Bluetooth Headsets

Ik heb de climder c3 gekocht en deze is toch niet volledig volgens verwachtingen .

Het intercom gedeelte van rijder naar rijder/duo werkt goed en je bent goed verstaanbaar tot +-120 kmpu, afstanden van 500m zijn haalbaar.

Gsm via bluetooth en mp3 afspelen werkt goed ,ook bellen is geen probleem.

Spraak via gps is een ramp,het is alsof de climder in slaapstand gaat,en dan hoor je enkel het laatste van de spraakbesturing. Deze is getest met een tomtom rider 400.

Muziek scharing wat ik wou gaat dus ook niet.

Gps en gsm beiden via bluetooth aansluiten op een ontvanger gaat ook niet ,het is ofwel gps (met een gebrekkige spraak),ofwel gsm met je mp3 en bellen.

Mijn vrouw is tevreden ,zij kan lekker lullen en radio luisteren. Echter voor mij was het hoofddoel ,gps spraak duidelijk ontvangen en ondertussen naar de mp3,s op men gsm luisteren en spraak met de duo.

Beetje te veel verwacht blijkbaar!
 
Vorige week de BT-S2 ontvangen.
Tot 100 km/u kan ik prima lullen met het vrouwmens achterop. Dit is natuurlijk erg afhankelijk van je helm.
Voor ons voldoet het helemaal prima, zeker gezien de prijs van 60 euri totaal en we toch bijna nooit snelweg rijden.
Koppelen aan de Tomtom heb ik nog niet geprobeerd. Zou leuk zijn als dit ook goed werkt, maar niet zo'n issue als het niet zo is.
 
Nou mijn aliexpress bluetooth intercom is niet aangekomen na 3 maanden. Netjes een dispute gestart en mijn geld terug gekregen. Heb inmiddels weer mijn 2e Scala Rider Q3 gekocht ivm flitsmeister en mijn reistijd die sinds een maand verdubbeld is.

FYI: A2DP profiel is bedoeld om muziekstream te luisteren vanaf bluetooth. Dit komt erop neer dat andere geluidjes niet hoorbaar zijn. Maarr ik zag laats in de flitsmeister app dat je aan kan geven dat je notificaties in de muziekstream wilt horen *O*
 
Voordat er spontaan draadjes doorgeknipt worden en er een nieuwe gekocht moet worden, ik heb het volgende probleem:

Sinds de aanschaf van een android telefoon gaat tijdens het rijden (constante snelheid) , het geluidsniveau van de muziek fluctueren dan weer hard en dan weer zachter. Dit komt overigens niet altijd voor wat het nog vervelender maakt. Mijn vorige telefoons (iphone4 en windows Lumia) hadden hier geen last van. Iemand een idee? ergens andere setting voor telefoon?

- Cardo SRC voor schuberth C3 helm
- Lenovo P2 draaiend op android 7

alvast bedankt Patrick
 
Sinds de aanschaf van een android telefoon gaat tijdens het rijden (constante snelheid) , het geluidsniveau van de muziek fluctueren dan weer hard en dan weer zachter.
Ik heb dit probleem niet met mijn Android toestel (Sony Xperia) en Sena 20s.

Wat ik wel heb is dat Android regelmatig vindt dat ik te lang mijn muziek stream op een hoog volume (gsm staat op maximaal, volume regel ik vanzelfsprekend op de Sena) en dan het volume heel zacht zet, zogezegd om mijn gehoor te beschermen. En dat gebeurt dan natuurlijk pas na een tijdje, oftewel als je net lekker onderweg bent.
 
Deze Bluetooth set binnengekregen (https://nl.aliexpress.com/item/surprise-Motorcycle-Bluetooth-Helmet-Intercom-upto-6-riders-Multi-Wireless-Waterproof-Interphone-Headsets-1KM-Free-Shipping/1907005436.html) en nu probeer ik hem in te bouwen. Helaas is dat niet echt makkelijk.
Mijn helm (HLC IS-17) heeft geen speciale plekken voor de speakers waardoor er teveel druk komt te staan op mijn oren. Tevens is de microfoon te groot om voor mijn mond te passen..

Iemand een idee voor een 'low profile' speaker en microfoon set?

Zo'n helm lijkt groter als je hoofd er niet in zit...
 
Deze Bluetooth set binnengekregen (https://nl.aliexpress.com/item/surprise-Motorcycle-Bluetooth-Helmet-Intercom-upto-6-riders-Multi-Wireless-Waterproof-Interphone-Headsets-1KM-Free-Shipping/1907005436.html) en nu probeer ik hem in te bouwen. Helaas is dat niet echt makkelijk.
Mijn helm (HLC IS-17) heeft geen speciale plekken voor de speakers waardoor er teveel druk komt te staan op mijn oren. Tevens is de microfoon te groot om voor mijn mond te passen..

Iemand een idee voor een 'low profile' speaker en microfoon set

Zo'n helm lijkt groter als je hoofd er niet in zit...


Voor de speakers zou je met een goed hete lepel wat ruimte kunnen maken in je schuim van de helm.
Voor de mic heb ik zo ook geen oplossing.
 
Voordat je met je helm gaat prutsen, kijk eerst even of alles het wel doet. Ik heb een enkel setje, en de speakertjes geven nauwelijks geluid. Ik heb toen maar een alternatief gebruikt, de hoesjes ervan afgelaten en het piepschuim van mijn HJC wat weggefreesd met het Dremeltje. Maar, ik vind het nog steeds maar behelpen, ook al omdat bij de eerste proefrit het zendertje aan het draadje bleef hangen omdat het spontaan uit de helmhouder sprong.



Voor de speakers zou je met een goed hete lepel wat ruimte kunnen maken in je schuim van de helm.
Voor de mic heb ik zo ook geen oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Deze Bluetooth set binnengekregen (https://nl.aliexpress.com/item/surprise-Motorcycle-Bluetooth-Helmet-Intercom-upto-6-riders-Multi-Wireless-Waterproof-Interphone-Headsets-1KM-Free-Shipping/1907005436.html) en nu probeer ik hem in te bouwen. Helaas is dat niet echt makkelijk.
Mijn helm (HLC IS-17) heeft geen speciale plekken voor de speakers waardoor er teveel druk komt te staan op mijn oren. Tevens is de microfoon te groot om voor mijn mond te passen..

Iemand een idee voor een 'low profile' speaker en microfoon set?

Zo'n helm lijkt groter als je hoofd er niet in zit...
Ik heb voorheen dezelfde set gehad, in dezelfde helm. Had via AliExpress een ander speaker/mic setje gekocht met een microfoon zonder boom.

De speakers pasten zonder moeilijkheden achter de stoffen 'flappen' ter hoogte van de oren.

/edit:
check voor de zekerheid zelf even of de stekker overeenkomt met die van jouw setje. ;)
 
Laatst bewerkt:
@dicko zoiets is precies wat ik zoek, een losse en kleinere mic.
Morgen nog maar even prutsen. En inderdaad eerst nog effe testen..
 
Zit het kabeltje van die boom-mic met zo'n tweepolig stekkertje aan de rest?
Dan heb ik misschien nog ergens een platte plakmic in een doos liggen.
 
Nope, maar heb de microfoon een beetje aangepast en nu past ie er net in. Alleen de speakers drukken nog op me oren, gelukkig niet extreem maar merk het wel.
 
Vorige week 2 sets BT S2 intercoms besteld bij Gearbest. Snel binnen via DHL, maar douane vond het nodig om BTW te berekenen. Is natuurlijk ook zoals het eigenlijk "heurt"
Werking is uitstekend, onderling goed verstaanbaar, geluid via BT vanaf IPhone is helder en met voldoende volume. Al met al een goede koop.
 
Vorige week 2 sets BT S2 intercoms besteld bij Gearbest. Snel binnen via DHL, maar douane vond het nodig om BTW te berekenen. Is natuurlijk ook zoals het eigenlijk "heurt"
Werking is uitstekend, onderling goed verstaanbaar, geluid via BT vanaf IPhone is helder en met voldoende volume. Al met al een goede koop.
Ah balen van de douane.
Hier had ik mazzel mee gelukkig.
Normaal koop ik dit soort dingen nooit van deze sites en tel ik gewoon een bedrag neer zodat ik zeker ben dat ik goede kwaliteit heb, maar met deze aankoop ben ik erg tevreden. Ik vond het prijsverschil gewoon te groot met de goede merken en las veel goeds over de BT S2. Ik heb dan wel geen referentiemateriaal, maar voor mij doet het precies wat het moet doen. Zojuist voor het eerst eens muziek geluisterd op weg naar werk. Was een stuk beter dan ik verwachte. Toch wel grappig als je op je gemak tussen de files door stuurt :)
 
Laatst bewerkt:
Het is een Sena 10s geworden, samen met een motormaat een duo pakket gekocht. Hopelijk een goede investering voor de komende 5 jaar, lees goede reviews op het web.


Twijfel tussen een Sena smh5 of Interphone urban, die beide rond de 100 euro zitten. Ga het gebruiken voor gps, muziek via gsm en mogelijk keer voor intercom of bellen.

Bt-s2 heb ik ook naar gekeken, maar beetje huiverig voor de kwaliteit. Setje ga ik wekelijks een keer gebruiken bij een rit, dus niet dagelijks voor woon werk. Wat zouden jullie aanraden / andere tips?
 
Ik heb ook de Bt-s2 binnen gekregen. Prima ding voor het geld.

Mijn helm heeft geen voorbereiding voor de speakers en er is weinig ruimte voor de oren. Dus ik moet met de lepel truck een paar uitsparingen maken. Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen. Hoe warm moet die lepel zijn?

Is warm maken met goed heet water voldoende (60 tot 100 graden) of moet de gasvlam er aan te pas komen om de lepel warm te maken? :)
 
Bekleding even losmaken, met een viltstift de juiste plaats markeren en dan met een dremeltje de styropor eruit frezen, dan heb je het precies op maat en wordt je helm nauwelijks verzwakt.
Door warmte toevoegen "klinkt" het omliggende styropor in en wordt daar door zwakker, en ook je bekleding wordt er niet beter van.




Ik heb ook de Bt-s2 binnen gekregen. Prima ding voor het geld.

Mijn helm heeft geen voorbereiding voor de speakers en er is weinig ruimte voor de oren. Dus ik moet met de lepel truck een paar uitsparingen maken. Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen. Hoe warm moet die lepel zijn?

Is warm maken met goed heet water voldoende (60 tot 100 graden) of moet de gasvlam er aan te pas komen om de lepel warm te maken? :)
 
Vandaag in 2 uur tijd de speakers erin geprutst. Met een dremel ruimte gemaakt. Helaas de binnenkleding moeten wegsnijden om bij het piepschuim te komen. Opgelost door op het eind een lapje velours te plakken. De speakers zijn nu mooi weg gewerkt en Lidl helm heeft mooie update gehad.
:)
 
Woensdag heeft de Aldi weer een setje in de aanbieding voor 49 euro. Heeft iemand ervaringen hiermee ?
 
Laatst bewerkt:
Woensdag heeft de Lidl weer een setje in de aanbieding voor 49 euro. Heeft iemand ervaringen hiermee ?

Net even in de lunchpauze langs de Aldi voor wat koekjes en toevallig lag er een headset, van 60 naar 35. 3 jaar garantie en mag 'm ook gewoon ruilen als hij niet bevalt. Iemand ervaring ermee toevallig? Had al even gezocht, wordt wel meerdere keren genoemd op MF. Denk deel het even in het Alditopic.

Maginon MBH-100

[afbeelding]

En even lezen vanaf dit bericht:


Een ander topic erover:
MAGINON MBH-100 Bluetooth MOTORBIKE Headset. Splinternieuw

Heb zelf het setje in november gekocht, maar gebruik het pas twee maandjes, omdat het me maar niet lukte de speakers lekker in te bouwen. Ik heb de headset in de korting voor 35 euro gekocht. Prima ding, muziek op de snelweg nog verstaanbaar. Pairen met 3 totaal mogelijk. Ik kon de ander horen tot ongeveer 100 km/u, hij mij tot 120 km/u. Dus afhankelijk van waar/hoe je ze inbouwt, of je oordoppen draagt en hoeveel windprotectie je hebt. Bij mij is alleen die grote draaiknop defect geraakt paar dagen geleden, kan dus niet meer het volume regelen en liedjes doorspoelen. Ga 'm daarom vandaag ruilen, zit 3 jaar garanatie op :t Haal morgen dan weer een nieuwe en ook gelijk eentje voor m'n vriendin. Scala oid zal wel beter zijn, maar voor deze prijs en voor hoe vaak ik het gebruik vind ik dat zonde.
 
Laatst bewerkt:
Aan: maginon@teknihall.nl

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een bluetooth headset van de Aldi, de Maginon MBH-100. Ik ben er zeer tevreden over. Nou kwam ik laatst per toeval dezelfde headset tegen op internet van het merk FreedConn. Alles is precies hetzelfde, behalve het merk. Mijn vraag is: komt dit allemaal van dezelfde fabrikant? En zijn deze toestellen dan ook compatibel met elkaar?

Maginon MBH-100
http://www.maginon.com/website/nl/produkte/pc-und-mobil/handy-tablet/mbh-100/

FreedConn:
FreedConn FDC VB 500M Motor Bluetooth Intercom Headset - Zwart

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Antwoord Maginon:

Beste,
Daar kan ik u niet op antwoorden, wij zijn enkel de dienst voor de fabricant Maginon (Supra)
Freedcom is bij ons niet gekend

Met vriendelijke groeten,
Cordialement,
mit freundlichen Grüssen,
Kind regards,

Vicky De Proost.

Service traveler - maginon

Was te proberen :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan