Bij Enigma in produktie

Het moest een "Moto om mee naar het Primus te gaan" worden, aldus de Belgische eigenaar. Gezien mijn eigen ervaringen weet ik dat je dan een hoop troep meesleept, tot aan brandhout toe.
 
Het moest een "Moto om mee naar het Primus te gaan" worden, aldus de Belgische eigenaar. Gezien mijn eigen ervaringen weet ik dat je dan een hoop troep meesleept, tot aan brandhout toe.
En naarmate je ouder wordt gaat er ook steeds meer mee. Dat is zeker bij de ega's het geval. Bij ons gaat er nu in ieder geval een tenttrailer en een klein aanhanger mee. Dit jaar overigens hadden we zowaar ruimte over
 
Om even op de laatste reactie in te haken; "Als je ouder wordt..." Dat hebben we dus ervaren met onze WiFi. Na twee wintertrips en diverse andere ritjes zijn we er achter gekomen dat een v.d. Ven(ne) zijspanbak toch niet zo ideaal is. Het 1 persoons jaren 80 ontwerp is nogal funest voor het (wat strammere) lichaam om in en uit te stapppen, zeker met winterkleren aan. Ik had vorig jaar de neus van de bak al iets verhoogd omdat we onze dikke winterschoenen al niet eens kwijt konden.
Maar nu is de kogel door de kerk; er komt een ander bak aan. Ook wordt de besturing gelijk aan gepast omdat met een verlengde schommel èn hoge banden èn volle beppaking èn twee personen erop het gevaarte nogal spoorgevoelig was.

Nieuwe bevestiging achter-onder. De grotere remcilinder zat er al op.
full


Hulpframe aangepast en versterkt.
full


En de naafbesturing.
full
 
Oh, dat is mooi met lassen, dan hoef je de rekken niet van buis te maken maar kan je gewoon massief nemen _O-

Da's wel handig ja. Ik ben ook een rekje aan het maken, maar dan van 15mm CV leidingen, is te lassen, maar dun.

@Enigma, je laat er geen gras over groeien. Je hebt de smaak van de naafbesturing te pakken zie ik. Ben ja al aan het zijspan voor de wifi begonnen?
 
ze rollen in rap tempo bij Enigma van de band af! (dikke duim)

je hebt de focus iig goed te pakken
 
Weer even wat foto's voor diegene die nooit op facebook kijken

De spullen liggen klaar bij de peodercoatert
full

Voorwielophanging:
full

Achterbrug:
full

Extra oliekoeler
full

Rekken en extra lampen er op
full

Jerrycan:
full

En voor de eerste keer naar buiten.
full

full
 
Zo vandaag proefrit gemaakt. En foto's gemaakt van het eindproduct. Alleen het afdekzeiltje van het zijspan is nog niet binnen en de stickers voor op de bak nog niet klaar. Rijden ging perfect, bak is leeg = licht, (Russische)banden hebben geen geweldige grip op nat wegdek, maar voor de rest OK. Alleen de achterrem houdt niet over, waarschijnlijk heeft de hoofdremcilinder wat te weinig capaciteit.

full

full

full

full

full

full


Prettige jaarwisseling allemaal en alvast een best 2017 !!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan