Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Heb je zo'n witte of zwarte draai ding onder de contact slot, waar de elektronica toe gaat? Wellicht dat je die nog 180graden moet draaien. Maar dan draait nu de sleutel ook niet lekker, naar alle standen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een weertje :D.
Binnenkort maar eens een nieuwe achterband steken.
Denk dat het terug een ArrowMax word en dat als ik voor en achter moet vervangen ik de metzeler lazertecs eens ga uitproberen.
 
Afgelopen week een 2 daags tochtje gemaakt naar de Nurburgring en de Ardennen. Flink veel kronkelweggetjes gereden en m'n bandjes lekker gebruikt. Was echt flink genieten en in het warme weer heeft mn CBtje geen enkele steek laten vallen. Ik heb m nu bijna een jaar en nog steeds totaal geen behoefte aan een ''betere'' en nieuwere fiets :)
Over 3 weekjes heb ik een circuit cursus op circuit Zolder, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ben alleen aan het twijfelen of een nieuwe achterband nodig is ofniet.
 
Iemand een idee waar ik het beste de voeding van de GPS op kan aansluiten? Op zo'n manier waardoor de GPS alleen op spanning is wanneer de motor op contact staat.
 
Over 7 dagen ga ik met de CBF 500 op vakantie naar Denemarken, Noorwegen en Zweden!
Ik ben benieuwd of alle bagage + mijn vriendin gaat passen :)

Van de week nieuwe michelin pilot road 2 achter, komende week een nieuwe voor en nieuwe remblokjes achter.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten voor ik weg ga?
Ik ga sowieso alle vloeistoffen controleren en bandenspanning etc.
 
Besloten om de voeding aan te sluiten op het stadslicht. Nu nog even zoeken welke kabel(bruin of groen) de plus is. Heb even geen multimeter.
 
Over 7 dagen ga ik met de CBF 500 op vakantie naar Denemarken, Noorwegen en Zweden!
Ik ben benieuwd of alle bagage + mijn vriendin gaat passen :)

Van de week nieuwe michelin pilot road 2 achter, komende week een nieuwe voor en nieuwe remblokjes achter.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten voor ik weg ga?
Ik ga sowieso alle vloeistoffen controleren en bandenspanning etc.
Test rijden met bagage, kan je evt nog dingen aanpassen of anders beladen, rijdt erg ruk als je bagage niet goed zit. Ik zou in combinatie met de bandenspanning de veervoorspanning hoger zetten, dit rijdt een stuk lekkerder.
Ik ben net terug van 3 weken rijden in Polen, Slowakije, Tsjechië, Roemenië en Hongarije. Ik heb in totaal 10.000 km gereden en heb alleen problemen met de accu gehad en mijn kenteken verloren. Foto is bovenop de Urdele Pass, dit is het hoogste punt van de Transalpina.
8cp4.jpg
 
Vet! Had je veel gereedschap/onderdelen bij je?
Bedankt voor de tips! Ik ga inderdaad proefrijden.
 
Had gewoon een standaard setje mee met oa de meest voorkomende moersleutels, tangetje, schroevendraaier met opzetbitjes en een setje inbussleutels. Qua onderdelen had ik alleen reservelampjes mee, de meest voorkomende boutjes, moertjes en schroefjes en tiewraps.
 
Beste mede-CB500-rijders.
Ik ben hier niet veel te vinden, alleen als ik advies nodig heb :P

Wat is het probleem, ik rijd na 5 jaar (en ik maar zeggen dat ik na een jaar iets anders ging kopen) nog steeds heerlijk rond op mijn CBtje. Ik ging vandaag mijn TomTom rider inbouwen en nu doet een aantal zaken het niet meer. Laat ik wel even duidelijk vermelden dat het al niet werkte toen ik begon! Niet door de inbouw dus.

Ik merkte namelijk dat de olie en neutraal lampjes niet aangingen toen ik contact op zette. Radiator-, zijkappen, zadel en tank waren toen al verwijderd. In eerste instantie dacht ik beide lampjes kapot, maar later (toen ik ging rijden) zag ik ook dat de temperatuurmeter niet meer werkte. Als ik naar het bedradingsschema kijk in de Haynes manual, dan valt me op dat die 3 zaken een enkele vertakking van zekering 3 gebruiken. Samen met het zijstandaard controle lampje, zojuist even gecontroleerd en die werkt ook niet meer. Het ligt dus volledig aan die zijtak. Mogelijk heb ik die geraakt met het verwijderen van een van de kappen ofzo, of hij was al slecht en door t aantikken kapot gegaan of haperig geworden, ik weet het niet.

Ik heb even een plaatje bijgevoegd met het schema en de vertakking die het probleem veroorzaakt:
p6o.png


Vanaf de rode cirkel (en verder naar boven op de tekening) werkt er dus niks meer.
Mijn vraag is nu dus, waar bevindt die vertakking (die er dus net voor zit) zich fysiek op de motor? Voordat ik de hele freaking kabel boom ga open snijden op zoek naar de vertakking... Kan iemand me vertellen waar ik moet beginnen met zoeken!?
 
Dan zal ik zelf het antwoord maar geven, want het is inmiddels opgelost.
Mocht je ooit een soortgelijke storing hebben met je CBtje, begin dan te zoeken in de kabelboom die naar je tellerbak loopt. De stekkers die staan aangegeven op de tekening bevinden zich IN je koplamp. Van daaruit lopen de kabels naar de diverse zaken toe, als stuurschakelaars, teller unit etc. De vertakkingen waar bij een aantal zaken sprake van is (zo ook bij mijn probleem) bevinden zich in de kabelboom tussen stekkers en teller unit. Daar gaat het van 1 kabeltje naar 4, en dan gewoon tegen elkaar aan gesoldeerd. Nou die soldeerverbinding was afgebroken/verrot en dus geen stroom. Opnieuw gesoldeerd en klaar.
 
Mooie foto Hans!
Vet! Had je veel gereedschap/onderdelen bij je?
Bedankt voor de tips! Ik ga inderdaad proefrijden.
Ik denk neem in iedere geval een beetje olie mee. Je weet maar nooit. Ik weet niet hoeveel olie je motor verbruikt.






Ik ben trouwens een paar weken terug gecrasht. Ik moet voor herkeuring naar de RDW.

full

full

full


Dus ik probeer de motor weer een beetje in originele staat te krijgen.
Heeft iemand nog originele knipperlichten liggen?
 
Hulpverleners en politie was erbij. Daarom werd de kenteken ongeldig verklaard.
18 juni 21:09 Motor te water op de N468

Ik was moe, het was best warm en schrok in een flauwe bocht. Ik zat een avond in de ziekenhuis. Maar had niks gebroken en had ook geen inwendige bloeding, gelukkig. Ik voel me ook steeds beter.

De motor loopt weer, misschien dat de demper nog verstopt is. De frame is recht, enkel het frampje van de kuip is een beetje verbogen.
Ik ben druk met mijn studie maar wil het eigenlijk langzamer hand weer opknappen. Van de week begin ik met de achterkant.
 
Laatst bewerkt:
Klopt geen heli rit voor mij. En dat is beter zo.

Ik schaam me wel een beetje voor dit. Al dat moeite voor één sukkel, die beter naar bed had moeten gaan in plaats van op de motor stappen. :$ (naja, ik ben blijkbaar hardleers.)
 
Balen voor je man, maar goed om te horen dat je het ok maakt.

Wel vaag dat je een WOK melding hebt gekregen voor 2 gesneuvelde richtingaanwijzers, normaliter moet je daar bij mijn weten minstens een voorvork totaal krom voor rijden oid.
 
Mja als je motor door waterschade niet start kan je er moeilijk gevaarlijke situaties mee creëren in het verkeer lijkt me zo...

Maargoed, denk dat je in jouw geval niet zo zwaar aan die WOK status hoeft te tillen, als de verlichting het doet, en de bandjes wat profiel hebben denk ik dat je hem zo weer terug krijgt.
 
Hmm ik ga toch de metzeler lasertec achteraan eens proberen.
Benieuwd of ik er tevreden van ben of niet.
Als ik er tevreden van ben word het volgende setje lasertecs, zo niet dan terug de arrowmaxen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan