Cardo bluetooth set in een niet voorbereide helm

Skip1972

MF'er
24 mei 2020
193
83
Ik overweeg een eenvoudig cardo bluetoothsetje aan te schaffen. Vooral om navigatie aanwijzingem te horen en misschien voor wat muziek en eventueel contact met een tourmaatje.
Alleen..mijn helm, een HJC C70 is hier niet op voorbereid. Is het een beetje te doen om zelf wat ruimte te creeeren in zo een helm? Zonder ruimte waar de speakertjes in vallen lijkt het met irriterend voor de oren?
 
Als je op de site van Cardo kijkt, dan zijn zo'n beetje alle Cardo's geschikt voor alle type helmen. Tenminste, dat schrijven ze op hun website. Ik ben ook aan het kijken voor een Cardo. Mijn Neotech is er op ingericht met uitsparingen. Maar als jouw helm niet geschikt is, kun je het altijd wel passend maken door een uitsparing te maken na het afgetekend te hebben? Met een hete soldeerbout of ander gereedschap het piepschuim voorzichtig bij de speakers weg smelten? En neem de helm mee als je die Cardo gaat kopen.
 
Cardo Packtalk Bold JBL hier.
IMG_20230226_010203.jpg


Mijn Scorpion Exo Tech Solid heeft uitsparingen waar de JBL speakers precies in passen.
IMG_20230226_221229.jpg

De LS2 Valiant van mijn vrouw heeft dat niet, maar daar zitten de speakers op de bekleding bevestigd (soort klittenband achterkant van speakers).
IMG_20230226_221033.jpg

Werkt prima, ze blijven op hun plek en irriteren niet. Blijkbaar zit er in de helm voldoende ruimte ter hoogte van de oren 😉.
 
Ik heb een HJC CL-SP die ook niet voorbereid is op communicatie (dat heeft HJC ook per mail bevestigd) maar kreeg een Cardo Spirit HD er toch in zonder dat de speakers te voelen zijn..
 
Hier ook een bold en het is allemaal goed zelf te doen. Mijn helm was ook niet voorbereid.
Man en zoon hebben trouwens ook allemaal de bold. En ook zelf erin gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan