Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kwestie van smaak, maar ik vind zo'n Supermagna echt heerlijk rijden. Hij stuurt fijn en die motor is geweldig, heeft een bizar brede powerband.

Dat begint al bij 2000 toeren flink te werken en gaat vrolijk over de 10.000 toeren, waarbij je boven de 7000 er nog een flinke schep bij krijgt.

Niks mis mee dacht ik en van mij mag iedereen blij zijn met zijn brommertje, ik ben dat iig wel. Daarbij is hij 30 jaar oud, helemaal origineel en in bijna nieuwstaat.

En waarom zou een Laverda met 180 graden krukas mooier lopen? Ik vind een twin met 360 graden mooier lopen.
 
Dan is het daar heel normaal met een Blérpijp rond te rijden, en het kenteken, als dat er al op zit, op een dergelijke manier te monteren:

Beschermende kleding, helm, hoezo??

Wel leuke dingen in de smalle steegjes:
 
Kwestie van smaak, maar ik vind zo'n Supermagna echt heerlijk rijden. Hij stuurt fijn en die motor is geweldig, heeft een bizar brede powerband.

Dat begint al bij 2000 toeren flink te werken en gaat vrolijk over de 10.000 toeren, waarbij je boven de 7000 er nog een flinke schep bij krijgt.

Niks mis mee dacht ik en van mij mag iedereen blij zijn met zijn brommertje, ik ben dat iig wel. Daarbij is hij 30 jaar oud, helemaal origineel en in bijna nieuwstaat.

En waarom zou een Laverda met 180 graden krukas mooier lopen? Ik vind een twin met 360 graden mooier lopen.
Nee, dat loopt helemaal niet mooier. Het loopt juist ontzettend rauw, dat is lekker. :9~
Veel meer Laverda als die latere 120 graden.
 
Pffff. Moet dit nou weer?
Discussies over smaak hebben geen zin Han, dat had je op jouw leeftijd en na het Maan topic nou wel moeten leren.

Maakt niet uit ook trouwens. Een Magna is nog steeds geen mooi brik maar gewoon een ouwe jap.
 
Ja, dit mag. Hij is van mening dat ik niet veel gewend ben, weet hij veel. Dus ik ben benieuwd en dit gaat niet over smaak, dit gaat over een Supermagna.
 
Ja, dit mag. Hij is van mening dat ik niet veel gewend ben, weet hij veel. Dus ik ben benieuwd en dit gaat niet over smaak, dit gaat over een Supermagna.
Wat geen brik is maar gewoon een foeilelijke motor (mijn mening)en heeft nix in dit topic te doen.. :N
 
Ik wacht nog even op antwoord, want ik ben zeer benieuwd naar wat er dan nog beter rijdt.


Echt heel veel motoren Han. Mijn Guzzi die ik nu heb rijdt ook beter.

Voor een chopper uit die tijd rijdt het niet slecht. Als dat je criterium is heb je gelijk.
 
Ik heb 2 jaar en 60000 km gereden op een VF700S, ik ken het blok en daar is veel mis mee. Wat een ramp Honda was dat. Ondanks kleppen stellen om de 7500 kilometer. Ik heb nog nooit een motorfiets die zo veel gekost heeft aan reparatie en onderhoud. Zoop ook nog als een tempelier.

Ik heb wel aardig vergelijk in motorfietsen Han. Ik rij woon-werk en beroepsmatig, ben dus elke dag heel wat uren op een motor onderweg.

Wat ik hier een beetje opmaak uit wat anderen schrijven en wat ik zelf lees over jou is dat je jou mening als een (vaststaand) gegeven ziet.

Ik heb nu een 12 jaar oude Moto Guzzi Breva. Op die motor vind ik nu dat BMW 1200GS rijders treuzelaars zijn. En geloof me zo,n BMW ondanks dat ik er niets mee heb, rijden erg makkelijk heel snel door bochten.
 
Bedankt voor je uitleg IJzervreter, dat is tenminste een mening die er toe doet.

@ Sammie: je hebt een andere smaak dan ik, ik vind hem prachtig en stoer. Okee, de oude Norton vind ik nog veel mooierder en die stuurt ook veel beterder.
 
Bedankt voor je uitleg IJzervreter, dat is tenminste een mening die er toe doet.

@ Sammie: je hebt een andere smaak dan ik, ik vind hem prachtig en stoer. Okee, de oude Norton vind ik nog veel mooierder en die stuurt ook veel beterder.
Als de oude norton zelfs beter stuurt zegt dat toch wat over hoe zo'n hok die honda is?
 
Volgens mij is het hier veel gezelliger als we gewoon leuk plaatjes posten hier en niet oeverloos wellus/nietus gaan discussiëren over smaak. Uiteraard vind ik mijn fietsen ook het beste en geweldigste inzovoorts, of toch niet? Nee als ik er op rij vind ik er altijd wat op aan te merken, afhankelijk van mijn bestemming, verkeersdrukte en gemoedstoestand.
Plaatje dan nog maar:
 
Als de oude norton zelfs beter stuurt zegt dat toch wat over hoe zo'n hok die honda is?

Ik vrees dat jij nog nooit op een featherbed frame hebt gestuurd.

Daarnaast vind ik het flauw om iemands motor af te plassen. Het is een kwestie van smaak idd, maar als iemand trots is op een motor die hij mooi vindt en waar hij zuinig op is, wie ben jij dan om dat af te zeiken?

Als ik moet gaan vertellen welke motoren ik spuuglelijk vind welke hier worden gepost, ben ik ff bezig, maar dat vind ik te flauw voor woorden.

En toevallig heb ik een van de mooiste klassiekers van dit land. :P
 
Ik vrees dat jij nog nooit op een featherbed frame hebt gestuurd.

Daarnaast vind ik het flauw om iemands motor af te plassen. Het is een kwestie van smaak idd, maar als iemand trots is op een motor die hij mooi vindt en waar hij zuinig op is, wie ben jij dan om dat af te zeiken?

Als ik moet gaan vertellen welke motoren ik spuuglelijk vind welke hier worden gepost, ben ik ff bezig, maar dat vind ik te flauw voor woorden.

En toevallig heb ik een van de mooiste klassiekers van dit land. :P
:X :X

Maar dat denk jij dan weer Hannepannetje :+
 
Laatst bewerkt:
Nou Han, ik heb Dé oplossing. Je komt gewoon ff langs Amersfoort met die motot van je dan zal ik als onafhankelijk persoon beoordelen hoe hij rijdt en dan accepteren we dat gewoon als easrheid.

Deal? ;)
 
Nou Han, ik heb Dé oplossing. Je komt gewoon ff langs Amersfoort met die motot van je dan zal ik als onafhankelijk persoon beoordelen hoe hij rijdt en dan accepteren we dat gewoon als easrheid.

Deal? ;)

Dat is een probleem, maar als je langs wilt komen ben je altijd welkom.

Het Featherbed frame komt van de Manx racers en stuurt ongelooflijk gemakkelijk, hij doet alles wat je wilt en het kost geen enkele moeite. Vergeleken bij de andere Engelse motoren uit die tijd is het een verademing. Alleen kan het geen grote vermogens aan, houdt met 60 a 70 pk wel op.

En ik vind het een mooi ding en zeker het wide line frame. En laat ik nou het laatste model hebben die nog dat wide line frame heeft en met de originele lijn van tank en zit, welke later helemaal naar de kloten is geholpen.

Ik vind de meeste oudere Engelse motoren wel mooi, behalve de Vincent, waarvan ik alleen het blok prachtig vind. Technisch een interessante motor met de olie in het frame, maar met die belachelijke buddyseat geen porum.
 
Ik rij met 'n oude Yamaha driepitter, zithouding "poepende aap", dus niets voor in de stad.
Heerlijk geluid als de strot bij ~5000 tpm wordt opengezet, of remmend op het blok.
Daarnaast een ouwe handgeschakelde HD; rijdt eigenlijk gewoon kud maar erg comfortabel als je 80-90 blijft rijden...anders tril je eraf.
En oh ja; mijn 'Dampfhammer'..een kwartliter eenpitter viertakt BMW-kloon.
Allemaal hun mankementen maar zéker ook hun charmes.
Zoals al aangegeven; smaak is subjectief
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan