Fj1100 caferacer

MarcStefan

Rookie
1 mei 2015
1
1
Na een 84 model te hebben opgescharreld heb ik eerst getracht het ding te laten lopen. Na veel starten en gas in de carbs te hebben gespoten ontplofte bijna een uitlaat. Mijn oren hebben nog tijdje nagesuisd. Maar goed, hij deed t niet. Op 1 cilinder veels te weinig compressie gemeten en dan blok uitgebouwd en echt gestart met de gedaanteverwisseling. Aanpassen en poedercoaten frame en lichte blokrevisie staan nu op het programma.
 
Fj1100 is in ieder geval een snelle fiets als basis :t (als het blok het doet)
 
Eén van de snelste Classic Racers die ik ken heeft een FJ blok als basis, rijdt tijden die in de buurt van de moderne Superbikes liggen.
 
Eén van de snelste Classic Racers die ik ken heeft een FJ blok als basis, rijdt tijden die in de buurt van de moderne Superbikes liggen.
Roadrunner? Die gaan idd. Serieus hard. Maar dat blok heeft een fj1100 ALS BASIS dat zeg je goed ;) er zitten mooie spulletjes op en aan en in.
 
in de zgn. 'Classic-Endurance' en 'Classic-Superbike' is een soort van geschiedvervalsing gaande op die manier, sinds enkele jaren rijden diverse topteams in die klasses met een Yamaha FJ-blok als basis.
Het RoadRunner Classic Endurance Racing Team. Ik heb de mannen ooit heel lang geleden een keer ontmoet in Rheden bij toen RoadRunner motoren. Zij waren toen net 2e bij Bol d'or geworden.

Zij rijden nu IDD net een FJ blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan