SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Motor staat niet hier, maar ff uit me hoofd begint ie met MN-XH

JA!
Die heeft mn pa in 2005 gekocht! Was toen overjarig *O*
Ik kan je vertellen dat die motor zijn eerste 1,5 jaar gaan regen op zich heeft gehad.
Pa poets voor het rijden, dan na het rijden en voor dattie weer ging rijden ging de doek er weer over :Y
Ik herkende hem aan het stuurkuipje.
Wat een geluid he!! zooo mooi donker, ben blij dat mijn uitlaat ook zo klinkt *O*

Heel veel veilige Km'ers :]
 
e waarde zal hebben in iet m
Wat zouden jullie doen?

Ik heb vorig jaar een SV650 uit 2000 gekocht. Ik ben van plan er zeker nog een jaar op te rijden. Maar ik lees overal dat een investering in de vering voor wel een must have upgrade is.

Zouden jullie die paar honderd euro investeren of gewoon lekker zo blijven rijden?

Dat hangt er niet van af of het een must have is maar of je het zelf een must have vind.
Vind je zelf ook dat de veerring te slap is en hoeveel rij je.
Want als je je nu niet stoort aan de veerring en je rijd niet veel dan is het het misschien niet waard.

Wat ook belangrijk is blijf je er nog zeker een jaar oprijden >1jaar
Of blijf er nog max een jaar op rijden? =1jaar

O en informeer even bij hyperpro denk niet dat het vervangen van de veren honderde euro’s hoeft te kosten.
 
Nondeju hè mannen ik heb me toch zo'n verschrikkelijke zin om de koe weer aan te trekken en le petit monster te laten brullen. Met een bloedgang de mooiste bochten nemen en heerlijk (sport)toerend van de omgeving genieten. Samen met vrienden prachtige ritten te rijden..

WINTERRRRR!! VERDWIJNN!!!!!!


-O- :/
 
Nondeju hè mannen ik heb me toch zo'n verschrikkelijke zin om de koe weer aan te trekken en le petit monster te laten brullen. Met een bloedgang de mooiste bochten nemen en heerlijk (sport)toerend van de omgeving genieten. Samen met vrienden prachtige ritten te rijden..

WINTERRRRR!! VERDWIJNN!!!!!!


-O- :/
:^

@TOMTOMGO

gave soort van OP *O*
 
Laatst bewerkt:
JA!
Die heeft mn pa in 2005 gekocht! Was toen overjarig *O*
Ik kan je vertellen dat die motor zijn eerste 1,5 jaar gaan regen op zich heeft gehad.
Pa poets voor het rijden, dan na het rijden en voor dattie weer ging rijden ging de doek er weer over :Y
Ik herkende hem aan het stuurkuipje.
Wat een geluid he!! zooo mooi donker, ben blij dat mijn uitlaat ook zo klinkt *O*

Heel veel veilige Km'ers :]

Hahaha...das lachen zeg!
Motor heeft bij ons ook altijd binnen gestaan.
Sterker, hij moet de 10000 km nog aantikken.
Helaas moet ik 'm nu als woon/werk gaan gebruiken omdat mijn XJR daar meer onderhoudsgevoelig voor is.
Blijft wel een topfiets.
 
[afbeelding]

Welkom in het Suzuki SV 650/1000N topic - deel III!

Nu met openingspost ;)

HÉT topic voor de coolste bike op het forum! Hier vind je alle informatie over de SV, nuttige links, handleidingen, routes, filmpjes, visa versa...


Prachtig initiatief :} Binnenkort een vernieuwde foto van de suus van truus ;)
 
Laatst bewerkt:
Prachtig initiatief :} Binnenkort een vernieuwde foto van de suus van truus ;)

sirieus de hele 'OP' qoute
ba_300x300.png
 
Hahaha...das lachen zeg!
Motor heeft bij ons ook altijd binnen gestaan.
Sterker, hij moet de 10000 km nog aantikken.
Helaas moet ik 'm nu als woon/werk gaan gebruiken omdat mijn XJR daar meer onderhoudsgevoelig voor is.
Blijft wel een topfiets.

Is zeker een topfiets! Heb em zelf ook ;)
Wel grappig om hem weer terug te zien, en inderdaad is superstaat!
Ga je veel plezier aan beleven!
 
Voor de OP.

Mag deze foto erop in plaats van die ander:
IMG_9661.JPG


En omdat iedereen kennelijk gek is op het vermelden van de mods, hierbij de mijne:

- K&N filter
- Airbox +1 liter groter
- Geen snorkel
- Lucht inlaat vergroot
- Tank verhoogd
- Ontsteking vervroegd
- Luchtinlaat kelken
- Zelf aangepaste open uitlaat dempers
- Tuner FI pro
- Costum mapping
- Gear indicator
- Speedohealer
- Hyperpro vering
- Origineel onderkuipje
- Originele buddyseat cover
- Hugger
- Meegespoten voorspatbord verlenger
- Kleine kentekenplaathouder
- Kleine knippers
- Kleine zwarte spiegels
- Zwarte uitlaat beugels zonder stepjes
- Alle boutjes vervangen voor RVS boutjes
- Zwarte dopjes op de "lelijke frame gaten"
 
Laatst bewerkt:
Veel motorische aanpassingen!
Mag ik vragen wat het volgende doet?: Gewoon uit interesse en nieuwsgierigheid...

Tank verhogen en ontsteking vervroegen...
 
ahw Rud1e die is mooi man!
Enne Tom u wordt weer bedankt voor de prachtige OP foto van mijn fiets haha :P
Hier nog even een update dan

Mods
- Sebring uitlaat
- ABM Gold Superbike stuur
- Stuurgewichtjes Gold
- WP voorvering
- RVS remleidingen
- Seatcover
- Magazi spiegels
- Kleine knippers
- Korte kentekenplaathouder
- Bellypan
- Imitatie Pazzo hendels

Wishlist
- Gele remleiding vervangen door grijze
- Zwart Superbike stuur
 
Veel motorische aanpassingen!
Mag ik vragen wat het volgende doet?: Gewoon uit interesse en nieuwsgierigheid...

Tank verhogen en ontsteking vervroegen...

Hoi Twinner,

Het ophogen van de tank door aan de voorkant er busjes tussen te zetten vergroot de opening aan de voorkant waar de lucht inlaat zit en zorgt voor een directere koude lucht toevoer in plaats van dat de lucht van onder het frame langs het hete blok omhoog moet.
Dat gaf mij ook gelijk meer ruimte om het gefilterde lucht gedeelte van de airbox met 1 liter te vergroten door hem op te hogen. Daardoor hapt ie wat makkelijker naar frisse lucht, wat ook de respons weer ten goede komt.

De ontsteking met 4 graden vervroegen geeft je een betere respons bij deel last en een klein beetje meer vermogen.

De TRE doet dit ook bij de lagere versnellingen door de motor te laten denken dat hij in een hogere versnelling staat. In de lagere versnellingen wordt de ontsteking namelijk standaard electronisch verlaat om de motor wat "tammer" te maken.
 
Laatst bewerkt:
hey wazige
ja de sv650n die ik rij is super betrouwbaar heeft mij nog nooit laten staan
rij hem nu alweer bijna 6jaar had hem nieuw gekocht staat nu bijna 30K op de klok
qua voorkuip kan ik je niet helpen helaas .
 
nog even een laatste vraagje aan de ervaren sv modders hier.
ben mijn sv ook aan het aan pakken, K&N filter er in, slurf uit de airbox en PAIR systeem los.
Maar nu wil ik als kers op de taart 2 dempers op mijn aangepaste bochten zetten.
maar zal ik mijn sv moeten laten afstelllen en kan dat zonder een power commander?

Het is een 2006, dus met injectie
 
@ Daan: ik zou het me god niet weten xD maar er zijn hier vast wel mensen die je kunnen helpen!

Ik ging vandaag de zolder eens een beetje opruimen en waarempel! Ik vond een aantal dingen die ik volgens mij straks goed kan gebruiken als ik de motor een beurtje schenk. Altijd leuk zo'n vondst, die spullen heb ik drie jaar geleden op zolder gelegd en nooit naar omgekeken, totaal vergeten!

Ten eerste vond ik spiksplinternieuwe voorveren in een doos van WP suspension. Ik denk dat OF de originele er gelijk uit zijn gehaald en vervangen door de WP voorveren OF dit zijn de WP voorveren waarvan ik dacht dat ze allang in mijn voorvorkje zaten? En dat laatste zou weer verklaren waarom ik vind dat de voorvork nogal slap afgesteld staat!
Daarnaast vond ik nog één of ander nieuw filter, best een groot ding. Zou niet weten waar dat ding komt te zitten. :?
Kortom binnenkort maar even bij de dealert checken.

Ik vond nog een nieuw voortandwiel, helaas is die van mij eind vorig jaar net vervangen. Bummer... maar ach die komt vanzelf wel weer van pas.

Maar die veren en dat filter, volgens mij ga ik daar binnenkort wel wat plezier van hebben :D
 
nog even een laatste vraagje aan de ervaren sv modders hier.
ben mijn sv ook aan het aan pakken, K&N filter er in, slurf uit de airbox en PAIR systeem los.
Maar nu wil ik als kers op de taart 2 dempers op mijn aangepaste bochten zetten.
maar zal ik mijn sv moeten laten afstelllen en kan dat zonder een power commander?

Het is een 2006, dus met injectie

Hoi Daan,
Als je echt wilt gaan voor een goede afstelling kan ik je toch echt een powercommander of beter zelfs, een FI tuner Pro aanraden met een custom mapping bij een dynobank.

Anyway, dat is een "redelijke" investering die niet iedereen (nog) wilt maken.
Een andere, wat grovere, oplossing is een electronische afstelling met behulp van een zogenaamde "Yoshi-box". Bijna alle goeie dyno-stations hebben zo'n bakkie.
Eerst doen ze een run op de testbank en kijken hoe je brandstof mengsel curve loopt met al je mods. Is het goed zat, dan laat je het zo. Voor een paar eurootjes extra kunnen ze dan eventueel de Yoshi-box rechtstreeks aansluiten op je ECU. In drie toeren gebieden (laag, middel, hoog) en stationair kunnen ze dan in een paar plus en min stapjes je brandstof injectie aanpassen. Zoals ik al zei is dit een redelijk grove oplossing, maar voor de meeste al afdoende.

Echter worden op deze manier je ECU afstellingen zelf gewijzigd. Niet iedereen wilt dat.
Een PC of FI tuner doet dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Ah oke dat is mooi, weer iets dat ik zelf kan gaan doen!
Hebben jullie nog bepaalde voorkeuren voor merk bougies/oliefilter/olie etc?
 
Sv 650 houden of serieus gaan denken aan een Bandit 1250?

Iemand ervaringen met de twee?

Natuurlijk ga ik proefrijden!! Maar was benieuwd naar meningen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan