heb ook top of the line winterhandschoenen van Rev’it. De Kodiak GTX. Die zijn helemaal te triest voor woorden. Onder de 10 graden zijn ze gewoon niet warm genoeg. Daarnaast laten ze warmte van hvv niet door waardoor ik beter mijn midseason of zomerhamdschoenen aan kan doen icm hvv.

Uiteindelijk Gerbing gekocht: Niet voor niets door iedereen aangeraden. Echt heel goed. Zelfs zonder verwarming zijn ze warm. Onder 5 graden gaan ze op lichtste stand. Onder 0 op middelste. Warmste heb ik nog nooit gebruikt. Ook komt de warmte van hvv er lekker doorheen. Dubbel comfortabel.

Rev’it begint bij mij sowieso een beetje af te doen. Het ziet er allemaal prachtig uit maar maatvoering en kwaliteit zijn zwaar inconsistent.
 
Handkappen en hvv ,prima
Ik heb op mijn andere motor de handvatverwarming een keer op het circuit gebruikt.. het leer was drijfnat en deze wilde ik sneller op laten drogen. :+
Op de openbare weg werkt het niet voor mij, ik hou de handvatten daar te losjes voor.
De wind komt er dan aan de voorzijde al tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan