Kawasaki Z750B Caferacer

Weer even wat kunnen doen.
De tap voor de plaat van de elektrische ontsteking was binnen, dus alle gaatjes even van schroefdraad voorzien.

20150915_150536.jpg

20150915_153639.jpg

20150915_153751.jpg


En op school nog even een spacer gemaakt zodat ik de snelwisselaar op mijn draaibankje kon monteren:
20150915_133103.jpg
 
Sodeju Vincent,ik zie dat jouw topic al dik twee jaar loopt O-) Wanneer gaat ie de wei in?
 
t gaat aardig langzaam inderdaad. maar hoop toch wel dat hij deze zomer eens kan gaan rijden.

Meteen een vraagje voor de mensen die meelezen.
Ik heb een spanningsregelaar en gelijkrichter in 1.
Deze is luchtgekoeld en moet eigenlijk ergens in het zicht gemonteerd worden zodat hij genoeg frisse lucht pakt.
Zelf vind ik het maar een lelijk ding en wil ik deze onder mijn zadel plaatsen:
esr296.jpg


Nu vroeg ik me af of deze dingen echt heel warm worden en dus echt koeling nodig hebben.
Anders wil ik er misschien een ventilatortje bovenop bouwen.
Wat vinden/denken/weten jullie?
 
t gaat aardig langzaam inderdaad. maar hoop toch wel dat hij deze zomer eens kan gaan rijden.

Meteen een vraagje voor de mensen die meelezen.
Ik heb een spanningsregelaar en gelijkrichter in 1.
Deze is luchtgekoeld en moet eigenlijk ergens in het zicht gemonteerd worden zodat hij genoeg frisse lucht pakt.
Zelf vind ik het maar een lelijk ding en wil ik deze onder mijn zadel plaatsen:
[afbeelding]

Nu vroeg ik me af of deze dingen echt heel warm worden en dus echt koeling nodig hebben.
Anders wil ik er misschien een ventilatortje bovenop bouwen.
Wat vinden/denken/weten jullie?

Ja ;)
 
Mijn ervaring is in de rijwind hangen,en dat kan best uit het zicht.Onder de tank bv *D
 
ik heb er net zo een besteld maar dan voor een single. komt onder mijn elektronica bakje. (bakje wat tussen de framebuizen zit, alles behalve cdi en spanningregelaar passen erin.

hij is te zien, maar valt niet meteen op. zwarte krimpkous om de draden heen en ding zelf is al zwart :z

zo clean mogelijk...
 
Ik ben ondertussen wel nog een beetje bezig geweest.

Had nog een nieuwe set pakkingen liggen en aangezien ik een aantal blokjes heb en er bij mijn huidige kz750b ook iets mis is met de dynamo heb ik alles maar even nagetekend en laten lasersnijden.

20150929_182154.jpg


Ook voor Joost heb ik 2 klepdeksel pakkingen en een dynamo pakking gemaakt.
Hij had ook interesse in de elektrische ontsteking delen.

En kreeg vandaag bericht dat de motor starte, dus die onderdeeltjes zijn weer goed gelukt!

Hopelijk dit weekend even aan de slag om mijn andere motor weer volledig aan de praat te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Vincent, Dank voor alle goede zorgen en idd de twin sloeg aan met de "homemade" pick up. Ik ga vandaag een stukje rijden en kijken of het op de hogere toeren ook allemaal werkt. Ik hou je op de hoogte.

Pakkingen zagen er ook super uit, erg blij mee, dank daar voor.
 
Gister weer even met mijn gewone motor bezig geweest.
De accu wilde namelijk niet opladen (dacht een paar maanden geleden dat t aan de accu zelf lag. Maar dat was dus niet t geval, merkte ik na aanschaf van een nieuwe accu)

Eerst de gelijkrichter en spanningsregelaar verwisseld voor een nieuw gecombineerd model.
Toen was helaas het voltage nogsteeds het zelfde.
Vervolgens de dynamo losgehaald. en hier een aantal kabels van vervangen.
Na testen was het probleem natuurlijk alsnog niet opgelost.
Gelukkig had ik nog een oude dynamo liggen en toen kreeg ik voldoende spanning.

IMG_20151004_163559.jpg


De volgende stappen aan die motor zijn:
  • het monteren van een nieuwe kettingset
  • electrische ontsteking inbouwen
  • kapotte lampjes van het dashboard vervangen
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend een nieuwe kettingset op mijn gewone motor gezet. Gelukkig woont een mede MF-er (stefan19890010) nog geen 150 meter van mijn ouders vandaan en kon ik van hem een ketting klink setje lenen!

Helaas heb ik de Elektrische ontsteking nogsteeds niet aan de praat.
Snap dr weer niets van.

Ook eindelijk rubber gekocht zodat ik mijn tankpads kan gaan maken.
Er gaat dus weer wat gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ventilator zal ietje pietsje helpen,maar mijn advies is om naast zoveel rijwind, ook zoveel mogelijk stroom (of spanning of hoe het ook heet) te verbruiken. Dus geen ledlampjes maar lekker hoge wattage lampen....

De dynamo produceert bij stijgend toertal een overschot (anders gaat je accu er aan) en dat kan die SR maar op 1 manier kwijt, warmte....
 
Vincent, ik zal een foto maken van mijn ontsteking, ik heb er ook een hele tijd over gedaan voor dat ding goed stond. Met een foto kan je misschien zien hoe ik het gedaan heb.
 
Ondertussen druk aan het leren om een toets uit het 2de jaar te leren.
Anders zorg ik voor meer studie vertraging en is het dus vreselijk rustig hierzo.

Ik was bezig geweest met de tankrubbers:

een positieve mal gemaakt:
20150930_132821.jpg


Daar weer een negatieve mal van gemaakt door de mal in te smeren met lossingsmiddel en er vervolgens PU rubber overheen te gieten. Maar dit loste niet echt lekker waardoor deze mal beschadigd is en de positieve mal verloren is gegaan:
IMG_3824.JPG


Ondertussen heb ik een schoolgenootje van me geholpen met het maken van een aantal spaces voor het plaatsen van een andere voorvork en achterwiel in zijn motor, en samen even de lagers gemonteerd:
http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=67535.0

Hij heeft een 3D printer en gaat proberen om de tankrubbers te printen zodat ik een negatieve mal kan maken van Silicone (dit lost veel makkelijker namelijk)
IMG-20151103-WA0015.jpg


Binnenkort ook weer verder met andere dingetjes.
Krijg als het goed is van de week wat dingetjes binnen van VVM-racing. Een interne gashendel en 2 afgeronde wasjes voor mijn remophanging.
 
Mooi werk Vincent. Al die nieuwe technieken; ik zou willen dat ik het kon.
Heb jij trouwens een aansluitschema van die gelijkrichter/spanningsregelaar.
Ik denk dat het kleine blokje met 2 draden de aansturing van de veld wikkeling is.
Bij mij zijn die groen en bruin. Groeten, Jaap
 
Mooi werk Vincent. Al die nieuwe technieken; ik zou willen dat ik het kon.
Heb jij trouwens een aansluitschema van die gelijkrichter/spanningsregelaar.
Ik denk dat het kleine blokje met 2 draden de aansturing van de veld wikkeling is.
Bij mij zijn die groen en bruin. Groeten, Jaap

Hoi Jaap

RR33-L-regulator-rectifier.jpg

In de bovenstaande afbeelding zie je de stekker invulling van de gelijkrichter/spanningsregelaar.

Het kleine blokje is ter vervanging van de spanningsregelaar (normaal was dit Zwart (- is komen te vervallen) / bruin / groen)

De andere stekker is ter vervanging van de gelijkrichter: rood (+, was eerst wit) 3x wit (waren 3x geel) en zwart (-)
 
Laatst bewerkt:
In mijn rechter clip-on komt natuurlijk m'n interne gashendel te zitten.

Uiteindelijk zal mijn zadel netjes afgedekt worden met een bodemplaat die vast zit met inbusjes, daardoor kun je dus niet zomaar bij de elektra.
Soms moet je hier met een noodgeval toch bij, en kwam vandaag met het volgende idee:

Schermafbeelding%2525202015-11-04%252520om%25252022.40.28.png

Schermafbeelding%2525202015-11-04%252520om%25252022.40.42.png

Schermafbeelding%2525202015-11-04%252520om%25252022.41.33.png

Zou dus een tooltje zijn die in mijn linker clip-on geplaatst kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Mooi bedacht. Als je het netjes kan maken, waarom niet.
Anders kun je altijd wel een imbussleutel ergens in je motorjas of broek steken.
 
en ik vind dit ook nog een idee voor een volgend project... past de kentekenpas ook mooi in O-) [afbeelding]

Schaamteloos, ik haal links en rechts nog steeds door elkaar. (ga het even aanpassen)

Wel heel vet zo'n opberg vakje in je zadel. moet je alleen je kentekenbewijs etc niet in laten zitten. Doet me denken aan mijn puberjaren jaren, toen had ik een trui met een secret stash pocket in de naad.

Je had zelfs schoenen:
Circa_ChadMuska_StashPocket.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan