Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ik ga volgende week Michelin Pilot Active achter laten zetten.
Mja als je motor door waterschade niet start kan je er moeilijk gevaarlijke situaties mee creëren in het verkeer lijkt me zo...

Maargoed, denk dat je in jouw geval niet zo zwaar aan die WOK status hoeft te tillen, als de verlichting het doet, en de bandjes wat profiel hebben denk ik dat je hem zo weer terug krijgt.
Ik hoop het wel. Ik probeer van de week aan te klussen. Ik wil het weer op de weg hebben.

Mijn to do lijstje:
  • Achterrem revisie is zo'n beetje klaar. Ik wacht nog op de juiste banjo boutjes. (maar ik kan de oude terug zetten voorlopig)
  • De rempedaal moet ik op de juiste manier terug buigen.
  • Ik ga dus achterband halen. Het is nog net OK, ik denk net een nokje bereikt. Maar ik wil geen gezeik.
  • Ik ga de achterbrug uit halen en dan misschien ook ketting en tandwiellen vervangen.
  • De kuip achter moet nog uitelkaar om bagagebeugels eraf te halen.

En daarna is de voorkant is aan de beurt...
 
Vet! Had je veel gereedschap/onderdelen bij je?
Bedankt voor de tips! Ik ga inderdaad proefrijden.


je wiellagers checken voor vertrek of vervangen..
en een liter olie altijd meenemen..
ik had mijn wiellagers wel gecheckt maar helaas zijn ze afgelopen week in Cochem toch overleden ze waren wel te repareren koste 2 dagen van mijn vakantie zonder motor.. en 130,- euro..
en voor de olie ook even een klein waterpasje meenemen zodat je zeker weet dat je motor recht staat in de breedte vooral belangrijk.. dan kan je echt goed je oliepeil checken ;)
 
michelin pilot power 2ct.. zijn (betere) fijnere bandjes naar mijn mening..
veel meer gevoel met de motor/weg :)
 
@fuzie: Doe dat niet man, Pilot activs zijn echte kutbanden. Ze schuiven snel in de regen. Heb er zelf ervaring mee.
Naja, ik doe alleen woon-werk verkeer. Daarvoor was het wel prima.
Wat voor banden maat nemen jullie? Ik doe gewoon fabrieksmaat 130/80-17.

Maar ik denk 150/70-17 past ook. Niet?
 
Laatst bewerkt:
Bij de meeste motoren kan je vaak wel twee maten groter gaan, mits er rondom de band voldoende ruimte vrij is (achterbrug en ketting).

Ik stak op mijn CBR600F2 ook altijd 180ers i.p.v. 160ers maar dat was meer omdat ik met gratis banden reed en makkelijker aan 180ers kon komen.
Als ik een nieuwe band koop (toegegeven gebeurt zelden) koop ik liever de aanbevolen maat voor die velgbreedte. Als je een bredere band zou willen steken zou ik overwegen een CBR600F2 (PC25) wiel in te bouwen, deze hebben dezelfde spaken.
 
Laatst bewerkt:
oh... ja, ik zat aan te twijfelen waar het eerder aan ligt, ketting of velg. Anders misschien een CB750 SevenFifty achtervelg. Maar ja CBR600F2/3 velgen zijn vast ook goed.

Ik ga ook dus voor de fabrieksmaat. Maar zat eigenlijk een tijdje over te denken. (Michelin Pilot Road 2 kan ik niet voor vinden, voor 150/70-17 wel)
 
Ik heb echt geen slechte ervaringen met Pilot Activs. Ik kan er goed bochtjes mee pakken tot de randjes van de band en geeft meer dan genoeg feedback. Ik moet wel toegeven dat ik amper in de regen rijdt.
 
Wat heeft men hier toch tegen de Pilot Activ? 'k Heb ze onder m'n CB-1 en ik wil niets anders meer! Ze bevallen in elk geval ruim beter dan de BT-45, zeker bij regen en andere minder ideale omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Eens je met een arrowmax of lasertec gereden hebt, weet je pas wat goede banden zijn en wat voor mindere banden de activs zijn. :)

Hmm draaide daarstraks maar op 1 cilinder, bougie'tje kapot.

Daarnet dus achterwiel gedemonteerd, en ineens de bougies eruit gehaald.
Morgen nieuw bandje (metzeler lasertec eens proberen) laten leggen en zelf nieuwe bougies steken.
 
Heey iedereen ben hier nieuw heb ook een honda cb500r uit 1994 foto's zal ik maken en uploaden heb hem net helemaal gespoten dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Heeft iemand ook toevallig nog een distrubutiekettingspanner word helemaal gek van dat getik.
 
Hier een foto van mn brommert
full
 
mooie brommmert netjes gespoten ook wat ik zo kan zien op de foto.. ;)
en de naks is gewoon een huge klote ding bij de cb500 daar had mijne toen der tijd ook al veel last van..
 
Hier ook, bij 60000 km is de spanner vervangen en nu op 82000 km rammelt hij al weer. Van de week naar een andere monteur geweest en die zegt dat alleen een spanner vervangen weinig uithaalt, de ketting rekt ook uit en daar gaat een nieuwe spanner weinig uitwerking op hebben. Ik heb binnenkort een afspraak om de complete riedel te vervangen, ketting + geleiders + spanner.
 
Tnx voor de reacties vind m zelf ook wel goed gelukt moeten nog paar kleine dingetjes anders. Zo had ik een xenon set besteld en na het inbouwen doet de lamp helemaal niks, hoorde m opstarten en toen stonk t naar koeienstront. Aangesloten via bijgeleverd schema. Contact gehad met leverancier. Krijg nu tijdelijk een 8000k lamp om te testen en dan later de 6000k die ik wil hebben. Meer mensen gezeik gehad met xenon? En hoe bouw je die die spanner dan om is dat goed te doen? Want word gek van dat getik hij rijd volgens de vorige eigenaar al 3 jaar met dat getik en nooit gezeik mee gehad maar nu hoor ik dat rot getik door t prachtige geluid van mijn motor heen als ik bij t stoplicht sta.
 
Heb me daarstraks eens bezig gehouden met een witte bandenmarker.
Vind het resultaat zelf wel goed gelukt, heb spijtig genoeg geen foto's :p.
 
Terug
Bovenaan Onderaan