Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 5 'Bananenbende'

Status
Niet open voor verdere reacties.
leuk he motorrijden, zo had ik dus laatste keer met lessen dat ik ingehaald werd door een hele mooie audi, alleen 300 meter verderop stoplichten 2 banen voor rechtdoor en die audi gaat netjes op de rechterbaan staan dus ik ga vlug op de linkerbaan staan. alleen na de kruising is het wel bijna gelijk ritsen de linkerbaan moet dan invoegen op de rechterbaan, dus krijg van me instructeur te horen moet je wel zorgen dat je sneller weg bent he, dus gewacht op groen en ik schiet er vandoor met de andere leerling en me instructeur achter me aan vliegend :P alle 3 die audi voorbij ik had me toch een lol, mja zit die audi daarna bij me instructeur bijna op de achterband haha.

oh ja en waar les je dan trouwens in welke stad?

haha, mooi voorbeeld. Ik moet ook minder rekening gaan houden met mijn instructeur in de auto. Hij zoekt het zelf maar uit, hij vraagt het wel als ik moet wachten.

Ik rij in Deventer.
 
haha, mooi voorbeeld. Ik moet ook minder rekening gaan houden met mijn instructeur in de auto. Hij zoekt het zelf maar uit, hij vraagt het wel als ik moet wachten.

Ik rij in Deventer.

Moet je inderdaad ook geen rekening mee houden, moet je tijdens je AVD examen ook NIET doen... Gewoon de voordelen van een motor benutten...

Vorige week reed mijn instructeur, bij hoge uitzondering, mee in de auto... Geloof dat ik het hele stuk snelweg terug alleen gereden heb, aangezien hij 'vast' zat een paar auto's achter mij... Ik zag hem iig niet :P (Nou kijk ik niet heel erg lang in mijn spiegels op de snelweg...)
 
Laatst bewerkt:
Zou zonde zijn als deze op slot gegooid werd.. :) Miss een idee om in het OT deel ff een rijlestopic te openen ofzo voor dit soort praat? Of mag dat niet, dat weet ik zo niet...
 
haha, mooi voorbeeld. Ik moet ook minder rekening gaan houden met mijn instructeur in de auto. Hij zoekt het zelf maar uit, hij vraagt het wel als ik moet wachten.

Ik rij in Deventer.

Mijn instructeur reed ook op de motor....wel zo handig...

Tijdens mijn examen heb ik de helft van de tijd alleen gereden, dus zonder de examinator :')
Hij gaf een verkeerde instructie en toen reed ik de tegengestelde kant op van de examenauto. Heb toen 20 minuten ofzo alleen gereden tot ik de examenauto weer tegenkwam haha....toch in 1 keer rbw gehaald :P
 
Mijn instructeur reed ook op de motor....wel zo handig...

Tijdens mijn examen heb ik de helft van de tijd alleen gereden, dus zonder de examinator :')
Hij gaf een verkeerde instructie en toen reed ik de tegengestelde kant op van de examenauto. Heb toen 20 minuten ofzo alleen gereden tot ik de examenauto weer tegenkwam haha....toch in 1 keer rbw gehaald :P

hahahaha Dat is wel een goeie manier om je examen te halen ja :') Gewoon zorgen dat je instructeur je niet meer kan zien _O-
 
hahahaha Dat is wel een goeie manier om je examen te halen ja :') Gewoon zorgen dat je instructeur je niet meer kan zien _O-

Sowieso 0 rekening houden met de examenauto maar gewoon puur rijden voor jezelf. Je rijdt motor dus je moet agressiever rijden dan met de auto, zo min mogelijk stil staan (liefst laten rollen en nog ergens tussendoor rijden) enzo. Je moet natuurlijk niet te agressief rijden, en binnen 30 zones moet je altijd defensief rijden.

Ook op snelwegen gewoon auto's inhalen, en probeer putdeksels en strepen vooral in de bochten te vermijden. Dat is alles ongeveer. Verder heb je statistisch gezien 75% kans om het te halen dus je kunt er redelijk gerust op zijn!
 
Sowieso 0 rekening houden met de examenauto maar gewoon puur rijden voor jezelf. Je rijdt motor dus je moet agressiever rijden dan met de auto, zo min mogelijk stil staan (liefst laten rollen en nog ergens tussendoor rijden) enzo. Je moet natuurlijk niet te agressief rijden, en binnen 30 zones moet je altijd defensief rijden.

Ook op snelwegen gewoon auto's inhalen, en probeer putdeksels en strepen vooral in de bochten te vermijden. Dat is alles ongeveer. Verder heb je statistisch gezien 75% kans om het te halen dus je kunt er redelijk gerust op zijn!

Ik was ook niet van plan ook maar iets rekening met die auto te houden...

Maare, tussendoorrijden? Voor zover ik weet is het op je examen niet de bedoeling om voor te dringen bij het stoplicht en dergelijke.. En files zal ik niet tegenkomen waarschijnlijk :P
 
Zou zonde zijn als deze op slot gegooid werd.. :) Miss een idee om in het OT deel ff een rijlestopic te openen ofzo voor dit soort praat? Of mag dat niet, dat weet ik zo niet...
Is er al. ;)

Mijn instructeur reed ook op de motor....wel zo handig...

Tijdens mijn examen heb ik de helft van de tijd alleen gereden, dus zonder de examinator :')
Hij gaf een verkeerde instructie en toen reed ik de tegengestelde kant op van de examenauto. Heb toen 20 minuten ofzo alleen gereden tot ik de examenauto weer tegenkwam haha....toch in 1 keer rbw gehaald :P
Haha, handig.
 
Ik was ook niet van plan ook maar iets rekening met die auto te houden...

Maare, tussendoorrijden? Voor zover ik weet is het op je examen niet de bedoeling om voor te dringen bij het stoplicht en dergelijke.. En files zal ik niet tegenkomen waarschijnlijk :P

Haha nee, voordringen bij stoplichten zou ik niet doen tijdens je examen.

Daarna wel })
 
Sowieso 0 rekening houden met de examenauto maar gewoon puur rijden voor jezelf. Je rijdt motor dus je moet agressiever rijden dan met de auto, zo min mogelijk stil staan (liefst laten rollen en nog ergens tussendoor rijden) enzo. Je moet natuurlijk niet te agressief rijden, en binnen 30 zones moet je altijd defensief rijden.

Ook op snelwegen gewoon auto's inhalen, en probeer putdeksels en strepen vooral in de bochten te vermijden. Dat is alles ongeveer. Verder heb je statistisch gezien 75% kans om het te halen dus je kunt er redelijk gerust op zijn!

Dat zien ze op het examen liever niet. Of bedoel jij als een auto linksaf gaat, dat jij alvast rechts gaat staan, of bij langs rijdt. :? Bij stoplichten en haaietanden moet je absoluut niet gaan 'voordringen'. Gewoon zo rijden als je geleerd hebt. :z
 
Dat zien ze op het examen liever niet. Of bedoel jij als een auto linksaf gaat, dat jij alvast rechts gaat staan, of bij langs rijdt. :? Bij stoplichten en haaietanden moet je absoluut niet gaan 'voordringen'. Gewoon zo rijden als je geleerd hebt. :z

Zo'n situatie bijvoorbeeld. Omdat je veel meer acceleratie hebt dan in een auto hoef je minder snel stil te staan, je kunt sneller nog de rotonde pakken en een weg oversteken vanwege die acceleratie. Als motorrijder moet je die kunnen benutten ook tijdens een examen. Dus geen opoe style op examen.

Maar het moet geen gevaar of hinder opleveren!!
 
Laatst bewerkt:
Vervelend voor je, maar fijn dat die niet helemaal losgegaan was.
Ging je te ver achterover bij een wheelie? :+

Ik wou iemand inhalen, toen schakelde ik per ongeluk 3 versnellingen terug. Liet ik m'n koppeling ook nog eens schieten. Nou dan weet je het wel. Minstens met 200 km/u op het achterwiel. Natuurlijk uiterst gecontroleerd. Die rot drempels ook in de bebouwde kom :(
 
Zo'n situatie bijvoorbeeld. Omdat je veel meer acceleratie hebt dan in een auto hoef je minder snel stil te staan, je kunt sneller nog de rotonde pakken en een weg oversteken vanwege die acceleratie. Als motorrijder moet je die kunnen benutten ook tijdens een examen. Dus geen opoe style op examen.

Maar het moet geen gevaar of hinder opleveren!!

Dan begrijpen we elkaar. :) Rotondes vind ik nog steeds leuk, zoals jij zegt kun je vaak nog snel tussen 2 auto's door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan